Produkty

ShadoWWW
7.2.2012 07:20
Autorská citace #1
7.2.2012 07:20 - Sorcerer
Píše:
Je to hra, která v sobě zachycuje ducha OD&D.

5e se asy bude líbit Quentinovi :-)
Autorská citace #2
7.2.2012 07:50 - Bajo
Mě možná taky, ale rozhodnou asi detaily
Autorská citace #3
7.2.2012 08:48 - Me-dea
Sorcerer, dovol, abych tvůj příspěvek upřesnila:

Jádro 5e se asi bude líbit Quentinovi :-)

:-P

Jako ve smyslu bez dodatků. Já se těším spš na jádro + dodatky v podobě D&D3. Zajímá mě, jak to bude vypadat vs Patchfinder.
Autorská citace #4
7.2.2012 09:25 - Quentin
Zatím to zní nadějně. Navíc nejsem takovej fanatik ohledně oldschoolové estetiky jako bajo, aby mě případná podobnost se 4e odradila. Třeba at-will powery v podobě featů mi přijdou jako super nápad.

Doufám, že pujde postavit hra s figurkovým bojem, pravidlama pro hráče ze 3,5e/4e a pravidlama pro vypravěče z 1e :)
Autorská citace #5
7.2.2012 09:46 - Vojtěch
Patchfinder asi z počátku bude méně zabugovaný, přece jen už ho opravují nějakou dobu, později už zase přijde PF 2, a to může být celkem podstatná změna, byť asi ne až tak radikální jako 3E -> 4E.

Jak se zjistilo, revoluce požírá své děti a případně plodí další revoluce i v RPG...
Autorská citace #6
7.2.2012 10:02 - Jerson
nešlo by články o novém DnD uvádět na pokračování v jednom článku, aby diskuse zůstávala pohromadě a nebyla v deseti tématech?
Autorská citace #7
7.2.2012 10:13 - Jerson
ještě jedna věc - rozhodnutí o tom zda hra bude o procházení podzemí a sbírání měďáků nebo o epickém boji o ovládnutí sfér dát do rukou jen GMma mi přijde úchylné, i kdyby to pak nikdo takhle neřešil. Stejně tak rozhodnuti zda používat figurky nebo ne. Copak to nemůžou rozhodnout hráči společně?
Autorská citace #8
7.2.2012 10:34 - Quentin
Jerson: To jsou zrovna věci, kolem kterých se nejvíc nadře DM, takže dává smysl, aby si je mohl vybrat sám.
Autorská citace #9
7.2.2012 10:54 - Vojtěch
DM rozhoduje, co je ochoten DMovat. Hráči se rozhodují, jestli to chtějí hrát...
Autorská citace #10
7.2.2012 11:34 - ShadoWWW
Jerson: Proto je tam to "se vstupem od hráčů". Samozřejmě, je to vždy o domluvě, ale souhlasím s Quentinem, že nejvíc se na tom nadře DM, takže je rozumné, aby to bylo hlavně v jeho rukách.

A pak je tu ten pravidlový rozměr. Pro každý typ hry budou jiná pravidla a je myslím hlavně na zváždní DM, do jakých se mu bude chtít investovat. Je to podobné jako hra na Asterionu - DM mohl koupit jen základní krabici + Dálavy a hra se mohla točit jen v prostředí Dálav (rozhodnutí DM). Nebo si DM mohl nakoupit všechny ty moduly a rozšířit tažení po celé Taře, včetně ekonomických, magických a já nevím jakých ještě detailů. A to bylo opět na rozhodnutí DM.

V domácí kampani je to samozřejmě hlavně o dohodě, ale jakmile je potřeba nakoupit rozširující moduly, pak je to dost otázka preferencí, do čeho všeho investovat a co je ještě DM ochoten vést.
Autorská citace #11
7.2.2012 12:12 - Almi
No, vzhledem k tomu, že skutečným cílem 5e není nějaké sjednocení, ale touha vytřískat co nejvíc peněz, bude vše vydáváno formou balíčků, boosterů a doplňků.

Jako DM vedoucí několik 4e her s docela rozdílnými typy hráčů vím, že se to bude řešit podobně jako teď - prostě si lidi koupí doplňky, co je budou zajímat. A na DMovi bude, aby je akceptoval, počítal s nimi. Momentálně jsem sice fanatik a mám od 4e prakticky vše, ale u 5e takhle fungovat nebudu.

