Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
19.9.2014 22:31 - Jerson
Fantasie o znásilnění jsou jedna věc (klidně častá). Ale vsadím se, že strach z porodu s roztrháním nebo poletování nad otrokářem jak živý balónek mezi ženami moc oblíbené nebude.

Proti sexu v RPG žádné výhrady nemám.
20.9.2014 07:38 - Vojtěch
Hele, dovedete si představit, jaký twist by to udělalo s jistou chaloupkou v horách s dědkem a vnučkou, dorazila-li by tam skupina se Satyrem?
20.9.2014 08:44 - Quentin
:D tohle si finova chajda nezaslouží
20.9.2014 10:41 - Sparkle
:D omg
20.9.2014 10:53 - Wild West
Píše:
nenaváděla k různým způsobům hraní a naváděla PJ ke skrytému hraní za zástěnou, falšování hodů, že "PJ má vždy pravdu, i když ji nemá" apod.


Už se mi tenhle flame nechce vést znova asi posté.
Jedno z prvních pravidel na první straně je, že PJ nehraje proti postavám. je tam naprosto jasně vysvětleno, jak se to má hrát.
Nic z toho nebrání psychicky nevyrovnaným Napoelonům udělat si ze hry soukromou diktaturu.

Věřím, že ve hře se sexuálními otrokyněni a "hustým postapo" se úplně najdou.
V tomto směru je Končina ideálním nástupce DrD, a já bych to podporoval.
20.9.2014 11:47 - Jerson
Wild West píše:
Jedno z prvních pravidel na první straně je, že PJ nehraje proti postavám. je tam naprosto jasně vysvětleno, jak se to má hrát.

To je jako když do desatera napíšeš "Nezabiješ" a dál ve vysvětlujícím textu je "v pohodě může zabít nevěrnice, násilníky, čarodějnice a všechny jiného vyznání" a pak se divíš, že se lidé zabíjí mezi sebou.

V DrD je napsáno "PJ nehraje proti hráčům", ale další pravidla jsou napsaná tak, že hraje proti hráčům. Dokonce má podvádět, aby "vyhrál" ("Když hráči koukají do bestiáře, proházej parametry nestvůj, protože když oni podvádí, můžeš ty také." - "Náročnost překážky nikomu neříkej, můžeš ji upravit." - "Občas si hoď kostkama jen tak naprázdno, abys udržel napětí." - "Ignoruj hody kostakama, které se ti nehodí." - "Vymysli příběh, a pak do něj hráče natlač. Můžeš jim dát i několik možností volby, které ale stejně povedou k jednomu výsledku.")

Ještě bys neměl zapomenout na obvyklý přístup "Všichni chceme hrát husté drsné postavy, dělat PJ je strašně náročné, protože má největší odpovědnost, musí tomu dát nejvíc času a jeho poviností je ostatní bavit - ty jsi nejmladší a nejméně zkušený, tak nám připravíš jeskyni, a budeš hrát všechny ty miniony a hlavní bose, které ti zabijeme." Z toho máš výrobnu Napoleonů jak vyšitou, nehledě na přidanou hodnotu memu "Vedení RPG je strašně náročné a skoro nikdo to nechce dělat" vedoucí až k "Náš PJ je špatný, ale hrajeme s ním, protože jiného nemáme, nikdo z nás to dělat nechce a raději špatnou hru než žádnou."

Nic z toho není zkušenost přímo z mé skupiny, ale slyšel jsem takových zkušeností hodně, a to i po patnácti letech od vydání DrD. Až v posledních několika letech se tanhle trend "Vedení hry je náročné" začal trošku měnit.

Končina sice takových rad obsahuje méně, ale zato dává Strujci ještě větší pracomoce, jako například cucat si cílová čísla úplně z prstu - protože nejsou ani žádné orientační tabulky náročnosti.

A moc nechápu, z jakého důvodu chceš Končinu podporovat jako nástupce DrD.
20.9.2014 12:29 - Nerhinn
Alnag píše:
Asi si vysloužím přinejmenším zlovolný pohled, ale víte, že mezi ženami jsou fantazie o znásilnění docela běžná věc?

