Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
15.9.2014 13:20 - Vojtěch
Přesně tak. TeleTele taky bylo slušné.
15.9.2014 14:07 - skew
Wild West píše:
Ladislav Karpianus, úplně jinde píše píše:
byli nadšení, že nemáme povolání a levely.
Tahle malá poznámka naprosto rozvrací teorii, že by to mělo nějak cílit na fanoušky DrD nebo DnD.
Jsem to tuším říkal už na RPGf nebo kde tohleto padlo. Přijde mi, že se snadno řekne "Využijte zpětné vazby ochotných zkušených hráčů ze zdejších online komunit", ale obvykle se těžko hledá nějaký hmatatelný příklad, v čem je dobré mít názor někoho zkušeného (ať už to znamená cokoliv).
Ta citovaná situace je ale jeden z těch případů. "Není to C&L" není důvod začít se nad hrou rozplývat.
15.9.2014 14:09 - PetrH
No abych nepopudil autory, zkusim to napsat kulantne. Je mnoho lidi, kteri asi nejsou vasi cilovkou, otazkou je, zda se uspech meri na pocet stazenych pdf nebo let, kdy projekt upadne v zapomneni. Takze pokud nejste ten druhy pripad jako dopadl Tomas Jotov /a nelze hovorit o uspechu tisku, neb netopyr z toho moc happy nebyl/ a projekt po velke pompe a malbach karla j. Je nekde ve statisticke chybe zajmu.
Prekvapte me prosim necim novym. Muj jasny dotaz: jakou dle vas ma mit uspesny komercni produkt postaveny na bazi malych predplatnych periodu vydavani placenych veci a odezvu supportu?
15.9.2014 14:23 - Vojtěch
No, uvidíme, zda na toto přistane nějaká odpověď od autorů... nebo je to dotaz do pléna?
15.9.2014 14:34 - Wild West
Píše:
"Není to C&L" není důvod začít se nad hrou rozplývat.


No, právě. Jakožto jeden z mála opravdových dračákistů na to koukám spíš s vrcholným podezřením. O čem jako jsou ta pravidla, když tam není class/level?
Myslím, že by měly zasvítit oči spíš opačné kategorii hráčů, takové to indie... Edwards... adresovat premisu... a tak něco.
15.9.2014 15:05 - York
Wild West píše:
Jakožto jeden z mála opravdových dračákistů na to koukám spíš s vrcholným podezřením. O čem jako jsou ta pravidla, když tam není class/level?
Myslím, že by měly zasvítit oči spíš opačné kategorii hráčů, takové to indie... Edwards... adresovat premisu... a tak něco.


Na tomhle je krásně vidět, jak se nám ty kategorie rozšiřují a posouvají. Ty máš ještě v živé paměti doby, kdy se do krve bojovalo na frontách dovednostních vs classandlevelových systémů. Dneska ale, v porovnání se záplavou nových her, tenhle konflikt dávno vyšuměl jako dokonale nepodstatný. Dračák může úplně v pohodě běžet na dovednostním systému a pořád to bude dračák a dračákysti nebudou mít problém s tím ho hrát. Postav ho ale na experimentálním systému jako má třeba dvojka a zjistíš, že to spousta dračákystů nepřekousne.

I přes abseci povolání a levelů jsou tudíž dračákysti logickými adepty na potenciální hráče Končiny.
15.9.2014 15:12 - Sadako
Jde kolem ještě horší zákazník, než ten, který se tu deklaroval posledně a nelze mu se tu nevyjádřit.

Sparkle píše:
Celkově by mě zajímalo, zdali autoři před vydáním dali ten svět přečíst svým drahým polovičkám a zeptali se jich, zdali by to chtěly hrát.

Končinu jako takovou bych hrát nechtěla, protože setting mi přijde Trololo a pravidla zoufalá, nicméně za vílu-otroka, případně vytuněnou vílu-otroka, která se svým majitelem naloží ve stylu Rape&Revenge snímků, bych si klíďo zahrála. O majiteli vílího harému, hlavě vzducholoďařského koncernu ani nemluvě.
Ale jak mi je často opakováno, jsem asi hovno etalon.

