Produkty

ShadoWWW
31.1.2014 14:17
Kingdom Come
Tvůrci z českého studia Warhorse pracují na nové počítačové RPG Kingdom Come z prostředí českého středověku. Mělo by to být RPGčko bez magie a draků, s co nejvíc realisticky zpracovaným středověkým prostředím. Prostředí by mělo být detailní a otevřené, podobně jako např. v Mafii či GTA.

V tuto chvíli je otevřený Kickstarter, ve kterém autoři žádají aspoň o Ł300 000, aby hru dokončili, ale v tuto chvíli mají už přes 550 tisíc, takže hra vyjde (teď už jen závisí, s jakámi "bonusy" navíc).

I tak ale hra vyjde až v roce 2015. Autoři zatím přináší různé updaty, jako např. tento.

Proč to sem píšu? Napadlo mě, jestli by nestálo za pokus se domluvit s autory hry, že by se k tomu udělalo i papírové RPG. Ne, že by těch českých RPGček nebylo poslední dobou jak hub po dešti :), ale toto mi přijde jako docela unikátní příležitost.

Jak je vidět i z KS, ta hra zřejmě osloví velké množství lidí. A pokud by se podařilo na ni navázat i papírové RPG, podobně jako vzniklo papírové RPG např. k Dragon Age nebo A Song of Ice and Fire nebo Hobitovi (One Ring), mohlo by to přilákat nové lidi k hraní deskových her na hrdiny.

Výhodou je, že členem studia Warhorse je Martin Klíma, tvůrce DrDo a zakladatel ALTARu, takže papírová RPGčka mu nejsou úplně cizí. Další výhodou je, že ta hra má vyjít až příští rok, takže by byl čas něco podniknout (žádná rychlokvaška za týden). Možností, které se IMHO nabízí, je samozřejmě několik:
- Vytvořit hru, jejímž systémovým jádrem bude D20 mechanika, Fate mechanika, případně jiná úspěšná a prověřená mechanika. Lore by se vzal z počítačové hry, takže by stačilo už jen doladit fluff a navázat na jádro konkrétní herní mechaniky. I tak je to imho dost práce.
- Vytvořit hru, která se z hlediska mechanik i fluffu opírá co nejvěrněji (tedy téměř kompletně) o počítačovou hru.
- Vytvořit jen setting k nějaké stávající hře, který by se opíral o reálie počítačové hry.

Jinými slovy, využít potenciál této potenciálně úspěšné počítačové hry k propagaci deskových her na hrdiny. Možná je to blbost už z principu, možná se stejně nenajdou dobrovolníci, co by do toho šli, nebo třeba s tím nebude Warhorse souhlasit.

Co si o tom myslíte?
Autorská citace #1
31.1.2014 14:26 - Sir_Pete
Nápad zajimavý, ale pokud by vám na to kývli, chtěli by hlavně anglickou verzi, než českou.
Autorská citace #2
31.1.2014 14:27 - crowen
+1

A nebol by problem s ilustraciami, dali by sa pouzit artworky k hre :-)
Autorská citace #3
31.1.2014 14:50 - Colombo
To už sem navrhoval v "Přežití RPG..."

To fakt moje posty lidi nečtou?
Autorská citace #4
31.1.2014 14:54 - ShadoWWW
Sorry Colombo, musel jsem to minout. Ale neboj, nevyhýbám se jim záměrně. :)
Autorská citace #5
31.1.2014 15:16 - Shako
Nápad dobrý, je otázka, zda to není nad schopnosti místní komunity. A taky jde hodně o postoj Warhorse - hadal bych, že jejich návrh bude něco jako vytvořte a pokud to budeme považovat za povedené a funkční, tak o tom budeme uvažovat.
Autorská citace #6
31.1.2014 15:38 - crowen
A hlavne prva otazka bude kolko ich to bude stat, kedze peniazmi prave neoplyvaju, aj ked sa to na zaklade KS moze zdat. Tych 300k GBP co chceli povodne vyzbierat malo byt asi 10% toho, co im este chyba.
Autorská citace #7
31.1.2014 15:43 - York
Meditate on this I will.
Autorská citace #8
31.1.2014 16:00 - Colombo
Píše:
Nápad dobrý, je otázka, zda to není nad schopnosti místní komunity. A taky jde hodně o postoj Warhorse - hadal bych, že jejich návrh bude něco jako vytvořte a pokud to budeme považovat za povedené a funkční, tak o tom budeme uvažovat.

To je špatně? Nejde náhodou o přežití České RPG scény?

1. využití značky
2. využití hypu
3. možnost použít hru jako reklamní materiál

V podstatě je to vzájemná výpomoc. Kdyby do toho šel Bouchi, možná že by značka Altaru (kdo sakra zná rozdíl mezi Altar a Altar interactive?) taky trochu udělala.


Píše:
A hlavne prva otazka bude kolko ich to bude stat, kedze peniazmi prave neoplyvaju, aj ked sa to na zaklade KS moze zdat. Tych 300k GBP co chceli povodne vyzbierat malo byt asi 10% toho, co im este chyba.


