Produkty

sirien
21.2.2016 07:54
Jeskyně a draci (před vydáním)
Jeskyně a draci jsou projekt vydání DnD 5e v češtině* pod nakladatelstvím Mytago

* resp. hry DnD 5e co nejpodobnější, vzhledem k tomu, že licenčně je k dispozici pouze část textů DnD příruček. J&D budou ale s DnD 5e a jeho příručkami najisto zcela kompatibilní "oběma směry".

PŘEDPRODEJ UŽ PROBÍHÁ!

PJ craft JaD rozhovory se sirienem


Recenze
.

Eventy
.


Rozcestník mimo Kostku

Týmový rekord v délce nespaní v týdnu před odevzdáním byl:

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
24 hodinkladné body1
36 hodinkladné body5
48 hodinkladné body2
60 hodinkladné body2
72 hodinkladné body5
84 hodinkladné body1
96 hodinkladné body0
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
22.3.2018 20:18 - Colombo
Co má ta holčina s tím vodníkem za oči?
22.3.2018 21:10 - LokiB
Merlin píše:
vlasy takhle po těle nepadají :)


záleží na typu vlasů. extrémně jemné vlasy, zejména jsou-li vhlké, padají tak jakože podobně.
Ale je to anděl, kdo ví, jak se chovají vlasy andělů :)
Každopádně mi ten anděl příšel jak z kartiček MtG.
22.3.2018 22:19 - Merlin
LokiB píše:
Každopádně mi ten anděl příšel jak z kartiček MtG.


jo :) já věděl, že mi to něco připomíná

LokiB píše:
záleží na typu vlasů. extrémně jemné vlasy, zejména jsou-li vhlké, padají tak jakože podobně.


navrhnu ženě pokus :)
22.3.2018 23:34 - Log 1=0
Tak jo, za mne:
Ork-Na první pohled jsem myslel, že ty zuby jsou náhrdelník, tohle je fakt nepřirozené i pro fantasy.
Rytíř-Já proti orčím paladinům nic nenamítal, naopak, ale tady humanizace hodně pomohla. Stejně jako světla z očí. Ale pořád je to dost statické.
Anděl-No jo, začínají nahotinky. Ale tady mi vadí spíš ty vypíchnuté oči. Proč to? Zobrazit anděla jako ne nutně pozitivní bytost je skvělý nápad, ale nešlo by to udělat nějak normálněji?
Vodník-Má skvělé mimikry, skoro jsem si ho nevšiml. Potom to celé začalo dávat větší smysl, než nahá žena v rybníce. Za mě dobré, jen musím jako feminista dodat poznámku, že doufám, že nebudete takhle svlékat jen ženské. A že to nebudete přehánět.
23.3.2018 13:15 - Xyel
K obrázkům - orc mi příjde divný, má moc velkou hlavu oproti zbytku těla. Půl ork mi příjde úplně super, andělka je dobrá, jenom mi tam trochu vadí ta krev na pásce přes oči - příjde mi tam rušivá. Obrázek s vodníkem je super, jenom mi příjde divný výraz ve tváři té holky - nějak ho neumím zařadit, asi by mi tam víc seděl nějaký klidný výraz, který by byl kontrastní k zjevnému nebezpečí.

@Sorcerer - poslal jsem ti tady zprávu, píši to sem pro případ, že sis jí náhodou nevšiml (pokud ano, tak se omlouvám, že otravuji)
23.3.2018 13:24 - Merlin
Xyel píše:
nějak ho neumím zařadit, asi by mi tam víc seděl nějaký klidný výraz, který by byl kontrastní k zjevnému nebezpečí.


jen autor ví co se děje pod hladinou, kde oko divákovo nedohlédne...a jestli nemá vodník chápavé i nohy :D
23.3.2018 17:04 - Log 1=0
Xyel píše:
enom mi příjde divný výraz ve tváři té holky - nějak ho neumím zařadit,

Výraz chladnokrevné hrdinky, které někdo mimo záběr řekl:
"Pst, neohlížej se, ale je za tebou vodník. Je už skoro u tebe."
23.3.2018 17:09 - sirien
ok...

wlkerův orčí rytíř mi přijde fakt dobrej a je to tak nějak přesně to co sem měl namysli když sem psal, že by ty koncepty pořád měly nějak odrážet rasu, která tam je vyobrazená.

Dojmově to je suprová kombinace feelingu rytíře a orka - ta zbroj působí takovým majestátním, vznosným dojmem, ale zároveň ve své otlučenosti a zjevném opotřebování nese takový správný orčí nádech hrubosti a pragmatičnosti (funguje to, proč to opravovat, resp. takový ten "street credit" přístup "rány ukazují, že jí taky používám"). Zatímco u člověka bych ale čekal, že v takhle omlácené zbroji bude nějaký rozzuřený nebo bojem/životem znavený týpek popř. někdo na konci nějakého boje atp., tak tady v ní naopak vidím zjevně hrdého a ničím nerušeného orka v plné síle.


