Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
11.6.2014 23:25 - Vojtěch
Já nevím, ale doufám, že bylo testujících podstatně víc.
11.6.2014 23:33 - noir
Shadow: V Ulici se hrávalo Dračí doupě, a to docela často. Dokonce jsem o psal něco i na D20 snad... Jeden z těch hlavních dětských hrdinů hrával Dračák i v reálu, dělal jsem s ním, když jsem asi 6 let nazpět pracoval na Nově, na to téma rozhovor.

M.j. scénáře pro Ulici psali i nejlepší čeští scénáristé vůbec, mnozí pod pseudonymy, někteří pod vlastními jmény. A podle drtivé většiny to byla jedna z těch nejzajímavějších a nejpodnětnějších prací, které dělali. Sdílený vesmír, desítky hrdinů, návaznost a provázanost, přesná omezení jejich fikčního světa - to všechno nutila scénáristy sahat si opravdu až na kraj. A popravdě, zrovna scénáristicky byl ten seriál v některých obdobích fakt docela dobrý - třeba když tomu šéfoval Tomáš Baldýnský.
11.6.2014 23:50 - skew
sirien píše:
ehm. Příručka explicitně uvádí
že s vílami se začalo zacházet jako s otroky až po válce (/ po zahnání tenebřanů). Možná leda by se tenebřané vraceli na svůj svět (a IIRC ti tenebřani co napadli arboru byli vyhnanci, takže vracet se s otroky pro nákup nových vzducholodí asi moc nepude).

Mno, to je celkem fuk. Moje pointa byla, že se do toho settingu nasíráš podstatně víc, než nakolik ho máš načtenej.

Ad Shako: souhlasím určitě s Yorkem, že mít u toho někoho RPG nepolíbeného není vůbec na škodu (a pokud si všimneš, píšou že jeho přínos byl pro svět, ne pravidla... neříkám že svět pro PC hru/film/knihu/deskovku je totéž co svět pro RPG, ale těžit se z takového člověka určitě dá).

Co se týče autorského týmu a pravidel, souhlas se sirienem #209, poslední věta. Říct "na X máme odborníka, ten je na to fakt machr" může říct každý, a jak se zdá také říká. Dovednosti možná mohou leccos zlepšit, uvidíme.
Nicméně systém jako takový je pro mě přinejlepším šedý a o vychytanosti by se dalo hádat.
12.6.2014 00:09 - sirien
Sparkle: Fate v betě nikdy nebyl :)


noir: Hm. To že něco bylo scénáristicky-řemeslná výzva ještě neznamená, že výsledek není předučen k shitovosti prostě jen tím, co je zač. Dával jsem to sem jako zajímavost, věřím že na Ulici dělali kvalitní scénáristé - stejně jako kvalitní zvukaři, kameramani... a všichni ti ostatní (až na ty herce, teda, ale možná že i ti dostali podobu svých výkonů zadáním, co já vím)

Každopádně když tam bylo DrD, bylo prezentované jako loser-nerdovina, nebo nějak normálně?


ADD: může prosím někdo noirovi repastnout mojí otázku? Přijde mi dost relevantní a noir mě už nějakou dobu systematicky ignoruje...


skew píše:
že s vílami se začalo zacházet jako s otroky až po válce

...což tak nějak předesílá, že k tomu nejspíš měly předpoklady.

Jinak z toho co sem četl... asi takhle: myslíš, že když si ho přečtu, můj dojem bude lepší a budu mít menší chuť si z toho utahovat?
12.6.2014 00:52 - skew
sirien píše:
...což tak nějak předesílá, že k tomu nejspíš měly předpoklady.
Ne během války, kdy ti jsou užitečné. Naopak útočníkům k ničemu moc nejsou, hůř se drží a jsou malé a slabé, takže jako pracovní sílu, než válka skončí, jsou ti k ničemu.

Píše:
Jinak z toho co sem četl... asi takhle: myslíš, že když si ho přečtu, můj dojem bude lepší a budu mít menší chuť si z toho utahovat?
"Kdo by se zabýval realitou, když si může dělat prdel ze strawmanů", tak nějak?
12.6.2014 01:08 - sirien
spíš "kdo by se namáhal číst setting, potom co viděl systém".

EDIT: gratuluju, právě jsem to kvůli Tobě otevřel. Jen jsem si přečetl první odstavec a už mám akutní záchvat migrény způsobený brutálním zahlcením těch nejlacinějších, nejnudnějších a nejohranějších klišé ever.

