Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
25.6.2014 13:23 - Sparkle
Jako seriózně, my jsme na srazu rpgf fakt řešili, jak by se dal upravit Fate, aby tam byl ten survival efekt s rozbíjením výbavy a vysokým vlivem náhody.
25.6.2014 13:47 - Shako
Sparkle píše:
A minimálně se to dá všecko napsat jako generická dovednost:

Řemeslo
zvol si libovolné výrobní řemeslo (koželužnictví, výroba šípů...)
Stupeň 1: umíš řemeslo na úrovni tovaryše. Výbavu družinky k němu příslušnou zvládneš opečovávat tak, že to vyjde o 20 % levněji než u cizí osoby, ale stále k tomu potřebuješ dílnu.
Stupeň 2: umíš řemeslo na úrovni mistra, který se tím uživí. Výbavu družinky k němu příslušnou zvládneš opečovávat tak, že to vyjde o 50 % levněji než u cizí osoby, ale stále k tomu potřebuješ dílnu. Při provozování řemesla mimo klasickou dílnu máš postih k hodům -3 až -7, podle okolností.
Stupeň 3: jsi legendární mistr, říká se o tobě, že tvé umění je čarovné. Výbavu družinky k němu příslušnou zvládneš opečovávat tak, že to vyjde o 70 % levněji než u cizí osoby, plus umíš používat řemeslo i s improvizovaným náčiním kdekoli v terénu.


Super nástřel, to se mi fakt libí.
25.6.2014 13:49 - Jerson
Silveralius

Jedna věc na začátek – dokud si oficiálně nezměním jméno na Jerson, prosím, abych nebyl oslovován „Pan Jerson“ – je to strašný paskvil. Jsem sice nad věkovým průměrem tohoto fóra, ale ne zas tak moc.

Druhá věc – to že jsi o mých pravidlech neslyšel není tak divné – začal jsem je dělat před sedmnácti lety, a doby, kdy jsem je vehementně propagoval jsou už dávno pryč. Teď už je propagují hráči mezi sebou, předávají si je z mistra na učedníka a já do toho vlastně ani nezasahuju. Nicméně i tak se tato pravidla dají najít, dokonce i v jednom internetovém obchodu – a to přesto, že ani nevyšly tiskem.

Třetí věc – civilním povoláním jsem testovací inženýr. Mou prací je vzít nějaký výrobek a drsně ho testovat, abych během pár měsíců zjistil, zda v provozu vydrží několik let. Když nad tím přemýšlím, je to vlastně podobná věc, jakou dělám s RPG – když je někdo zveřejní, přečtu si je a zkritizuju každý kousek, který mi na nich nesedí. Dělal jsem to i opakovaně, byť to znamenalo vyjádřit se doslova ke každému odstavci sedmdesáti stránkového textu (viz Void). V některých případech jsem to dělal i na žádost autora, kteří mi napsal „Jersone, podívej se na moje pravidla a řekni, co si o nich myslíš.“ Pár takových pravidel i vyšlo a v jedněch jsem dokonce uveden s poděkováním. Myslím si, že pokud jde o rozebírání homemade pravidel RPG, tak vím co dělám.

Čtvrtá věc – automobilový průmysl má s RPG společnou ještě další věc – když mi testy ukážou, že daná věc je paskvil, zadavatel/autor často reaguje stylem „Můžeš mi říct, kde jsou chyby a já je opravím, ale víc nechci slyšet.“ Já mu totiž říkám „Nelze nalézz chyby – celá tato věc je špatně navržená a bude velmi špatně fungovat. Ušetříš práci i náklady, když ji hodíš do koše a začneš znovu, jen si ponecháš základní myšlenku.“
Nemám tady v úmyslu psát autorům Končiny, kde mají v kterém pravidle chybu. Neumím to – pravidla jsou sama o sobě nezajímavá. Svět už je lepší, ale obsahuje řadu kiksů, pro jejichž opravu by bylo třeba překopat pár zásadních věcí. A Dovednosti by bylo nejlepší opravdu zahodit, z důvodů, které jsem popsal já i ostatní – třeba z toho, že většina dovedností je naprosto nezajímavá pro hraní RPG, a přitom to ještě není konečný seznam. To že jsou špatně popsané je už jen taková drobnost, ze které si utahuju, aniž by mě to trápilo.
Nicméně cílem mé kritiky a testování není věci rozbít – cílem je zajistit, že budou v praxi fungovat. Za to mě v práci platí.

