Jsem rád, že jsou role odepsané, vždycky mi to přišlo jako poněkud svazující. A vlastně už od prvních pravidel nepravdivé - protože fighter se dal postavit jako striker a ranger jako controller. A půlka výpadů na postavy se vedla v duchu "neodpovídá roli" - místo, aby si pro ni hráči nějakou roli našli...
Ne, to jako že zruší role - striker, controller, defender a leader. IMHO je fakt, že jimi nejspíš chtěli posunout D&D blíž hráčům MMORPG, ale pak zjistili, že postavy TT RPG jsou složitější než ty z MMO.
Colombo zřejmě narážel na jízlivost vůči 4i o tom, že "classy" jsou ve skutečnosti jen různými zaměnitelnými variacemi "rolí", které jsou jediné skutečnými classami ve 4i. Tedy že ve 4i "role" = class, "class" = variace v rámci classy, ergo zrušení rolí = zrušení class.
Asi jsem to tak myslel, jen jsem to nijak nedomýšlel do hloubky a reagoval jsem na tohle: Píše: Role postav: Toto bude jistě kontroverzní téma, ale já si nemyslím, že role mají mít v D&D zvláštní mechanické prvky. Spíš si myslím, že role jsou skvělým nástrojem, jak pomoci hráčům soustředit se na to, jak chtějí hrát postavu. Zkušení hráči by měli mít možnost vytvořit si postavu, jakou chtějí, ale oni sami o sobě cítí, co mají udělat, aby "pomohli" družině.
Mike píše: ani jednou jsem nepoužil žádná pravidla pro poklady nebo bohatství podle úrovně.
Ty jo, to ho snad samotneho prekvapilo, ze to neni potreba. :D
Jinak moc pekny clanek. Libi se mi tak provokativnost, ve ktere vlastne rikaji jen to, ze postavi pravidla pro novacky a ne pro zkusene hrace. Ale to mi zase nejde dohromady s tim, ze chteji natahnout zpet stare hrace.. Tak nevim, co z toho bude. Zase abych si jako novacek kupoval sourebook pro novacky (pokud to oddelili) a nebo jako veteran ignoroval pulku pravidel (pokud to daji dohromady), ktere jsem si koupil...
Každá pravidla stavíš pro nováčky. Zkušenej hráč je schopnej vzít 3d6 z GURPS, vytáhnout sourcebook Exalted, ze kterýho vyextrahuje charmy a pak si je převede do podoby DnD schopností a de si s tim zahrát Forgotten realms.
Když chceš tvořit něco pro zkušeného hráče, musíš to probít super cool fluffem (WW cesta) nebo vytvořit nějaký sourcebook se superhustejma věcma (featama, powers...) k tomu, co už hraje (WotC cesta). Rozhodně pro zkušeného hráče netvoříš pravidla - už jenom to že to je zkušený hráč tak nějak ukazuje, že ten už (další/nová) pravidla nepotřebuje
Shako píše: to mi zase nejde dohromady s tim, ze chteji natahnout zpet stare hrace..
Starými hráčema se ale myslím lidi, co hrají ODnD, max. AD&D 1e. A ti obvykle relativní jednoduchost pravidel přímo vyžadují. Tohle je dle mého takové upozornění na to, že tam sice budou např. návody na vytváření vyvážených encounterů, ale že kdo chce, může je klidně ignorovat a ta hra pořád bude fungovat.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<