Sorcerer:

obrázek orka - ty zuby... jako hezké "point taken", ale bojím se, že se houpačka převrátila z jednoho extrému do druhého :D Tady ten ork má ty tesáky zas fakt přehnaný a bojim se že by to asi anatomicky moc nefungovalo - zaprvé by přes ně nemoh ani nic moc jíst a zadruhý sou tak velký že vlastně ani nepomůžou moc kousat atp. Jinak ale určitě hezčí a mnohem víc orčí než předtim.

Ten obrázek celkově na mě ale jinak působí poměrně nevýrazně - opět to je takovej spíš výplňovej obrázek kterej prostě ukazuje orka, ale jinak nemám dojem, že by se na něm něco dělo nebo že by to tam dávalo nějakej fantazii nakopávající náznak kontextu.

Paladin se zářícíma očima je excelentní upgrade toho obrázku, hned to působí mnohem líp a zajímavějc, snáz a víc to zaujme a přiměje to člověka přemejšlet kdo to vlastně je a tak. Líbí se mi, že to je přitom docela "minimalistický" - jen oči a hlavice meče, jinak to je stále vyobrazení poměrně přízemního jedince v normálním prostředí. Tj. žádné zbytečně přehnané planoucí aureoly atp. Jako - nic proti planoucím aureolám, například bojovat za Neporažené Slunce bez takové aureoly by byla fakt ostuda, ale obecně se mi osobně prostě víc líběj tyhle obrázky co stojej víc na zajímavém detailu než na nějakém přehnaném mlácení pointou kladivem mezi oči.

Bohužel, pořád mi tam chybí nějaký kontext nebo dění. Přitom by myslím stačilo jen málo, nějaký další detail - třeba nějaké postavy nebo jen stíny které by byly načrtnuté jak se pohybují někde na pozadí tomu zjevně strážícímu paladinovi za zády by tomu hned dodaly dost zajímavý rozměr a člověk by měl hned o čem přemýšlet (co jsou, ví o nich, chtějí se proplížit nebo ho přepadnout ze zálohy, proč, jak to dopadne...). Třeba za ten sloup vlevo by se stín nějaké té postavy vešel. Nebo shora ze stropu pod ten oblouk něco démoničtějšího.

Nové dva obrázky, společně: K oběma mám jednu zásadní výtku - něco co mě fakt irituje jen se na ně podívám. ČR neni USA. Nahotu v RPG příručce mít nemusim, ale pokud není prvoplánovitá, tak mě ani neruší a můžu jí ocenit. Pokud se jí tam ale rozhodnete dát, tak jí tam prostě dejte. Když uděláte obrázek, na kterém naprosto zjevně chcete ukázat prsa a pak to celé zarafičíte tak aby tak tak tak sotva nebyl vidět ani náznak bradavky i za cenu vlasů které padají úplně náhodou tak šťastně, že tu bradavku zahalí nebo za cenu pozice ve vodě kdy hladina a jeden list jdou přesně nad místem, kde by ta bradavka měla bejt... působí to fakt lacině. Print book neni pokryteckej Facebook.

anděl - tak... a když sem mluvil o laciné nahotě, tak sem tim bohužel myslel právě tohle. Sice to neni nějak extra hrozný, ale na to abych se ušklíbnul to poměrně stačí. Z toho obrázku nevidim jedinej důvod proč by ta anděl měla bejt nahá. Pokud je nějakej důvod uvedenej v textu ke kterému ten obrázek patří (např. popis téhle bytosti v Monster Manual který tohle vysětlí), tak ok, ale nějak tuším, že tam žádný takový nebude.

Stranou téhle otázky se mi ten obrázek nelíbí, zejména protože se mi vůbec nehodí k fantasy. Když se na něj podívám tak mi naskočí spíš asociace typu Engel (postapo divně-náboženské RPGčko), nějaký anime laděný steam-punk atp. Z nějakého důvodu na mě ten obrázek působí o trochu víc scífkově než fantáskově. Nevim proč. Možná to je tou čistou linií, tou symetrií křídel které vypadají skoro až artifikálně jako nějakej kyberware z Ghost in the Shell spíš než jako "živý" křídla, že to sou (aspoň místy) pera tam je vidět až na druhej pohled. Teď mě napadá že ta zkrvavená páska přes oči je právě to co mi tam asociuje spíš Ghost in the Shell než fantasy - z nějakého důvodu na mě ten motiv působí spíš SF-filozoficky (transhumanisticky) než epic fantáskově, jako něco co je zároveň faktický stav věci a zároveň nějaká hlubší alegorie.

Vlastně když na to tak koukám, tak ten obrázek je ve skutečnosti povedenej a hezkej. Jen mi prostě nepřijde moc DnDčkovej.