Na druhou stranu – autorům jsem napsal, že se mi nelíbí příklad hry. Dostal jsem odpověď ve stylu „to nás mrzí, třeba vás ještě přesvědčíme“. Já bych se třeba zeptal „Co konkrétně se ti na tom nelíbí?“, ale nestalo se. Z toho důvodu se domnívám, že ve skutečnosti autorům o žádnou opravdovou zpětnou vazbu nejde – přijde mi, že chtějí oznámit překlepy a poplácat po rameni, jak dobrou práci odvedli.
Myslím si, že už jen vypsáním té řady nesmyslů jsem jim (potenciálně) dost pomohl a můžou si z toho odnést něco užitečného. Bylo to zadarmo – za peníze vražené do ilustrací bych dokázal odvést ještě lepší práci, jako třeba napsat to celé novu a lépe.

Nemá tedy smysl chtít tu konstruktivní debatu – autoři se celkem jasně vyjádřili, že si chtějí dělat pravidla podle svého a názory zdejší komunity (nebo té na RPGF) je nezajímají, i když prý obě diskuse čtou.

No a poslední věc – na to, že má jít o hru s podporou moderních zařízení, jako jsou tablety a mobily jejich stránky fungují dost mizerně. Nemám problém číst fóra s vypnutým přenosem obrázků, abych ušetřil data. Na webu Končiny to ale nefunguje, bez obrázků diskusi ani nenajdu. A když si je zapnu a najdu, zjistím, že stránka je tak mizerně zobrazená, že se ani neukazuje víc než půl slova z názvu každé diskuse, přičemž ani nemůžu měnit velikost zobrazení. Jestli takhle vypadá podpora moderních zařízení, tak mi Končina nemůže nabídnout opravdu vůbec nic.
25.6.2014 14:04 - Dukolm
No tak jsem si to pročetl a celkový dojem pořád přetrvává, je to jen snaha o zkopírování Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura do stolního RPG. Boužel to co je super v PC hře ne vždy ocení hráči v neohraničeném stolním RPG. A nic nového to nepřineslo. Věřím že to nějakou základnu lidí najde jako si našel Void, Astrální doupě, Srdce Erinelu(Kdysi zkoušely taky operovat s mikro transakcemi za věci a co si vzpomínám tak příjem z toho byl minimální), ...

Rozhodně to přitáhne lidi co znají jen DrD, DrD+, DrD2.

No potom co sem přečetl všechny 3 knížky bych jim za článek neměl chuť něco platit. To radši pozvu na pivo někoho z místních překladatelů.

Sparkle píše:
Jako seriózně, my jsme na srazu rpgf fakt řešili, jak by se dal upravit Fate, aby tam byl ten survival efekt s rozbíjením výbavy a vysokým vlivem náhody.

No jednoduše skrze Extras/Speciality z 2E ozkoušeno jen je potřeba nastavit víc dovednostních bodu na Fázi(Nebo za aspekt).
25.6.2014 15:08 - sirien
Sparkle píše:
Systém je sice jednoduchý, ale dobrá hra se pozná tak, že generuje zábavu.
Skoro přemýšlím, že bych založil článek se sbírkou pamětihodných výroků - je škoda, když podobná hodnotná moudrost zapadne kdesi v diskusi.

Sparkle píše:
Ano, v dračáku byly tyhle dovednosti taky

...a to je cca jediný důvod, proč jsou i v Končině - v DrDo byly stupidní úplně stejně, jen (jak jsi trefně vystihla) naštěstí narozdíl od Končiny moc nesvinily zbytečnostma zbytek postavy.

Sparkle s Gurneym píše:
S: Já zase musím uznat, že to, že při střelbě si oponent nehází na dexteritu, ale místo toho je tam fixní DC, je zajímavá myšlenka.

G: D&D White Box - 1974 :)

Taky nezapomeňte na pamětihodné české RPG Stín meče (procentní vyhodnocení střelby - ano s naprosto maniakálním přepočtem, protože Stín meče, ale přesto...)

A jinak to je různě implementované nebo nějak zohledněné i v jiných RPG - např. v STs 4e kde je statická obrana se Defense nepočítá proti střelbě (výsledek není brutální rozdíl, protože STs má vyhodnocování nastavené dramaticky a ne realisticky, ale to už není součást tématu) atp.