Jediný zlovolný pohled, který si vysloužíš, je za to, že nechápu, jak to souvisí s tím, že pravidla omlouvají znásilnění. Jako bonmot je to sice docela drsné, ale měla jsem za to, že to je celkem známá věc. Btw, asi jsem četla něco podobného, co Me-dea, to s tou přidanou informací o tom, že si to řídí žena.

Každopádně nechápu... to jako pravidla Končiny jsou pro ženské, co si nedokážou říct partnerovi o postelový roleplay, a tak je nenapadne nic lepšího, než si o to říct spoluhráčům? Protože mě fakt nenapadá, jak by po něčem takovém (PC znásilní PC, PC znásilní NPC, NPC znásilní PC), obzvlášť, jsou-li ve skupině přítomné hráčky, by ta skupina ještě mohla někdy fungovat jinak, než za účelem hraní Končiny.

Alnag píše:
Proto bych nebyl tak odvážný, že bych dělal automatickou zkratku mezi tím - ve hře je znásilnění, ženám se to nebude líbit.

Já myslím, že bys nebyl sám, alespoň já jsem tady nikoho tak odvážného nezaznamenala.

Quentin píše:
Takhle se posilují přátelství - že se víc a víc poznáváte (ať už jde o hádku při objednávání pizzy nebo popisování romantické scény).

Přijde mi rozdíl mezi tím, kdy mým spoluhráčům dojde, že preferuju blonďáky, a tím, že hráč/vypravěč popisuje znásilnění. Na druhou stranu, nejsem v tomhle úplně nestranná. Možná, že ve skupině, kde jsou jednom kluci/jenom holky, to může fungovat.
20.9.2014 12:41 - Alnag
Nerhinn: Já ty pravidla nečetl. Ale ten obsah, že pravidla něco omlouvají jsem ze zde publikovaných popisů úplně nenahlédl. Přijde mi to stejně informativní jako když kudlanky ukusují samečkům při sexu hlavu. (Taky v tom nevidím omlouvání vraždění milenců při sexu.)

A jak to souvisí se sexuálními fantaziemi. Asi bych řekl, že RPG je hra ve fantazii, takže hodně. Že hrát si na něco, nemusí být totéž jako to reálně schvalovat. A že přeci není důvod, proč by sis to nemohla kontrolovat i ve hře, pokud budeš chtít. To je snad spíš o hráčské dohodě a fungování herní skupiny.

K tomu klidně dodám, že já bych třeba takový obsah ve hře mít asi obvykle spíš nechtěl. Ale snažím se oddělit svoje pocity a postoje od něčeho obecnějšího. Závadné to vidím spíš s ohledem na cílovou skupinu (pořád se tu skloňuje 12+), ale to z trochu jiných důvodů, než které uvádíš, tedy nepřijde mi rozhodující, zda pravidla znásilnění omlouvají nebo ho odsuzují. Chápeme se?
20.9.2014 13:02 - Nerhinn
Řekla bych, že se chápeme.
20.9.2014 13:58 - Jerson
Končina o Satyrech píše:
Podstatně silnější důvod vyhubit satyry je ale jejich způsob rozmnožování, který Devara při svém experimentování nedomyslela do důsledků. Vytvořila totiž jen silné samce, ti měli k boji lepší předpoklady. Aby se mohli dál množit, poskytla jim schopnost povít potomka se samicemi jiných ras. Zároveň ale vtiskla satyrům silně dominantní geny, jinak by už v první generaci vznikali nežádoucí kříženci. Tím sice bohyně zabezpečila rase budoucnost, ale přehlédla dva drobné detaily: Předně s chlupatými satyry nechtěla žádná lidská, elfí či nedejbože trpasličí žena mít co do činění. A hlavně pro matku znamenal porod satyrčete jistou smrt. Mládě se totiž na svět ještě před porodem prosekává svými rohy. Satyři byli tedy od začátku okolnostmi dotlačení k unášení a znásilňování žen. Díky specifické vůni,
která se u nich vyvinula během dvou generací a již vylučovali při páření, na celý incident samice zapomněla, a o těhotenství se dozvěděla vždy až se zakulacujícím se břichem a dalšími typickými příznaky. Budoucí otec si samozřejmě svého potomka střežil a vždy se zdržoval poblíž. Proto když například ve vesnici žena záhadně otěhotněla a v blízkých lesích
někdo spatřil satyra, končilo to obvykle vraždou nebo sebevraždou dotyčné dívky. Přesto se rase nadále daří přežívat a množit, byť počty satyrů stále balancují na hranici vymření.
Na svůj způsob reprodukce nejsou hrdí a nebohé samice rozhodně neunášejí rádi, ale chtějí-li potomky, nemají na výběr. Vysvětlit si to ale ostatní rasy nenechají, proto se satyrové civilizačním centrům naučili spíše vyhýbat.



