Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
13.6.2014 12:04 - sirien
Protože Jeersona znám: ano, je to sarkasmus.

Nicméně tohle bych jim nevyčítal, pokud tam našli problém tak je fér to odložit, týden už není žádná hrozná katastrofa.

Samozřejmě, že celá Končina není nic jiného než uspěchaný polotovar tzn ani dovednosti nebudou nakonec nic jiného je věc druhá
13.6.2014 12:25 - Jerson
Ano, je. Pokud mají pravidla otestovaná, jak můžou být týden před vydáním "uspěchaným polotovarem"?
13.6.2014 12:35 - sirien
Grafika, layout, zpoždění jazykové korektury, na poslední moment objevený bug v dílčí mechanice (např překryv dvou dovedností, absence nějakého typu dovednosti)... může se stát, to zase ne že ne
13.6.2014 12:54 - skew
sirien píše:
celá Končina není nic jiného než uspěchaný polotovar tzn ani dovednosti nebudou nakonec nic jiného je věc druhá
Jo, tohle jim dost lidí říkalo už na RPGf: setting a systém za tak krátkou dobu, to by autoři museli být skrytý talent české rpg komunity.

Nicméně mám pocit, že v některé diskusi autor něco takového přiznává (kdybych si jen hernajs vzpomněl, ve které...) - někde řekl, že úmyslem je zveřejnit hratelnou hru zdarma a po prodlouženém kontaktu s realitou (ie. s čtenáři a aktivními hráči) by mělo vyjít dostatek errat, upřesnění, přepsání a přeformulování pravidel na to, aby hra byla publikovatelná v tištěné formě.

Tedy ani autoři si, jak se zdá, nekladli iluze, že zplodí pédéefko, "je to hotový a všichni se posaďte na prdel z toho, jak je ta hra über cool." Jak rozsáhlé a zásadní si představují následující revize pravidel už je věc druhá (vlastně třetí).
13.6.2014 13:05 - York
skew píše:
Tedy ani autoři si, jak se zdá, nekladli iluze, že zplodí pédéefko, "je to hotový a všichni se posaďte na prdel z toho, jak je ta hra über cool." Jak rozsáhlé a zásadní si představují následující revize pravidel už je věc druhá (vlastně třetí).


Podle původně zveřejněného plánu kladli. Zjevně jej ale přehodnotili, což je rozhodně fajn. Teď jen doufám, že dokáží feedback brát s potřebným nadhledem. To totiž vůbec není jednoduché, objektivní a přínosná kritika se tu skrývá pod vrstvou silně afektovaného projevu. Předpokládám, že na RPG fóru to nebude o moc jiné.
13.6.2014 13:07 - sirien
Revize? Promiň ale systém je nudná šeď a setting je naprosto o ničem, tady není co revidovat, tady je na čase smést to ze stolu a začít od začátku.
Nebo prostě přiznat že to je jen další house made a přestat to vydávat za produkt.
13.6.2014 13:30 - Jerson
S tou kritikou nevím, jak moc ji vůbec chtějí - když jsem napsal na FB, že mě pravidla nezaujala a úvodní příklad hry je vysloveně špatný, nikdo se ani nezeptal, proč že si to myslím.
Takže mám dojem, že se brzy dočkají rozboru onoho příkladu v podobě, v jaké jsem ho napsal sem... to pro začátek.

Když jsem mohl změnit Asterion (jen díky mě se neodehrává na planetě o velikosti Měsíce s velmi hustým jádrem, ale na planetě velikosti Země :-) , troufám si i na Končinu.
13.6.2014 13:43 - crowen
13.6.2014 14:37 - skew
sirien: u settingu nesouhlasím, že by to bylo tak tragické jak povídáš, nicméně jo, u systému ten pojem "revize" byl spíš eufemismus z mé strany.

Jerson: možná nemají zájem diskutovat prostřednictbím facebooku. Registroval ses jim na stránkách, nechceš to zkusit v tamní diskusi?
13.6.2014 14:56 - Naoki
Crowen: na Jersona bych se těšil jak Bílí chodci na zimu :D
23.6.2014 16:27 - skew
Vyšli dovednosti (download zde).
Tak neprůstřelný satyr je přeci jen mezi nimi, yo. Pročítám. Zatím to působí podobně nemastně jako pravidla. Na nějaký mechanický rozbor nemám momentálně náladu.
24.6.2014 14:00 - Jerson
Tak zřejmě na nějaký ten článek o Končině dojde - dovednosti jsou dobrá sbírka bulšitů
24.6.2014 18:44 - Jerson
Dovednosti jsou sbírkou perel, vyberu ty nejlepší.

