Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
19.9.2014 10:41 - Yashamaru
noir píše:
Přijde mi prostě hrozně zábavný, jak tu Končina šlápla svým úspěchem (už jen tím, že vůbec vyšla, má profi obrázky, slušný facebook, dobrý funkční web, support, OG, atd.) spoustě lidí na kuří oko.


Neslo by se teda svest na vlne uspechu a popularity konciny a podobne uspesne vydat nektery ze zazracnych mistnich systemu? Dakara nebo CPH? Pokud je to jen otazka penez co se tyce vseho okolo + funkcni system, coz se tu vali, tak to uz je tuplem uspech ne? :D Zas takovy castky to nejsou a ruzny sbirky uz odstartovaly vetsi hlouposti.

Vzhledem k nedostupnosti Drd 1.6 realne hrozi, ze entry system pro novacku bude drd2/void/koncina.

Nova generace "dracakistu" bude libova.
19.9.2014 10:42 - Yashamaru
To se mi moc nepovedlo :)
19.9.2014 10:45 - Shako
noir píše:
Ale je to první rpgčko, které u nás vzniklo "profesionálně"


Řekl bych, že první byl Erric a jeho Střepů snů, které pořád před Končinou vedou ve dvou základní věcech:

- jsou hratelné a funkční (byť je to žánrově velmi specifická záležitost)
- rpg vydáno v papírové verzi

Zároveň splňuje vše tebou vyjmenované v kategorii "profesionálně".

Hned zatím jsou Přiběhy Imperia.
19.9.2014 10:45 - Quentin
Yash: Tj, ale máš pravdu :)

Taky mě ve snech děsí generace vychovaná na drd2. Hlavně proto, že žádná nebude :(
19.9.2014 10:58 - skew
noir píše:
autoři byli tak drzí, že to ani nekonzultovali s největšími jmény české RPG scény, jak nechutné. Ba naopak je poslali k šípku, a to se neodpouští.
Chvilkama to tak asi působí. Then again, vzhledem k tomu jak to probíhalo by IMO Končina pochytala flak tak jako tak.

noir píše:
"to aspoň pomůže mluvení o žánru"
Hmm, nezdá se mi že by při vydání DrD2 bylo hodně hlasů, kteří ho sice považovali za shit, ale na druhou stranu nějak nahlas vyjádřili tebou zmíněný sentiment XP

noir píše:
Prostě se ryze objektivně té hře povedlo na naše poměry něco hodně dobře - jen to lidi odmítají vidět.
Sice s tebou souhlasím že Končina je IMO zatím docela úspěšná (nevím jestli natolik, aby jim lidi začali nějak pořádně kupovat ty placené články, ale to možná ani tak nevadí...).
Jen bych se vrátil k té Jersonově hlášce o tom, že jestli se někdy Končina proslaví natolik, že si ji budou lidi asociovat s RPG tak jako Dračák, většina z nás místních brblalů to nebude považovat za vítězství.
Ale asi bych souhlasil, že když už teda neuspěje nějakej rozumnější systém, snad je dobře že alespoň Končina ano. Lépe nový (třeba mizerný) prodkut, o kterém se mluví, než hromada starých zaprášených.

Shako, altaří nohsled (!!!):
facebook končiny píše:
K Janu Vrobelovi přibíráme také Ondřeje Gertnera, který jako jediný uspěl ve výběrovém řízení na pravidláře. Stále proto máme volné jedno místo, o které se můžete ucházet. Gratulujeme a všem ostatním zájemcům děkujeme!
Na stránkách Končiny proto spouštíme oficiální diskuzi o vývoji pravidel do verze 1.2, kde se můžete s Vrobim a OnGem podělit o své nápady i výtky! A brzy zveřejníme i vývojářský blog!

Diskuzi najdete zde: https://koncina.cz/diskuze/oficialni-diskuze-pro-vyvoj-pravidel-v-12-73/strana-1

https://www.facebook.com/koncina
19.9.2014 10:59 - Gurney
noir #537: Jak už ti bylo řečeno, je velký rozdíl mezi tím říct o někom že jeho práce za nic nestojí a že je blb. Bylo by od tebe pěkné, kdyby jsis na prezentaci toho druhého nechal někam jinam nebo, pokud nejsi schopen rozeznat rozdíl, alespoň vynechal schovávání se za ostatní skrz hlášky jako "já si taky myslím, že...".

