Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
11.6.2014 12:22 - OnGe
Shako píše:
Protože DnD vyšlo jako první dungeon crawl, tak mohlo být unikátní. Ale znamená to, že když výjde nový dungeon crawl s jinýma mechanikama a pozměněným settingem, že je ta hra unikátní?

Podle mě to znamená, že DnD už nebude unikátní, tedy alespoň ne tím, že je to dungeon crawl. Unikátnost není dědičná :)
11.6.2014 12:40 - Shako
OnGe píše:
Podle mě to znamená, že DnD už nebude unikátní, tedy alespoň ne tím, že je to dungeon crawl.


Super, dungeon crawl už tedy není unikátní. Tak v čem bude unikátní ta nová hra, když je to dungeon crawl, ale není to fantasy a/nebo má jiné mechaniky než původní DnD, která me dnes spoustu svých fantasy dugeon crawl klonů?
11.6.2014 13:18 - Pepa
Končina unikátní je. A to v tom smyslu, že se snaží propojit stolní RPG hry s počítačovými pomocí něčeho, co bude jako "living world". Pravidelné updaty na jejich stránkách, počítačové a mobilní aplikace, možnost komunikovat s autory a sám tak svět možná i trochu ovlivnit...

Která z českých doposud vydaných RPG her může toto říct?

(Ovšem jestli je Končina hrou dobrou, to je diskuze poněkud jiná. Ale zrovna tu "unikátnost" bych jí "nezazlíval".)
11.6.2014 13:19 - OnGe
Tak bude asi unikátní tím, že to není fantasy. Do doby, než se objeví další ne-fantasy dungeon crawly. Mechaniky v tomhle podle mě hrajou až druhé housle. Hra není o mechanikách. Ačkoliv díky nim ta hra funguje (nebo ne), těžko někdo půjde hrát nějakou hru proto, že má nápadité vyhodnocování nebo ultrarealistický systém sledování příjmu a výdeje tekutin.

Končina je podle mě unikátní v tom, že se tu kombinují vysloveně klasické fantasy klišé s ne úplně běžným pojetím fantasy klasik a celé je to střihnuté invazí cizáků z jiné planety. A ačkoliv se tam dá najít kyblík různých lapsů, ve srovnání mi to přijde pořád dost konzistentní a promyšlené.

Další unikum bych viděl v jejich plánovaném způsobu distribuce a byznysplan, ale to už o hře jako takové moc neříká. Nicméně jsem opravdu dost zvědavý, jak to bude fungovat.
11.6.2014 13:28 - ShadoWWW
Pepa: Toto všechno už dříve nějaká hra přinesla. (Úplně to ve mě evokuje spojení "living Greyhawk" nebo "living Forgotten Realms".) Hra "ale je to česky, tak je to dobrý" mě přestala bavit s koncem 20. stol., kdy ten argument měl ještě nějaký smysl. Dnes se na netu povalují překlady těch zahraničních kvalitnějších překladů, takže tento argument neberu.
11.6.2014 14:14 - skew
OnGe píše:
těžko někdo půjde hrát nějakou hru proto, že má nápadité vyhodnocování nebo ultrarealistický systém sledování příjmu a výdeje tekutin
Já bych řekl, že svým způsobem ano.
První imo člověka obvykle zajímá, jak moc je systém kompatibilní se světem a žánrem, na který má náladu.
Jenže ve chvíli, kdy zjistí, že takových systémů má po ruce pět, musí si vybrat jeden z nich. Potom nastupuje podrobnější znalost systému a jak konkrétně se váže na ten setting a žánr and whathaveyou. To jsou věci, které rozhodují který systém si vyberu. Plus mius.
Praxe je určitě méně růžová, ale bysme lezli třeba někam k té zmiňované podpoře, nebo že "mi sme zvyklí hrát X", nebo "týpek co vypadá že tomu rozumí říkal, ať raději šáhneme po A než po B". Což už se tématu týká volnějc.
11.6.2014 14:17 - skew
Jinak:
OnGe píše:
Končina je podle mě unikátní v tom, že se tu kombinují vysloveně klasické fantasy klišé s ne úplně běžným pojetím fantasy klasik a celé je to střihnuté invazí cizáků z jiné planety.
Jo, s tímhle i souhlasím. Akorát mě to trochu svádí nabubřele konstatovat "sem jim řikal ať se raděj věnují víc světu a na pravidla se vykašlou".
11.6.2014 14:32 - sirien
skew píše:
Jo, s tímhle i souhlasím.

Příbě-ZÍV-hy Impéria. A to jsem přes rozespalé očí ještě nekoukl přes hranice protože "je to česky" je bullshit se kterym si pro mě za mě může kdo chce víš co.


