Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
25.8.2014 08:42 - Merlin
Co kdyby mi poslali ty čtyři litry a já jim za to poslal obsílku? :)
25.8.2014 13:08 - Me-dea
Mít šanci na zásah střelbou závislou jen na střelci není zas taková blbost. Je to tak řešené např. ve warhammeru (40k). Tam je šance na zásah čistě o Balistic Skill střelce (+ musí být cíl v dostřelu). ALE cíl si pak háže na záchranu, kterou mu může poskytnout terén, jeho zbroj nebo třeba magický štít.

Prostě střelec testuje na zásah a cíl testuje na záchranu. Každý zvlášť. Některé zbraně s vysokou průrazností mohou zakázat záchranu zbrojí, plamenomety nedovolí záchranu terénem a podobně.

Takže trvat na zachování takovéhle mechaniky není zas tak nereálné.

Každopádně to ale nic nemení na tom, že Končina je naprosto příšerná a nejvíc mi na ní vadí víly a satyři, čert vem pravidla.
25.8.2014 14:54 - sirien
Tzn I v tom WH40 hrají staty cíle roli, jen se vyhodnocují zvlášť. Což je nejspíš odkaz wargamingového původu i když to může být klidně funkční přístup.
25.8.2014 15:06 - Me-dea
Je to především kvůli množství útoků. Je to skvěle nadesignované. Představ si 40 kulometčíků, co střílí do davu nepřátel - hodíš si 40 kostkami na zásah, co já vím, třeba 20 zasáhne. Pak si hodíš na sílu ůtoku proti výdrží, co já vím, třeba 10 útoků zraní. Nepřítel pak vezme tvých 10 kostek a hodí si jimi na save. Je to rychlé a snadné. Mnohem lepší, než řešit nedejbože každý útok zvlášť. Každopádně do RPG se to nejspíš nehodí.
25.8.2014 15:28 - crowen
Ty wole, to je napad! Hned idem konzultovat s DrDII timom :-) Ak sa najde clovek, co za 4k fixne Koncinu, tak si ho hned zavolame :-)
25.8.2014 16:03 - Vojtěch
Me-dea: Máš jenom jeden react, takže na uhnutí si musíš vybrat jen jeden útok. Mám za to, že si musíš vybrat ještě před tím, než začneš aplikovat poškození a žonglovat se zbrojí, toughness a tak. Na víc útoků by se asi měla použít spíš Horde. Kryt se bere tak, že se zjistí, do které části těla jde útok a pak se to srovná s částí těla, kterou máš za krytem, který pak spolyká zranění dřív, než to, co máš na sobě. Alespoň takhle to mám psané v Deathwatch a přijde mi to jako bych se vracel k hraní Battletechu :)
25.8.2014 16:16 - Colombo
crowen: Zkuste jim poslat DrD2, třeba si toho nevšimnou:)
25.8.2014 17:28 - crowen
Hmm, myslim, ze vyhadzanie obrazkov a de-formatovanie by stalo viac, ako tych 4k co ponukaju :-)
25.8.2014 17:30 - Alnag
Ale zase byste pak mohli propagovat "DrD2 system" něco jako D20 system, ale pro československé RPG systémy. :)
25.8.2014 18:05 - crowen
Vidis, to je dobry napad!
25.8.2014 19:03 - sirien
Ty jo, Končině se už otevřeně vysmívá i jinak k většině projektů pozitivní crowen, to už svědčí o hodně zoufalé situaci... to se předtím stalo snad jen Voidu, ne? :D

Jinak fixnout Končinu není nic těžkého, naopak. Ten systém ani neexistuje jako systém, je to jen pár mechanik hozených na jednu hromadu. Stačí to smést ze stolu jako celek, sepsat si požadavky na systém a nahodit nějaký simple skill based, oni ani nic jiného nechtějí (protože nic jiného neznají, tak ani netuší co by chtít mohli)
Jen jako komerčně za 4k se jim na to kdokoliv kompetentní z vysoka
25.8.2014 22:15 - Jerson
Mno, když Ladislav Karpanius do diskuse na RPGF napíše, že na nekonstruktivní kritiku nebude reagovat, tak už mu samozřejmě nic psát nebudu. Možná až se mi podaříá udělat přednášku na téma "WTF v RPG", kde zmíním i Končinu a dostanu za ní zaplaceno, tak možná.

Každopádně jsem na toho vybraného korektora zvědav.
25.8.2014 22:27 - ShadoWWW
Končina je jedno velké WTF.
25.8.2014 22:59 - pipux
sirien píše:
Ten systém ani neexistuje jako systém, je to jen pár mechanik hozených na jednu hromadu. Stačí to smést ze stolu jako celek


ShadoWWW na RPGf píše:
Nová verze Končiny není o drobných úpravách. To je na vyhození do koše.


Joshua, rpg.stackexchange píše:
Never be afraid to scrap a feature or redesign the core system if it needs to be done, theres nothing worse than polishing a turd.