Sám konečně říkáš že se z někým s autorů máš setkat osobně, máš tedy příležitost mu osobně sdělit co si myslíš o jeho inteligenci. Takto anonymně po internetu to vyznívá poněkud zbaběle.

Že to tady vždycky musí dojít takhle daleko :(
19.9.2014 11:09 - Sadako
Shako, altaří nohsled píše:
Ohledně toho jednoho bodu, který se tomu furt vytýká - sexualita pro 12plus: jo, nelíbí se mi to. Ale že by to byla taková hrůza...

Já si třeba myslím, že ty dvě ujeté rasy jsou jen takové drobné pihy, podivné systémové mechaniky mi přijdou jako větší vada.
Nadto, jakkoliv jsou satyrové Trololo, někde pod tím vším prosekáváním ze rohy je potenciál pro zajímavé hraní (víly asi jako jeden z mála zde považuju za poměrně bezproblémové). Akorát moc nevím, jestli o ono zajímavé hraní cílová skupina hráčů Končiny bude stát.

Btw. obrázky nejsou až tak podstatná věc, ale mně třeba přijdou dost nanic - takový styl "to horší z DeviantArt."
19.9.2014 11:30 - Shako
skew píše:
facebook končiny píše:
K Janu Vrobelovi přibíráme také Ondřeje Gertnera, který jako jediný uspěl ve výběrovém řízení na pravidláře. Stále proto máme volné jedno místo, o které se můžete ucházet. Gratulujeme a všem ostatním zájemcům děkujeme!
Na stránkách Končiny proto spouštíme oficiální diskuzi o vývoji pravidel do verze 1.2, kde se můžete s Vrobim a OnGem podělit o své nápady i výtky! A brzy zveřejníme i vývojářský blog!

Diskuzi najdete zde: https://koncina.cz/diskuze/oficialni-diskuze-pro-vyvoj-pravidel-v-12-73/strana-1


Díky.

Pokračování:

Jan Vrobel, 18.09.2014 10:59 na webu píše:
Ahoj přátelé! V současnosti připravujeme novou koncepci pravidel s pevnou vizí toho, jaký zážitek vám při hraní Končiny chceme zprostředkovat. Znamená to klíčové úpravy v celém systému a překopání struktury pravidel. Brzy se s vámi o naši vizi a způsob, jakým ji míníme zaimplementovat, podělíme. Jsme však také pochopitelně otevřeni vašim připomínkám a návrhům, protože koneckonců Končinu děláme právě pro vás!



EDIT: Přehlídnul jsem to, protože je to zamaskované v sekci pravidel. Nábor 2 nových lidí + větší předelávku pravidel bych čekal jako samostatnou sekci a ne nějakou podsekci.
19.9.2014 11:36 - Shako
Zajímavé...

z výběrového řízení píše:
Honorovaná práce ve výši 4000 Kč se vztahuje na revizi pravidel do verze 1.2, která by měla vyjít během listopadu roku 2014.


vlákno diskuze píše:
OFICIÁLNÍ DISKUZE PRO VÝVOJ PRAVIDEL V. 1.1
19.9.2014 11:39 - ShadoWWW
Ohledně té propagace špatné hry. Špatná propragace je lepší než žádná. Protože:
- To může přilákat lidi zajímat se o jiná RPG. Když se o RPG nikdy nedozví, nebudou se o ně nijak zajímat. Tečka.
- Končina může mít malou, ale vzestupnu kvalitu. Jak bude sbírat stále více ohlasů, tak pokud tam budou sedět ti správní lidi, tak v dalších verzích se může postupně zlepšovat. Nemusí to tak být, ale je tu jistá naděje.
19.9.2014 11:40 - sirien
Trochu mě děsí noirova definice slova "profesionální".

