Produkty

Shako
17.9.2010 22:28
DnD Board Game




Pokud znate: Hrali jste? Slyseli jste? Nebo jste snad i vlastnikem? Co na to rikate, jak se vam to libi? Jste jinak velci priznivci DnD?

Pokud neznate:
Podivejte, co se nachazi v bedne. Pro vsechny pripady jeste jednou o co tedy jde:
Je to kooperativni deskova hra. Ze neznate pravidla? Ale omyl, vzdyt jste hrali DnD. Takze si kazdy vezmete jednu postavu: figther, rogue, ranger... Kazda postava ma nejake AC, HP.. at-will, daily a utility powers. A nechybi d20. Dnesnim cilem bude najit nejaky ztraceny poklad, ktery je v nejake kobce, takze at to nezdrzujeme, tak tady je vchod. Prave jsme tam vsichni vezli, takze kde chcete kdo stat?
Tak jste v dungeonu, kde jsou chodby, poklady, pasti a prisery + samozdrejme hlavni mistnost s pokladem a hromadou potvor. Cilem je vetsinou vsechno pozabijet, aniz u toho nektera z postav zemre. Proste jako vzdycky.

Co na to rikate? Zni vam to jako zahada, proc se WotC pokousi vydat neco tak "noveho"? Nebo je to konecne krok tim spravnym smerem a z DnD se definitivne stala deskovka?

Další DnD hry, tentokrát už nejenom random dungeon:


Autorská citace #1
18.9.2010 04:21 - tuleník
Hrad Ravenloft je hradom Strahda von Zarovicha, postavy z prvých RL dobrodružstiev, a neskôr sa tento názov stal názvom celého sveta a Strahd samotný jeho priam legendárnou postavou. Viac tu: http://ravenloft.d20.cz/
Technicko/historická poznámka: DnD sa vyvinul z wargamingu úvahou, ktorá viedla najprv k niečomu dosť podobnému na práve túto doskovú hru, roleplaying sa pridal až v ďalšom štádiu (proste: zo simulácie bitiek armád sa stala simulácia boja špeciálnej jednotky, figúrka neoznačovala bojový oddiel, ale jedného jeho člena - http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/historie-dnd.html) a tak je to taký "návrat ku koreňom", len s modernou mechanikou (koniec koncov, DnD Miniatures ti niečo hovorí? to totiž nie sú LEN figúrky, to je separátna hra [ktorú príchod 4e dosť zabil]). Takže si to pochopil presne naopak. Je to retro, hlboké retro.
Autorská citace #2
18.9.2010 10:54 - Malfin
Je to nějakým způsobem variabilní nebo se to zahraje jednou a konec?
Autorská citace #3
18.9.2010 11:17 - Jarik
Na mne to pusobi jako takovy "random HeroQuest" (co jsem hraval na 8-bitu).

Je to asi tak variabilni jako byvala deskovka Lovci pokladu :D
Autorská citace #4
18.9.2010 13:19 - Shako
Tulenik: Diky, tak nejak jsem si predstavoval, ze to tak bude. Prekvapilo by me spis, kdyby WotC kvuli deskovky delali nejaky novy svet... Takhle to povazuju za lepsi marketingovy tah.
Moje predstava byla tedy spis, ze je to neco jako Bily hrad u nas. Kdyby to altar vydal jako deskovku, tak predpokladam, ze by to pro spoustu lidi mohlo mit svuj nostalgicky vyznam.. Jo, pojdme zase jednou vybilit hrad jako za starych casu.. Kdyby to melo lepsi mechanismy nez melo puvodne DrD, tak to by mozna bylo i hratelnejsi. :-)

K technicko-historicke poznamce: Vim, o to zajimavejsi mi prijde, ze se pak od toho zase zpetne vraci k wargamingu a deskovkam. A taky, ze se deskovky snazi o cim dal vice RP prvku, az je z toho skoro RPG a ne deskovka. U nekolika her uz mam vazne pochybnosti, kam bych je zaradil.

tuleník píše:
DnD Miniatures ti niečo hovorí? to totiž nie sú LEN figúrky, to je separátna hra (ktorú príchod 4e dosť zabil. Takže si to pochopil presne naopak. Je to retro, hlboké retro.