Mimochodem, víte, že autor Končiny je scénárista seriálu Ulice?

(dobře, tohle byla podpásovka a abych nebyl taková svině, tak mu zase přiznávám, že je i scénáristou Comebacku...)
11.6.2014 14:48 - Colombo
Který?
11.6.2014 14:54 - Quentin
Ten Jersonův WTF výpis byl boží. Nemohl by ještě někdo udělat výpis všeho, co je v tom cool?
11.6.2014 14:56 - OnGe
skew: ano, ale to už je spíš druhotné kritérium. Když chci důraz na boje, asi nesáhnu po systému bez soubojáku, ale pokud ta hra vypadá zajímavě, tak nebudu moc zkoumat jestli jak ten systém je nebo neni dobrý. Tedy pokud to nebude tlustý jak Tři mušketýři.

Asi jediné kritérium, které mě v tomhle směru zajímá, je rychlost (kolik toho budu muset číst, jak je to srozumitelné a jak snadno se vyhodnocuje), ale to mi přijde, že jsem asi jediný, koho to zajímá.
11.6.2014 15:09 - sirien
Colombo: Tenhle: Ladislav Karpianus
11.6.2014 15:11 - ShadoWWW
Otázka pro ty, co sledují Ulici (je tu někdo takový?): Hráli už hlavní hrdinové v některém dílu RPG?
11.6.2014 15:15 - sirien
Druhá, podstatnější otázka: aniž by u toho vypadali jako banda debilů a školních nerd-loserů nejhorší kategorie?
11.6.2014 15:19 - skew
sirien píše:
Příbě-ZÍV-hy Impéria
Jsou Viktoriánská anglie. Končina ne.

OnGe píše:
to už je spíš druhotné kritérium
Pokud myslíš druhotné = malicherné, good for you.
Pro některé je to druhotné ve smyslu sekundární, což neznamená, že to nemůže kazit hru (zbytečně).

Systém ti může definovat spoustu věcí, které se ti prostě nebudou líbit.

ad autorův podíl na Ulici: vida, tak přeci jen je pár lidí na RPGf a d20, kteří najdou společnou řeč...
11.6.2014 15:23 - OnGe
skew píše:
Pro některé je to druhotné ve smyslu sekundární, což neznamená, že to nemůže kazit hru (zbytečně).

Neříkám že ne, ale pokud to není vysloveně do očí bijící tragedie, tak se to těžko pozná jinak, než že to zkusíš :)
11.6.2014 15:25 - Merlin
Co je to Ulice?
11.6.2014 15:31 - Colombo
A o mně říkají že chodím málo ven.
11.6.2014 15:35 - crowen
Ja tiez netusim, co je Ulice. Nejake kratke zhrnutie anybody?
11.6.2014 15:36 - sirien
skew píše:
Jsou Viktoriánská anglie. Končina ne.

Jsou steam/clockworkové fantasy s faerií, čarodějema, elfama, vílama, trpaslíkama, skřetama, faunama, alchymistama, automatonama, vzducholoděma a šílenejma vědcema, které je shodou okolností zasazené do doby viktoriánské anglie.

Rozdíl je, že svět Příběhů je napsaný tak, že se po jemném dotyku nerozpadne jak domeček z karet.

skew píše:
Bojové mašiny konkrétně pro boj se vzducholoďmi, tedy pointa jsou jen ta křídla (která jí v kostýmku princezny Leiy na řetězu k ničemu nebudou).

Takže... bohyně měla problém se vzducholoděma... kde vyrobit jednu trvá několik let společného úsilí stovek inženýrů... a stvořila kvůli tomu celou jednu bojovou rasu.
A to prosím pěkně ne něco destruktivního typu oheň a firebally chrlící opancéřovaný drak s rozpětím křídel 35 metrů, který by tu vzducholoď smetl ze vzduchu jediným zlým pohledem... ale 40 kilové 90cm vysoké high-fuckable-appearance holčiny. Celou jednu rasu, kvůli těm pár vzducholodím. Malých, křehkých dívek. Pro boje se vzdu...

WHAT? Co to je kurva za bohyni? Proč těch pár dementních vzducholodí prostě nesejmula bleskem, když jí tak hrozně lezou krkem?
A vůbec, je totálně retardovaná nebo co? Když byla malá tak si hrála s bráškou na hoře kde bohové bydlej a spadla z útesu na hlavičku? 40kilová 90centimetrová sexuální otrokyně jako nástroj pro boje se vzducholoďmi... ozbrojenými, opancéřovanými vzducholoďmi...

Může mi někdo prosím vysvětlit, jak má tohle sakra fungovat?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076286792755127 secREMOTE_IP: 35.169.107.177