Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
10.6.2014 01:06 - Gurney
sirien píše:
u-hm... DrD tabulka oprav atributů podle ras, to jsem už taky ke své spokojenosti mnoho let neviděl (teď bohužel musím znovu restartovat stopky)

sirien píše:
gamisticky vyvážené atributy ve stylu adekvátní dis/advantage, to jsem neviděl od dob zlaté éry GURPS...

OK, když nikdo nechce vypadat blbě, tak se zeptám já - proč ti to přijde univerzálně špatné? Bez vztahu ke Končině.

crowen píše:
Ja by som si trufol sformulovat jednu kontroverznu myslienku, a to ze nadpolovicna vacsina hier z RPG kuchyne je lepsia ako Koncina

To se bohužel navždy zůstane otázkou akademické diskuze, protože většinu her co vyleze z RPG Scriptoria, teda vlastně Kuchyně, nikdy nikdo neotestuje. Ony jsou nakonec téměř všechny hry ze Scriptoria taková akademická záležitost :)

sparkle píše:
Například ty devednosti typu čtení / psaní / heraldika / řízení vozu tam původně byly jako klasické skilly, které sis mohl koupit za expy stejně jako mnohem užitečnější věci typu skrývání. Výsledkem byl hutný seznam skillů, z nichž půlka byla uncool a slabě využitelná. To, že je místo toho budeš dostávat automaticky jsme mu poradili jako kompromis mezi tím, že tam tyto skilly musejí být (autoři je tam nějak chtějí mít pravidlově popsané) a tím, aby seznam skillů neobsahoval balast, který stojí spoustu expů ale v dobrodružství ti k ničemu nebude.

Vy jste technokrati :) Kdyby jste radši nevymýšleli vymyšlené a nechali hráče aby se rozhodli sami jestli jejich postava umí plavat, sprintovat (ehmm...) nebo číst.
10.6.2014 07:15 - Vojtěch
Ono to autoři chtěli mít pravidlově omezené a zároveň to používali jako požadavky na další dovednosti. Tedy alespoň tak nějak to měli při playtestu.

Takže postavy,pokud chtěly kouzlit, musely mít čtení a psaní na 3, což byl požadavek pro bylinkaření, ve které měly být další 3 body, pak generování many na 1 a pak si tedy vzali magii ohně a najednou jsi uměl zapálit svíčku. Při tom hned vedle jsi měl telekinezi bez požadavků. Nepamatuju si to úplně přesně, ale asi tskhle to nejak fungovalo.
10.6.2014 12:41 - Gurney
Jo takhle, takže pseudorealismem k wtf perlám :) Začíná mi ta hláška "unikátní stolní rpg", co teď čtu na ofiko stránkách znít trošku jinak než byla původně zamýšlená :)
10.6.2014 13:47 - sirien
Gurney píše:
"unikátní stolní rpg"

To tam maj? Tak s timhle výsledkem se už jen za tohle zasloužej smažit :D

(btw. ty výše uvedené poznámky a otázky zodpovim, ale až večer, teď jen v rychlosti píšu z hodiny)
10.6.2014 13:52 - Colombo
Píše:
Vy jste technokrati :) Kdyby jste radši nevymýšleli vymyšlené a nechali hráče aby se rozhodli sami jestli jejich postava umí plavat, sprintovat (ehmm...) nebo číst.


a bojovat s obouručákem, nosit těžkou zbroj, kouzlit fireball...
10.6.2014 14:15 - Vojtěch
Buďte rádi, že jsme jim alespoň rozmluvili procentovku namísto k10.
10.6.2014 14:30 - sirien
Vojtěch píše:
Buďte rádi, že jsme jim alespoň rozmluvili procentovku namísto k10.

