Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
19.9.2014 12:19 - Me-dea
Já hlavně pořád nějak nechápu, jak má v Končině fungovat taková normální parta postav. To jako doopravdy má běžná parta vypadat takto:

Postava A: "Hej satyre, ty unášíš, znásilňuješ a necháváš umřít naše ženy! S tebou dobrodružit nechci!"
Satyr: "No a? Ty máš na hodinkách přívázanou polonahou vílu. K čemupak ji asi máš?"
Postava A: "Fair point. Tak dem."

???
19.9.2014 12:25 - Naoki
Vidim to jako sirien. Kdyby to bylo zasazene trochu vic dospelacky tak by to bylo i zajimave a dalo by se kolem toho postavit i dobre dobrodruzstvi (at uz psychologicke typu reseni vnitrnich vycitek jako u upiru nebo lehce heroicke jako "traduje se ze existuje zena ktera prezila porod satyra"). Jako pozlatko pro teenagerovske rpg je to ale imho krajne nevhodne
19.9.2014 12:26 - ShadoWWW
Třeba se nechali inspirovat D&D Next a toto je jen dvouletý veřejný betatest :-)
19.9.2014 12:28 - Wild West, RPGamatér
Píše:
Trochu mě děsí noirova definice slova "profesionální".


Mně děsí rozpad jazyka všeobecně.
Slovo bylo uneseno, zřejmě prezidentem Zemanem, a drasticky změnilo význam na "to, co se mi zrovna líbí", případně "to, co dělal můj kamarád".

Původně to znamenalo, že je dotyčný za svoji práci placen, nic více, nic méně, na rozdíl od amatéra, který to dělá zadarmo. O tom, zda to dělá dotyčný dobře, to nevypovídá nic.

Ohánět se slovem "profesionál" na zjevně amatérském fóru působí dost komicky.

Autoři Končiny na tom nejsou o mnoho lépe. Stanou se profesionály v momentě, kdy prodají první materiál ke hře, ať to bude cokoli (možná se už stalo).
"Úspěšnými profesionály" se stanou v momentě, kdy jejich zisky převýší náklady.
Všechno ostatní doposud řečené na tohle téma je z jejich strany vyprávěnka Horsta Fuchse.
19.9.2014 12:29 - Sparkle
ShadoWWW píše:
Špatná propragace je lepší než žádná. Protože:
- To může přilákat lidi zajímat se o jiná RPG. Když se o RPG nikdy nedozví, nebudou se o ně nijak zajímat. Tečka.


A nebo naopak, udělat si tak negativní obrázek o RPG, že na další už se budou dívat dopředu s despektem.
19.9.2014 12:36 - Nerhinn
Sparkle píše:
A nebo naopak, udělat si tak negativní obrázek o RPG, že na další už se budou dívat dopředu s despektem.

A šířit tento názor, podpořeni snadno zapamatovatelným a dohledatelným příkladem.
19.9.2014 12:39 - Sadako
Ona by se kolem postavy satyra dala v klidu vybudovat hezky psycho romantická tragedie (romantická v původním smyslu, tedy: část postav zemře a ten zbytek nenávratně propadne šílenství), jenom by se to hodilo někam úplně jinam.

Tedy předpokládám, že pokud někdo vůbec bude hrát satyra, bude to model Drizzt. Většině lidí, co jsem si všimla, není moc příjemné dřenit při hraní nějak výrazněji sexualitu.

Btw. tohle mě pobavilo
Končina píše:
Oord, stojící u bran, začal všem těm duším závidět jejich schopnost zemřít. I když ji sám vymyslel, nikdy ji na vlastní kůži nepoznal. A tak sestoupil na Arboru ve své tradiční podobě opilého mluvky, ulehnul na tenebřanskou trať a nechal se přejet funící lokomotivou.

V jazyce i světě Končiny se snoubí snaha o jakousi vznešenost, špínu po kolena a cynismus a upřímně řečeno, nějak to skřípe.
19.9.2014 12:45 - shari
Me-dea píše:
Postava A: "Hej satyre, ty unášíš, znásilňuješ a necháváš umřít naše ženy! S tebou dobrodružit nechci!"
Satyr: "No a? Ty máš na hodinkách přívázanou polonahou vílu. K čemupak ji asi máš?"
Postava A: "Fair point. Tak dem."

Tak tohle mě opravdu rozesmálo. :D
19.9.2014 12:54 - noir
Gurney: Už jsem to psal vícekrát, ale v poslední době vůbec nerozumím tvé komunikaci, tomu kam vede a proč je provádíš takhle. Takže ne, fakt na to nemám co říct, pardon.

skew: Jo, vidím to podobně.