A dál to je jen lepší a lepší. Takže tu máme technologicky vyspělou civilizaci, co vede 200 let brutální válku s protivníkem co je pár let za opicema, ale který jí vzdoruje jakousi magií...
...a příslušníci té vyspělé civilizace o magii nic nevědí. Protože proč by si měli něco zjišťovat o nepříteli, se kterým válčí jen nějakých 200 let nebo tak něco. Sure.

Pokračovat budu jindy, národy žijící v harmonii s moudrými elfy v lesích poslali mou migrénu do nesnesitelné úrovně. Ale dobrý, už na začátku osmé stránky mi je jasné, že se zbylých 50 stránek budu dobře bavit.
12.6.2014 06:23 - Jerson
No taky jsem úplně nepochopil, jak tyhle národy žijící v míru a harmonii se dokážou natolik účinně bránit, a dokonce mít "slavné vojevůdce". Moje zkušenost říká, žeorganizace armády je dost náročná věc.
12.6.2014 06:32 - Vojtěch
Zvlášť když mají všichni možná i odlišnou mentalitu, protože se tu nebavíme o lidech odlišných kultur, ale jiných druzích :-)
12.6.2014 10:43 - OnGe
200 let není tak krátká doba, aby se nenaučili válčit, ne?
12.6.2014 11:04 - Merlin
:) kdo někdy hrál UFO, tak ví, že jednou z prvních věcí co se ve válce s cizáky dělá, je zkoumání technologií nepřítele, tělesných stránek a taktiky.
Kdo někdy přičichl byť jen okrajově k vojenské historii naší planety ví, že největší silou je znalost nepřítele....mám obavu, že ani jedno z toho autoři díla nemají
12.6.2014 11:39 - crowen
sirien píše:
No, co čekat od autora co si myslí, že spotřební materiál může sloužit jako platidlo...


Nie ze by som sa chcel zastavat autorov Konciny, ale zlato/striebro/med/platina su tiez spotrebne materialy.
12.6.2014 11:41 - Colombo
nehledě na to, že mayové úspěšně používali jako platidlo kakaové boby, které nejen že se spotřebovávaly, ale navíc se i kazily.
12.6.2014 12:19 - Me-dea
Colombo píše:
nehledě na to, že mayové úspěšně používali jako platidlo kakaové boby, které nejen že se spotřebovávaly, ale navíc se i kazily.


A to bylo skutečné platidlo nebo jen směnný obchod? Já myslela, že měli zlaté mince.
12.6.2014 12:24 - Sosáček
Hej, mena se zabudovanou inflaci je fajn.
12.6.2014 13:20 - sirien
crowen: to bysme tu museli začít pitvat teorii peněz a historii peněz a to a) není tak simple easy jak se to intuitivně zdá, b) by to tu většinu lidí dost nudilo.
Asi k tomu dodám jen tolik, že drahé kovy historicky nebyly zrovna "spotřební" materiály (ve smyslu nenávratné spotřeby) a jejich praktické použití bylo dost diskutabilní.

Jestli chceš, můžeme si založit diskusi o penězích v RPG světech - kdysi jsem o tom hodně přemýšlel (kvůli magii a dalším aspektům které dávají ve fantasy světech do celé věci dost zajímavých proměnných) a pro design settingu to je téma které nabízí spoustu velmi zajímavých možnsotí, ale lepší bude odklidit se někam kde to a) nezapadne a b) tím nebudeme otravovat ostatní ;)
12.6.2014 13:27 - crowen
OK, zaloz, hod sem linku, hned sa pridam
12.6.2014 13:33 - sirien
Peníze v RPG a fantasy

(zareaguju tam až za chvíli, teď tu řeším bokem ještě něco jiného)
13.6.2014 11:17 - Shako
Končina na facebooku píše:
Vážení Končináři, omlouváme se, že kniha Končina - Dovednosti se o týden zpozdí, ale naším cílem vždy bylo a bude předkládat vám opravdu hotové produkty, nikoliv uspěchané polotovary, kterým momentálně Dovednosti tak trochu jsou. Děkujeme za pochopení.
13.6.2014 11:23 - Jerson
No pokud týden dělá ten rozdíl mezi uspěchaným polotovarem a hotovým produktem, tak to je jiná
13.6.2014 11:52 - skew
Jersone, to je sarkasmus? (nesoudím, jen se ptám)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076092004776001 secREMOTE_IP: 54.167.52.238