Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
1.9.2014 11:10 - York
sirien píše:
zajímalo by mě, jak se novinářská-redaktorská práce v PC časopisu váže k PnP RPG


PR.
1.9.2014 12:08 - sirien
Babaj: To je Tajný Inkoust Vzdušné Flotily! Speciálně vyvinutý za účelem nečitelnosti poletuchami, kozly a jinou havětí jako čistě technologická receptura bez jakékoliv organické, natož magické složky, čistá toxická chemie (můj vlastní nápad, dovolím si skromně poznamenat).

Skutečnost, že jej nevidíš, je nicméně krajně podezřelá. Prosím neprodleně se dostav do nejbližšího přístavu Vzdušné Flotily k okamžité lékařské prohlídce s podezřením na magickou intoxikaci.
Jakékoliv odklady této prohlídky budou považovány za subordinaci a její případné odmítnutí za důkaz dezerce a zrady Flotily!


York: Škoda že to kolega dělá jen z kamarádství nebo z amatérismu (když si předem nezjistil, do jaké příšernosti se to chystá vrhnout...)
12.9.2014 11:51 - tony
nebo mu nabídli víc jak 4K
12.9.2014 12:16 - Vojtěch
Poletuchu k osobní potřebě?
12.9.2014 17:37 - ShadoWWW
Když jsme u těch imspirativních, nových RPG. Mrkněte na TimeWatch RPG - to je skutečně úspěšné nové RPG založené na Gumshoe.
12.9.2014 17:59 - Marek Jiran
Pánové povídejte si tady o čem chcete, ale probírat tady naše děti? Připadá vám to normální? Pokud máte jakoukoliv věcnou (i nevěcnou) kritiku k našemu projektu, dejte jí samozřejmě průchod kdekoliv chcete, pokud máte nějaké osobní problémy s námi, myslím, že kontakt na nás všechny je jednoduše dohledatelný a my nemáme problém si s kýmkoliv cokoliv vysvětlit a odpovědět. Ale přestaňte do toho laskavě tahat naše rodiny, je to za hranicí slušnosti i vkusu.
12.9.2014 18:20 - sirien
:(
Byl bych rád, kdyby se diskuse držela v hranicích dobrého vkusu a tohle zůstalo ojedinělým excesem, děkuji.

EDIT: protože autor příspěvku odeslal post bez lognutí, neměl možnost se nad svým výstřelkem zpětně zamyslet, uvědomit si jak moc přestřelil a odmazat se sám; dovolil jsem si tedy udělat to za něj. Tím bych věc rád uzavřel.
12.9.2014 18:21 - Vojtěch
Jo! :(
12.9.2014 22:54 - Jerson
Marek Jiran píše:
my nemáme problém si s kýmkoliv cokoliv vysvětlit a odpovědět.

Nevím zda s tím máte problém, ale na kritiku neodpovídáte.
13.9.2014 00:25 - Ladislav Karpianus
Tak OK.
Můžu se zeptat, co nazýváš kritikou? Tenhle nekonstruktivní thread, který hranici slušnosti přesáhl už dávno a poslední "výstřelek" prakticky za hranicí myslitelnosti je jen výsledek toho, kam jste to nechali vyeskalovat? Nebo tvůj pokus o hatovací výkřik na facebooku, že všechno je špatně bez jakýchkoliv argumentů a evidentně jen z důvodu, aby Končina náhodou někoho nezačala bavit? Nebo jen to tvé postávání za mými zády na Festivalu Fantazie a odejití asi po několika minutách?

Zamyslete se trochu nad sebou. My opravdu nejsme povinni reagovat na zdejší (bohužel dost často) irelevantní poznámky. Nejste naši "bakeři" a ani nikdy nebudete. To víme všichni. Chápu, že víte všechno nejlépe. Pokud ale vaše zábava přesáhne tapetování d20 z dlouhé nudy a přehoupne se do snahy k něčemu konstruktivně přispět, jsou na stránkách Končiny naše maily... Pokud máte relevantní kritiku, stačí napsat, jako to už pár z vás udělalo a my dané věci zvážíme, případně zapracujeme.

Tím v této diskuzi končím.
13.9.2014 00:47 - Colombo
Vaše pekaři skutečně nejsme.

1. Rozdělování na "my" a "oni", přičemž diskuze je nemoderovaná (většinou), může se psát i anonymně a navíc daný příspěvek tu napsal někdo, kdo tu ani moc nepíše (a ostatně napsal jako anonym)
2. Nekonstruktivní thread --> strana 5
3. "víte všechno nejlépe" -- Spousta zdejších lidí se pohybuje na RPG scéně mnoho let. Někteří ji dokonce organizují. Mnoho lidí tu stojí za nějakým projektem, ať už psaní RPG, překlad, setting či jen doplňky. Nemyslíš si, že za tu dobu by snad mohli i něco pochytit a že daný názor by mohl být i relevnantí? (stačí si projít nějaký z mnoha zdejších článků o RPG teorii)
4. Zdejší komunita v prvé řadě není ničím povinna opravovat něčí placený produkt!
13.9.2014 09:36 - sirien
Ladislav: tohle je dost laciná reakce, promiň. To že se thread zvrhl do nekonstruktivní kritiky je pravda - ale co do vztahu příčina/důsledek si za to můžete sami: úpadek diskuse do nekonstruktivní roviny je reakce diskutujících na absenci jakékoliv, byť třeba jen krátké a zamítavé, reakce ze strany autorů. Ticho je frustrující a v kompletním informačním vakuu brzy přestane být o čem se konstruktivně bavit - což ale nikomu nezabrání v tom v diskusi pokračovat. Nejste první případ kdy se to stalo, tenhle vzor se zopakoval už mnohokrát tady i na RPG Fóru.

