Produkty

ShadoWWW
31.1.2014 14:17
Kingdom Come
Tvůrci z českého studia Warhorse pracují na nové počítačové RPG Kingdom Come z prostředí českého středověku. Mělo by to být RPGčko bez magie a draků, s co nejvíc realisticky zpracovaným středověkým prostředím. Prostředí by mělo být detailní a otevřené, podobně jako např. v Mafii či GTA.

V tuto chvíli je otevřený Kickstarter, ve kterém autoři žádají aspoň o Ł300 000, aby hru dokončili, ale v tuto chvíli mají už přes 550 tisíc, takže hra vyjde (teď už jen závisí, s jakámi "bonusy" navíc).

I tak ale hra vyjde až v roce 2015. Autoři zatím přináší různé updaty, jako např. tento.

Proč to sem píšu? Napadlo mě, jestli by nestálo za pokus se domluvit s autory hry, že by se k tomu udělalo i papírové RPG. Ne, že by těch českých RPGček nebylo poslední dobou jak hub po dešti :), ale toto mi přijde jako docela unikátní příležitost.

Jak je vidět i z KS, ta hra zřejmě osloví velké množství lidí. A pokud by se podařilo na ni navázat i papírové RPG, podobně jako vzniklo papírové RPG např. k Dragon Age nebo A Song of Ice and Fire nebo Hobitovi (One Ring), mohlo by to přilákat nové lidi k hraní deskových her na hrdiny.

Výhodou je, že členem studia Warhorse je Martin Klíma, tvůrce DrDo a zakladatel ALTARu, takže papírová RPGčka mu nejsou úplně cizí. Další výhodou je, že ta hra má vyjít až příští rok, takže by byl čas něco podniknout (žádná rychlokvaška za týden). Možností, které se IMHO nabízí, je samozřejmě několik:
- Vytvořit hru, jejímž systémovým jádrem bude D20 mechanika, Fate mechanika, případně jiná úspěšná a prověřená mechanika. Lore by se vzal z počítačové hry, takže by stačilo už jen doladit fluff a navázat na jádro konkrétní herní mechaniky. I tak je to imho dost práce.
- Vytvořit hru, která se z hlediska mechanik i fluffu opírá co nejvěrněji (tedy téměř kompletně) o počítačovou hru.
- Vytvořit jen setting k nějaké stávající hře, který by se opíral o reálie počítačové hry.

Jinými slovy, využít potenciál této potenciálně úspěšné počítačové hry k propagaci deskových her na hrdiny. Možná je to blbost už z principu, možná se stejně nenajdou dobrovolníci, co by do toho šli, nebo třeba s tím nebude Warhorse souhlasit.

Co si o tom myslíte?
Autorská citace #61
20.5.2014 09:20 - Colombo
Nemyslel sem plošnou rozlohu, ale obsahovou rozlohu. Jestli mají mít variabilní prostředí, které můžeš libovolně modifikovat, komplexní chování postav dané propracovanou AI, která má vysokou ... jak to napsat, reaktivitu na prostředí? Tak je to poměrně dost obsahu a takové hry vznikají tři roky s plným teamem.

Třeba skyrim byl ve vývoji minimálně 3 roky (2008-2011), nepočítá preprodukci. K tomu měla hromadu materiálů a zkušenosti z předchozího vývoje (Oblivion, Fallout 3) a sehraný team. A přesto, jak Skyrim vyšel, tak byl zabugovaný (u takhle velkých her se to jinak ani nedá) a kritizován za to, že některé místa nejsou moc propracované.
Autorská citace #62
20.5.2014 09:38 - Shako
Colombo píše:
Nemyslel sem plošnou rozlohu, ale obsahovou rozlohu. Jestli mají mít variabilní prostředí, které můžeš libovolně modifikovat, komplexní chování postav dané propracovanou AI, která má vysokou ... jak to napsat, reaktivitu na prostředí?


Pouzivas nesrozumitelne pojmy, ktere navozuji jiny kontext. :-/

Naslibovaneho obsahu (rozloha nedava smysl) je hodne. To s tebou souhlasim. Ale tak nezacali na tom delat vcera....

Podle toho, co nabirali za lidi (grafiky, designery, skriptery), tak pracuji hlavne na finalni grafice a obsahu (questy, texty).
Jadro systemu, mapa, AI by meli byt hotove - to neznamena, ze na nich neni spousta prace na debugovani a dodelavani detailu podle dalsich potreb v tymu.
Autorská citace #63
20.5.2014 10:13 - Sadako
Shako píše:
Rok a pul je sibinicni termin?

Při tom, jak hru popisují, celkem ano.

Eh, co je na Colombem použitých pojmech nesrozumitelného? Jaký jiný kontext?
Autorská citace #64
20.5.2014 10:21 - Colombo
Shako: on je trošku problém v tom, že samotná rozloha mapy nic neznamená. Pro navození dojmu "rozlehlé hry", je nutné strašně moc věcí a to, nakolik je to jen prázdný prostor a nakolik tam ten obsah je.

