Produkty

arester
23.1.2012 10:08
Navrátilci a co hrát?
Ahoj,

urcite tu stejna otazka padla uz opakovane, ale nenasel jsem rozumnou odpoved tak se radeji zeptam. Jsme skupinka dospelych, ktera si po dlouhe dobe zahrat nejake to RPG. 3/4 z nas v praveku hrali (DnD/DrD), pravidla si samozrejme nikdo nepamatuje. Hledame tedy nejakou orezanou verzi RPG, ve ktere tvorbou postavy nestravime cele odpoledne a ktera je sice hodne zjednodusena, ale funkcni. Kdyz nas to i po letech zacne bavit, tak se samozrejme presuneme k necemu sofistikovanejsimu, ale do zacatku proste nechceme studovat kvuli jednomu odpolednoveceru nekolikaset strankove prirucky.

Mate nejake doporuceni? Cestina je vyhodou nebot ne vsichni umi radne anglicky, ale s tim si kdyztak poradime.

Diky za rady a nasmerovani.
Autorská citace #1
23.1.2012 10:22 - Quentin
Swords&Wizardry+Old school primer. Není to v češtině, ale je to celkem jednoduché.
Autorská citace #2
23.1.2012 11:02 - arester
Diky, S&W vypadaji pouzitelne. Jdu tedy pro spoluhrace prelozit vytah z pravidel do cestiny :)
Autorská citace #3
23.1.2012 11:07 - Quentin
mozna by se ti mohli libit i moje houserules. Pisu je rovnou cesky, ale neni toho dost na celou hru. Chce to znat i original.
Autorská citace #4
23.1.2012 11:12 - arester
QW: dik. Zatim to vidim na SW (ono toho na prekladani neni zase az tak moc, kdyz beru jen prirucku pro hrace, tak hold v praci nic neudelam :D).
Autorská citace #5
23.1.2012 11:35 - Vojtěch
Kouzlem a mečem je taky něco na tenhle způsob a česky, ne? (Reference bude muset podat někdo jiný, znám jen z doslechu).
Autorská citace #6
23.1.2012 12:14 - Shako
Kouzlem a mecem me taky napadlo. Akorat nevim, zda to neni az prilis jednoduche. Ale pokud chcete vazne minimalistickou hru, kde pravidla nactete za pul hodiny a kamaradum vysvetlite za 5 minut, tak je to ta spravna volba. V ramci krabicky jsou i kostky, nejake firugky na boj a ukazkove dobrodruzstvi - celkem 3 dungeony (z cehoz ten prvni vypada vcelku rozumne), ktere jsou spojene do jednoho pribehu.

System: Kupodivu na to, jak kratka jsou pravidla, tak jsou tam popsana povolani, vybaveni, kouzla, magicke predmety, prisery... Vsechno na velmi jednoduchem a v podstate jedinem mechanismu.
Autorská citace #7
23.1.2012 12:50 - crowen
Mouse guard, Hot war, 3:16
Autorská citace #8
23.1.2012 12:57 - Shako
crowen píše:
Mouse guard, Hot wa

Uz podle nazvu same hry v cestine. Aneb
Píše:
Cestina je vyhodou
Autorská citace #9
23.1.2012 14:05 - crowen
Shako: preco to vytrhavas z kontextu? ked povies A, povedz aj B "ne vsichni umi radne anglicky, ale s tim si kdyztak poradime."

Mouse Guard aj Hot war su jednoduche. 3:16 je prelozena do cestiny - http://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=196&t=6458

Dalsie velmi dobre a kratke hry su aj:
http://rpgforum.cz/anotace/lady-blackbird - space / steampunk rozpravka na styl Star Wars
http://rpgforum.cz/anotace/poisond - hra o piratoch
http://rpgforum.cz/anotace/ratpack - hra o potkanoch
http://rpgforum.cz/anotace/shadows -

Pripadne univerzalne:
http://rpgforum.cz/anotace/window-druhe-vydani
http://rpgforum.cz/anotace/fate-druha-edice

Na RPGF je tych prekladov viac, staci si prejst tuto linku - http://rpgforum.cz/anotace/preklady
Autorská citace #10
23.1.2012 14:09 - Sosáček
ty hry jsou ale dost jinde nez stary fantasy drd, jak stylem, tak tim kde se co odehrava.
Autorská citace #11
23.1.2012 15:37 - Dukolm
crowen: možná by bylo načase začít používat tagy a nemyslím si že tohle je ten styl co hledají.

Kouzlem a mečem bych pro tento případ asi zvolil já s trochou vypravěčského nadání se v něm dá zahrát víc než jen vybíjecí dungeon.

Shadows - je spíše na zábavné hry a pobavení už jen díky mechanikám je to hra o naschválech mezi hráči.

lady blackbird - pěkná úprava solar systému ale předpřipravené postavy jsou tak specifické že pokud nesednou hráčům je to krok stranou(Osobní zkušenost ze 3 otevřených her)
Autorská citace #12
23.1.2012 15:46 - crowen
Dukolm: mozno by bolo nacase, aby CMS rozoznal web adresu a skonvertoval ju na klikatelnu linku.

Nepisali, aky styl hladaju, tak som im tam dal na vyber z vela roznych stylov a tem.
Autorská citace #13
23.1.2012 16:02 - Dukolm
crowen: odpověď líného člověka, jako by tě kuli tomu jednomu označení a kliknutí na tlačítko na jeden odkaz ubylo. Možná to CMS neumí kuli tomu že se očekává že odkazy budeš formátovat i trochu jinak a využiješ všech výhod a vlastností html.