Shako: Střepy? Asi jo, já je vždycky bral jako takovou one-man show Errica. Že by to mělo nějaký marketing nebo byznys plán, jsem nezaznamenal, ale to může být moje chyba. Ale v podstatě máš spíš pravdu ty než já.

Nerhinn: DnD bash - ve 4e jsou satyrové taky jen samci.A ve 3,5 jsou všichni půlorci produktem znásilnění. Jak jsem psal, já tyhle témata taky ve hrách nemám rád, ale holt je to mytologie - v podstatě antičtí kentauři. Přijde mi to podobné jako drowové v DnD, tak zase znásilňují samice samce a taky to nikdo moc neřeší.
19.9.2014 12:57 - Wild West
Píše:
Oord, stojící u bran, začal všem těm duším závidět jejich schopnost zemřít. I když ji sám vymyslel, nikdy ji na vlastní kůži nepoznal. A tak sestoupil na Arboru ve své tradiční podobě opilého mluvky, ulehnul na tenebřanskou trať a nechal se přejet funící lokomotivou.


Ten textík prozrazuje docela dost.
Nicméně stále jsou dvě vyšetřovací verze:

1) Vycoolená partička, duševně 12+ a 18-, nebo tak nějak
2) Partička manažerů, snažící se trefit do vkusu 1, tedy "romantický a drsný"
19.9.2014 12:59 - Shako
Me-dea píše:
Já hlavně pořád nějak nechápu, jak má v Končině fungovat taková normální parta postav.


A nějaké generické DnD-like fantasy někdy řešilo, jak vypadá typická parta postav? To mi připadá jako hodně nefér argument.

Nikdy nikdo neřeší, proč trpaslík, půlork, elf a hobit spolupracují jako družina.
19.9.2014 13:00 - noir
WW: Prozradím ti jedno z největších tajemství lingvistiky, chceš? Význam slov se mění a přenáší. No fakt a děje se to zřejmě už doby, co jazyk vznikl, určitě od dob, kdy se jím píše. Prfesionál ve významu "dělá svou práci velmi dobře" se v češtině používá tak půl století minimálně; viz. seriál "Profesionálové", kde prostě výklad "dělají sou práci za peníze" u policisté nedává úplně smysl, že...
19.9.2014 13:04 - Shako
noir píše:
one-man show Errica.


Takže profi projekt se pozná podle toho, že má tým autorů? Což střepy taky mají, byť většinově je to Erricova práce. Ale minimálně tu matematiku jádra s někým konzultoval (snad to původně začínalo jako projekt dvou hráčů, co se pamatuju). A ilustrace taky nejsou jeho vlastní (jako třeba u Příběhů Imperia).

Jinak viz taky Sirienův post.


Ta diskuze je fakt rychlá - pišu si zářez do své rpg kariéry, hned vedle včerejšího altařího nohsleda - založil jsem pořadný flame na Kostce. :-)

EDIT: Čekal jsem, že to bude double post, ale Noir stihnul reagovat dříve.
19.9.2014 13:07 - noir
Shako: Jak jsem psal, já to tak bral, ale asi máš pravdu... Nemám problém říct, že jsem se spletl :)
19.9.2014 13:11 - Wild West
Noir:

Beru tvé tajemství lingvistiky. Jsi ostatně profesioonál, že (a já ne).
Nicméně vidím pár much, kterých se nemohu zbavit:

1) Občas se některé posuny dějí zlovolně a záměrně, takže vzniká tak trochu newspeak.
Tvůj spor se Sirienem, nakolik je Končina profesionální, je vlastně přesně ta tohle téma; Končina se tváří daleko profesionálněji, než je, a Sirien ji popisuje daleko amatérštěji, než je; a vše se děje jen umělým posouváním významu slova.
To mi asi vadí nejvíc, protože to je otázka morální.

2) Lidi se dost blbě domluví, protože pokud se posun významu slova takto uměle urychluje, může někdo snadno prošvihnout, že "chladný" čili "cool", případně "hustý" dnes znamená něco úplně jiného. Viz smyčka nahoře, kde se zjevily nejméně tři verze slova profesionál.

3) Občas změna sežere nějaké slovo, které není účelně čím nahradit, a trvá na novém a vlastně zbytečném významu, například "mýtus=nepravda", případně "pohádka=nepravda", nebo "movitý=bohatý".
To u profesionála kupodivu hrozí taky. Pokud bys vymyslel nějaké náhradní synonymum, měl bych lepší spaní.
19.9.2014 13:25 - noir
WW:
1) Já se se Sirienem o ničem nepřu, fakt už dlouho ne. Klidně si to dohledej, možná budeš překvapený :)
2) Ano, to je problém, kterého si jsou jazykovědci vědomí už od antiky - ve středověku to třeba vedlo ke vzniku mnoha pokusů o "dokonalý jazyk", viz. třeba práce Ramona Lulla. Esperanto a další jsou důsledkem...
3) To je prostě jazyk :)
19.9.2014 13:29 - skew
Píše:
(snad to původně začínalo jako projekt dvou hráčů, co se pamatuju)
IIRC, u zrodu stál Erric a Bajo. PeeKay pak stál za matematickým jádrem, Michal "Perzo" Ivan dělal obálku a myslím cca polovinu ilustrací v knize, druhou polovinu dělal nějakej Erricův známej/kolega.
19.9.2014 13:31 - Me-dea
noir píše:
DnD bash - ve 4e jsou satyrové taky jen samci.