Třeba vesmírnou hru, která má tuny a tuny prázdného prostoru, ale jen tři lokace, kde se něco děje, by si nenazval asi "rozlehlou", ale naopak celkem malou.

Ale, hlavně že si rozumíme.
Autorská citace #65
20.5.2014 11:16 - noir
Shako: Tak jen, co můžu říct - mám pocit, že to nebude hra, ale simulátor pseudo-reality. Takový věrnější goat-simulator. Jen pekelně složitý. Ale třeba to bude krásný a zábavný, jen tomu moc nevěřím.
Autorská citace #66
20.5.2014 11:20 - Shako
noir píše:
mám pocit, že to nebude hra, ale simulátor pseudo-reality.


Mám kamarády, pro které by to bylo plus. :-D
Autorská citace #67
20.5.2014 11:49 - York
crowen píše:
vyvoj vlastnej crowdfunding platformy namiesto prace na hre


Pár úvah:

- monetizace a marketing je nedílnou součástí komerčních projektů. "Místo práce na hře" prostě není dobře postavené dilema, hra bez finančního zajištění nemůže vůbec vzniknout. Proto se spousta úsilí investuje do tvorby úžasně vypadajících dem v době, kdy na to hra ještě vůbec není připravená, do tvorby tun dalších marketingových materiálů (zejména posterů a další grafiky), které v samotné hře nemají žádné využití, atd.

- Kickstarter sežere dost podstatnou část z vybrané částky. Pokud už máš své sponzorské publikum, tak nepotřebuješ kickstarter jako odrazovou platformu, kterou lidi znají a procházejí tam nově přidané projekty. Tudíž začne dávat smysl otázka: Nedaly by se ty finance vybrat bez tučného kickstarter cutu? A já bych čistě selským rozumem odpověděl: Pokud vývoj vlastní plaformy bude stát třeba polovinu toho, co by si strhnul kickstarter, tak hurá do toho. A šel bych do toho klidně i kdyby se to přesně vyrovnalo, protože ve výsledku budu mít systém, který studio použije i do budoucna a případně ho můžu prodat. A nebudou to samozřejmě dělat herní programátoři, najmu na to nějakého odborníka na tenhle druh aplikací. A v neposlední řadě bych tohle rozhodnutí nedělal já, ale můj investor.
Autorská citace #68
20.5.2014 13:26 - crowen
Kickstarter píše:
Kickstarter collects a 5% fee from a project’s funding total if a project is successfully funded. There are no fees if a project is not successfully funded.


Odkedy je 5% dost podstatna cast? V absolutnych cislach je to mozno dost penazi, ale otazka je, ci by WH ten melon vyzbierali na vlastnej platforme, a hlavne, oni si tu platformu robia az po uspesnej kampani na KS. A z toho, co pisali, robili KS preto, aby uspechom na KS presvedcili investorov na dalsi prisun penazi, a ten melon je len mensia cast toho, co este potrebuju.

S tym prvym odstavcom suhlasim, ale vyvoj vlastnej crowdsourcingovej platformy IMHO do toho nespada.
Autorská citace #69
20.5.2014 13:32 - Colombo
Crowen: ono je to lehce dražší
Amazon si bere 3-5 pro Ameriku, pro evropu neudané
Autorská citace #70
20.5.2014 13:39 - York
crowen píše:
a hlavne, oni si tu platformu robia az po uspesnej kampani na KS.


Jasně. Protože KS je značka, takže dává smysl ji využít a na získané custommer base dále stavět. Obráceně by to smysl nedávalo ;-)

Navíc až po úspěšné kickstarter kampani můžeš dělat nějaké smysluplné odhady dalších příjmů.
Autorská citace #71
20.5.2014 13:40 - crowen
Aj keby to bolo plnych 10%, stale si myslim, ze (hlavne po uspesnej kampani na KS) je vyvol vlastnej CF platformy mrhanie zdrojmi. Mozu tam za par minut naimplementovat nejaku standardnu platobnu branu, co akceptuje rozne formy platieb od paypalu cez kreditky cez prevody na ucet.

Stale im ostane 90% z melona, oproti 100% niecoho, co potencialne mohli vybrat. Tie peniaze vybrane na vlastnej platforme aj tak maj skrytu cenu - naklady na vyvoj, udrzbu, plus marketing, aby si dal ludom vediet, ze nejaku CF platformu mas. Takto to za teba riesi KS, co je zavedena znacka v povedomi ludi.

Vsetko ma svoje pre a proti, ale pokial mas vo firme specialistov na vyvoj hier, tak maju makat na hre, a nemaju sa preucat na specialistov na crowdfunding.
Autorská citace #72
20.5.2014 13:49 - Gurney
Ty jo, pěkně tu pomlouváte, nečekal bych že nálada je tak špatná, že přijde jeden člověk s tím že "slyšel od nejmenovaného zdroje ze zákulisí" a spustí se menší shitstorm o tom že je to stejně celý v háji, mimo jiné protože to není high-fantasy...

