Produkty

ShadoWWW
31.1.2014 14:17
Kingdom Come
Tvůrci z českého studia Warhorse pracují na nové počítačové RPG Kingdom Come z prostředí českého středověku. Mělo by to být RPGčko bez magie a draků, s co nejvíc realisticky zpracovaným středověkým prostředím. Prostředí by mělo být detailní a otevřené, podobně jako např. v Mafii či GTA.

V tuto chvíli je otevřený Kickstarter, ve kterém autoři žádají aspoň o Ł300 000, aby hru dokončili, ale v tuto chvíli mají už přes 550 tisíc, takže hra vyjde (teď už jen závisí, s jakámi "bonusy" navíc).

I tak ale hra vyjde až v roce 2015. Autoři zatím přináší různé updaty, jako např. tento.

Proč to sem píšu? Napadlo mě, jestli by nestálo za pokus se domluvit s autory hry, že by se k tomu udělalo i papírové RPG. Ne, že by těch českých RPGček nebylo poslední dobou jak hub po dešti :), ale toto mi přijde jako docela unikátní příležitost.

Jak je vidět i z KS, ta hra zřejmě osloví velké množství lidí. A pokud by se podařilo na ni navázat i papírové RPG, podobně jako vzniklo papírové RPG např. k Dragon Age nebo A Song of Ice and Fire nebo Hobitovi (One Ring), mohlo by to přilákat nové lidi k hraní deskových her na hrdiny.

Výhodou je, že členem studia Warhorse je Martin Klíma, tvůrce DrDo a zakladatel ALTARu, takže papírová RPGčka mu nejsou úplně cizí. Další výhodou je, že ta hra má vyjít až příští rok, takže by byl čas něco podniknout (žádná rychlokvaška za týden). Možností, které se IMHO nabízí, je samozřejmě několik:
- Vytvořit hru, jejímž systémovým jádrem bude D20 mechanika, Fate mechanika, případně jiná úspěšná a prověřená mechanika. Lore by se vzal z počítačové hry, takže by stačilo už jen doladit fluff a navázat na jádro konkrétní herní mechaniky. I tak je to imho dost práce.
- Vytvořit hru, která se z hlediska mechanik i fluffu opírá co nejvěrněji (tedy téměř kompletně) o počítačovou hru.
- Vytvořit jen setting k nějaké stávající hře, který by se opíral o reálie počítačové hry.

Jinými slovy, využít potenciál této potenciálně úspěšné počítačové hry k propagaci deskových her na hrdiny. Možná je to blbost už z principu, možná se stejně nenajdou dobrovolníci, co by do toho šli, nebo třeba s tím nebude Warhorse souhlasit.

Co si o tom myslíte?
Autorská citace #81
9.11.2014 22:54 - Colombo
ad kickstarter a peníze:

Lidi často zapomínají že z toho, co vyberou, musí zaplatit všechny ty hračky, meče a jiné odměny. Takže pokud ty odměny nadesignovaly blbě (různé figurky a jiné blbosti), moc jim nezbyde. Oproti tomu různé digitální odměny (ve které je jen příprava, byť větší, ale poštovné atp. se nemusí počítat) vyjdou vlastně levněji (zejména pokud je stejnak team musí udělat, npř beta atp.).
Autorská citace #82
10.4.2015 15:07 - Shako
Martin Klíma na středeční přednášce opět říká, že český dabing bude (je v plánu). Tuším, že Shadowww tu někde operoval, že je jasně rozhodnuto, že CZ verze nebude.
Autorská citace #83
10.4.2015 15:09 - ShadoWWW
Tak to je super, že se k tomu nakonec odhodlali. Poslední dobou to nesleduji, ale v době, kdy jsem je podpořil na KS, český dabing nebyl plánovaný (jen titulky).
Autorská citace #84
29.4.2015 08:21 - ShadoWWW
Martin Klíma: Počítačové hry, historie a prožívání dějin (začátek v 13:22) Ve videu se mimo jiné dozvíte, jak bylo těžké nedát do hry draky.
Autorská citace #85
29.4.2015 08:34 - Vojtěch
Náhodou by v tomhle titulu být klidně mohli. Kdyby se po konzumaci pálenky člověk ocitl ve snu v jeskyni s drakem a bojoval s ním o to, jestli se ráno probudí s drakem, nebo bez :D
Autorská citace #86
27.6.2016 18:04 - ShadoWWW
Datum vydání se posouvá až na rok 2017.
Autorská citace #87
27.6.2016 19:47 - Dukolm
Aby se nám z toho nestala PC obdoba filmu Poslední z Aporveru :-)
Autorská citace #88
27.6.2016 23:35 - Gurney
Vávra zjistil, že oproti 15. století mají špatné složení jehličnanů vs. listnáčů v lesích, a tudíž je potřeba předělat nejen všechnu vegetaci, ale i textury a modely všech dřevěných věcí, co se ve hře vyskytují... :)
Autorská citace #89
28.6.2016 00:44 - Colombo
Vzhledem k tomu, že slíbili linux verzi (a to i beta) pro backery a teď tvrdí, že beta byla vždy plánovaná jen windows a na linux verzi nezačali ani robit, tak je to jen další banda lhářů.
Autorská citace #90
28.6.2016 01:27 - sirien
Tak jako zase to není tak moc překvapení, když vezmeš do úvahu, že se nechá představit jako "tvůrce konceptu Dračího doupěte", což je věta, u které sem málem vyprsk smíchy (a ani se k tomu nijak neohradí... což není moc překvapivé, když si vzpomenu na různé storky o tom, jak se na přednáškách na conech nechával chválit za genialitu DrD od lidí, co nic jiného neznali a nikdy neřek ani fň o DnD... pravda, jsou to hodně staré storky a mám je second hand, ale z až překvapivě velkého množství různých zdrojů)
Autorská citace #91
28.6.2016 04:05 - Colombo
sirien: Jako, chápu, že někdy je lepší podobné věci přejít, říct "Jo, děkuji.", než vysvětlovat lidem, že existovalo něco jako DnD, byla tu hromada dalších autorů a ty věci jako RPG už tehda byly populární a relativně známé v zahraničí. Víš v jakém kontextu to bylo?
Autorská citace #92
28.6.2016 11:33 - sirien
Kdyby to byla jen ta přednáška, tak fajn. Ale když slyšíš od různých random lidí co v té době byli aktivní v různých partách storky o tom, jak si Klíma a spol. na "besedě s tvůrci DrD" nechávali chválit jak úžasnou hru vytvořili a nadšeně tomu přikyvovali a při zmíňce o DnD tvrdili, že to je úplně jiná hra, tak to pak vidíš v trochu jinym kontextu.