A unáší, znásilňují a děti vraždí své matky při porodu? Opravdu tu někomu vadí rasa jen samců, co si hledá partnerky v jiných rasách?
noir píše:
A ve 3,5 jsou všichni půlorci produktem znásilnění.

Podle mě se tam psalo, že většinou, něco o nešťastném svazku nebo tak nějak. Musela bych to dohledat. A děti své matky nezabíjí při porodu.
noir píše:
Přijde mi to podobné jako drowové v DnD, tak zase znásilňují samice samce a taky to nikdo moc neřeší.

Kde? To někde bylo? To, že tam muži mají společensky nižší postavení a odmítnutí ženy může vést k popravdě, ano. Ale znásilnění? Jako ve smyslu donucení možná, ale že by drowky přepadaly muže v temných uličkách?

On je hlavně velký rozdíl v tom, jak to máš v D&D podané. Když se nad tím zamyslíš, tak to tam samozřejmě je, ale ne tak doslovně a odporně podané jako v Končině. Navíc žádná z hráčských ras není defaultně násilník, unašeč ani vrah své matky. Můžeš tam něco takového hrát, ale není ti to podsouváno pravidly.
19.9.2014 13:42 - sirien
skew: oglaf rulez :D

Wild West: noirovo prázdné chytračení mi časem začalo lézt tak moc krkem že jsem si řekl že mu na to začnu systematicky reagovat. Noir obvykle nedokázal zformulovat žádnou rozumnou odpověď kromě ad hominem a uraženeckého pofňukávání jak sem na něj ošklivej a aby to nebylo tak moc vidět, rozhodl se, že mě prohlásí za cosi hluboce pod jeho úrovní a nebude na mě vůbec reagovat (údajně ani číst), nejspíš v naději, že pak bude vypadat rozuměji a dospěláčtěji a moje kritika jeho obvyklé prázdnosti pak tak moc nevyzní.

Když nic jiného, musí se mu nechat aspoň to, že je ve svém přístupu skutečně konzistentní.
Bohužel své nesmysly píše nadále a já nevidím důvod, proč na jejich obsahovou prázdnotu nepřestávat poukazovat...

V poslední době co tak koukám napříč tématy už s jeho nesmysly rupou nervy i Gurneymu a začal na ně poukazovat také - noir se uchýlil k "osvědčené" taktice a jede s Gurneym svůj cyklus od začátku. Momentálně je ve fázi uraženého ublíženectví, pokud to na Gurneyho nezabere bude následovat "spravedlivě" hněvivé ohrazování, krátká epizodka osobního urážení a když nezabere ani to, octne se Gurney na blacklistu spolu se mnou...


well, whatever, TLDR: noirovi nemá smysl poukazovat na to co píšu já, protože i kdyby to četl, nepřizná to a bude se dál tvářit, že neexistuju. Dosáhl jsi značného úspěchu už jen tím, že jsi ho přinutil napsat mé jméno a tím přiznat mou prostou existenci.
19.9.2014 13:50 - Wild West
1) Satyrové - nejde jen o to, že je to "ošklivé", ale hlavně to při Jersonovském pohledu na věc nemůže moc dlouho fungovat; rasa prostě zákonitě vymře, protože ji vyhubí všechny ostatní spojenými silami, nebo satyrové vyhubí ostatní rasy a tím potažmo sami sebe taky.

Vzniká otázka, jak takový svět mohl dospět k užívání páry; a ještě se dožít toho postapokalyptického stavu.

2) Ta otázka spolupráce hobita, elfa, trpaslíka a kdovíčeho byla docela spontánní a dobrá; C/L světy jsou velmi často budovány systémem různých schopností, ten dělá a to a ten zas tohle, takže je jistá dělba práce docela vhodné a nabízející se řešení; elf-kouzelník, obr-válečník a hobit-zloděj je prostě v těchto systémech efektivnější parta, než tři elfové kouzelníci.

A ještě ke všemu to vypadá politicky korektně, liberálně a výchovně.

naproti tomu spolupráce se satyrem nebo s vílou zadrhne hned mezi dveřma.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079627990722656 secREMOTE_IP: 44.200.249.42