Produkty

ShadoWWW
31.1.2014 14:17
Kingdom Come
Tvůrci z českého studia Warhorse pracují na nové počítačové RPG Kingdom Come z prostředí českého středověku. Mělo by to být RPGčko bez magie a draků, s co nejvíc realisticky zpracovaným středověkým prostředím. Prostředí by mělo být detailní a otevřené, podobně jako např. v Mafii či GTA.

V tuto chvíli je otevřený Kickstarter, ve kterém autoři žádají aspoň o Ł300 000, aby hru dokončili, ale v tuto chvíli mají už přes 550 tisíc, takže hra vyjde (teď už jen závisí, s jakámi "bonusy" navíc).

I tak ale hra vyjde až v roce 2015. Autoři zatím přináší různé updaty, jako např. tento.

Proč to sem píšu? Napadlo mě, jestli by nestálo za pokus se domluvit s autory hry, že by se k tomu udělalo i papírové RPG. Ne, že by těch českých RPGček nebylo poslední dobou jak hub po dešti :), ale toto mi přijde jako docela unikátní příležitost.

Jak je vidět i z KS, ta hra zřejmě osloví velké množství lidí. A pokud by se podařilo na ni navázat i papírové RPG, podobně jako vzniklo papírové RPG např. k Dragon Age nebo A Song of Ice and Fire nebo Hobitovi (One Ring), mohlo by to přilákat nové lidi k hraní deskových her na hrdiny.

Výhodou je, že členem studia Warhorse je Martin Klíma, tvůrce DrDo a zakladatel ALTARu, takže papírová RPGčka mu nejsou úplně cizí. Další výhodou je, že ta hra má vyjít až příští rok, takže by byl čas něco podniknout (žádná rychlokvaška za týden). Možností, které se IMHO nabízí, je samozřejmě několik:
- Vytvořit hru, jejímž systémovým jádrem bude D20 mechanika, Fate mechanika, případně jiná úspěšná a prověřená mechanika. Lore by se vzal z počítačové hry, takže by stačilo už jen doladit fluff a navázat na jádro konkrétní herní mechaniky. I tak je to imho dost práce.
- Vytvořit hru, která se z hlediska mechanik i fluffu opírá co nejvěrněji (tedy téměř kompletně) o počítačovou hru.
- Vytvořit jen setting k nějaké stávající hře, který by se opíral o reálie počítačové hry.

Jinými slovy, využít potenciál této potenciálně úspěšné počítačové hry k propagaci deskových her na hrdiny. Možná je to blbost už z principu, možná se stejně nenajdou dobrovolníci, co by do toho šli, nebo třeba s tím nebude Warhorse souhlasit.

Co si o tom myslíte?
Autorská citace #41
20.2.2014 19:15 - Vojtěch
Zrovna v AGE by se to myslím dalo...
Autorská citace #42
19.5.2014 16:58 - crowen
Tragikomedia v priamom prenose.

Simulator luku, kopanie dier v kopci, smiesne kone, vyvoj vlastnej crowdfunding platformy namiesto prace na hre (po vyplakavani na blogu, ze nemaju peniaze) - naozaj vynikajuco investovane peniaze z Kickstarteru....
Autorská citace #43
19.5.2014 17:09 - Colombo
crowen: já ti nevím, díval si se na některé jejich lets-playe? Kde Vávra s příšernou angličtinou hraje? Vypadá to už pomalu kompletněji než Skyrim.
Autorská citace #44
19.5.2014 17:35 - crowen
To je mozne, akurat ze mu velmi nejde marketing :-) Seriozne, takmer zavriet kram na nedostatok penazi, stratit ludi, a hned, ako nejake ziska (a to co vyzbierali, nepokryje vyvoj), tak ich mina na nesuvisiace veci. Mno, uvidime, prajem im, aby ta hra bola uspesna, ale zatial ma nepresvedcili, ze to dotiahnu k uspechu. Ale ver mi, ze by som sa velmi rad mylil.
Autorská citace #45
19.5.2014 17:39 - Colombo
Ok, ale ber to tak, že minimálně ten "simulátor luku" je něco, co by samo v nějaké míře mohlo hru prodávat.
Autorská citace #46
19.5.2014 19:37 - Sadako
Pro mě je to hra svým směřováním absolutně nezajímavá (nestojím ani v nejmenším o tzv. realistické prvky a nerado absenci nadpřirozena). Jediné, co mě na ní vlastně zajímá je, jak moc velký průser z toho nakonec bude.
Autorská citace #47
19.5.2014 19:39 - noir
Já slyšel ze zákulisí dost hrozné zvěsti. IMHO jsou to utopený prachy...
Autorská citace #48
19.5.2014 19:47 - Colombo
noir: povídej ale... to asi nemůžeš, co:/
Autorská citace #49
19.5.2014 20:18 - Sadako
noir píše:
Já slyšel ze zákulisí dost hrozné zvěsti. IMHO jsou to utopený prachy...