Asi bych to úplně nepitval, já tam tehdy nebyl, mám to od lidí, co tehdy už hráli DnD a na těch besedách stáli někde u vchodu a nevěřícně se u toho ušklíbali.
Autorská citace #93
28.6.2016 14:33 - Loki B
sirien: jistá genialita v tom byla, když DrD k RPG dokázalo tehdy přitáhnou tisíce lidí :) jinak hráli češi Člověče nezlob se a Dostihy a sázky ...
Byla to genialita průkopníků, kteří to sice moc neumějí, ale dělají vše s nadšením. Nápad vzali odjinud, mechaniky vytvořili v mnoha případech v podstatě nové (nikoli většinou lepší).
A s jejich PC hrami je to velmi podobné.

Vávra koneckonců dokázal, že PC hry produkovat umí, v tom bych se mu nesmál.
Jestli si s KC: D ukousli větší krajíc, než dokážou sežvýkat, je to škoda. Nevím, jestli by to byla hra zrovna pro mě, spíš bych řekl, že ne (velký žrout času, velká míra simulace atd.), ale přeju mu úspěch.
Autorská citace #94
28.6.2016 15:40 - sirien
Těžce nenasycenej tržní segment podtlakem nasál první produkt, který se nabídnul. Učebnicová ukázka blue ocean principu a naprosto bez vztahu ke kvalitě produktu nebo kvalitě pozadí prodeje.

Laicky řečeno: V daný moment by uspěl kdokoliv, kdo by nabídl cokoliv.

S tou produkcí her bych byl opatrný. Altar Interactive není úplně zářná ukázka úspěchu, přitom co vím tak produkty nějakou kvalitu měly, takže chyba asi byla právě v té produkci a dalších věcech okolo.
Autorská citace #95
28.6.2016 17:08 - Shako
Mícháte Vávru a Klímu dohromady zdá se mi - každý dělá na KC něco jiného a každý dělal něco jiného předtím.

K časožrouctví: Tuším, že gameplay má být okolo 30-40 hodin. Multiplayer to nemá. Takže to bych zrovna za hromadu času nepovažoval.

Úspěch bych jich přál z mnoha různých důvodů, jeden z nich je i, aby Noir neměl pravdu. :-D
Autorská citace #96
28.6.2016 17:22 - ShadoWWW
Jsem jedním z backerů, takže malý vhled z první ruky: v té hře je úžasná jedna věc: když se procházíte vesnicí a okolím, je to jako být v české středověké vesnici osobně. Úžasné. Tím to bohužel končí. Bitvy více účastníků boje lagují, špatná umělá inteligence, jízda na koni vypadá jak jízda na Tleskačově létajícím kole před vzlétnutím; a hratelnost? Těžko říct. Zatím je vytvořeno v podstatě jen to prostředí.

Jinak řečeno, je to krásný simulátor české středověké krajiny, ale tím to v tuto chvíli končí.
Autorská citace #97
29.6.2016 00:41 - crowen
"V daný moment by uspěl kdokoliv, kdo by nabídl cokoliv."

Ani nie, vid Yrrhedesovo Oko (1995), Shadowrun (1995), Stin Mece (1997), Pan prstenu (1999). Prve DrD sice vyslo tusim v 1990, ale zo zaciatku to bol tazky underground.
Autorská citace #98
29.6.2016 00:46 - Aegnor
crowen píše:
Ani nie, vid Yrrhedesovo Oko (1995), Stin Mece (1997), Pan prstenu (1999). Prve DrD sice vyslo tusim v 1990, ale zo zaciatku to bol tazky underground.

5 let je hrozně dlouho. Za tu dobu se ta hra, která už existuje, dostane do širokého povědomí a nové hry to nemají moc jednoduché.
Autorská citace #99
29.6.2016 00:47 - sirien
First comes, first takes. Všichni ti další co jsi jmenoval už nebyli in blue ocean.
29.6.2016 00:53 - crowen
Ano, ale tych 5 rokov je doba, ked uz sa zacnes pozerat po niecom novom. Ja mozno este stale mam niekde doma zalozeny ofoteny DnD manual z nejakeho 1992 :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.057456970214844 secREMOTE_IP: 44.200.77.59