Produkty

ShadoWWW
20.3.2012 13:43
Autorská citace #1
20.3.2012 13:43 - Me-dea
Vážně si nedokážu představit, že bych za hodinu stihla vysvětlit hráčům pravdila, založit postavy a odehrát s nimi to, co Mike Mearls popisuje. Tak za 2 spíš 3. Ale to je možná spíš mým rozlezlým a ukecaným stylem vyprávění. Pokud "jde hned na věc" a hráči nedělají pitomosti, asi se to stihnout dá.
Autorská citace #2
20.3.2012 13:53 - ShadoWWW
Hrál s kolegy z práce, takže úplní nováčci to nebyli. Poslední edice D&D určitě znají. Myslím, že nahození postav nebylo dlouhé, protože Basic D&D ještě nemá tolik voleb pro tvorbu postav.

Spíš si myslím, že větší problém bylo uplatňování pravidel během hry. Nevím, jeslti jsi viděla první edice D&D, ale z hlediska přehlednosti jsou úplně někde jinde než 4E. Najít v nich něco je horor. Spíš bych řekl, že to hráli volněji a uplatňovali jen nejnutnější pravidla, která měl Mike dopředu načtená.
Autorská citace #3
20.3.2012 13:56 - Me-dea
Ale první edice byly minimalistické nebo ne? Jako, že měly málo pravidel a možností a tím pádem i stránek :-). Já začínala až na 3.5 a starší jsem nikdy nečetla. Jen Lamentation of the flame princess (a to je nové, akorát oldschool).
Autorská citace #4
20.3.2012 14:14 - Wild West
Já tedy nevím. Pokud chtěl autor sdělit, že hra má trochu svištět a pravidla moc nezdržovat, pak bych naprosto souhlasil. S jedinou poznámkou, že jsme to už tak nějak tušili.

Ale pokud se to čte tak, že hra má vždycky být budována, aby trvala hodinu, pak je to podpora kultury akvarijních rybiček, tudíž čisté ZLO.
Příběh má být "budován, aby zaujal čtenáře delší dobu", (C) J.R.R.Tolkien.
Autorská citace #5
20.3.2012 14:24 - Shako
V patek jsem hral jedno dobrodruzstvi za 2 hodiny a to jsem postavy vytvarel sam, pravidla rychle vylozil na miste (samozdrejme jen zaklady). A dobrodruzstvi nebylo nijak dlouhe (1 kratky boj a troska vypraveni), navic jsme hrali jen ve trech (2 hraci + DM), coz si myslim, ze rychlosti hry pomaha. Ale za hodinu (a jeste v 5 hracich) si nedokazu predstavit nic smyslplneho.
Autorská citace #6
20.3.2012 14:36 - Gurney
Me-dea: Je to minimalistické, ale představ si LotFP když se ti rozjede řádkování, odstavce se rozhází mezi sebou a uspořádají v náhodném pořadí a máš představu jak vypadá úplně první DnD :)
Autorská citace #7
20.3.2012 14:44 - Me-dea
Myslíš jako DrD2? :-)
Autorská citace #8
20.3.2012 15:51 - Jerson
pokud počítám správně, tak na hru jim zbylo 40 minut, to je docela málo. ale jeden zajímavý díl seriálu se dá nabrat i do 20 minut, tak to třeba jde. nicméně dávám přednost delším hrám.
Autorská citace #9
20.3.2012 16:01 - ShadoWWW
Podle mě tím mohou cílit i na hráče deskovek. Jejich otázka je většinou: "Jak dlouho ta hra zabere?" Když se bude dát odpovědět: "Třeba jen hodinu," tak to bude z marketingového hlediska dobré. Nepředpokládám, že by byl jinak nějaký velký zájem o hodinové hry.
Autorská citace #10
21.3.2012 17:08 - sirien
Me-dea píše:
Vážně si nedokážu představit, že bych za hodinu stihla vysvětlit hráčům pravdila, založit postavy a odehrát s nimi to, co Mike Mearls popisuje.

Když vezmeš core nějakého elegantně minimalistického systému tak v klidu - FATE nebo CPH by mohly posloužit docela dobře.
Jen prostě nečekej že to dobrodružství bude nějak super obsáhlé...