Udělat amatérskej design v autorském týmu postrádajícím jak vědomosti tak zkušenosti *) s výstupem který se nedá popsat jinak než mizerný... a následně narvat prachy do jeho vzhledu a proma u mě rozhodně NENÍ profesionální práce. Je to kvasi-profesionální práce.
V tomhle směru bych rozhodně nemluvil ani o "marketingu", protože skutečný marketing tu práci taky očividně minul.

Je to odfláklá amatéřina která je zabalená do profesionální propagace.

Poznámka o tom že to je "první profi" u nás je taky mimo - Když nic jiného tak už tu byl Erric (který si prošel vším od profi designu přes ten marketing (aspoň trochu) až po propagaci (jen nebyla tak masová protože byl sám a peníze narval jinam než do placené reklamy).

Stejně tak poznámka o supportu je mimo, protože tu jsou Éčka která pro Příběhy Impéria jedou kontinuální support už roky. (a jejich práce a přístup jsou taky docela profi, jen prostě nízkonákladový)

Že někdo má zbytečné peníze které je ochotný narvat do svého hobby nedělá profesionalitu. Chápu že někteří lidé mohou propadnout pro-blindness a při práci v médiích přestanou vidět přes propagační stránku, ale to je IMO hodně zcestné uvažování.


*) očividně, soudě dle sebeprezentace i výsledného produktu
19.9.2014 11:42 - ShadoWWW
Jinak souhlasím se sirienem, že skutečně profi marketing je ještě trochu někde jinde.
19.9.2014 11:44 - Quentin
Píše:
Znamená to klíčové úpravy v celém systému a překopání struktury pravidel.

Tohle zní super. Osudová chyba drd2 bylo, že po pár měsících ve vývoji už nebyl nikdo ochotný vyhodit nefunkční jádro systému. Týpci z končiny ale nemají venku žádný tisk, takže o tolik nejde, a pokud jsou ochotni se vrátit na začátek, tak jsou docela awesome :)

Škoda, že už si sem netroufnou dojít pro radu.
19.9.2014 11:45 - skew
Líbí se mi tempo téhle diskuse. Přečtu poslední post, kliknu na jinou, stránka se refreshne a hle, Končina, dva nové přípsěvky. Tak kliknu na diskusi a jsou tu tři nové příspěvky.
Schválně jeslit před odesláním tu přibude ještě čtvrtý.
EDIT: a jo!
19.9.2014 11:49 - York
Yashamaru píše:
Neslo by se teda svest na vlne uspechu a popularity konciny a podobne uspesne vydat nektery z mistnich systemu?


Jak si představuješ "svezení se na úspěchu a popularitě Končiny"? Inspirovat se tím a udělat to podobně? Jiná možnost mě moc nenapadá.

Dál to rozvedu tady.
19.9.2014 11:50 - sirien
Quentin píše:
že po pár měsících ve vývoji už nebyl nikdo ochotný vyhodit nefunkční jádro systému

ještě hůř - jádro co vím vzniklo hned z kraje a následně jistí* jedinci** blokovali jeho změnu přesvědčení** o genialitě jejich úvodního výtvoru.

* víme, že...
** ano, ten plurál je nadbytečný

Quentin píše:
pokud jsou ochotni se vrátit na začátek

To by bylo fakt cool a u mě by tím stoupli, ale aktuálně podle jejich (ne)vyjádření pochybuju že by ten redesign byli ochotní pustit až tak hluboko. (a způsob kterým vybírali spolupracovníka na onen redesign ve mě moc nadějí také nebudí)
19.9.2014 11:53 - Naoki
Abychom ale nedopadli jako nazacatku, kdyz jsme byli vsi nadseni a nakonec jak se to zmenilo kdyz jsme si to precetli :D
Ale holt nebudeme pesimisticti a budeme tomu projektu prat :-)
19.9.2014 11:57 - Nerhinn
Snažila jsem se to ignorovat dlouho, ale nakonec jsem se na to mrkla.
Víly jsou ještě v pohodě.
A už vím, co dnes udělám. Ukážu satyry kamarádce a pak budu jen měřit, za jak dlouho jí praskne cévka.