Vždycky ale bude na dohodě DMa s hráči, co a které doplňky budou chtít zvolit, jak tu zmiňoval třeba ShadoWWW. Třeba v AA si dovedu představit, že být to hra v 5e, tak třeba modul souboj se bude používat nějaký čas, aby se na vyšším levelu prostě nahradil něčím jednodušším. Naopak v Encounters se občas objeví doplněk Fortune karty, v EDGE pak doplněk Deck of many things. A jinde zase systém Madness, Fear a dalších karet - ostatně všechny tyhle zmiňované není nic jiného, než test pro 5e, jak bylo už někým zmíněno. A funguje to dobře. Jen to má drobné riziko - DnD se "rozplizne" natolik, že se ani dva hráči DnD prakticky nedomluví mezi sebou, protože nebudou cítit potřebu některé moduly vůbec znát či používat. Jak moc to ovlivní prodejnost radši ani nechci odhadovat.

A naopak - systém modulů dává vypravěči do ruky ohromně zajímavé nástroje. Ale ten je musí napřed znát, aby je mohl použít. A nejsem si jistý, že tomu tak často bude. Bojím se, že pro třísky nebude vidět les.

Počítám však s jednou věcí - tyhle doplňky budou velmi často dělané stylem magicu - hráči, kup si bostery a doufej, že najdeš rarový předmět/kouzlo/figurku. Pak ho můžeš používat.. Asi přeháním, ale v očích Hasbra se musí jednat o ideální způsob vydávání Bestiáře i různých předmětových kitů. Divil bych se, kdyby tudy cesta nevedla.

Vance magic systém k tomu vlastně přímo vybízí, takže začínám chápat skutečný motiv jeho zpětného oživení :D
Autorská citace #12
7.2.2012 12:19 - alef0
A to sa nedialo? Lebo už v 3.5 to bolo o tom, že

-- "Ahojte, som Peter, váš nový hráč. Chcem hrať Ethereal Feline Cleric 2/Ancestral Harbinger 5/Baldurian Commoner 5, to všetko som našiel v príručkách Complete Animals, potom vo Volo's Guide to Sword Coast a v Races of High and Low."
-- "Ale ja povoľujem len Core Rulebooks."
-- "WTF? Nuda..."
Autorská citace #13
7.2.2012 12:33 - sirien
Bohové ušetřete mě a sesmažte Montemu klávesnici bleskem, tohle se už fakt skoro nedá číst.

Monte po 26 letech objevil GURPS!!! Gratulace. Super. Potlesk. Hurá Monte. Sme za Tebe rádi. A teď si ho vem a jdi si ho prosím potichu studovat někam do kouta. A prosím nepřehlédni, že už existuje 4. edice.

Až Monte dočte GURPS, doufám že mu někdo představí FATE - uznávám že ten je takovej mlaďoučkej a Monte vypadá že je na starší, ale přecejen, možná že pak konečně pochopí, že rozsah herních možností a modularity her není nutně dán ohromným počtem puzzle-mechanik, ale tím jak jsou ty mechaniky navrženy - není to tedy otázka kvantity, ale kvality.


note: lol, hráči v těch anketách očividně ani netušej o čem hlasujou... 40% si přikládá velký význam tomu aby DnD bylo "story based" - mám takové tušení že to znamená, že minimálně 35% respondentů netušilo, co to vlastně znamená
Autorská citace #14
7.2.2012 12:37 - sirien
Jerson píše:
nešlo by články o novém DnD uvádět na pokračování v jednom článku, aby diskuse zůstávala pohromadě a nebyla v deseti tématech?

Řešení se už chystá v návrhu úprav layoutu samotné Kostky.
Každopádně nevím, mě přijde že co článek to perla. A když už se to začalo publikovat takhle, tak ať to má aspoň trochu konzistence...
Autorská citace #15
7.2.2012 12:48 - Gurney
Almi píše:
No, vzhledem k tomu, že skutečným cílem 5e není nějaké sjednocení, ale touha vytřískat co nejvíc peněz, bude vše vydáváno formou balíčků, boosterů a doplňků.

Po přečtení pár posledních výplodů z dílny MC si tohle myslím taky.

Btw :)
Autorská citace #16
7.2.2012 17:37 - Jerson
hm, nenapadlo mě že když GM chce něco hrát, tak koupí pravidla sám a pak bude určovat, co použije a co ne. my se na pravidla složili.čekal bych, že se hráči včetně GM napřed dohodnou, co chtějí hrát a pak podle toho opatří pravidla, ale zjevně to tak nefunguje.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18767499923706 secREMOTE_IP: 35.173.48.224