DnD miniaturs znam, nastesti jsem nikdy nehral.
Retro: Ne, nepovazuju to za retro. Je to jen dalsi vyvoj, kam zrejme smeruji RPG smeruji, takze spis renesance... od hlubokych indii a hre temer bez pravidel se to opet vraci k tradicnum vymlacovani dungeonu.. tentokrat se spoustou peknych figurek, karticek, zetonu... A kdyz zrovna nemas cas si udelat kompletni postavu v DnD 4e, ale stejne mas chut vymlatit nejaky ten dungeon s troskou RP, tak staci vybalit Castle Ravenloft BG. Vybrat postavu, nejake powers, postavit scenar a jdeme na to.


Kubulinek píše:
Je to nějakým způsobem variabilní nebo se to zahraje jednou a konec?

Diky za poznamku. Variabilni to samozdrejme je, nijak by to nikdo nechtel domu a mohli by to Wizardi predvadet tak maximalne na nejake akci, kde stejne vic jak jednou nemas cas to zahrat. :-)

Takze variabilita:
Postavy: Ani moc ne. Je jich tam jen 5, leda nejake rozsireni.
Powers: Tusim, ze je tam 9 ruznych schopnosti a beres si na zacatku 5 (4 libovolne s omezenim at-will, daily..+ jednu fixni).
Scenare: V zakladni prirucce je cca 10, mozna 12 scenaru. Kazdy scenar definuje nekolik fixnich veci, ale ne celou mapu dungeonu. Cili ve srovnani s Descentem nebo Doomem bych rekl, ze todle ma vetsi variabilitu, co se prostoru tyce.
Ale tak jako obvykle - uz jsem nekde videl dalsi doplnkove scenare a ocekavam, ze se objevi spousta dalsich fanouskovskych scenaru..
Dungeon: Nahodne losujes kazdou title (mistnost/chodbu), takze kazdy dungeon ma pomerne dost moznosti, i kdyz hrajes stejny scenar.
Karticky: Losujes nahodne encounter (pasti, prokleti, prepadeni atp..). Potom nahodne rovnez losujes potvory, ktere te zrovna napadli (tj. neni problem potkat po sobe kostlivce, hejno krys a draka - je to proste tradicni dugeon bez vnitrni logiky). A pak samozdrejme najdes nejaky nahodny poklad.

Ty cisla berte trosku s rezervou, nemam to u sebe, abych se podival a googlit se mi to nechce.:)


Jarik píše:
Je to asi tak variabilni jako byvala deskovka Lovci pokladu :D

No, variabilni je to mozna jeste min, pokud bys hral jen jeden scenar... zhruba tak jako kdyz si lovci pokladu stavel karticky vzdycky do ctverce/obdelniku. Ale je tam spousta peknych figurek, karticek... :-)
Autorská citace #5
18.9.2010 13:38 - Sethi
Shako píše:
nejaky ten dungeon s troskou RP

Z těch dvou her, u kterých jsem byla fyzicky přítomná (jednu jsem dokonce hrála) mi přišlo, že RP ta hra podporuje minimálně, nebo spíš vůbec. Míň než třeba taková Trans America. Celou dobu je na postavy vyvíjen takový tlak, že trpaslík ani nemá čas říct "Dovolte, sličná elfko, jen bych se - ale u Grabtharova Kladiva, on je to chlap!"
Autorská citace #6
18.9.2010 14:04 - Shako
Ušatá™ píše:
RP ta hra podporuje minimálně, nebo spíš vůbec.