Jenže to platí Bakala. Kickstarter je průzkum zájmu. Jakmile se ukáže, že o hru je zájem, v podstatě okamžitě naběhne nějaký producent, který vidí, že se nejedná o takový propadák jak si původně představoval. V podstatě na tom funguje většina velkých Kickstarter produktů. Myslet si, že to financují hráči všechno sami je naivní.
Autorská citace #9
31.1.2014 16:10 - crowen
Colombo - ja viem, ze im tu zabavku ciastocne financuje Bakala, ale prave preto hovorim, ze ich urcite bude zaujimat extra naklady, ktore by im to donieslo, lebo z niecoho sa tie srandicky okolo vydavania knih musia zaplatit - honorar autorom, ilustracie, ak sa nepouziju len existujuce, editor, korektor, DTP, preklad to AJ aj s korekturami, tlac atd. A zrejme to bude niekto z ich strany koordinovat, ak by sa mi vytvorene pravidla pacili, a minimalne kvoli fluffu a settingu bude treba velmi uzka spolupraca.
Autorská citace #10
31.1.2014 16:54 - Colombo
Crowen: on to Bakala financuje více než částečně. A vem si, že polovina z těch věcí, co vyjmenováváš (včetně fluffových textů) by se mohla použít s malou úpravou nebo i bez ní z textů, které jsou stejně plánovány ke hře.

A jak sem už řekl, v případě, že bude PnP RPG Kingdom Come v podstatě reklamním materiálem ke hře, který z hlediska Bakaly bude dála hypovat hru, tak pomoc české RPG komunitě bude jen vedlejśí produkt.
Autorská citace #11
31.1.2014 17:08 - crowen
Ja nie som proti tej myslienke, naopak, len upozornujem na urcite uskalia.

Ked skonci KS, uvidime, ci este stale bude Bakala majoritnym investorom :-)
Autorská citace #12
31.1.2014 17:13 - Colombo
crowen: podle toho, co psali na svém blogu, tak jim Bakala už víc než štědře zafinancoval samotný prototyp.
Autorská citace #13
31.1.2014 17:16 - Colombo
Crowen: Jasně, ta úskalí tam jsou, pokud se to vezme jako rovnocenná spolupráce české RPG komunity-whatever a Vávry-Bakaly-Warhorse-KingdomCome. Ovšem méně, pokud se to vezme jako propagační produkt ke hře Kingdom Come (vem si, že když maj všecky ty mapy, které beztak jako digitální dárek rozdají atp, už tak máš velký potenciál).

Ale může to být jen můj naivní pohled.
Autorská citace #14
31.1.2014 17:27 - crowen
Colombo - dufam, ze nie naivny. Pozeral som, co vsetko budu rozdavat ako PDF a je tam velmi vela vyuzitelnych materialov na PnP KC:D
Autorská citace #15
31.1.2014 19:49 - ShadoWWW

Ze screenshotu je jasné, že to bude mít svůj vlastní herní systém.

Z Wiki je dále zřejmé, že půjde hrát za tři povolání - rytíře, zloděje a barda.
Autorská citace #16
31.1.2014 20:12 - Colombo
Píše:
Z Wiki je dále zřejmé, že půjde hrát za tři povolání - rytíře, zloděje a barda.

Blbost. Povolání nejsou. Tohle jsou archetypy, role, styly.
Píše:
Z Wiki je dále zřejmé, že půjde hrát za tři povolání - rytíře, zloděje a barda.
Autorská citace #17
31.1.2014 21:03 - Colombo
Dammit, nejdřív mi to sežralo příspěvek a napodruhé kopíruju blbost.
Přímo z kickstarteru píše:
Improve your character. Different play styles - warrior, rogue or bard - can be mixed and matched as you see fit. You can develop your skills, earn new perks, and fine-tune your equipment.
Autorská citace #18
31.1.2014 23:00 - Shako
Potkal jsem Martina Klimu v ramci aktualne probihaciho Pragoffestu - mel tam prednasku prekvapive o Kingdom Come (Kralovstvi prijd).

Tak jsem to testnul a zeptal jsem se, jak by se tvaril na pnp rpg Kingdom Come. :) Pokud muzu Martina Klimu aspon parafrazovat, tak nebudou nicemu takovemu aktivne branit. Vyjadril i ochotu takovy projekt podporit. Bavili jsme se o tom, ze by to treba mohl byt nejaky modul ke stavajicim rpg nebo by se vzali mechaniky fungujici hry. Predpokladal, ze by to bylo v cestine. Nechteji do toho investovat vlastni cas, ale snahu nekoho jineho podporit muzou. Poskytnuti artworku nevyloucil. Setting je temer 100% stredovek s par drobnyma upravama v ramci hratelnosti.

Zaver: Je potreba dat dohromady predstavu, co bychom chteli a az skonci kickstarter, tak se muzeme ozvat (aktualne jsou zavaleni emaily, tak to nema smysl).


Vcelku prijemne me prekvapil svoji reakci a ochotou o tom rozmlouvat aspon par minut. :)
Autorská citace #19
3.2.2014 08:13 - kin
Tak to je super shako. :)
Autorská citace #20
3.2.2014 11:48 - Sparkle
Tak prvně by to asi chtělo vidět ten jejich systém.

Jen mějte na paměti, že zákazníci pro toto RPG budou v naprosté většině zkušení RPGčkáři, ne hráči té počítačové hry, kteří nikdy předtím nehráli stolní RPG.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.056879997253418 secREMOTE_IP: 54.145.12.28