Každopádně se v tomhle kloním ke Quentinovi - obrana před střelbou neznamená uhybat šípům, kulkám nebo blasterovým výstřelům (pokud se teda zrovna nehraje cokoliv s Matrix módem - Star Wars, Exalted... Matrix...), ale znamená to věci jako: nestát jak kokot a nečekat až dostanu kulku, uskočit do strany, mít výcvik v tom že reflexivně zapadnu do nejbližšího vhodného krytu, je to i o postřehu jestli si včas všimnu hrozby a zareaguju správně...
Zároveň mnohem víc než otázka realističnosti to je otázka herní preference. Pro některé styly hry se hodí, aby postava měla aktivní/efektivní obranu pro střelbu, ať už se to ve fikci má vysvětlovat jakkoliv (pokud vůbec), pro jiné méně, pro jiné vůbec.

Navíc taková obrana může mít mnoho různých podob. Teď z hlavy mě třeba napadá že v Person of Interest je pár přestřelek kde dva nepřátelští agenti (špičkově vycvičení, maniakálně nadrilovaní a zfanatizovaní do ochoty jít pro svou věc s kůží na trh) naráz rezignují na sbojí obranu (bezpečnost) a normálně se proti sobě otevřeně rozejdou (ze smysluplné vzdálenosti) a začnou na sebe vzájemně vyprazdňovat zásobníky z pistolí.
Ve Fate by to například mohl být nějaký Shooting stunt který umožňuje buď získat CA navíc nebo si v podobné situaci házet Shooting na obranu (z titulu toho že tu situaci tímhle přístupem vyhrotím natolik že to je napůl social contest kdy nepřítele rozptyluju jak tim že na něj střílim tak tim že ho zastrašuju demonstrovanou odhodlaností ho sejmout za jakoukoliv cenu)

Sparkle píše:
Jako seriózně, my jsme na srazu rpgf fakt řešili, jak by se dal upravit Fate, aby tam byl ten survival efekt s rozbíjením výbavy a vysokým vlivem náhody.

Asi tak padesáti různejma způsobama. Škoda že můj čas věnovaný Fate žere pořád práce na překladech, ale zrovna tohle by nemělo bejt nijak zvlášť těžký.


Shako píše:
Super nástřel, to se mi fakt libí.

...bohužel to je nástřel špatného řešení, tváří se smysluplně, ale herně to je nanic.
Checkni ve Fate poznámky v boxících ke skillu Craft (a povšimni si např. že i další modernější systémy jako třeba 4STs to paušalizujou všechno pod jedinej skill - je k tomu dobrej důvod který přinesla herní praxe)


Jerson píše:
za peníze vražené do ilustrací bych dokázal odvést ještě lepší práci, jako třeba napsat to celé novu a lépe

Tak jako kdyby mi autoři dali 40k a zadání zformulované v termínech toho k čemu má ten systém vést, tak jim to s ledovym klidem vytvořim taky. A ani na to nebudu potřebovat tu věčnost kterou tím strávili oni.

Ale domnívám se, že to pro autory není moc pointa - oni nestojí o produkt, oni stojí o své malé vymazlené domácí dílko.


Me-dea píše:
b) Víly - nestává se mi často, vlastně se mi ještě nestalo, abych si po přečtení nějakého stolního rpg připadala, že tohle pro mě, jakožto holku fakt není. Rasa válečných poletuch, původně vytvořených pro boj se vzducholoďmi pak degradovaná do role (sexuálních) otrokyň. Víly na špagátku - fakt velmi vtipné. Jako sry ale opravdu se mi ještě nestalo, aby mi něco přišlo tak ponižující a to otroctví a sexuální otroctví není v rpg nic neobvyklého. Tohle mi přišlo trochu přes čáru.

Cože? Ty bys mi vzala moje víly?
To... nemůžeš...
...z čeho jiného než z prodeje nalovených sexuálních mazlíčků bych pak mohl ufinancovat výrobu své maniakální vzdušné flotily, s níž plánuju dobýt celý ten svět? Měj trochu soucitu s námi megalomany... :'(
25.6.2014 15:08 - sirien
Silveralius píše:
Ano, profiltrované sítem konkurence a času. Což Končina ještě neměla ani šanci udělat.