Nechci urazet Dalcora (jako spis RP v 4e), ale posledni DnD gameday, ktereho jsem se ucastnil (dobrodruzstvi na pousti) me taky moc neprisel, ze podporuje RP.:-) Takze pokud muzu soudit z nekolika ukazek z produkce WotC, tak podpora RP u RPG a deskovky je zhruba podobna... Samozdrejme uznavam, ze srovnani scenare v deskovce a pripraveho dobrodruzstvi v DnD neni uplne na miste a potencial RPG je jiste vetsi. Nicmene celkovy dojem z obou her mam zhruba podobny. Bylo to takovy dungeon pro teenegery na zakladni skole (o vnitrni logiku nebo snad logiku sveta moc neslo). Idealni reseni bylo vsechno pozabijet a prezit se vsema postavama. Jen u deskovky jsme to zvladli za par minut, u DnD to trvalo par hodin. Pravidla RPG byli vyrazne slozitejsi, byt se s nima, nic az tak zazracne lepsiho neudalo. Na tahu jsem byl mnohem cateji v deskovce. Monstra byla zhruba stejne nahodna.
Co vic bych mel jeste dodat?

Ušatá™ píše:
Míň než třeba taková Trans America.

No, todle bych asi musel videt osobne... Nejak si to nedovedu dostatecne zive predstavit, jak provozovat RP u zrovna tedle deskovky... Kolik alkoholu v krvi je potreba, aby to fungovalo?

Ušatá™ píše:
Celou dobu je na postavy vyvíjen takový tlak

No, pokud ho nekdo z hracu vyviji, tak je to samozdrejme pod tlakem. Ale to bych bral spis jako plus... Deskovka je pak aspon svizna, rychla.

EDIT: V posledni poznamce mi vypadla ta cast, ze se deskovka da hrat stejne absurdnim stylem jako stare DrD dobrodruzstvi. Kde skupina postav zacne uprostred jeskyne vyjednavat, zda pujdou doprava ci doleva a pokud zapomeli naslouchat, tak nejspis preslechli jak skreti hostinu v chodbe vpravo, tak spiciho draka v chodbe vlevo.
Autorská citace #7
18.9.2010 14:48 - Sethi
Shako píše:
No, pokud ho nekdo z hracu vyviji, tak je to samozdrejme pod tlakem.

To není o vyvíjení ze strany hráčů, to dělá ta hra. Buď neobjevuješ, a pak na tebe spadne encounter, nebo objevuješ a vrhne se na tebe hnuska. Když máš štěstí, vrhne se na tebe hnuska a spadne na tebe encounter. Žůžo. To všechno tak v náhodném složení, že je těžké si představit jiný typ roleplay, než který zahrnuje omamné látky dle vlastní volby.

"Akce, akce, akce! Co, ty bys chtěl klidnou scénu reflektující vnitřní rozpoložení tvé postavy? Padá na tebe zombie, teď uvidíme tvé vnitřní složení!"

Jako, nestěžuju si. Hrála jsem jednou, nepopírám, že si ji třeba ještě někdy zahraju, ale není to hra, kterou bych sama od sebe vyhledala.
Autorská citace #8
18.9.2010 15:11 - Shako
Ušatá™ píše:
To není o vyvíjení ze strany hráčů, to dělá ta hra.


Jo, takhle... To me na tom prislo docela zabavne - takovy vskutku nahodny dungeon jako za starych RPGeckovych casu. Navic to pomerne rychle odsypa, takze s tim netravis cele odpoledne - kdybych mel jednim dungeonem na tedle urovni travat vic, jak par hodin, tak je to otrava. Ale kdyz se to da zvladnout za 30 minut, tak me to prijde docela zabavne.:)
A kazdopadne diky za tvuj nazor.
Autorská citace #9
18.9.2010 15:40 - Element_Lead
Ja to mam koupene, tak to moc nepomlouvejte :-)
Autorská citace #10
18.9.2010 16:08 - Malfin
Proč ty figurky nejsou nabarvené?
Autorská citace #11
18.9.2010 16:18 - Shako
Kubulinek píše:
Proč ty figurky nejsou nabarvené?


Zrejme, abys mohl vyuzit sva wargamerovske choutky a vzit barvy a nabarvit si sam:(
Autorská citace #12
18.9.2010 16:45 - Almi
Pokusím se jakožto vlastník této deskovky co má za sebou pár odehraných partií hru trochu zhodnotit...

