Produkty

ShadoWWW
31.1.2014 14:17
Kingdom Come
Tvůrci z českého studia Warhorse pracují na nové počítačové RPG Kingdom Come z prostředí českého středověku. Mělo by to být RPGčko bez magie a draků, s co nejvíc realisticky zpracovaným středověkým prostředím. Prostředí by mělo být detailní a otevřené, podobně jako např. v Mafii či GTA.

V tuto chvíli je otevřený Kickstarter, ve kterém autoři žádají aspoň o Ł300 000, aby hru dokončili, ale v tuto chvíli mají už přes 550 tisíc, takže hra vyjde (teď už jen závisí, s jakámi "bonusy" navíc).

I tak ale hra vyjde až v roce 2015. Autoři zatím přináší různé updaty, jako např. tento.

Proč to sem píšu? Napadlo mě, jestli by nestálo za pokus se domluvit s autory hry, že by se k tomu udělalo i papírové RPG. Ne, že by těch českých RPGček nebylo poslední dobou jak hub po dešti :), ale toto mi přijde jako docela unikátní příležitost.

Jak je vidět i z KS, ta hra zřejmě osloví velké množství lidí. A pokud by se podařilo na ni navázat i papírové RPG, podobně jako vzniklo papírové RPG např. k Dragon Age nebo A Song of Ice and Fire nebo Hobitovi (One Ring), mohlo by to přilákat nové lidi k hraní deskových her na hrdiny.

Výhodou je, že členem studia Warhorse je Martin Klíma, tvůrce DrDo a zakladatel ALTARu, takže papírová RPGčka mu nejsou úplně cizí. Další výhodou je, že ta hra má vyjít až příští rok, takže by byl čas něco podniknout (žádná rychlokvaška za týden). Možností, které se IMHO nabízí, je samozřejmě několik:
- Vytvořit hru, jejímž systémovým jádrem bude D20 mechanika, Fate mechanika, případně jiná úspěšná a prověřená mechanika. Lore by se vzal z počítačové hry, takže by stačilo už jen doladit fluff a navázat na jádro konkrétní herní mechaniky. I tak je to imho dost práce.
- Vytvořit hru, která se z hlediska mechanik i fluffu opírá co nejvěrněji (tedy téměř kompletně) o počítačovou hru.
- Vytvořit jen setting k nějaké stávající hře, který by se opíral o reálie počítačové hry.

Jinými slovy, využít potenciál této potenciálně úspěšné počítačové hry k propagaci deskových her na hrdiny. Možná je to blbost už z principu, možná se stejně nenajdou dobrovolníci, co by do toho šli, nebo třeba s tím nebude Warhorse souhlasit.

Co si o tom myslíte?
Autorská citace #21
3.2.2014 13:14 - skew
Jo, že nebudou absolutně principielně proti jsem vytušil, protože za prvé Martin Klíma a za druhé herní kostky mezi bonusy od Earl tier výše.

Zajímalo by mě, jestli by to pak třeba dávali k některé z pozdějších her. PDF stolní hry jako součást nějaké golden edition v roce 2017-20 nebo tak.
Což je hodně daleko a muselo by mít anglický překlad, obviously.
Autorská citace #22
3.2.2014 14:13 - Nerhinn
Na druhou stranu by papírové Kingdom Come mohlo zaujmout i lidi, kteří nebudou hrát počítačovou hru. Kam tím mířím? Momentálně se hra tváří, že bude tak realistická, až v ní nepůjde hrát za ženu. Nijak mě to neuráží, ale preferuji hry, kde za ni hrát můžu, tím pádem mě momentálně příliš neláká (i když se asi budu dívat, až to bude brácha hrát).
Autorská citace #23
3.2.2014 14:37 - Shako
Nerhinn píše:
nepůjde hrát za ženu


Bude tam separatní menší kampaň za ženskou hrdinku. U té hlavní kampaně není úplně jasné, ale tipuju, že prostě hlavní hrdina má nějaké jméno, původ, postavení... a nelze ho jednodušše "přepnout" do ženského kabatu jako v jiných hrách (pamatuju, že třeba ve Fablu to šlo a romantická zápletka se otočila).

Nemusí to být nutně tím, že setting je nepřivětivý pro ženy - i když středověk takový byl. A pokud tedy bude setting rpg stejný jako ve hře, tak se tam na postavení ženy toho moc nezmění. Tak nevidím, v čem by byl ten rozdíl papírové vs pc rpg.


Spíš se trošku bojím toho "No dragon", tedy téměř úplná absence fungující magie - na tom bude muset zapracovat hra samotná, aby z toho udělala cool rpg, nikoliv nevýhodu.
Z pohledu tvorby prg je to jednodušší. :)
Autorská citace #24
3.2.2014 17:31 - Colombo
Jo, a Geralt v Zaklínači měl mít taky kozy.