Pro začátek platí, že jakoukoliv dovednost se může postava naučit sama, bez učitele – ten je třeba až na vyšší levely (naštěstí jsou jen dva). Každopádně ono „základy se naučí sám“ mějte na paměti při dalším čtení.

Stopování – pokročilý stupeň dokáže odhalit zranění stopovaného tvora, ale i to, zda byl unavený (či jiný fyzický stav živočicha). Chudáci začínající lovci, prostřelí laň naskrz, až z ní bude cákat krev, ale při pokusu ji vystopovat ani nepoznají, že je zraněná. Stáří stop dokážou odhadnout až mistři. Počet tvorů, náklad, rychlost … kdo ví, zda to někdo dokáže ze stop zjistit.

Létání – to se týká jen víl, pokročilé víly jsou unavovány tak, jako by chodily. Nevím jak vy, ale když mám vyjít deset nebo dvacet metrů kolmé stěny, pokud to tedy není po žebříku, mám docela problém jak to brát. Mistři létání dokážou za letu i spát. S těmi motýlími křídly to musí být vtipné.

Pán zvířat – nebojte, je to jen pro elfy. A umí tím zvíře uklidnit, pokročilý i ochočit. Býložravce. Na šelmu by musel být mistr. Takže sbohem lidští kynologové.

Otvírání zámků – lze použít i sílu, jen si toho každý všimne. Ale s použitím obratnosti dokáže i pokročilý zamknout tak, že má problémy odemknout i člověk se správným klíčem. Leda by to byl kentaur, postih dostávají jen humanoidi.

Tvorba léčivých přípravků – začátečník vyrobí čpavek (víte, sám jsem se to naučil), který dokáže probudit i Umírajícího. Na dvě kola.

Alchymista dokáže vyrobit lektvar na vidění skrz zdi. Bez dalších podrobností, prostě supermanův pohled (asi) na 10 minut. Na dalším levelu neviditelnost, i při útoku. Hustý. Chci vidět, co to udělá s hrou proti nájemným zabijákům.

Oslavný zpěv – „postava dokáže motivovat pouze jednou denně zahrát pro jednoho humanoida Oslavnou píseň …“ – rozumíte tomu, předpokládám. Já ne. Jen vím, že kentauři zase utřou.

Nesmrtelná píseň – probere všechny umírající na pět metrů okolo na dvě kola. V boji nanosit zraněné okolo maníka s loutnou. Jen bacha, zahraje „srdceryvnou píseň“, takže vás pak možná čekají dvě kola brekotu.

Záhrobní píseň – týpek hraje a nepřátelé mají postih (až -3) k obraně. Si tak matně vzpomínám, že střelci obranu nepotřebují. A před očima mám barda z Gamers 2 prošpikovaného šípy.

Hrdinská legenda - prozměnu posiluje spojence až o +2, jen musí hrát. Mimochodem, všechny písně se počítají zvlášť. To je cool, ne? Ve srovnání s takovou výrobou lektvarů …

Koželužnictví – začátečník pozná(!) správně staženou kůži, když ji vidí. Ne že by to sám zvládl, ale pozná dobrou práci. Stahovat může až na druhém levelu, ale přichází to spolu s vyděláváním kůže.

Hornictví – tady začíná sranda – začátečník pozná kov, když ho vidí. A když si dobře hodí. Takže vy všichni, kteří poznáte nerez od mědi, vítejte mezi námi horníky. Ale bacha, jen pokročilý pozná zlato, stříbro a jiné „známější nerosty“, ale i drahé kamení. No a mistr, ten pozná i síru. Víte, tu síru, která se čím dál častěji používá i jako platidlo, které začíná i vytlačovat zlato a stříbro. Tu prostě poznáte jen když projdete dvěma výcviky u mistra. Má to výhodu – jako horník nemusíte nic vědět o těžbě nerostů, nemusíte poznat krumpáč od kropáče a sekáč od sekačky. O dolech taky ani slovo.