Když projdeš tuhle diskusi a vyzobeš z ní konstruktivní část kritiky, zjistíš, že tu možnost ani mít nebude - k té položce "čas" se totiž můžeš dostat jedině, pokud už v úvodu nefailneš tu část "konkurence". Končina jako systém (celá jeho designová myšlenka, jádro a mechaniky) je prostě postavená chybně a zmíněným systémům nejenže konkurovat nemůže, navíc ani není ve stavu kdy by jí šlo nějak rozumně pozměnit k lepšímu.

Mimochodem, taky nechápu, proč by něčemu měl být dáván čas. Pokud autor nemá na to napsat to z kraje tak zajímavě, aby se to chytlo, nikdo nemá povinnost ztrácet svůj čas s jeho hrou, když může sáhnout po lepší.

Silveralius píše:
Ano, jsou tu i jiné hry, ale jakou mají propagaci mimo fantasy komunitu?

Jenže my se tu nebavíme o Končině jako hře (která má propagaci), my se tu bavíme o Končině jako o systémů (který je součástí té hry).
Končina prostě nikdy neměla vyvýjet vlastní systém, měla vzít nějaký již existující a stavět na něm (což není nic méněceného - např. Příběhy Impéria takhle převzaly Fate a mnohá velké komerční západní hry to dělají úplně stejně - hafo her od spousty studijí funguje například na d20 nebo Fate aniž by měly něco společného s Wizardy nebo Evil Hat) - v ten okamžik by měla jak propagaci, tak systém, který by nebyl k smíchu.

Silveralius píše:
Asi největší akcí co se Fantasy týče je GameCon

Ne. GameCon je cílen primárně na již existující hráče, návštěvníci mimo komunitu jsou sekundární cílovka - vítaná, avšak pro problémy s jejím získáváním co do marketingu a propagace až druhotná (poměr cena/výkon u ní není nic moc). Navíc GameCon není až tak moc propagační akce, konceptem je někde trochu jinde. (věř mi, organizuju ho)

Větší herní akce s cílením na prostou veřejnost: Deskohraní, Deskofobie, Deskmanie... (ano, všechny jsou narozdíl od GC takřka výhradně deskovkářské)
Větší fantasy akce s cílením na prostou veřejnost: Festival fantazie, PragoFFest, GameFFest, Istrocon...
Větší fantasy akce bez cílení na prostou veřejnost: Fénixcon, Advík...

Silveralius píše:
A ano autoři mají v pravidlech chyby. Najdete chybu? Není nic jednoduššího než jí napsat do diskuze na ofiko foru a k tmu případně připojit i návrh řešení.

Proč? Já autorům něco dlužim? Sem jim nějak zavázanej? Něco mi za to nabídli? Nějak mě o to požádali?

Autor předkládá produkt. Spotřebitel příjimá/odmítá. Tečka.

(tohle se tu už párkrát řešilo u jiných her - NIKDO není povinnen autorovi pomáhat. Pokud autor o pomoc stojí, může sem zajít a říct si o ní. Může přijít sem nebo si založit diskusi "Končina: konstruktivní kritika s autorem". A když se nám bude chtít nebo bude autor přesvědčivý ve svém zájmu, tak svou kritiku a seznam chyb dostane - nicméně pokud alespoň nepožádá, nic si ani nezaslouží)

Silveralius píše:
Kdyby zde probíhala konstruktivní debata nic nenamítnu.

Pokud se na tuhle diskusi podíváš s odstupem, zjistíš, že tu je věcných připomínek a analýz hafo.
Samozřejmě, skutečnost, že se nás autoři rozhodli ignorovat a nedávají nijak najevo že by se zajímali o naše názory vede k tomu, že si z toho děláme srandu víc a drsnějc, než kdyby zájem projevili (protože proč bysme se tu my měli snažit být hrozně korektní, když nás nikdo neposlouchá, takže se stejně tak dobře můžeme i trochu pobavit)

Ale jak psal Alnag - to je jejich vlastní, legitimní volba přístupu.

Silveralius píše:
Většina z vás má již spoustu nahráno a tak vám takovýto systém příjde nedokonalý, ale tento nedokonalý systém má větší šanci na úspěch nežli ty dokonalejší propracovanější.

Ano, na tuhle situaci jsme už bolestivě vycvičení tím že jsme navěky odsouzeni být obklopeni dračákem.