Teď mě začínáš fakt děsit... jako skoro až doslova.
10.6.2014 14:37 - OnGe
Myslí, že jsem identifikoval 5 vlastností, které musí hra mít, aby nebyla označena za špatnou:

- krásná
- originální
- intuitivní
- politicky nekorektní
- neexistující

Zapoměl jsem něco?
10.6.2014 14:38 - Vojtěch
Sirien: Realita. První věc, na kterou jsme se ptali bylo, jestli tam fakt někde tak jemné rozlišení je potřeba a jestli to myslí vážně, když ta schopnost něco dělá až za každých dokončených deset bodů investice. Původní záměr byla intuitivnost rozdělení po procentech a grafičnost toho, jak se člověk zlepšuje tím, ze bys XP přímo přeléval do těch schopností (1 XP = 1 %).

Je tam posun a autoři taky slibovali revidovat pravidla dodatečně, tak se to třeba nejak pohne...
10.6.2014 14:41 - Shako
Vojtěch píše:
Je tam posun a autoři taky slibovali revidovat pravidla dodatečně, tak se to třeba nejak pohne...


A čte todle někdo z autorů? Nebo je možné jim nějak dát feedback, na který budou reágovat? A bude pak dostatek časochuti to měnit?

Na tom stojí a padají všechna česká rpg za posledních několik let - počínaje Hrdiny fantasy, přes void až po DrD II.
10.6.2014 14:44 - Vojtěch
Já myslím, že na feedback bude nějaký kanál, nemají nějaké fórum? Tohle by si pamatovala Sparkle spíš.
10.6.2014 14:46 - OnGe
Na stránkách mají diskusi, kontaktní formulář a facebook, tak by se to třeba někam napsat dalo.
10.6.2014 15:03 - ShadoWWW
Včera se na webu GameConu objevil rozhovor s autory.
10.6.2014 15:04 - Sparkle
Podle mě bude méně práce vyrobit aplikaci Fate pro survival hru s vyšším podílem náhody a bez metaherních prvků, než hotfixovat tato pravidla.
10.6.2014 15:09 - crowen
Vojtech - kedy prebehol ten playtest?
10.6.2014 15:14 - York
Shako píše:
A čte todle někdo z autorů? Nebo je možné jim nějak dát feedback, na který budou reágovat? A bude pak dostatek časochuti to měnit?

Na tom stojí a padají všechna česká rpg za posledních několik let - počínaje Hrdiny fantasy, přes void až po DrD II.


Challenge acepted. Slyším a poslouchám :-)
10.6.2014 15:19 - ShadoWWW
Tak po pročtení pravidel a rozhovoru s autory řadím tuto hru na stejnou úroveň jako Hrdiny fantasy. Prostě další nepovedený klon DrD z řad jeho fanoušků.

Ale ilustace a layout mají pěkný. To samo o sobě bohužel dobré RPG nedělá.

Co mě zaujalo, jsou tři věci:
- Autoři se podle svých slov při tvorbě uzavřeli, aby jim do toho nikdo nekecal. (Proto zřejmě nevedli diskuze na jiném než oficiálním fóru.)
- Podle svých slov vytvořili tak komplexní (čti: složitou) hru, aby na ni vycházeli doplňky ještě za 20 let. Z mé zkušenosti se ale mnohem líp tvoří doplňky pro jednoduché než složité hry.
- Autoři také tvrdí, že se nejvíc těší, jak si po vydání konečně odpočinou. Ono je to ale většinou právě naopak, ta práce většinou vydáním teprve začíná. V opačném případě ta hra dopadne jako DrD+ a mnohé další hry, kde autoři po vydání odešli na odpočinek.
10.6.2014 15:32 - Vojtěch
25.5.
10.6.2014 16:47 - The_Balrog
Tak on ani ten layout není úplně extra. Sice se do tiráže zapsal někado jako "typografické zpracování", typograficky to ale zpracované příliš není. Všude špatné uvozovky, pomlčky, nehezké nadpisy, věci jako "Nosnost: 50kg" a tak podobně. Pod to se podepsat jako "typograf" je tak trochu ostuda.
10.6.2014 17:31 - Sparkle
Mně se náhodou font těch červených nadpisů moc líbí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.070415019989014 secREMOTE_IP: 3.236.112.101