Nicméně mi po prolezení dostupných informací o světě a pravidlech přijdou tyhle dva excesy jako kosmetické vady na kráse Miss Vogon.
Btw. prezentace autorů na stránkách je velmi nesympatická.
15.9.2014 15:32 - PetrH
Vojtěch píše:
...

ano to byl jasny dotaz na autory. pripadne zopakuji: jaky support a jakou periodu vydavani placenych doplnku ma mit uspecny cesky projekt... ?
15.9.2014 15:52 - Vojtěch
Já jenom že...

Ladislav Karpianus píše:
Tím v této diskuzi končím.
15.9.2014 16:02 - Merlin
Vojtěch: když dítěti pohaníš kyblíček o kterém si myslí, že je nejhezčí, tak se taky urazí uprostřed hovoru....zkus nalákat na bombon
15.9.2014 16:03 - Wild West
York píše:
Ty máš ještě v živé paměti doby, kdy se do krve bojovalo na frontách dovednostních vs classandlevelových systémů.


Popravdě řečeno, nemám. Mám v hlavě hluboce zakomponovanou konstrukci class/level, často trpím přeludy, že je daleko a daleko důležitější a primárnější, než nějaký rolleplay
(při pohledu na miliony pařanů CRPG, skvěle se bavících nad hrami typu Might and Magic, Elder Srolls nebo Baldurs Gate, z nichž každý má perfektně nastudovaný "místní" žebříček class/level, ale při poznámkách o rolleplayi, že to jako je bezva zábava, hledících tupým výrazem, jsou ty pocity ještě silnější).

Občas nějací Núbijci bzučeli o jakémsi adresování premisy, narativismu, a jakýchsi dovednostech, ale v zásadě mne to nepřimělo světy, kde se bagrují expy, levelují sorcereři a mixují classy do orgastických kombinací, co dokážou ty expy o nejefektivněji využít, rozuměj gamisticky a powerplayersky.
Při zjištění, že to je samozřejmě ZLO, zní jen můj pekelný smích.

Chci zkrátka říci, že je možné, že je Dračákismus nejohavnější ZLO vesmíru, je možné, že je strašlivým ZLEM i Končina, ale rozhodně jsou to ZLA odlišné povahy.

Píše:
Dračák může úplně v pohodě běžet na dovednostním systému a pořád to bude dračák a dračákysti nebudou mít problém s tím ho hrát.


Tohle, přiznám se, jsem naprosto nezaznamenal. Dračák, kde navrhnu směle jako houserule jiné povolání, bude přijat zřejmě s úspěchem. Projde bez problémů zavádění dovedností jen tak,mimo systém class/level. Protože systém se furt montuje za chodu, jako MS DOS kdysi.
Ale Dračák, kde se všichni budou muset VZDÁT svých povolání, dopadne zřejmě krátkou, leč krvavou a krutou vraždou reformátora.

Píše:
Postav ho ale na experimentálním systému jako má třeba dvojka a zjistíš, že to spousta dračákystů nepřekousne.


Je několik absolutních zvratů v myšlení, zvaných odborně "přepólování", kterými se DrD2 provinilo v mysli dračákisty; největší je asi teorie "konstruktivního neúspěchu", nejstrašnější antitolkienistická hereze představitelná (kterou jsem fakt nevydýchal).
Myslím ale, že jedním z těch vážnějších zločinů bylo i zjevné pohrdání nad systémem classů čili povolání, kde je hrdina DONUCEN v jistém momentě svůj milovaný class opustit a dělat něco jiného.
Jo, DrD 2 není "dračák" ani náhodou.

Píše:
I přes abseci povolání a levelů jsou tudíž dračákysti logickými adepty na potenciální hráče Končiny.