Nicméně opět zaměňuješ hru a její systém. To co píšeš o propagaci a šanci někoho přitáhnout by platilo i kdyby si autoři nezkoušeli prosazovat vlastní ego a použili už nějaký ověřený systém - ve skutečnosti by jejich šance Končinu prosadit byla o to větší, než se systémem špatným, který si k vlastní potěše vytvorili sami.

Silveralius píše:
Sparkle - ano spousta věcí je zatím ponechána na GMku a musí si je zatím vycucat z prstu. A myslím, že hra nebude jen o házení kostkou. Když GM udělá hru tak, aby se kostkou házelo minimálně bude hra zábavná i bez toho aby na kostkách padaly krajní čísla.

Slušný GM který pojme věci rozumně a volně udělá dobrou hru i z nejshitovějšího systému. To není žádný argument.

Na druhou stranu nadesignovat V DNEŠNÍ DOBĚ systém, který klade na GM takovéhle nároky, je zoufale špatně.
25.6.2014 15:50 - York
Safra asi budu muset začít hodně nahlas rozhlašovat, že o rady a kritiku v žádném případě nestojím. Už bych musel být fakt slepý, abych neviděl, že to je nejlepší způsob, jak docílit, aby si to hromada zkušených hráčů přečetla a něco k mi k tomu napsala ;-)
25.6.2014 15:53 - sirien
York: no nevim... Tvoje Hra bez přípravy o jejíž přečtení sis řekl je na mém seznamu aktuálně #1 hned co nebudu mít náladu dělat na Fate... na druhou stranu setting Končiny se propadl kamsi do ztracena a moje chuť číst dovednosti je nula nula aboslutně nic.
25.6.2014 15:55 - York
Sirien: Těším se na kritiku. Tvoje předchozí připomínky už by v tom snad měly být zohledněny.

Každopádně je to ale tak, stačí si spočítat, kolik lidí tu už napsalo, že pravidla Končiny četli.

edit:
Ono to teda bude asi hlavně tou celkem dobře zvládnutou propagací a docela použitelnou grafikou, ale i tak zjevně odmítnutí kritiky ze strany autorů dalším konstruktivním připomínkám zjevně vůbec nebrání ;-)
25.6.2014 16:19 - sirien
York: tak ono když někdo přijde se hrou co má vlastní web a PDFka a je vydávaná za "finální produkt" který má oficiálně rozšířit "ofiko" česká RPGčka (i když kde je v dnešní době hranice?) tak to vzbudí víc pozornosti, než když někdo pracuje na svém home-made systému.

Což sice není fér, protože jak vidíme v praxi, mnohdy si ten home-made systém pečlového autora zaslouží víc pozornosti, než většina naších vydaných ofiko RPGček... ale život holt není fér a lidi sou zvědavý a náhlej ohňostroj je přitáhne snáz než málo, ale stabilně hořící táboráček.
25.6.2014 16:24 - Dukolm
York píše:
Safra asi budu muset začít hodně nahlas rozhlašovat, že o rady a kritiku v žádném případě nestojím. Už bych musel být fakt slepý, abych neviděl, že to je nejlepší způsob, jak docílit, aby si to hromada zkušených hráčů přečetla a něco k mi k tomu napsala ;-)

A myslíš že ti to pomůže? Zaprvé přečíst max 60 stran je otázka chvilku zvláště tak k pobavení jako je končina. Zadruhé je to sytém který tak nějak je v širším povědomí že má vyjít, tak se tě různí lidé ptají co ty na to, a jestli to mají číst.

A Drakara, kde základní kniha má okolo 200 stránek. ty zkrácené jsou kratší tam jsem zatím jen nakoukl. A jediný člověk, který o ní neustále mluví a občas podle mě dost otravně i v nesouvisejících diskuzích, jsi ty.
25.6.2014 16:25 - skew
York píše:
Ono to teda bude asi hlavně tou celkem dobře zvládnutou propagací a docela použitelnou grafikou, ale i tak zjevně odmítnutí kritiky ze strany autorů dalším konstruktivním připomínkám zjevně vůbec nebrání ;-)
Já bych řekl, že hlavní tahoun jsou spíš velká odvážná prohlášení, kterým pak není dostáno (z pohledu d20/RPGf komunity).
Koukni třeba na Void, který tady rozpoutal asi 9001-stránkovou diskusi.
25.6.2014 16:27 - sirien
No tak Void je případ sám pro sebe, ta diskuse se skoro zdála fungovat jak perpetuum mobile - sama sebe živila palivem, dosti vydatným a z opravdu štědrých zásob.
25.6.2014 16:29 - York
Dukolm: Však jo. O to víc mě pak ale mrzí, když autoři titulu s celkem dobře zvládnutou propagací napíší, že nestojí o zpětnou vazbu ze dvou serverů, kam přispívají hráči s úctyhodným rozhledem v oboru.
25.6.2014 16:48 - Silveralius
Osobně jsem také nepochopil proč nespatřují přínos v zapojení se do diskuze. Možná proto, že tato diskuze je již od začátku celkem odmítavá a má radši jiný systém nežli DrD na kterém Končina staví své základy. Ale stejně být autorem určitě by jsem chtěl zpětnou vazbu nejen od hráčů, které si vyberu, ale i od zkušené komunity.
Ač dle mého končina nemá moc šancí přetáhnout lidi, kteří již hrají jiný více propracovaný systém.

