Produkty

ShadoWWW
29.7.2016 04:33
[D&D 5E] Středozem
Středozem pro D&D 5e od Cubicle 7 Entertainment

Šmak byl poražen, Bitva pěti armád skončila vítězně a Bilbo se vrátil do Kraje. Ale mnohá nebezpečí stále přetrvávají a od skřetích tvrzí v horách až po tmavá, zkažená zákoutí Temného hvozdu vyčkává temnota, nabírá nové síly, spřádá plány a pomalu rozšiřuje svůj stín...

Král Bard v Dolu vysílá výzvy statečným dobrodruhům, aby přišli do Jezerního města a pomohli mu s obnovou slávy Severu.

Přichází dobrodruzi ze všech Svobodných národů Divočiny i z větší dáli a hledají dobrodružství. Mají k tomu různé důvody: vábí je cesta, hlad po pradávných znalostech, nebo jen prostě mají nutkání bránit svůj domov a příbuzné. Dobrodruzi v celé Divočině se připravují na průzkum Středozemě a bitvu se vzrůstající hrozbou Stínu, ať se nalézá kdekoliv.




Datum vydání: PDF: září 2016, kniha: podzim 2016

Příručka obsahuje:
  • 11 specifických kultur Středozemě (něco jako rasy)
  • 6 nových a jedinečných povolání
  • 13 nových zázemí přizpůsobených pro Středozemi
  • Zbraně a zbroje Středozemě
  • Jedinečná pravidla cestování (ala The One Ring)
  • Nová pravidla pro Zkaženost (odolávání Stínu)
  • Nová pravidla Audiencí, pro setkání velkých a dobrých lidí Středozemě s hráčskými postavami (nemám vůbec představu, co to má být)
  • Společenská fáze (jde o pravidlo z The One Ring, něco jako Mezidobí v DnD 5e)
  • Mapa Středozemě pro hráče a mapa Středozemě pro Dějmistry (Loremasters, obdoba Pánů jeskyně - Dungeon Masters - v DnD)
  • 224 stran v tvrdé vazbě

Datum vydání: PDF: do konce roku 2016

Příručka bude obsahovat:
  • Bohaté informace o světě pro Dějmistra
  • Rady pro vedení hry ve Středozemi
  • Pravidla pro poklady
  • Rozšířená pravidla a možnosti pro cestování
  • Bestiář Středozemě
  • 144 stran v tvrdé vazbě

Překlady:
Průvodce hrou (ukázka)

když ShadoWWW napíše "vy víte kde" a vy nevíte...

Chcete překlad Adventures in Middle-Earth?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Anokladné body23
Nekladné body0
22.12.2018 08:48 - ShadoWWW
Tak Bree-land Region Guide už najdete vy-víte-kde. :-)
29.12.2018 22:55 - ShadoWWW
Jak poznáte opravdového nerda?

Deník postavy DnD 5e v sindarinštině verze 1
Deník postavy DnD 5e v sindarinštině verze 2

Není to jen přepis v elfském fontu, ale skutečně o překlad do elfského jazyka (sindarinštiny) s použitím slov a gramatiky, jak pro něj vymyslel sám Tolkien. Nyní do své herní skupiny DnD 5E už můžete zapojit i elfy ze Středozemě. ;-)
30.12.2018 01:19 - sirien
(já tenhle tengwar font nikdy neměl rád, mimochodem... přijde mi děsně netengwarovej popravdě, takovej strojenej, strojovej...)

Fakt v sindarin, to se cení.
30.12.2018 01:36 - LokiB
to dělaj ty vodorovný a svislý čáry u některejch písmen. ty působěj nepřirozeně, jak jsou "přesný"
30.12.2018 01:54 - sirien
spíš mi to přijde hrozně hrubý a neelegantní. Sou jiný tengwar fonty který sou taky počítačově (strojově) přesný, ale který mi nevaděj (např. zde, tady - jen rychlej google, potkal sem i ještě lepší) - tenhle mě ale prostě neskutečně irituje a fakt mi leze krkem že je nejrozšířenější. Navíc se mi fakt strašně špatně čte a to bez ohledu na to jak dlouho na něj koukám (a to jinak dokážu číst tengwar - minimálně v sindarskym zápisu - naprosto plynule).

Prostě mi to jako font přijde fakt hrozný, typově na úrovni toho když někdo používá starý fonty z psacích strojů, jen kvalitativně o řád horší.
30.12.2018 02:05 - Jerson
sirien píše:
Prostě mi to jako font přijde fakt hrozný, typově na úrovni toho když někdo používá starý fonty z psacích strojů, jen kvalitativně o řád horší.

Když jsme u toho - co máš proti fontům ze starých psacích strojů?
30.12.2018 11:06 - sirien
Ve skutečnosti nic moc (když je to slušnej font použitej na vhodném místě).