Tenhle typ kritiky, kde je jinde něco v pořádku a nikdo se nad tím ani nezamyslí, ale jinde (za stejných podmínek) je to najednou obrovský problém je dost hloupý.
Autorská citace #25
4.2.2014 00:12 - Nerhinn
(líbezným tónem) Ještě před tím, než dostanu záchvat, chápu to správně, Colombo, že podle tebe kritizuji Kingdom Come pro to, že v něm nemůžu hrát za ženu?
Autorská citace #26
4.2.2014 00:22 - Vojtěch
Incoming! Take cover!
Autorská citace #27
4.2.2014 08:25 - Colombo
Nerhinn: Nevím jak ty, ale spousta lidí ano.
Autorská citace #28
4.2.2014 10:08 - Almi
Hmm..nechci být kacíř, ale nevyvíjí se tu těch rpg nějak moc? V českých podmínkách by to třeba mohl být setting DrD 2++

:)
Autorská citace #29
4.2.2014 11:43 - Nerhinn
Colombo: Kdyby sis můj příspěvek předtím, než jsi na něj zareagoval, přečetl, tak bys věděl. Co nejvíc realistický středověk = mužský protagonista. Asi ji hrát nebudu. Konstatování mých herních preferencí, nikoliv kritika. Dál bych tuhle stupiditu nerozebírala.
Autorská citace #30
4.2.2014 14:56 - Colombo
Píše:
chápu to správně, Colombo, že podle tebe kritizuji Kingdom Come pro to, že v něm nemůžu hrát za ženu?

Píše:
Nerhinn: Nevím jak ty, ale spousta lidí ano.

;)
Autorská citace #31
4.2.2014 14:57 - Naoki
Autorská citace #32
4.2.2014 15:28 - Colombo
Teď nevím, jestli špatný link je součástí toho vtipu.
Autorská citace #33
4.2.2014 15:32 - Colombo
Hezký post. Naprosto s ním souhlasím.
Autorská citace #34
4.2.2014 17:16 - hadrian
Hra bez fantastična? To pro mě, jakožto fantastického hráče, nebude. :)))
Autorská citace #35
19.2.2014 14:16 - ShadoWWW
Poslední šance zůčastnit se kickstarteru této počítačové hry, která bude i pro Linux! Zbývá poslední den a do dosažení poslední "příčky" na 1 mil GBP zbývá už jen kousek. Myslím, že to stojí za podporu.
Autorská citace #36
20.2.2014 11:14 - Shako
ShadoWWW píše:
Poslední šance zůčastnit se kickstarteru této počítačové hry, která bude i pro Linux! Zbývá poslední den a do dosažení poslední "příčky" na 1 mil GBP zbývá už jen kousek.


Milion splnen, na dalsi cil na 1,2 uz to asi nevyleze (ale jeden nikdy nevi), ale do vecera je cast jeste prispet.
Autorská citace #37
20.2.2014 11:27 - Colombo
Hey, Sean Bean, would you like to die in 5 first minutes of our game?
(and also reapear in some flashbacks)
Autorská citace #38
20.2.2014 11:46 - Shako
Shadow v úvodu píše:
- Vytvořit hru, jejímž systémovým jádrem bude D20 mechanika, Fate mechanika, případně jiná úspěšná a prověřená mechanika. Lore by se vzal z počítačové hry, takže by stačilo už jen doladit fluff a navázat na jádro konkrétní herní mechaniky. I tak je to imho dost práce.
- Vytvořit hru, která se z hlediska mechanik i fluffu opírá co nejvěrněji (tedy téměř kompletně) o počítačovou hru.
- Vytvořit jen setting k nějaké stávající hře, který by se opíral o reálie počítačové hry.


Nevidím v českých poměrech hru, na které by se dal setting Kindoms Come jednodušše postavit... Takže zbývají varianty udělat vlastní systém nebo použít nějakou prověřenou mechaniku, případně to udělat na nějaký systém dostupný v angličtině - což je pak trošku protichůdné, pokud by samotný setting byl jen v češtině.

Takže pokud něco vyrábět, tak realně vidím:

1) česky - vlastní neuniversální systém, zasazený do konkretního settingu.
2) anglicky - modul k nějakému existujícímu systému, který drobně upraví pravidla, nabídne třeba "bestiář" a představí konkretní setting.
3) 1 s překladem do angličtiny


Podle toho, co je zatím známo o KC:
- důraz na souboj (systém bude mít relativně robustní a zárověň historicky relativně věrný souboják)
- skill based systém s 4+4 staty a hromadou dovedností (teoreticky jsou tři vývojové větvě pro postavu - rytíř, zloděj, bard, ale nejsou to povolání... postava se profiluje podle akcí hráče při řešení konkretní herní situace)
- důraz na fungování světa, který žije sám o o sobě a na hráče spíš jen reaguje, než že by hráč byl hlavním podnětem většiny akcí ve světě
- hra nebude podporovat multiplayer


Největší ponteciál případného pnp rpg bych viděl právě v možnosti hrát poměrně složité příběhy v "multiplayer" verzi, sem tam střižěné soubojem. Některé questy vypadají jako historické detektivky - hledání stop, výslechy svědků a podezřelých, falešné stopy, manipulace...
Autorská citace #39
20.2.2014 17:34 - skew
Shako píše:
Milion splnen, na dalsi cil na 1,2 uz to asi nevyleze (ale jeden nikdy nevi), ale do vecera je cast jeste prispet.
Jak zazněl jeden komentář, asi nakonec stejně bude nejlépe, když se na ty 1.2 mega nevyšplhají a místo toho vydají veškeré finance přes milion na větší množství méně známých, ale přesto kvalitních herců... Přestože Brian Blessed a Sean Bean by byli hnnnng!
Autorská citace #40
20.2.2014 19:04 - ShadoWWW
Já jsem je podpořil jako baron. :-) I když bych rád, aby docílili těch 1,2M, s největší pravděpodobností to nevyjde.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089619874954224 secREMOTE_IP: 54.224.90.25