OK. Tak já začnu. Vypadá to, že zbroje se nebudou vyvažovat bonusy/postihy, ale cenami. Budou tedy jasně lepší zbroje, které budou dražší. Kroužková zbroj bude jasně horší a levnější než lorika a ta bude jasně horší a levnější než plátová zbroj, tedy aspoň tak chápu jejich logiku zlepšování zbrojí, kterou vyžaduje matematický model.
A to se mi nelíbí (stejně jako nějaká jasně lepší zbraň než jiná). Proč by měla být jistá zbroj jasně lepší než jiná? Proč by měl být boj v kroužkové zbroji vždy lepší než v kožené zbroji? Mechanické vyvážení bonusy/postihy k TZ respektive Obratnosti mi přijdou jako lepší varianta.
A ještě něco: Dle tohoto článku je kroužková zbroj levnější než plátová. Ale v historii plátová zbroj vytlačila kroužkovou zbroj právě pro to, že její výroba byla levnější, poskytovala lepší krytí a také její nošení je pohodlnější (hmotnost kroužkové zbroje dopadá téměř zcela na ramena, s dobrým opaskem pak ještě částečně na boky; hmotnost plátové zbroje je lépe rozložena po celém těle). Proto je existence těchto dvou zbrojí vedle sebe trochu nelogická, stejně jako že plátovka je dražší. Ale to je jen taková poznámka mimochodem.
Edit: Ještě jinak - ano, nějaké zbraně/zbroje jsou vždy jasně lepší než jiné. Ale z historického hlediska jasně lepší zbraň/zbroj vždy vytlačila tu horší. Existence obou v jedněch pravidlech jedné hry pak vede k tomu, že nějaké zbraně/zbroje jsou zbytečné. A to mi nepřijde herně zajímavé.