Píše:
Podstatně silnější důvod vyhubit satyry je ale jejich způsob rozmnožování, který Devara při svém experimentování nedomyslela do důsledků.

Hopla.
Píše:
Vytvořila totiž jen silné samce, ti měli k boji lepší předpoklady.

Píše:
Tím sice bohyně zabezpečila rase budoucnost, ale přehlédla dva drobné detaily

Okouzlena bicáky, přestala přemýšlet.
Píše:
Aby se mohli dál množit, poskytla jim schopnost povít potomka se samicemi jiných ras. Zároveň ale vtiskla satyrům silně dominantní geny, jinak by už v první generaci vznikali nežádoucí kříženci.

What could go wrong, right? :D
Píše:
Satyři byli tedy od začátku okolnostmi dotlačení k unášení a znásilňování žen.

Píše:
Budoucí otec si samozřejmě svého potomka střežil a vždy se zdržoval poblíž.

Píše:
Na svůj způsob reprodukce nejsou hrdí a nebohé samice rozhodně neunášejí rádi, ale chtějí-li potomky, nemají na výběr. Vysvětlit si to ale ostatní rasy nenechají

Jsou to vlastně chudáci, takže je to OK. Dokonce se snaží vysvětlit, proč dělají, co dělají. Ne vážně. Zkuste si představit scénu vysvětlování:
"Ale já to fakt potřebuju!"
Konec scény.

Píše:
Za satyry hraj, pokud:
• chceš dosáhnout mistrovství v šermu kombinovaném s bojem ostrými rohy
• toužíš po houževnaté, téměř neprůstřelné kůži
• tě nelákají města a jiná civilizační centra, kde bys velmi rychle přišel k úhoně

• chceš znásilňovat, stalkovat a ultimátně zavraždit svoji oběť, ale nechceš si připadat jako násilník a vrah.

Píše:
Ladislav Karpianus
Michal Jakl
Zdeněk Třešňák

Chce to koule, pod něco takového se podepsat. Bravo.

Jak jsem řekla jinde, znásilnění je reálná věc a pakliže to nikomu nevadí, není důvod ve hře předstírat, že neexistuje. To, že jej pravidla ospravedlňují, je ale něco naprosto jiného.

Jo a má to hnusný obrázky. Díky bohu.
19.9.2014 12:04 - sirien
Nerhinn píše:
Jak jsem řekla jinde, znásilnění je reálná věc a pakliže to nikomu nevadí, není důvod ve hře předstírat, že neexistuje. To, že jej pravidla ospravedlňují, je ale něco naprosto jiného.

Mě by to dokonce ani nevadilo kdyby to bylo v nějakém adult-oriented RPGčku které se hodlá podobnými tématy zabývat tak nějak cíleně. Například Poisoned (pirátské indie bez romantické stylizace) myslím docela řeší otázky vzájemného násilí (nepamatuju se už jak přesně, ale beru to teď jako typový příklad, takže to není úplně důležité).

Tady to ale totálně leze krkem i mě, který jsem jinak k podobným věcem dost netečný - v Končině to totiž není otevřené téma, je to tam jen nastrčené, navíc dost hrubým způsobem (žádná Numenera kde to je jeden kontroverzní prvek z tisíce nezajímavých - tady to je tisíc jasných náznaků toho co autoři chtějí říct, ale není to tam explicitně, aby se jim nedalo případně nic přímo vytknout). Prostě to je jen očividné zlaté pozlátko k upoutání pozornosti a působí to jak teenagerovská fan-tvorba kdy se autoři RPGčkově realizovali ve svých fantaziích. Prostě nejde to brát vážně, ale přitom to rvou přímo do obličeje.
19.9.2014 12:17 - skew
Píše:
Budoucí otec si samozřejmě svého potomka střežil a vždy se zdržoval poblíž.
Nevím proč jsem si vzpomněl na oglafa.
(je ok postovat mírné NSFW? kdyžtak mě napomeňte)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092071056365967 secREMOTE_IP: 3.235.130.73