Dřevorubec – další sranda. Začátečník pozná použitelné dřevo, když ho vidí. Třeba na trhu. Nebo u kováře. No vážně. Jako pokročilý pozná méně známé dřeviny, třeba … cedr. Víc příkladů nechtějte, ale třeba poznáte i javor od smrku. Mistr dokáže najít a rozeznat i něco exotického, tipuju třeba bambus. No a pak vezme sekeru … aha, tak ne. O kácení stromů ani čárka. Natož o tom, jaký stupeň je potřeba na to, abych shodil strom na cestu a ne na sebe.

Výrobce střelných zbraní – tak bacha, tady jde do tuhého. Musíte být pokročilý horník a pokročilý dřevorubec, abyste mohli … začít vyrábět šípy. obyč nebo stříbrné, k tom musíte mít dřevo a železo … a nějak si poradíte. Sice neumíte vzít do ruky kladivo nebo sekeru, ale poznáte železo a akát a to asi stačí. Jako pokročilý si zvládnete vyrobit luk. A mistr vyrobí i dlouhý luk nebo kuši, za nějakých 60 – 85 energie (měl bych se podívat, kolik jí běžný člověk má.
Mimochodem na výrobu se používají i šlachy (na tětivu), ale na to už nějakou primární dovednost mít nemusíte, šlachy pozná každý.

A taky můžete vyrobit „upozorňovací šípy“ – při výstřelu vydávají vysoký zvuk a spolehlivě upozorní všechny 10 metrů okolo místa dopadu … jak ještě jednou, hvízdají při výstřelu a upozorňují v místě dopadu … a hrot má zpětné háčky … takže CO že to je a JAK to má fungovat?

Kovář – je doufám jasné, že kovář musí být pokročilý horník. Aby mohl vyrobit pokovenou hůl a sekeru. Pokročilý i kladivo a dýku. A mistr zvládá meče. Jiné zbraně nejsou … ale ne, jsou. Odlehčený meč. Na kopí, řemdihy, nože, podkovy, hřeby, spony, kování a tak si najděte někoho jiného.

Zbrojíř – doufám že vás nepřekvapí, že opět pokročilý horník a k tomu koželuh jsou základem, pokovaná (jo, fakt Pokovaná) kožená zbroj je výstup pokročilého zbrojíře. Na kroužkovou zbroj potřebujete to samé jako na šupinovou – kůži na podklad a destičky navenek. A lepší práci s CTRL+C, CTRL+V.

Identifikace předmětu – když si dobře hodíte, víte, co do dělá, i když jste to nikdy neviděli. když si hodíte špatně, tak to víte taky, ale špatně. Tak doufám, že nebudete muset používat krabičku na banány jako antikoncepční prostředek.

Obchodník – začátečník dokáže uslmouvat cenu z ceníku, tu základní. Něco mi říká, že všichni ostatní budou bráni na hůl. Pokročilý usmlouvá slevu dle úvahy Strůjce. Zato mistr může prodávat i věci, které žádnou hodnotu nemají, a tedy dělat podomního obchodníka. To je totiž v Končině práce pro mistry, a ne pro náhodně sebrané lidi z ulice po jednom školení.

Tichý pohyb – i začátečník se dokáže pohybovat poloviční rychlostí. Tady musím říct, že jsem lama, když se snažím chodit potichu, jde mi to mnohem pomaleji.

Schování se – postava dokáže využít sebemenší prostředí a zmizet z pohledu, aby na něj ze zálohy zaútočila. Takže třeba takové prostředí jako malé pístoviště může být využito, následně napadeno ze zálohy, jeho písek rozházen a bábovičky rozšlapány. Btw. počítá se nahnilé jablko jako „sebemenší prostředí“? Víte, znám hráče, kteří by si ho nejspíše schovali do kapsy a použili ke schování při vhodné příležitosti. Pokročilý se dokáže pohybovat, jen to chce stín nebo dav. Mistr se schová, i když na něj koukáte.

Zneškodnění a líčení pastí – na položení oka nebo rozhození hrachu po podlaze musíte být pokročilý. Mistr dokáže kuličky sebrat a použít jinde. Tedy on to dokáže i s jinou pastí. Ty desetitunové kvádry a valící koule se ještě používají?