Wild West píše:
Ale pokud se to čte tak, že hra má vždycky být budována, aby trvala hodinu, pak je to podpora kultury akvarijních rybiček, tudíž čisté ZLO.

Přečti si to znovu, Mike tam explicitně říká že to takhle nemyslí.


Montemu by měli fakt zakázat až do vydání cokoliv publikovat, moje nálady k 5i jsou skutečně článek od Monteho - těžký pokles, článek od Mika - těžký vzestup
Autorská citace #11
22.3.2012 08:30 - Me-dea
sirien píše:
Montemu by měli fakt zakázat až do vydání cokoliv publikovat, moje nálady k 5i jsou skutečně článek od Monteho - těžký pokles, článek od Mika - těžký vzestup


Taková jízda na horské dráze je taky považována za formu zábavy :-)
Autorská citace #12
22.3.2012 14:09 - Wild West
Sirien:
Explicitně to říká, ale taky říká plno dalších věcí, které nasvědčují, že je to celé nějak složitější:


Píše:
Podle mě D&D zcela jistě musí podporovat tento druh hraní. Jistě, neměl by to být jediný způsob, jak hrát D&D, ale musí to být zábavný způsob hraní hry, který nebude působit jako omezený nebo nedostatečný.


Na mne působí tento druh hraní jako omezený a nedostatečný. Nouzovka, když není dost času.

Píše:
Za hodinu byste měli být schopni odehrát kompletní dobrodružství. Ne jediné střetnutí, ne vytváření postav, ale kompletní scénář

Jádro problému - a není taková úprava systému náhodou ke škodě, pokud chcete hrát delší věci?


Píše:
Tento druh dobrodružství je přesně tím, co bych chtěl, aby zažili hráči v nové iteraci hry.


Píše:
Je mnohem snazší vytvořit hru, která podporuje hodinové sezení a pak ji použít pro tvorbu dvouhodinových, čtyřhodinových či celodenních her.

ORLY?

Osobně vidím, že zjednodušení systému je vždycky lépe, než zesložitění; s tím jsem souihlasil už na začátku. Ale některá vyjádření v článku skoro svádějí k určité dezinterpretaci. Nemohu se zbavit dojmu, že v systémech a zejména v settingu bývají skryté prvky, které podporují hodně dlouhé hry.
Autorská citace #13
22.3.2012 14:24 - ShadoWWW
Wild West: Vem si příklad z deskovek:
- Pamatuješ na hru Talisman (vydanou Altarem)? Základní hra se dala v pohodě zahrát za hodinu, občas trvala 2 hodiny. Se všemi rozšířeními to byla hra na celý den a za 2 hodiny se dala dohrát jen těžko.

- Karetní Bang nezabere ani hodinu - v základu. Se všemi rozšířeními je na mnoho hodin.

- Deskovka Civilizace (ta původní z roku 2002 od Eagle Games) měla sice na krabici napsáno, že herní doba je 180 minut, ale byla to hra na celý víkend (tak 25 hodin čistého herního času). Za tři hodiny se nedala dohrát ani náhodou, na to nebyla koncipovaná. Naproti tomu Civilizace od Vládi Chvátila se dá hrát celý den, ale dá se v pohodě dohrát i za tři hodiny.
Autorská citace #14
22.3.2012 14:48 - sirien
Wild west: Jaká sranda, zrovna se Ti chystám vytknout totéž co v sousedním tématu, takže si to můžeš přečíst tam.
Když pochopíš úlohu systému tak jak jsem jí tam vysvětlil, pak Ti dojde že to co Mike po nové edici DnD chce (možnost odehrát hru během hodiny) není designerský úmysl ("a teď pojďte a všichni hrajte hry na jednu hodinu!!!"), ale (docela brutální) zátěžový test ("a teď v tom deme odehrát tenhle jednoduchej quest a když to nebude hotové do hodiny, pak jsou naše pravidla příliš komplikovaná, neintuitivní a zdlouhavá na aplikaci")

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07619309425354 secREMOTE_IP: 34.229.50.161