Hra je to mírně nadprůměrná, není ani skvělá, ani mizerná. Herní mechanika by šla zjednodušit, ale na druhou stranu je sympatické, že se snaží v maximální míře kopírovat 4e. Ti, kdo ji znají, to tím paádem mají mnohem jednodušší a ti kdo ne se naučí základy a nedělá se jim v hlavě bordel.

Provedení: Figurky nejsou nabarvené (neptejte se mne proč, nevím, prý kvůli rozlišení obtížnosti potvor), což hře ubírá hrozně moc. Slyšel sjem i nemálo hlasů, že by si tu hru koupili už jenom kvůli těm figurkám. Takže na tom asi něco bude. Jinak je provedení vysoce nadprůměrné, neváhám říct, že excelentní. Vše je bytelné, pěkné, přehledné a je vidět, že i docela promyšlené.

Variabilnost: Příjemně mne překvapila. Původně jsem čekal, že si to budu chtít zahrát párkrát a pak to někam odložím. Ale je vidět, že Čarodějové s tím počítali. Takže je v základním balení 10 scénářů

vsuvka pro Sethi - každý je roleplayingově uveden, jen jsme to v rámci spěchu nahlas nečetli. Ale dovedu si představit, že se dá hrát RP i de. Deskovkáři proto mají hezký výraz "prasení" a je to velmi oblíbený styl hry :o))))

na wizardím webu pak vyšli další dva bonusové scénáře. Ne každý však použijete, protože některé jsou jen pro 1 hráče, jiné pro 2-5 hráčů. Ano, dá se to hrát i jako solitér a je to docela sranda :-) Každopádně, scénáře se neliší pouze kosmeticky, ale jsou to opravdu jiné hry. Jednou máte třeba něco najít a pak to někam odnést. Jindy jste naopak někde uvnitř a zoufale se snažíte utéct, což obnáší docela promyšlený systém hry. Žádné - najít východ a hurá pryč.

na obzoru už je rozšíření, nebo spíš nová hra? Nevím, ale krabice je taky velká a cena nižší není, takže kromě nových potvor se ve hře objeví nové věci, hádám že zapracují další část pravidel DnD 4e (v základní sadě se objevilo třeba je slowed a immobilized. Dovedu si představit, že se rozšíření objeví dazed).

Z toho mi vychází, že hra se jen tak neohraje a nějakou dobu může vydržet. Příjemně mne překvapilo, že ač jsme ve hře byly nováčky, hra trvala cca. 2 hodiny. To značí, že zkušený hráč zvládne hru výrazně rychleji a hra tak nijak nevybočuje délkou hry z řady her obdobných.

Zábavnost, hratelnost: Ve hře se neustále něco děje. Často vás ovlivňují efekty v kolech jiného hráče, takže se vyplatí sledovat hru a hráč se nenudí při čekání na svůj tah. Nutnou daní za to je však jistá zdlouhavost tahu jednoho hráče, protože prostě musí udělat několik věcí postupně a nějakou z nich vynechat je přinejmenším..netaktické :-)

Celkově se dá říct, že hra víceméně splňuje má očekávání a dokonce se líbila i Alnagovi, což mne mile šokovalo :D

A závěrem chci říct, že kdo si ji bude chtít zahrát, beru ji na Dálavu, takže si má šanci sám si udělat obrázek.
Autorská citace #13
18.9.2010 17:37 - Shako
Almi píše:
Pokusím se jakožto vlastník této deskovky


Nekde dostupne u nas nebo si to bral z ciziny? A tusis, jak presne je to stare? Zatim jsem potkal jen, ze je to vydane v tomto roce.

Almi píše:
To značí, že zkušený hráč zvládne hru výrazně rychleji a hra tak nijak nevybočuje délkou hry z řady her obdobných.

S cim presne to srovnavas?
Dve hodiny na skupinu zacatecniku vidim jako uspech na hry typu parta hrdinu se snazi vymlatit dungeon. A to jste hrali ten uvodni scenar?

Almi píše:
dokonce se líbila i Alnagovi, což mne mile šokovalo :D

Jsou tam draci, hra se libila Alnagovi.. hmm, jake jeste jine kriteria mame na kostce?:)
Autorská citace #14
18.9.2010 19:28 - Almi
Shako: vyšlo to teď 11.09.2010. bral jsem to přes mysticshop.cz, kde děláme i DnD Days.