Posunková řeč – začátečník pochopí, když mu někdo signalizuje. Ale jen mistr dokáže někoho naučit posunky (za den) tak, aby se s ním mohl domlouvat v boji. Ale jen jednoho jiného tvora.

Dál už to není tak zajímavé, snad jen pár věcí:

Tlumení kritického neúspěchu se zbraní nablízko – vítěz o nejhorší pojmenování dovednosti

Identifikace kouzla – poznáte druh kouzla, pokud vidíte čaroděje. Takže u fireballu víte, že jde o ohnivé kouzlo. U meteoru víte, že jde o zemní kouzlo. To se hodí.

Neviditelnost – celkem klasika, ale abyste se jí mohli naučit, musíte umět Klikatý blesk.

Ha, další zajímavé věci:

Hledání šrotu – poznáte použitelný šrot

Ničitel – když se vyznáte v technice, můžete jí ničit. Začátečníkovi to trvá hodinu a nikdo ho nesmí rušit. To víte, ničení je jemná a soustředěná práce, a jak na vás někdo promluví, je konec a abyste začali znovu. Mistr to zvládne za minutu, když ho nikdo neruší. Když dokážete upustit mobil na beton a ještě na něj šlápnout ve chvíli, kdy něco vykládáte kamarádovi, nejsou pro vás ani tabulky.

Pozor – opravář žádné nerušení nepotřebuje a taky není časově omezeno.

Pyrotechnik začátečník dokáže zneškodňovat miny. Za pět minut. Nejste James Bond ani Agnus MacGyver, ale co byste nechtěli – to jste se naučili sami. Jiní jsou rádi, že na téhle úrovni poznají dřevo na trhu. Jen musíte být mistr v používání techniky.

Technik může vyrobit kapesní hodinky. Potřebuje k tomu jen 35 kg šrotu. A dost velké kapsy.
24.6.2014 19:16 - ShadoWWW
Díky Jersone! :-D Právě jsi mi přidal minimálně rok života. :-))
24.6.2014 19:31 - sirien
Jerson píše:
Tady musím říct, že jsem lama, když se snažím chodit potichu, jde mi to mnohem pomaleji.

Možná, protože nejsi Pokročilý horník?

Píše:
Mistr se schová, i když na něj koukáte.

Tohle nemá chybu. Na jednu stranu žvaní něco o realističnosti, aby tam následně vpálili takovouhle American-C-grade movie ninja kravinu. Dokonce i v Exalted je tohle až 3 charm v řadě a má prerequisity typu maximální možný Stealth skill (a další omezení jako třeba "nefunguje v boji" nebo "je zrušen dotykem")

Píše:
Létání – to se týká jen víl

Znamená to, že vzduchoplavce pro svou flotilu víly velkovýrobně zotročujících vzducholodí můžu verbovat z fleku a nevyžadují žádnou průpravu?
Cool... lepší a lepší.
24.6.2014 19:37 - Shako
Jerson: Super souhrn, díky. Zbývá už jen dodat: Cheme recenzi! Prosím, moc prosím. :)
24.6.2014 19:41 - sirien
Shako: Opravdu chceme recenzi? I recenze "je to fakt shit" zvýší pozornost, kterou tomu svět věnuje... a i špatná reklama je pořád reklama.
24.6.2014 19:43 - Shako
Máme tu Astralní doupě... a pak třeba void.

Přiručkou končiny jsem listoval a vážně nemůžu prohlásit, že bych 9 z 10 náhodně vybraných úseků mohl citovat v rámci přednášky "Jak nedělat rpg aneb ano, todle opravdu někdo sepsal, vydal a myslel to vážně, tak se mu nesmějte!"
24.6.2014 21:08 - ShadoWWW
Z diskuze na oficiálním fóru Končiny:
fórum Končiny píše:
Diskuze na d20 jsme si vědomi, stejně tak návratu RPG fóra mezi živé, ale v účasti na tamních diskuzích nespatřujeme velký přínos.


To abyste v tomto vlákně zbytečně neplýtvali energií.
24.6.2014 21:10 - Alnag
I tak se lze postavit ke zpětné vazbě. Nezbývá než to respektovat popřát autorům, aby se jim podařilo najít publikum, které je ocení. Je to jistě snazší, nežli se snažit zavděčit publiku existujícímu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089188098907471 secREMOTE_IP: 34.205.142.9