Nic logického na tom nevidím. Není tu moc styčných bodů ani v systému, ani settingu.
Jedině snad celkové přesvědčení těchto komunit, že dračákista je nešťastník, který umírá na krutou nemoc z ozáření (kterási sebata se Sirienem) a vezme zavděk jakýmkoli jiným systémem, který se mu nabídne.
Kdo chceš věřit, věř.
Já bych si na tom podnikatelský záměr za opravdové peníze nepostavil.
15.9.2014 16:25 - Jerson
Máš ten dojem? Přečti si komentáře ke Končině na FB a řekni mi, co si o nich myslíš. Sadako píše:
Btw. prezentace autorů na stránkách je velmi nesympatická.


Přečetl jsem si ji (znovu a tentokrát až do konce). A definitivně jsem se rozhodl, že si z Končiny nepřestanu utahovat a kopat do ní.

Na stránkách Končiny se píše:
... Člověk, bez kterého by se Končina nejspíš jmenovala „Listy rzi“. Ale hlavně dvorní prudič vždy připravený oponovat a hledat chyby v dokonalosti, aby svět Končiny byl neprůstřelný tak, že by si na něm i Robocop vylámal kulky. Vzhledem k obrovským zkušenostem z hraní her mimo žánr přináší do světa mnoho originálních prvků (vrcholem jsou víly připnuté jako luxusní pouťové balónky k zápěstí)

(zvýrazněno mnou)

Až jednou nastane doba, kdy mi někdo řekne "TY hraješ RPG... to je něco jako Končina?", budu zapírat jak Göring v Norimberku.
15.9.2014 16:41 - York
Wild West píše:
Tohle, přiznám se, jsem naprosto nezaznamenal. Dračák, kde navrhnu směle jako houserule jiné povolání, bude přijat zřejmě s úspěchem. Projde bez problémů zavádění dovedností jen tak,mimo systém class/level. Protože systém se furt montuje za chodu, jako MS DOS kdysi.
Ale Dračák, kde se všichni budou muset VZDÁT svých povolání, dopadne zřejmě krátkou, leč krvavou a krutou vraždou reformátora.


Kdo říká, že by ses v dovednostním dračáku musel vzdát svého povolání? Můžeš pořád být úplně stejný válečník a umět úplně to samé. Dokonce i levelovat se dá.

Pro příklad ostatně nemusím chodit daleko: tady máš Dračák v dovednostním systému. 5 klasických povolání, 36 úrovní. Prakticky stejné schopnosti jako v originálu. Hází se trochu jinak (všude jako v souboji, místo aby byla na každý hod jiná kostka), ale jinak se to hraje velice podobně.
15.9.2014 16:51 - ShadoWWW
Píše:
Kdo říká, že by ses v dovednostním dračáku musel vzdát svého povolání? Můžeš pořád být úplně stejný válečník a umět úplně to samé. Dokonce i levelovat se dá.

Za na druhou stranu, rozdíl mezi takovýmto systémem a C&L systémem s multipovoláním ve stylu PF či D&D 5E je minimální.
15.9.2014 16:53 - noir
...aneb York si Dakaru protlačí do jakéhokoliv tématu :)
15.9.2014 16:54 - Wild West
York:

Aha, to je ovšem totální minela.
Tvoji reformu DrD znám, a mám dokonce dojem, že jsme o ní někde diskutovali. To je ale diametrálně jiný případ od Končiny, pokud je pravda*, že
Ladislav Karpianus píše:

byli nadšení, že nemáme povolání a levely.


*a nějak nevidím důvod, proč by to pravda být neměla.
15.9.2014 16:55 - Lokken
noir píše:
...aneb York si Dakaru protlačí do jakéhokoliv tématu :)


"... a nenaděláš nic!"
15.9.2014 17:05 - York
No tak jste se dočkali, no ;-)

edit:
23 stran s tím čekám, tak pečlivě to zamaskuju a oni si toho stejně hned všimnou. Skandál!
15.9.2014 17:14 - sirien
Vojtěch píše:
TeleTele taky bylo slušné

