No, Loki ty dojmy vyjádřil vcelku dostatečně přesně.
Když se k tomu pak vyjádřím jako SL (neboli německé označení pro GMa), můžu říct, že počítání tam skutečně není málo. Zvláště všeobecně při dovednostech, pak když se třeba kouzelník snaží určit míru svého úspěchu a díky tomu musí počítat něco navíc, nebo třeba když si potřebuju náhodně určit smyslové vnímání hlídkujícího orka, který může spatřit družinu. Pro stavění NPC je DSA poměrně náročné a dalo mi to jako pravidlovému začátečníkovi trochu zabrat. Časem by mi to do krve přešlo logicky víc a němci mají pro spoustu věcí určitě nějaké vychytávky, které jsem ještě neobjevil, ale i tak je tam toho dost.
Co se týká souboje, ten se mi docela líbil, ale rozhodně jsme nestihli vyzkoušet všechny situace, pro který je sepsaný. Soubojový systém je v jádru také poměrně složitý. Nevím, jestli je jeho cílem co největší reálnost, ale v pravidlech je spousta oprav a podmínek na spoustu situací.
Bojujete v užším prostoru? Máš postih.
Máš větší zranění? Máš postihy za bolest.
Bojuješ kratší zbraní proti delší? Máš postih.
Když hodíš na kostce 1 (kritický úspěch?), proveď opravný hod. Když se ti to povede, je situace x, když druhý hod nepodhodíš, je situace y-x. Jinak Ti vychází y.
Speciální manévry se štítem, různé opravy pro střelecký souboj, totální neúspěch v obraně...
Není toho prostě málo, ale i tak, jak jsem říkal, mě osobně souboj vyhovoval a jeho pravidla mají něco do sebe.
V konečném důsledku pak samozřejmě hodně záleží na kostkách a k tomu rozhodně já, ale třeba i Mildar (nebo vlastně skoro všichni z družiny) máme co říct... :)
Rozhodně jsme také pořádně nevyzkoušeli možnosti magických povolání předmětů a jak píše správně Loki, magie je v lecčems jiná a její využívání je opět malinko odlišné než u jiných her které jsem poznal.
Moje celkové shrnutí je v tuto chvíli asi následující: pravidla jsou občas složitá, ale zatím mi stojí za to, abych je i nadále hlouběji poznával a testoval, než si udělám konečný závěr.
Takže pokud budou další dobrovolníci na hru, rád něco opět připravím, protože jedině praxí se dá všechno odzkoušet...
Jinak:
LokiB píše:
kuše, která se nabíjí 8 kol je asi "realistická", ovšem čekal bych u ní rapidně vyšší zranění. přišla mi nějak v porovnání s lukem celkově horší
Jen pro informaci, pravidla udávají tyto čísla:
lehká kuše, doba nabíjení 8 akcí, zranění 1W6+6, dostřel 10/50/80
těžká kuše, doba nabíjení 15 akcí, zranění 2W6+6, dostřel 20/100/160
lehký luk, doba nabíjení 1 akce, zranění 1W6+4, dostřel 10/50/80
dlouhý luk, doba nabíjení 2 akce, zranění 1W6+8, dostřel 20/100/160
Zranění je tedy poměrně adekvátní, i když doba nabíjení je taky dost dlouhá no.
LokiB píše:
jejich prostředí je fajn ... takové fantasy
Jo, prostředí pro DSA dělá hodně a troufnu si říct, že důležitou část celkového dojmu ze hry. Němci si na tohle docela potrpí a pokud hráči znají a využívají reálie k DSA sepsané, je ta hra zase o level vejš...
i když, tohle se týká asi všech systémů a světů pro něco typických, ne?
LokiB píše:
inspirační kolík by se do hradu pronést asi dal
Hahaha, koukám, že kolík se uchytil, co? :-D
LokiB píše:
když trpíš psychomotorickym neklidem a máš tendenci si tu svorku jen tak posouvat mluvíš z vlastní zkušenosti? ;-)
Já jsem si těchto detailů radši nevšímal a jenom jsem vám věřil, že si to uhlídáte... ;-)