V případě důrazu na příběhovou hru bych zmínil i Příběhy impéria(system FATE 2.0)
Autorská citace #14
23.1.2012 16:06 - Vojtěch
Ty mají i nějakou jakobytolkien variantu u nás?
Autorská citace #15
23.1.2012 16:13 - crowen
Dulkolm: namiesto vysvetlovania, preco je to chyba CMS, som to radsej vsetko nalinkoval. V praci nemam cas pisat romany na temu website usability :-)
Autorská citace #16
23.1.2012 16:36 - Sosáček
Dukolm píše:
Shadows - je spíše na zábavné hry a pobavení už jen díky mechanikám je to hra o naschválech mezi hráči.

Coze? To je v zakladu hororova hra.
Autorská citace #17
23.1.2012 16:55 - Dukolm
Shadows (linky k překladu a originálu)
- sice se tak tváří ale tuhle atmosféru se mi nepodařilo navodit mezi staršími hráči nikdy
- pro děti taky tak úplně nefunguje jak si autor představuje protože dítě vetšinou nedokáže vymyslet co chce jeho stín
- neříkám že by se nedala zahrát hororově ale asi by hodně záleželo na dohodě hráčů a stanovení hranic
Autorská citace #18
23.1.2012 17:03 - alef0
Side note: hral som Shadows raz s dvoma hráčmi, hrali sme to s detskými postavami, ktoré išli preskúmavať dom a bolo to dosť hororové, hlavne preto, že dejová linka bola o tom, že bežné veci deti chápali ako strašidelné (hráči to tak aktívne posúvali a dokonca hovorili, čo je vidieť a ako to "deti" chápu). A to bola hra, u ktorej som očakával seriózny rozpad.

Ako ste si robili naschvály?

Dukolm, mám dojem, že to si mal klasický Wushu/Mexický pat/Best Friends syndróm, kde voľné hry bez nejakej disciplíny či línie veľmi rýchlo letia do frašky a hranie za deti na to dosť zvádza, najmä keď sú to začiatočníci a najmä keď sa na začiatku nepovie, o čo ide.
Autorská citace #19
23.1.2012 17:17 - Shako
crowen: Chtel jsem ti tim naznacit, ze maji zajem o neco v cestine. Aspon tak to chapu. Pokud je dostupneho neco v cestine, tak to preferujem. Pokud neni, tak prezijeme anglictinu.

Posoind, Ratpack - No, nevim... mel jsem za to, ze pozadavek zni jinak, kdyz jsou to stari dracakisti...

Window, Fate - No, todle bych se treba neodvazil doporucit, protoze je to dost jine nez byval stary dracak.

Dukolm píše:
Kouzlem a mečem bych pro tento případ asi zvolil já s trochou vypravěčského nadání se v něm dá zahrát víc než jen vybíjecí dungeon.


A zkuosel si i ten uvodni pribeh, co tam je? Jen jsem to cetl a na oneshot mi to neznelo spatne. Mam to v planu nekdy vyzkouset, az nebude chut na nic velkeho, ale bude chut si neco zahrat.
Autorská citace #20
23.1.2012 17:25 - Dukolm
No podle odehráních her sem došel k těmto závěrům:
Záleží na počtu hráčů od 3 a více hráčů se v případě předávání žetonu a přehození kostky vždy objeví někdo kdo hodí poznámku s komickou narážko a kolikrát hráči díky vysokým pravomocem na příběh s toho udělají mírně frašku protože chtějí.(ale pro mě je důležitý výsledek že se hráči baví a užily si hru).

Už funkce žetonu a jejich vliv na výsledek vede většinu hráčů k tomu, když jim někdo kazí hody okamžitě v nejbližší příležitosti mu to vrátí. Je to ten samý efekt který jde pozorovat u FATE s body osudu, kdy hod připomíná obchod a úplně naruší atmosféru.

Hrál jsem v tom už několik her některé v jiném prostředí než dětský svět od klasického fantasii kdy hrdinové hledaly v temném lese uprchlou dceru nějakého barona. Přes bandu dětí ve steampunkové továrně(ve 3 lidech hra bez vypravěče nejblíže hororové atmosféře).
Autorská citace #21
23.1.2012 17:29 - Dukolm
Shako píše:
A zkuosel si i ten uvodni pribeh, co tam je?

Ne nezkoušel měli jsme trošku jiné preference na příběh a co by se v něm mělo odehrávat. Zatím sem se ke KaMu dostal jen jednou.
Autorská citace #23
23.1.2012 18:17 - alef0
Fraškovitosť je presne o tom, že keď to hráčov baví, tak nie je o čom debatiť.

Pokiaľ to hráči chápu tak, že "požiada ma o reroll = zasiera mi = vrátim mu to, lebo môžem", tak sa s tým nedá nič robiť.

Pôvodný účel týchto mechaník je posúvať príbeh a ozvláštňovať príbeh. To zdanlivé zasieranie vedie ku kreativite -- len to hráč musí tak pochopiť a prijať.

To isté platí pre Baróna Prášila (kde zasieranie žetónom pomáha, lebo inak sa hráč ukecá xmrti), to isté platí pre Mexican Standoff (i keď je tam je to viacmenej kompetitívna hra), to isté platí aj pre FATE a body osudu a to isté platí aj pre dodávanie karty v konfliktoch v Primetimoch.

Ale k téme: keď som si to prečítal znovu, tak mne to príde tak, že pán autor chce zabiť jedno popoludnie hrami -- tam by som zobral KaM a mám pokoj.
Autorská citace #24
23.1.2012 19:17 - Sparkle
@arester: Jestli se chystáš na PragoFFest, budu tam s sebou mít Kouzlem a Mečem, můžu ti to tam předvést. Zatím jsem to nehrála, nemám s kým, ale půjčovala jsem to kamarádovi na hory a pochvaloval si to.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07469916343689 secREMOTE_IP: 18.223.32.230