...zezačátku... a pak ještě chvíli... ale pak ho taky už jen věčnost drželi v limbu na přístrojích (=superlaciných nevtipných donekonečna se opakujících vtipech)


skew píše:
ale obvykle se těžko hledá nějaký hmatatelný příklad, v čem je dobré mít názor někoho zkušeného

kidding, right?
Z patra Ti ukáže zásadní chyby designu typu co systém neřeší, co řeší s flawed/weird výsledkem, co sice řeší, ale je to v konfliktu s něčím jiným; může Ti říct kde jsou mechaniky nezajímavé nebo nudné a kde se inspirovat k lepšímu řešení, řekne Ti kde se snažíš o něco co tu už bylo, ale co se ukázalo jako ne úplně ideální a čím to bylo nahrazeno...


Wild West píše:
Myslím, že by měly zasvítit oči spíš opačné kategorii hráčů, takové to indie... Edwards... adresovat premisu... a tak něco.

Obávám se, že jsi ve své úvaze udělal gigantický skok kterým jsi překonal velmi široké spektrum hráčů co se nachází mezi dračákysty a indie-fans.


York píše:
I přes abseci povolání a levelů jsou tudíž dračákysti logickými adepty na potenciální hráče Končiny.

Nejsou, Argo má pravdu - děláš chybu příliš znalého člověka (profesionála / high-exp usera): uděláš si věcnou analýzu a zhodnotíš, že rozdíl vlastně není relevantní, tudíž to je jedno a uživatelům na tom nemusí záležet. Ignoruješ při tom jejich úhel pohledu - je Tvoje analýza a "objektivní" argumenty nezajímají, záleží jim na věcech které Ty považuješ za nepodstatné.

Následující příklad je bohužel trochu neférově ofenzivní, protože "dračákysti" nejsou blonďaté pipiny a "chyba" které se dopouští není chyba, natož hloupá a ani směšně stupidní, ale princip té chyby z Tvé strany je stejný.

Je to jako snažit se vysvětlit barbie peroxid blondýně že iPhone pro ní není nejlepší telefon - ne, objektivně není, to co ona potřebuje totiž není dokonce ani nějaký Android, to co ona "objektivně" potřebuje je Nokia nějaké střední třídy (protože jí zajímá jen "fejs, fotky a videjka" - fejs je všude stejnej a fotky a videjka má Nokia nejlepší a ona ve své pitomosti a nekompetenci stejně nepozná rozdíl mezi middle-class a high-endem).
Jenže barbie peroxid pipině to je jedno - ona chce ajfoun, protože ajfoun je epl a je kchůl a nejlepší (a taky nejdražší) a Ty si jen pitomej nerdovskej ajťák co si nikdy nenajde pořádnou holku (takovou, jako je ona), protože nepoznáš dobrej telefon, když ho vidíš.

Dokud tohle nepochopíš, tak nikdy nepochopíš co Ti Argo vlastně říká, obávám se. (A ano, mluvím z vlastní zkušenosti - trvalo mi roky, než jsem tohle sám pochopil)


noir píše:
...aneb York si Dakaru protlačí do jakéhokoliv tématu :)

...kdyby ses namáhal podívat se, zjistil bys, že Dakaru neodkázal a bashuješ ho (výjimečně) zbytečně.
A mimochodem i když někam zrovna podsouvá Dakaru, je to obvykle elegantnější a věcnější než když někdo - opět - naprázdno bashuje DnD 5e...
15.9.2014 17:16 - Colombo
Ostatně, na Yorkovi jde vidět diametrálně odlišný případ tvorby systému.

York se snaží všude protlačit Dakaru (nebo Dakkaru?) nikoliv proto, že ji dělá "reklamu", ale protože očekává jakékoliv negativní vyjádření. V podstatě vnucuje, aby mu na to lidi řekli něco škaredého. Ostatně, jak to už padlo s tou pozitivní a negativní kritikou (tedy, ona kritika jako taková by měla v sobě obsahovat ty důležité prvky, ať už vyzní pozitivně nebo negativně).

Oproti jiným autorům, kteří si odlezli na svůj píseček, kde na ně kritika nemůže.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070317029953003 secREMOTE_IP: 3.236.98.81