Ladislav.Karpianus na RPGf píše:
Děkuji za krásný příklad nekonstruktivního příspěvku...


Dobře. Zajímalo by mě, dle jakých kritérií je herní systém hoden smetení do koše a návratu k bílému, nepopsanému papíru. Abych byl konkrétní, tak se bavme o tomto systému.

Za sebe můžu taky říct, že se mi Končina nelíbí. Tohle je však pokus o nestranně položenou otázku.

Jak tedy definovat zavrženíhodný systém (resp. i dobrý systém)? Právě jsem se na to zeptal, a moje otázka byla příliš obecná, a tak mi ji zavřeli (no jo, dalo se čekat; nicméně, v diskuzi s odborníky z rpg.stackexchange jsem se dozvěděl něco o přístupech k vyhodnocování povedenosti systémového designu). Třeba:

Směska komentů ze stackexhange píše:

The easiest shorthand would be look your system doesn't exist in a bubble, I can compare it to x y and z and why would I choose it over those options

In other words, this is an adaptive method (comparing the tested design against a control group of similar design solutions, pinpointing the relevant criteria on the go.

No evaluation can be made without defined requirements and a set scope. Once you have those then they become the test against which every aspect of the game must meet.

If one of those requirements is total balance (again even the word balance would need to be broken down and defined into sub-requirements) how does each and every rule and feature hone toward this goal?


Zkusme aplikovat na Končinu, ať vidíme, co z toho vypadne.
Anebo jakkoliv jinak (po vašem): dle čeho vyhodnotíte takový systém za špatný (resp. dobrý)?
25.8.2014 23:38 - Sparkle
Podle mě důvod, proč se Končina nelíbí lidem z rpgf/d20 je, že na tyto servery choděj hlavně GMové. Ono není moc důvodů proč kecat a číst články o RPG, když jsi jen hráč a máš svýho GMa a vyhovuje ti, že :)

No a pro člověka, co GMuje, má nový systém smysl jedině tehdy, pokud k přechodu na něj dokáže přesvědčit nejen sebe, ale i všechny hráče ze svojí skupinky. Přičemž prioritu pro něj má, aby neztratil žádného člena své skupinky, který by přestal hrát, protože mu nový systém nesedne. Tím pádem, i kdyby nový systém vadil jen jednomu z hráčů a ostatním se líbil, stejně ta grupa na něj přecházet nebude.

A Končina holt není natolik awesome a jednoznačně v něčem lepší než něco jinýho co lidi obvykle hrajou, aby se dokázalo najít 6 lidí (GM a 5 hráčů) z jedný stálý grupy, kde by si všichni řekli, wow pojďme na to přejít. Tohle se může přihodit u DnDčkařů co objeví 13th Age, u dračákystů co objevěj Dungeon World a u Gurpsařů co objevěj Fate. Ale u Končiny si to fakt nedovedu představit. V tolika bodech je tolik kontroverzní, že já bych skutečně z žádný náhodně vybraný množiny svých hráčů nedokázala poskládat pětici, která by svorně chtěla hrát právě Končinu.
25.8.2014 23:48 - Jerson
Systém Končiny je v podstatě Dračák, ve kterém je řada pravidel zcela pitomých (prakticky celá knížka dovedností - zkus si podle toho udělat nějakou postavu) a zbylá část je nechaná na úvaze PJ, místo nějakého pravidlového návodu (myšleno pravidla pro danou situaci). PJ tak jen odhaduje čísla. Systém mu v ničem nepomáhá, každý protivník vyžaduje řadu parametrů a musí se hrát samostatně, náročost překážek i celého dobrodružství si musí vycucat z prstu, příklad hry je nesmyslný, a vůbec, nechce se mi tu psát znovu to, co si o pár stran dříve můžeš přečíst.
26.8.2014 10:48 - Gurney
Čert vem infantilní bullshity jako satyry a víly, "realističnost" nebo jak se řeší střelba. Problém Končiny, systému hlavně, ale i settingu je že je to v podstatě variace na cargo cult - parta lidí se snaží napodobit co viděla jinde (v tomto případě v tak cca deseti jiných rpg, z nichž odhadem půlku hrála), aniž by chápala proč ty věci jsou napsaný jak jsou. Ale hej, když to udělám stejně a kde bude potřeba ještě vylepším, tak to přece musí fungovat skvěle ne?

...děkuji tomu člověku, co tohle trefné přirovnání použil dřív než já (RPGF? RPGSite? už nevím)
1.9.2014 02:15 - sirien
teda, nějak mě minulo, že prej se jim do týmu přidal šéfredaktor Skóre (zajímalo by mě, jak se novinářská-redaktorská práce v PC časopisu váže k PnP RPG, ale to asi autory Končiny netrápí) a že prý ty "vývojáře-pravidláře" hodlají najmout hned dva!
1.9.2014 09:20 -
1.9.2014 09:41 - Babaj
to je nejaky mesicni ingoust?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076514959335327 secREMOTE_IP: 3.233.221.42