Končina o Vílách píše:
Víly jsou poslední Devařiny bytosti, které obdarovala rozumem a vědomím, než sama rozum
dočista ztratila. I když šlo o čistě bojovou rasu, nepotlačovala své estetické cítění a stvořila je na počest Arboře nádherné. Jejich základním účelem byl ale boj proti tenebřanským vzdučnym karabům.
Primárně je tedy obdařila štíhlými drobnými těly a dvěma páry motýlích křídel, aby mohly víly snadno manévrovat v nebeských bitvách. Kvůli komunikaci za letu dokázaly svá duhová křídla podle potřeby rozzářit.
Karaby se po Vpádu staly jednou z nejničivějších zbraní tenebřanů. Bombardovaly z výšky města, která se neměla jak bránit, a znenadání vysazovaly vojenské oddíly i v jinak těžko přístupných oblastech. Díky vílám ale tato hrozba částečně pominula a mnoho mechanických létajících monster se jednou provždy zřítilo k zemi, kde jako připomínky Marné války reznou vypleněné dodnes.
Krása se ale po Zahnání stala vílám osudnou. Zvlášť když nad nimi zesnulá Devara nemohla nadále držet ochrannou ruku. Především lidé začali křehká stvoření lovit a kochat se jejich nádherou. Hlavně v Talmonu se silně rozmohl obchod s vílami, které v rozlehlých, hlídaných
oborách čekají na své nové majietele, kterým budou sloužit jako vzácný a drahý módní doplněk. Kdo chce v Talmonu něco znamenat, musí s sebou na řemínku vodit minimálně jeden víli exemplář.
Zotročené víly se samozřejmě používají i na výškové práce, populární jsou na jižní Arboře také vílí zápasy, na něž se vypisují vysoké sázkové kurzy. I když jsou víly ve skutečnosti hermafroditi, navenek se jeví jako plně funkční ženy. A někteří Talmonci si jejich prostřednictvím tedy zpestřují i sexuální život.


No a pak jsem si přečetl článek o Končině ve Score, kde padají takové perly, jako že klasické stolní RPG je prakticky mrtvé nebo jen potácející se zombie, a že Končina je první RPG, které propojuje moderní technologie s klasickým RPG.
20.9.2014 21:34 - Vojtěch
Tak to Score je síla tedy.
20.9.2014 22:58 - klaymen
Klasicke stolne RPG su prakticky mrtve? Sakra, niekto by to mal povedat tym hromadam hracov DnD/Pathfindera/whatever ze len zabijaju cas.

Je to naozaj sila.
20.9.2014 23:02 - Alnag
To tam píšou? :)
20.9.2014 23:50 - Quentin
Nerhinn píše:
Možná, že ve skupině, kde jsou jednom kluci/jenom holky, to může fungovat.

Naopak mi to přijde snazší ve smíšené grupě. Člověk si tam nepřipadá jako takový creepy nerd.

Ale to pořád mluvím o celkem neškodných tématech. Ke znásilnění snad ještě s PC nedošlo (npc vs npc se to občas objeví). Jenom tipuju, že by s tím u nás nikdo neměl problém ...asi. Ozvu se, až na to dojde.

