Produkty

ShadoWWW
17.4.2012 06:55
Autorská citace #21
18.4.2012 12:21 - Vojtěch
No jistě. Obrázkové encyklopedie zvířat a rostlin jsou přece oblíbené pořád. Jen dřív se věřilo v existenci i jiných tvorů. Slon bylo pro evropana stejně fantastické zvíře jako chyméra a tak se potkávali v soupisu všech známých tvorů - bestiáři.
Autorská citace #22
18.4.2012 13:38 - ShadoWWW
Co se týče rostlin, hodně zajímavý je Voynichův rukopis
Autorská citace #23
18.4.2012 14:03 - Wild West
Shadoww:
Škoda, že neužívám smajlíky.
O tomhle rukopisu se už na RPGF diskutovalo... a narozdíl od Pařeza, což je rozumná osoba, mi ten autor článku připadá, že spadl z jahody. Nejzáhadnější, rukopis... no toto... myslím, že i z jeho údajů

Píše:
Zvěrokruh začíná neobvykle souhvězdím Ryb a každé znamení je doprovázeno třiceti postavami, z nichž každá drží hvězdu a je označena jedním slovem. Souhvězdí Berana a Býka je každé zobrazeno dvěma kruhovými nákresy po patnácti postavách


je dost zřejmé, odkud vítr vane. Podobných "záhadných" spisů vypočítávají někteří sto tisíc. Většina jich je běžnými jazyky, což ovšem k ničemu nepomáhá.
Od bestiářů je to odobočka. I když bestie tam zajisté bývají taky...
můj oblíbený:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Aurora_Consurgens
Autorská citace #24
18.4.2012 14:23 - Jerson
tak mě napadlo, zda Voynichův rukopis není něco jako RPG středověku. (nebo dokonce středověký Void... psaný stejným autorem :-) Na zbytek odpovím později odpoledne.
Autorská citace #25
18.4.2012 14:58 - sirien
Jerson píše:
já si celou fantasy kampaň vystačil s lidmi, elfy, trpaslíky, skřety, orky, gobliny, třemi druhy nemrtvých, dvěma draky a pár démony

WOW. Nebudeš tomu věřit ale mě kdysi na jednu kroniku dokonce vystačili jen lidi a elfové (a jeden drak a jedna víla) (a zmíňka o trpaslících, protože jeden hráč chtěl hrát trpaslíka, ale kromě jeho postavy se ve hře neobjevili jinak než odkazama)

Dokonce v jedné jiné kronice sem si vystačil jen s lidma a fae (teoreticky tam byl jeden anděl, ale ten se tam prakticky neobjevil)

Celé tohle téma mi přijde naprosto pitomé, upřímně řečeno, a bazírování na tom kde je kolik čeho mi přijde na hraně - buď je to naprosto úchylně geeky fetišismus nebo to je naprosto arogantně povýšenej intelektuální fašismus (wtf? Proč nepoužíváš jen lidi! Kdyť...)

Jestli máš kampaň, ve které jsou jen lidi, přičemž tam jsou kdesi uprostřed středověkými slovany a gemány inspirovaní lidí, na severu vikingové v tribálním zřízení, kteří táhnou proti ostatním s dvoubřitejma sekyrama, na západě máš na nějakém ostrově který si oddělil kusem moře abys vysvětlil že tam je kulturní odcizení partu v lesích žijících keltů s lukama a druidama, na jihu máš arabáše s luxusnim zbožim a o něco pokročilejší technologií...
...nebo jestli máš kampaň, kde máš urpostřed středověkem inspirované lidi, v ledových horách na severu tribální trolly, co se vrhaj s dvoubřitejma sekyrama na ostatní, na západním ostrově máš lesní elfy s druidama a na jihu trpaslíky s luxusnim zbožim a o něco pokročilejší technologií...
...to je jen otázka stylizace.

Mnohem zajímavější otázka podle mě je, jak dobře a zajímavě máš jednotlivé frakce rozpracované, než to, jestli jim na hlavu narazíš špičatý uši nebo jestli je trochu podsekneš v kolenou aby si moh dělat otřepaný vtipy na trpaslíky.

_______

Stejně tak s tou rutinou. Pokud vezmeš monstrum, hodíš ho doprostřed místnosti a zahlásíš combat encounter, tak mě jako hráče unudíš k smrti bez ohledu na to, jestli budeš pokaždý tahat z rukávu novou creepu nebo jestli to bude pokaždý jen trochu jiná banda nácků.

Otázka spíš je, jak s tou potvorou naložíš - jak jí zahraješ, kdy, v jaké situaci, jakou taktiku bude ta potvora v boji volit... jaké bude mít speciální schopnosti, jak dobře je využiješ k tomu, abys ten encounter udělal zajímavej.