Sice nevěřím datu vydání a čekám že z tý hry nakonec vypadne spousta věcí o kterých Vávra mluví (což mimochodem nemusí být špatně, spousta věcí vypadá na papíře skvělě, ale při implemantaci už to takovej nářez není), ale pro úvahy nad tím že si vybrali nevhodnej engine nebo srovnání s Goat-simulatorem by to asi chtělo minimálně nějakej link, nejen lidovou slovesnost...
Autorská citace #73
20.5.2014 14:00 - Shako
crowen píše:
Vsetko ma svoje pre a proti, ale pokial mas vo firme specialistov na vyvoj hier, tak maju makat na hre, a nemaju sa preucat na specialistov na crowdfunding.


Bud zamerne otacis ten prispevek na blogu a nebo vazne veris, ze 50 lidi dela 3 mesice na crowdfundingu... Obou pripadech je zbytecne te presvedcovat o necem jinem.


Gurney píše:
Sice nevěřím datu vydání a čekám že z tý hry nakonec vypadne spousta věcí o kterých Vávra mluví (což mimochodem nemusí být špatně, spousta věcí vypadá na papíře skvělě, ale při implemantaci už to takovej nářez není), ale pro úvahy nad tím že si vybrali nevhodnej engine nebo srovnání s Goat-simulatorem by to asi chtělo minimálně nějakej link, nejen lidovou slovesnost...


+1
Autorská citace #74
20.5.2014 14:03 - York
Gurney píše:
Sice nevěřím datu vydání

Pokud Martinovi neseberou rozhodovací pravomoc z pozice Project leadera, tak nevidím důvod datu vydání nevěřit (tedy dnes, kdyby to byl MK před 10 lety, tak by to bylo přesně naopak ;-).

Viz například přednáška na toto téma.

Gurney píše:
a čekám že z tý hry nakonec vypadne spousta věcí o kterých Vávra mluví

To samozřejmě vypadne. Právě z uvedených důvodů.


Crowen:
Já to rozhodnutí nechci nijak zvlášť obhajovat, do zákulisí nevidím. Nabídnul jsem pouze pár úvah, proč by to nemusel nutně být úplný nesmysl. Víc asi nikdo z nás nevybádá, takže nezbyde, než se nechat překvapit (nebo taky ne).
Autorská citace #75
20.5.2014 14:33 - skew
Já osobně doufám (a tak trochu i věřím), že v konečném součtu budou mít dostatek pracovní síly a prostředků k tomu, aby výsledná hra byla dostatečně podobná prezentované vizi. Doufám, že nedostatky (pokud jich nebude extra moc) se podepíší především na odloženém datu vydání spíš než na kvalitě.
Uvidíme, jak moc velké ty problémy nakonec budou no.
Autorská citace #76
20.5.2014 14:46 - crowen
Shako - ja netvrdim, ze vsetci vo firme na tom makaju, len sa pozastavujem nad faktom, ze niekto na tom maka namiesto aby pracoval na vyvoji hry.
Autorská citace #77
20.5.2014 15:14 - Sadako
Gurney píše:
pro úvahy nad tím že si vybrali nevhodnej engine nebo srovnání s Goat-simulatorem by to asi chtělo minimálně nějakej link, nejen lidovou slovesnost...

Je těžké dávat link na něco, co ti někdo povídal osobně u tebe doma. Tedy...upřímně v to doufám.
Gurney píše:
Ty jo, pěkně tu pomlouváte, nečekal bych že nálada je tak špatná, že přijde jeden člověk s tím že "slyšel od nejmenovaného zdroje ze zákulisí" a spustí se menší shitstorm o tom že je to stejně celý v háji, mimo jiné protože to není high-fantasy...

Debatě o tom, jak může/nemůže dopadnout chystaná hra, což se na serverech, kde se alespoň občas dření hry ve vývoji, děje dnes a denně, bych neříkal pomluva.
Autorská citace #78
28.10.2014 19:08 - ShadoWWW
Co říkáte na betu, co vyšla?
Autorská citace #79
28.10.2014 21:21 - Shako
ShadoWWW píše:
Co říkáte na betu, co vyšla?


Vyšla teprve alfa, ne? Beta by měla být až cca v květnu...
Autorská citace #80
7.11.2014 22:41 - ShadoWWW
Wow. Nádherně vykreslená středověká vesnice. Perfektní rekvizity, krásná grafika a podkreslující hudba. Ale z hlediska hratelnosti je vidět, že je to zatím ještě pořád alfa. (Nejvíc mi chybí namluvené dialogy.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089609861373901 secREMOTE_IP: 34.226.141.207