K reakcím na mě se nebudu vyjadřovat. Nechám to plavat. Jen asi jediné. Ano GameCon je o trošku něčem jiném, ale přeci jenom je "veřejně" přístupný a když náhodou některý hráč zamíří ke stolu, kde by se hrála Končina a hrála by se zajímavě. Určitá šance na přilákání pozornosti tam je.
25.6.2014 16:49 - Blaine
York: Ja mam problem s Dakarou to, ze to nevypada jako desivy fail u ktereho se budu smat a zaroven plakat hruzou. Takze me nepobavi. A to abych pravdu rekl je v posledni dobe to, co potrebuju. Anyway, pokud budes na Festivalu Fantazie v sobotu-nedeli, stredu-ctvrtek, tak se stav v deskovkove herne, budu tam delat wargaming, treba to po me hodis a ja si to klidne i s nekym zahraju (mam ted rozestavenou druzinku, ktera by mozna neco chtela hra, ale nevi co a ja bych si nejake kratke fantazy dal). A pak ti reknu, co se mi libilo, ci nelibilo.
Ale klidne se priznam, ze cist pravidla RPG, kdyz uz jich mam doma tolik a takovych veci, ktere by se v nich dali zahrat a ktere si CHCI zahrat (techno-magii, magical girls, proxy battles, space pirates, cyber-fucking-punk, high seas adventurs, steam-punk warring states, super hero conspiracy, atd. atd.atd.), tak nevidim duvod, proc studovat nova pravidla, pokud me k tomu neco nenakopne.
25.6.2014 16:53 - Blaine
Silveralius: odmitava diskuze je tady, protoze tihle lide, kteri tohle kritizuji maji odehrano strasne moc. Strasne moc hodin, strasne moc nepovedenyc RPG, strasne moc spatnych systemu, ktere si museli upravovat, aby generovali zabavu. Uvedom si, ze tady mas vetsinu lidi 25+ let, kteri hraji RPG od svych 12ti let. V pripade nekterych 35+. A spousta lidi tady zkousela delat vlastni system. A budto to vzdala nebo ho dodelala. A prisla na to, co delaji spatne, co by zpetne zmenili a tak.
A oni v Koncine videli PRESNE ty veci, ktere se jim nepovedli. Ktere ted s odstupem casu, kdyz ziskali nadhled vi, ze jsou spatne. A protoze uz by pri cteni "originalnich ceskych RPG" museli plakat a narikat a podrezavat si zily, tak to berou se sarkastickym a krutym humorem smerovanym na autory, kteri se evidentne zasekli nekdy na zacatku devadesatych let.
Pokud to nekoho boli - BEDLAK, deal with it.
25.6.2014 16:57 - York
Rozdělit to na tři příručky byl každopádně očividně dobrý tah. (A nezveřejnit je všechny naráz).
25.6.2014 17:00 - pipux
Dukolm píše:
A Drakara, kde základní kniha má okolo 200 stránek

Pokud můžu, tak toto dílo se nazývá Dakara - ne Drakara, či snad Drakkara.

Mnemotechnická pomůcka: takto ne ;)
25.6.2014 17:07 - York
pipux: Díky ;-)
Ale tyhle věci, prosím, pište do příslušné diskuse. Pak to vypadá, jako že sem tahám věci co nejsou relevantní k tématu, ačkoliv jsem v tom tentokrát skoro nevinně.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089231014251709 secREMOTE_IP: 44.222.249.19