Z tohodle pohledu je podle mě kvantita rozdílných nestvůr z rozdílných prostředí a s rozdílnými schopnostmi výborná, protože poskytuje extra širokou škálu možností k tomu se inspirovat.
Autorská citace #26
18.4.2012 15:30 - klaymen
Jerson: nie si prvy koho to napadlo :)
http://xkcd.com/593/
Autorská citace #27
18.4.2012 17:59 - Ebon Hand
Stejně jako Sirien, naprostý souhlas s jeho postem. Je to otázka stylizace celé kampaně a pak šikovnosti DM, aby různé nestvůry měli opravdu různé bojové styly a taktiky, aby využil jejich předností, čímž dojde opravdu k ozvláštnění bojiště.
Takže já též využívám MM k tomu, že to je nádherně pestrá paleta, ze které si vyzobávám zajímávé stvůry, které se mi zrovna hodí do kampaně a do aktuálního sessionu.
Autorská citace #28
23.4.2012 14:21 - Merlin
MM si většinou koupím taky. je to dobrá inspirace a navíc mám rád obrázky potfor.
Pravda..v 4e se člověk v monstráku moc neinspiroval co se týče toho kde potforáci žijí a jakou maj komunitu, ale i tak mám doma dva kusy :)

jinak co popisuje Sirien, tak s ním výjimečně a nerad souhlasím :). navíc v Kronikách mám kampaň, ve které jsou vlastně jen lidé a ted se tam objevil jeden duch a jeden či dva nemrkví horníci. A stačí mi to.
Nicméně v reále rád používám různorodé potfory, které dle mě poskytují příjemné zpestření.
Autorská citace #29
23.4.2012 15:09 - Vojtěch
Tak monstrák ti hlavně umožňuje hrát takových kronik třeba patnáct a neopakovat se s duchem a horníky znovu ani v jedné ;)
Autorská citace #30
24.4.2012 08:24 - Merlin
Vojta: no, to je spíš o settingu :).
Autorská citace #31
24.4.2012 08:51 - Vojtěch
Jistě, ale setting už je zas o příběhu. Může mít každý vlastní, nebo můžeš setting opakovat.

Stejně jako v příběhu v Realmsech může být jeden duch a dva mrtví horníci, nebo patnáct druhů potvor v jednom dungeonu (zoo ;) ). Samotný setting máš narvaný vším možným a přece se to nemusí použít všechno (Realmsy jsou tak jaksi zamýšlené). Hlavní je, aby se ty potvory nějak odlišovaly a nebyly mechanicky pořád stejné.

Když má někdo problém obsáhlým bestiářem, tak je to jako protestovat proti obsáhlé kostimérně v divadle. To že masku Mephista nepoužiji v Lucerně neznamená, že se nebude hodit, až se bude hrát Faust.
Autorská citace #32
24.4.2012 09:20 - Me-dea
Vždycky je lepší mít na výběr z hromady potvor, kde 95% zahodíš, než si nemět z čeho vybrat.
Autorská citace #33
24.4.2012 09:34 - Vojtěch
Jo, ale některé jde dělat i jen tak, že uděláš list fešných převleků, jako to udělali v Pathfinderu s kostlivci.

Podobně pak mají v jiných modulech třeba vybuchující kostlivce a morové zombivce atd. atd.

4E a její templates jsou podobně stavěné a umožňují snadno základu přimíchat nějakou fajnou příchuť, nebo funkci. Nemusí zase vznikat bstiáře s kostlivcem s šavlí, kostlivcem s vidličkou atd. ;)
Autorská citace #34
24.4.2012 09:48 - Merlin
Vojta: teď to trochu nechápu...můj příspěvek je o tom, že mám rád MM. Druhá část je o tom, že v settingu který hraju v kronikách je pouze lidská rasa a cokoliv nepřirozeného je nepřirozené, takže hraju i bez MM a stačí mi jeden dva "nečlověk/ci" na jeden případ.
mám nějak pocit, že se snažíš vnutit MM a příšery do všeho :)
Autorská citace #35
24.4.2012 09:55 - Vojtěch
Tak to jsem tě pochopil špatně (a nebo možná Siriena a jeho návaznost na Jersona). Protože od něj to vyznívá že mu MM připadá zbytečný a obejde se bez něho.
Autorská citace #36
24.4.2012 10:01 - Me-dea
Ona je Merline otázka, co myslíš pod pojmem lidská rasa. Jestli tím myslíš jen jeden profil nebo desítky různých profilů. Protože v tom druhém případě ti může být MM velmi ku pomoci, jen převlečeš gobliny za lidi, elfy za lidi, hydru za člověka atd. Prostě ty z MM nevyužiješ obrázky, jména, popisy nestvůr ale jen ty profily.
Autorská citace #37
24.4.2012 10:03 - Quentin
Jj, swordmaster se statama hydry nikdy neurazí :)
Autorská citace #38
24.4.2012 10:52 - Gurney
QuentinW píše:
Jj, swordmaster se statama hydry nikdy neurazí :)

To jsem si ještě nějakou dobu zpátky myslel taky, dneska už to mám tak trochu za cheat.
Autorská citace #39
24.4.2012 11:00 - Vojtěch
Zvlášť, kdyby mu dorůstaly ruce :D
Autorská citace #40
24.4.2012 13:33 - Merlin
Vojta: v pohodě :). proto jsem taky na začátku psal, že si MM kupuju vždycky, že je to dobrá inspoirace...ale že teď to zvládám v jedné hře i bez něj.

Me-dea: nene, v podstatě mi nešlo o "přeflufování". Jedná se skutečně o lidi jako lidi (rozdělené rasama) v pseudorenesančním detektivním dobrodružství s příchutí magie a bohů.

Samozřejmě, že je super přehodit potforu do jinýho kabátu, takže goblin se schopností kerbera může být překvapením :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08978796005249 secREMOTE_IP: 54.163.62.42