Tengwar ale není zrovna určený pro psaní na stroji - Noldor nebývají hrdiny třicátkových noir příběhů (živě teď vidím tu úvodní scénu, zaprášená kancelář pod dolní hradbou Minas Tirith, tam trpaslík s pálenkou co čistí revolver a jehož hlas říká svůj noirový monolog "měl sem tušit, že ty špičaté uši na dlouhých nohách přinesou jen problémy...", do toho vchází nějaká sindarin v krátkých koktejlkách s kabelkou a příběhem o ztraceném snubním prstenu, z něhož se později vyklube jeden z nižších prstenů Moci z legendárního třetího věku...)

Tady mi přijde že ten font má všechny pro něj nevhodné vlastnosti typewriter fontů. Navíc nejenže se špatně čte, navíc prostě vypadá hnusně a nepatřičně: nevypadá jako rukopis, už vůbec ne jako kaligrafie, nevypadá jako něco vyrytého ani vytepaného. A vlastně ani moc jako něco vytesaného. Naopak to úplně postrádá tu eleganci a lehkost co si s tengwar spojuju, nemá to ty dlouhé oblé čáry, kurzívový dojem co táhne oči dál dopředu...
16.1.2019 12:03 - Ugy
Tak jsme se pustili do hraní AiMe a po prvních třech sezeních musím říct, že je to opravdu povedené. Hrajeme minikampaň z knížky Wilderland adventures a zatím jsme polovině druhého dobrodružství.
Jediné co bych vytknul těm dobrodružstvím je to že některé situace jsou dost railroady a prostě počítají s tím že postavy něco udělají a nebo přímo předpisují události bez možnosti aby do toho postavy zasáhli. Zatm nejvíc to bylo vidět na scéně, kdy postavy bojují v ruinách staré tvrze a po bitvě zjistí, že v průběhu boje jim skřeti unesli důležité NPC. Při našem hraní jsem to upravil, že se situaci dá zabránit (což se postavám nepodařilo) ale takových situací je tam více.
Co musím opravdu pochválit a co se mi neskutečně líbí jsou pravidla pro cestování po středozemi. Opravdu vytváří ten správný feeling dlouhých a náročných cest. Stejně jako pravidla pro audience u důležitých NPC které berou v potaz vztahy různých kultur a přináší do základní kostry 5e několik mechanik navíc na řešení sociálních "střetů".
16.1.2019 16:10 - efram
mohu se zeptat co přesně pravidla o cestování obnáší?
16.1.2019 19:12 - Ugy
efram píše:
mohu se zeptat co přesně pravidla o cestování obnáší?


Hráči si před delší cestou rozdělí role (Guide, Scout, Hunter, Lookout) a dle délky cesty a terénu kudy jdou se určí náročnost cesty a počet událostí které se po cestě stanou. Pak příjde hod na začátek cesty (embarkation roll) který určí jak se jim podařilo se připravit jaké mají zásoby apod. Tenhle hod může mít jeden z osmi výsledků od pozitivních jako bonusy k dalším hodům na cestě až po negativní jako jsou postihy k hodům na cestě, vyčerpání či zisk shadow pointů (forma korupce).

Po cestě se náhodně určí jaký typ událostí se stane. Můžou to být setkání s nepřáteli, terénní překážky, setkání s nějakým zajímavým NPC, zisk dalších zásob nebo bonusů. Pravidlově to je tak že buď hráč v dané roli (scout, hunter..) si hodí skill check a podle toho se vyhodnotí co se stane nebo si může házet celá skupina. Závisí na typu události. Pravidlové výsledky mohou být body únavy, inspirace, shadow pointy, léčení únavy případně možnost long restu.

Když postavy dorazí do cíle hodí se ještě jednou na to jak dorazili (arrival roll) tohle může vyústit v nějaké další bonusy a postihy. Opět to může být vyčerpání apod.

Ve spojitosti tím že v AiMe lze long rest provést jen v bezpečných místech, které si postavy dopředu připraví má třeba vyčerpání o dost silnější dopad než v klasickém DnD. Jeden bod vyčerpání je skoro standard.

TLDR: Složitější provedení random encountrů. Cestování, které by se dalo normálně odmávnout slovy "šli jste 30 dní" se tu řeší podstatně víc a může mít závažný dopad na další průběh dobrodružství.
16.1.2019 19:24 - efram
Ugy

to by se mi pro mou kampan teda líbilo. Můžeš mě aspon trochu nasměrovat pokusil ybch se to pro sebe nějak si popřekládat. Neumim tak dobre anglicky,a le snad to pujde
16.1.2019 19:31 - Ugy
efram Poslal jsem ti SZ
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20978689193726 secREMOTE_IP: 54.234.75.144