Důležité je splnit ty dvě podmínky:

1) neomezovat player agency
"Do hospody vtrhla banda barbarů a znásilnili tě" je špatně
"Už balí tábor a nasedají na koně. Informace stále nemáš. Chceš riskovat pronásledování po stopách nebo se odhalíš a necháš zajmout? Je to banda barbarů a klidně tě můžou zmlátit nebo znásilnit." je ok

2) neponižovat postavu
Nechat to popsat hráče, kterej může dojít tak daleko, jak chce.
Nebo defaultně popisovat postavy beze strachu a se silnou vůlí a udržet největší možnou důstojnost jakou ta situace dovoluje.



Beztak tohle už s končinou moc nesouvisí. Nijak se nesnažim obhajovat jejich víly a satyry :-)
21.9.2014 01:14 - Dukolm
Jerson píše:
No a pak jsem si přečetl článek o Končině ve Score, kde padají takové perly, jako že klasické stolní RPG je prakticky mrtvé nebo jen potácející se zombie, a že Končina je první RPG, které propojuje moderní technologie s klasickým RPG.

No ještě je začít používat :-D. Momentálně sem strávil 4 hodiny zpracováním dotazníku na RPG hry z Gameconu a zrovna na tohle tam jsou pěkný narážky v tomto smyslu:

Slibovaly moderní technologie a ty nebyly přítomny, takže takový jiný dračák.

V další hře si stěžuje že přes notebook neviděli vypravěče.

A celkové hodnocení OG nic extra třeba Příběhy Imperia dosahují daleko lepších hodnocení co se týče pravidel.
21.9.2014 01:35 - Jerson
Ty názory z Gameconu bych rád viděl, na svých stránkách se ohání s tím, jak mějí skvělé reakce.
Článek ve Score bych naskenoval, ale nechce se mi za něj kvůli tomu dávat dvě stovky. Možná to zkusím mobilem.
21.9.2014 02:04 - skew
Zeptal jsem se v pár jednoduchých bodech:Yours Truly píše:
Zůstanou následující stejné nebo dojde ke změnám?:
01) Množství ras
02) Základní vlastnosti
03) Odvozené statistiky (životy, energie)
04) Počáteční hodnoty základních vlastností (rasová tabulka)
05) Rasové schopnosti


Ladislav Karpianus píše:
Tak já zkusím ještě za sebe - nic ale v této chvíli není stoprocentně jisté... Množství ras v settingu zůstane, ale jestli všechny budou v základní příručce pravidel, to nevíme - Vrobi má tendenci hodně škrtat a já mu v tom nechávám naprosto volnou ruku. :-D Základní vlastnosti nejspíš zůstanou, ale víme, že je trochu problém s jejich vyvážeností, na tom zapracujeme. Odvozené statistiky, respektive životy a energii zatím nevím, proč bychom neměli nechávat, jen si pohrajeme s tím, aby se za energii dalo asi častěji platit nějaké výhody a za životy trochu přísněji kouzla, když se nepovedou, uvidíme.

Počáteční hodnoty vlastností - tam zatím vůbec nevíme a rasové schopnosti by podle mého názoru měly být, ale nějak jinak, než je to nyní. Tam víme, že je to nepřehledné a šíleně zapadlé. Pracujeme na tom...

A k Alucardovi, nevím, jestli půjdeme cestou vícero atributů, čím více atributů, tím složitější systém, ale neboj - víme, že potřebujeme vyřešit nějak víc pohyb, jak krátkodobý při boji, tak dlouhodobý při nějakém delším "tažení". Co z toho stihneme do verze 1.1 (přepsal jsem se tuším někde na facebooku, jde skutečně o práci na pravidlech 1.1), zatím nevíme. Ale co nestihneme, určitě dáme do verze 1.2. A 1.3... Atd... :-D
21.9.2014 08:02 - Vojtěch
Jersone, které Score to je? Já to kupuju kvůli hrám, ale nechce se mi to hledat.
21.9.2014 08:32 - shari
Vojtěch píše:
které Score to je?

Podle diskuze na FB Končiny to číslo vyšlo v červenci a na obálce je Zaklínač 3.
21.9.2014 10:06 - Jerson
Tuším že to poslední, na obálce má Zaklínače.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076858997344971 secREMOTE_IP: 44.200.249.42