Mlčení ke kritice je koncept který se už dlouho nepoužívá plošně - Kostka není random web random lidí, je to tematický web se stálou komunitou nadšenců z nichž mnozí se RPG věnujeme i přes dvacet let velmi intenzivně. Že jste se nás rozhodli ignorovat je vaše právo, ale pak si nestěžujte na následky za které si můžete sami (a schovávat se za nárazový výkřik jednoho člověka který není pravidelným uživatelem a který zásadně překročil místní pravidla na což bylo ASAP adekvátně reagováno je doočíbijící zástupná výmluva)

Než nám došla témata a než jsme pochopili že nás ignorujete plánovitě, padlo tu konstruktivní kritiky hafo. Pokud byste o ní stáli, stačilo se zeptat - tak jako to dělá a dělalo mnoho jiných autorů kteří při své tvorbě těží ze zkušeností místní či sousední komunity. Vy jste se prostě jen rozhodli že jste chytřejší než všichni okolo a zvládnete tvořit sami bez ohledu na nedostatek zkušeností a znalostí - a následně nemáte dost kuráže postavit se čelem kritice která by vám nastavila zrcadlo toho jak moc jste to nezvládli. Nic moc jiného v tom není.

Pokud se chcete bavit věcně a konstruktivně, pořád tu na to jsou mnozí připraveni a nejspíš i ochotní - ale pokud ne a hodláte dál "provokativně" mlčet, pak nebrečte kvůli tomu za co si můžete sami.
13.9.2014 09:56 - sirien
Mimochodem nedá mi to. Jestli chceš konstruktivní kritiku, tady jednu máš:

Ne, nejsme vaši bakeři. Jenže každý kdo něco dělá a snaží se to dělat dobře ví, že nejhodnotnější kritika obvykle přichází od těch, kteří NEJSOU jeho fanoušci (a platící bakeři jsou navíc jen hard core fanoušci).

Komerční firmy platí těžké peníze aby se dostaly k názorům těch kdo jejich produkt odmítli. Apple podrobně sleduje android fóra. Retenční oddělení mnohdy nabízí výhody nebo good bye dárky za pár minut času odcházejících zákazníků jen aby se dozvěděly proč že to od nich odchází. Získat názor fanoušků je snadné, ale hodnota je malá. Získat názor nefanoušků je těžké, ale hodnota bývá velká.

Vy se zaklínáte tím jak jste profi, děláte produkt komerčně, chcete od lidí peníze a tvrdíte že jim za to dodáte adekvátní kvalitu.
Realita je taková že máte hned dvě nefanovské komunity plné lidí s ohromnými zkušenostmi a znalostmi ochotné se s vámi bavit, což je něco za co by mnoho firem bylo ochotných platiť šílené peníze - a cíleně ignorujete obě.

To není vámi deklarovaná profesionalita, to je dětinsky uražený amatérismus.
14.9.2014 07:17 - tony
obávám se že mne moje nevymácháná tlama dostává pořád do problémů.
Omlouvám všem tady na foru za svoje řeči,nějak mi to nedošlo.
14.9.2014 10:50 - Morfin
Ladislav Karpianus píše:
Nejste naši "bakeři" a ani nikdy nebudete. To víme všichni. Chápu, že víte všechno nejlépe.

Ladislave, je mi opravdu líto, jakým způsobem se vymezujete proti zdejší komunitě. Víte, já jsem byl vaším fanouškem, poctivě jsem si stáhl všechny tři knihy a poctivě jsem je přečetl. Dokonce jsem začal připravovat rozsáhlý popis toho, co není originální a co není realistické.
Chtěl jsem vás podpořit konstruktivní kritikou, ale pak jsem uviděl vaše reakce na konstruktivní kritiku. Osmistránkový dokument jsem smazal a řekl si, že mi Váš projekt stojí za pozornost jen jako odstrašující příklad.
Na rovinu: DrD 1.6 je hratelnější, jelikož obsahuje mnohem méně logických kotrmelců a je tedy realističtější. Navíc dobrý PJ dokáže vymyslet mnoho způsobů, jak hráčům navodit pořádný survival pocit a už zná mnoho způsobů jak si i DrD upravit k obrazu svému. Proč by tedy i nespokojený dračákysta měl opouštět zažitá pravidla? Proto, že slibujete zajímavý obsah v placené podobě? Vždyť i ten, který by měl zákazníka nalákat odrazuje neučesaností a amaterismem.
Omlouvám se, ale použiji hodnocení, na kterém se v různě sprostých verzích shodlo 23 aktivních hráčů RPG z Pardubicka: "Jestli ještě jednou vytáhneš na testování Končinu, končím!"
14.9.2014 11:32 - Jerson
Ladislav Karpianus píše:
Můžu se zeptat, co nazýváš kritikou?