To jsme dva. Proto ten průser.
Autorská citace #50
19.5.2014 20:20 - ShadoWWW
noir píše:
IMHO jsou to utopený prachy...

Tak to byl zatím každý projekt, který se vymezil apriori proti D&D. Ale v tomto případě mě to docela mrzí (ten průser, ne to vymezení).
Autorská citace #51
19.5.2014 21:31 - Shako
Typická kostka... nikdo nic neví, ale projekt je předem odsouzen. :-D
Autorská citace #52
19.5.2014 21:38 - ShadoWWW
Shako píše:
Typická kostka... nikdo nic neví, ale projekt je předem odsouzen. :-D

Ty tu nejsi poprvé, že? :-D
Autorská citace #53
19.5.2014 21:40 - Alnag
Shako píše:
Typická kostka... nikdo nic neví, ale projekt je předem odsouzen. :-D


Jasně, tím pádem můžeme být jen příjemně překvapeni. :)

EDIT: Opraveno autorství citátu. Mea culpa.
Autorská citace #54
19.5.2014 21:42 - ShadoWWW
Alnag: Tss. To jsem nepsal já. :D
Autorská citace #55
19.5.2014 21:43 - Shako
ShadoWWW píše:
Ty tu nejsi poprvé, že? :-D


Ani ne... moje současná víra v tento projekt je zatím silnější než skepse dvou lidí, kteří se ani nesnaží prohlašovat, že by mohli být cílová skupina... že je to netypické rpg bylo jasné od začátku.

Před pár dny jsem si instaloval demo Diabla III a přímo nepřijemně mě překvapilo, jak moc stejné to pořád je....
Mezi I a II byl obrovský skok, jak v grafice, tak celkovém ovládaní. Ale DII a DIII mě přišli na první pohled fakt neuvěřitelně podobné... skoro až DIII mi přijde horší než DII.
A to byli doby, kdy jsem se obou předchozích dílů nahrál opravdu hodně.
Autorská citace #56
19.5.2014 21:57 - noir
Já mám z KC trošku podobný dojem jako z "Poslední z Aporveru". Originální záměr, pak bohužel nečekaně velký peníze, který z toho udělaly velikášskej projekt. A pak pád do řešení detailů, ze kterých se už jen těžko vyhrabou...
Ale třeba budu špatnej prorok...
Autorská citace #57
19.5.2014 23:35 - Sadako
Shako píše:
Typická kostka... nikdo nic neví, ale projekt je předem odsouzen. :-D

Já jsem skeptik všude, nejen na kostce.

Nicméně by mne hlavně zajímalo, jak to hodlají vzhledem ke všem naslibovaným věcem stíhat v tom šibeničním termínu. Moc hotového zatím nemají. A taky, jak moc se jimi užívaný engine bude chovat v open world.
Autorská citace #58
20.5.2014 08:19 - Shako
noir píše:
bohužel nečekaně velký peníze, který z toho udělaly velikášskej projekt


Ten projekt mel byt velky od zacatku, tak nechapu, proc moc penez by nemelo byt neocekavanych. Jen ty penize nebyli schopni ziskat od hlavnich vydavatelu.

Sadako píše:
stíhat v tom šibeničním termínu

Rok a pul je sibinicni termin?


Jinak me opravdu bavite, jak jste se vydali hajit svuj negativni pohled. :-D
Autorská citace #59
20.5.2014 08:56 - Colombo
Píše:
Rok a pul je sibinicni termin?

Na takový projekt určitě. Otázka je, jakou to má mít rozlohu a co z toho už mají hotové.
Autorská citace #60
20.5.2014 09:14 - Shako
Colombo píše:
Otázka je, jakou to má mít rozlohu


Rozloha je znama - tusim, ze je to 3x3 km, komprimovany vyrez realne krajiny Posazavi.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080497980117798 secREMOTE_IP: 3.236.19.251