Holka a vodník Tohle je na druhou stranu naprosto epic. Ta nahota tu je naprosto logická a situačně patřičná (až na výše uvedenou poznámku o přehnané autocenzuře). Líbí se mi, že ta žena není vyobrazená jako nějaká oslňující kráska, přitom vypadá dobře. Celé to ladění toho obrázku do šera / temna spolu s tím podzimním listím a světluškami tomu dodává suprovou atmosféru. Vodník v pozadí tvoří hezký kontext, dění a dává tomu dynamiku. Opět musím pochválit detail - to že se v ten moment ta žena zjevně dívá na něco po straně co nevidíme tomu dává další rozměr nějakého dění.

Snad možná kdyby měla nějaký specifičtější výraz? Překvapení, jakoby dostala varování ale zjevně už příliš pozdě, nebo možná úsměv, kdy by nebylo jasné jestli se usmívá protože jí něco pobavilo a nebezpečí si není vědoma nebo protože tam jsou karty rozdané jinak než je zjevné a naopak se usmívá protože ví, že se na ní vodník zrovna vrhá a jen se tváří jako oběť. Ale to je už fakt jen naprostý detail.
23.3.2018 17:15 - LokiB
tak na tý koupající se holce mi přijde právě fajn její až monalízovský neurčitý skoro úsměv :) z jejího pohledu já vyčtu, že na břehu se zrovna svléká někdo, kdo jí přijde jako vhodný objekt jejího zájmu ;) a ten vodník bude zjevně pro oba nepříjemným překvapením
24.3.2018 10:50 - MarkyParky
Vy tam vidíte nějaký úsměv?

Já tam vidím nejistý výraz říkající: "Co chceš říct tím: >>Vylez z vody, HNED!<<"


Ale souhlasím, že ten obrázek je super, má atmošku a hlavně ten skvělý efekt: "Vodník? O jakém vodníkovi se kurňa všichni baví ... to jako myslí tu holku? vždyť na ní není nic vodnického .... jo AHA!"
24.3.2018 12:48 - LokiB
Tak jako takové drobný úsměv jsem tam viděl ... dokud jsem viděl ten obrázek. teď už ho nevidím
24.3.2018 12:58 - Šaman
Von jí sežral ten vodník. I s andělkou… :o
24.3.2018 13:12 - Aegnor
Šaman píše:
Von jí sežral ten vodník. I s andělkou… :o

Co s andělkou ... ale hlavně i s těma orkama :D
24.3.2018 13:46 - Šaman
Ty orky ještě vidím. Ti se nenechali sežrat tak snadno. I ten paladin přežil. Asi proto, že býval taky půlork :D
26.3.2018 07:46 - Jarik
Nová konspirace?
Vodníci jsou vlastně scuba jednotky orků.
26.3.2018 12:20 - Vojtěch
Mno, přinejmenším má autor něco s přepadáváním lepých děv monstry ze zadu - ať už u vodníka, nebo obrázku s mečem ve tmě. Nebo je to jiný ilustrátor? :D
26.3.2018 12:35 - sirien
Vojtěch: that's not a flaw but a feature :)
4.5.2018 21:34 - ShadoWWW
Co je lepšího, než si o chvílích volna zahrát hru na hrdiny? Máme pro vás další várku testovacích materiálů. Tentokrát nové obory černokněžníka a druida.

Materiál najdete zde. A nestandardní kouzla pak zde (z Elemental Evil.)
4.5.2018 23:14 - Log 1=0
Tak jo, fluff je moc pěkný, zaujal, má ten správný styl. Jak druid, tak černokněžník.
Černokněžník mi připadal na první pohled moc OP, ale na druhý je vlastně v pohodě. Takže dobré. Jen tu schopnost by měl mít možnost nepoužít, je dost silná na to, aby se nepoužívala bez rozmyslu.
Druid roční doby: Má zpřeházené triky. A imunita na 14 levelu mi přijde moc. Možná by to rozšíření odolání stačilo.
U slunečního se mi líbí že má pro různá prostředí různé triky. Škoda že ta schopnost na 6. levelu to nemá taky tak.
5.5.2018 18:36 - Maelik
ShadoWWW: Navrhoval bych Immolation přeložit jako Upálení a ne jako Obětování.
Ano, slovníky říkají cosi o obětování, nicméně obětování ohněm. Takže by se nabízel i třeba takový Celopal.

Nicméně, immolation značí i to, že se někdo polije benzínem a zapálí, jako třeba zde. A popis kouzla se zdá odkazovat spíše na tohle, než na obětování bohům, či ideálům (to se dá udělat i jinak). Titulek píšící o události v odkazu by hlásal "muž v tibetu se upálil na protest proti nadvládě Číny" spíše než "muž v tibetu se obětoval proti nadvládě Číny".

To jen tak.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085263967514038 secREMOTE_IP: 54.226.126.38