To co vám lidé napsali v této diskusi, ale i v diskusi na vašich stránkách.

Tím "hatovacím příspěvkem" na FB myslíš tohle?
¨Jerson píše:
Knihu pravidel i knihu o světě jsem si stáhl, přečetl ... ale ani z jednoho moc nadšený nejsem. Přesněji bych řekl, že pravidla Končiny bych začátečníkům rozhodně nedoporučil. Mě samotného znechutil už úvodní příklad hry.


Jestli těch pár vět dokáže způsobit, že Končina nebude bavit jediného člověka, asi bych měl pracovat v PR a ne jako testovací inženýr.

A pokud jde o FF, po čtyřech hodinách cesty jsem přišel půl hodiny po začátku vaší přednášky/ukázkové hry, kdy si už hráči dělali postavy. Než něco začnu kritizovat, tak se s tím napřed seznámím, v případě přednášek/workshopů poslouchám alespoň dvacet minut, než začnu vznášet kritické poznámky. Takže pokud ti vadí, že jsem se šel raději ubytovat, než abych do vaší probíhající činnosti začal rovnou kecat, příště to udělám jinak.

Jestliže mám napsat kritiku do mailu, dostanete jí do mailu.

Nicméně by mě zajímalo, kolik z vašich fanoušků a spokojených hráčů je holek, vzhledem ke zmíněmým satyrům a vílám. Protože tohle kritizovalo dost lidí i ve vašich diskusích a vaší reakcí bylo jasné odmítání jakýchkoliv pochybení nebo změn.
14.9.2014 12:19 - Alnag
Musím se přiznat, že když vidím, že si někdo žádá kritiku do mailu, místo veřejně, tak mne nutně napadá, proč? Obava z negativní publicity?
14.9.2014 12:48 - York
Alnag píše:
Musím se přiznat, že když vidím, že si někdo žádá kritiku do mailu, místo veřejně, tak mne nutně napadá, proč?


V případě už releasnutého produktu (byť jen elektronicky) je to vcelku pochopitelné. Z PR hlediska je rozhodně lepší mít na veřejných diskusních fórech pokud možno jen pochvalné a děkovné posty a kritiku zpracovávat potichu v soukromí. Čtenáři bez hlubších znalostí game designu navíc moc nerozlišují mezi dopady jednotlivých komentářů a připomínek.

Pěkně je to vidět třeba u Blizzardu - sice nežádají o kritiku do mailu a dokonce i celkem otevřeně zdůvodňují svá designová rozhodnutí ("Udělali jsme to takhle, protože si myslíme, že to bude mít tyhle dopady..."), ale nikdy s kritiky o jejich návrzích a připomínkách nediskutují přímo na fórech.

Tím vcelku efektivně pokusy o kritiku zabíjí - když se kritikům nedostává odpovědí, obvykle toho po jednom nebo dvou pokusech nechají. Připravují se tak sice o potenciální užitečnou kritiku, ale na druhou stranu výrazně redukují negativně vyznívající posty.

Má to ještě jeden důvod: Cokoliv vývojáři řeknou, mají zákazníci tendenci brát jako závazný slib. Díky tomu od Blizzardu nikdy nezazní nic ve stylu: "Uděláme to takhle", vždycky je to maximálně "Tenhle návrh zvažujeme".

Jiná situace je samozřejmě v průběhu vývoje, tam je naopak otevřenost a komunikace s kritiky a testery žádoucí a extrémně prospěšná. To už ale autoři Končiny poněkud propásli.

edit:
Ještě jedna věc: Když si zpětně přečtete kritické připomínky třeba v téhle diskusi, zjistíte, že málokdo dokáže napsat kritiku skutečně věcně bez vulgárních či hanlivých výrazů, zesměšňování a podobných ne příliš kostruktivních prvků. Vůbec se autorům Končiny nedivím, že se do takové diskuse nechtějí zapojovat.
14.9.2014 12:58 - Jerson
York píše:
V případě už releasnutého produktu (byť jen elektronicky) je to vcelku pochopitelné. Z PR hlediska je rozhodně lepší mít na veřejných diskusních fórech pokud možno jen pochvalné a děkovné posty a kritiku zpracovávat potichu v soukromí.

To jako vážně? Já když vidím cokoliv, co má jen pochvalné recenze a vůbec žádné vypsané nedostatky, je to pro mě automaticky podezřelé, zejména když pak sám zjistím, kolik to má chyb.
14.9.2014 13:02 - York
Jerson píše:
Já když vidím cokoliv, co má jen pochvalné recenze a vůbec žádné vypsané nedostatky, je to pro mě automaticky podezřelé, zejména když pak sám zjistím, kolik to má chyb.


Ty jsi taky v tomto ohledu vyloženě extrémní případ ;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088030099868774 secREMOTE_IP: 3.238.228.191