Srovnávám to třeba s Dornem (obdobný typ kooperační hry) nebo se současným trendem úspěšných deskovek a podobné složitosti, kde délka hry 2 hodiny je považována za mezní. Dál už jsou hry pro hardcore hráče (Caylus na rozdíl od Porto Rica například). Ale to je jen současná herní teorie.

Drak tam sice je, ale nepřál bych ti ho potkat :-) je to maso :D A kritérium "líbí se to Alnagovi" je nadsázka, neboť Alnag je znám svým rezervovaným postojem k většině deskovek :D
Autorská citace #15
18.9.2010 19:50 - Shako
Almi: Sakra, tak to jsem mel hodne velke stesti to hrat tak za cerstva, vzhledem k tomu, ze jsem DnD day minul...:-)

Srovnani: Jo, Dorn me taky napadnul. Na BBG kupodivu o Dornu pisou 40 minut o cemz seriozne pochybuju, odhaduju tak 60 minut ve dvou zkusenejsich hracich.. u Raveloftu pisou 60 minut, cemuz jsem ochoten verit. Oproti tomu HeroQeust 90 minut (ten neznam, nevim kolik je to dobry odhad), Doom 180 minut, Descent 240 min.... takze ty dve hodiny, pokud to vazne nikdo neznal beru jako vazne dobre.:)
Jinak souhlas, ze u pro eurogames jsou 2 hodiny mezni cas.. na druhou stranu hry tohodle typu vetsinou nepatri do eurogames, takze je hraji hraci, kteri jsou navykly, ze hra trva aspon 2 hodiny, prumerne tak 3-4, nekdy i 6.. hardcore i cely vecer, pripadne nekolik veceru nebo se nedohraje.... Takze 60 minut na vymlaceni dungeonu beru jako prijemnou mezihru. :-)
Autorská citace #17
20.9.2010 06:13 - Malfin
J8 pořád nevím...na jednu stranu se mi to líbí a chtěl bych to. Na druhou stranu mě odrazují ty nenabarvené figurky a tak...
Autorská citace #18
20.9.2010 12:32 - Shako
Yashamaru: Nevypada to jako rozsireni, ale spis jako jina hra resp. nejspis stejna mechanika, ale jine scenare, potvory...


Kubulinek píše:
J8 pořád nevím...na jednu stranu se mi to líbí a chtěl bych to. Na druhou stranu mě odrazují ty nenabarvené figurky a tak...


Barevne figurky mas v deskovkach jen hodne zridka. Jedina boardgame, co si pamatuju, ze ma barevne figurky je Tannhauser, diky tomu, ze figurek je jen 10, ale treba ekvivaletni Fury of Dracula s 5 figurkama je ma taky nenabarvene. O ruznych Axis, Attack, War of ring, battlelore, descent a jinych, kde nejsou zetony, ale uz tam jsou figurky tj. i tak je to drahsi. Tak jsem nikdy nevidel, ze by byli nabarvene... Vyjimkou je War of Ring sberatelska edice - tam jsou pekne malovane figurky... ale das za to 400 dolaru?
Porad je to rucni prace a to bys ses v cilizovanem svete nedoplatil res. vydavatele by zkrachovali, protoze takove prachy za to nikdo neda.
Autorská citace #19
20.9.2010 13:26 - Blaine
Hlavne schopen namalovat figurky na uchazejici stupen je prakticky kazdy Warhammerak. A pokud si nejakeho sezenete, jsem si jist, ze par desetikorun bude schopne neco namalovat.
Autorská citace #20
20.9.2010 14:27 - Almi
Kubulinek: Asi tak, já nad barevností figurek docela dlouho přemýšlel. A nakonec jsem došel k názoru, že je mi to docela jedno. Oni barevný jsou a jsou tak udělaný čistě pro odlišení. Jen jedna věc mi štve, a to, proč je ohnivej kostlivec celej průhledně modrej. Kdyby byl červenej, bylo by to super cool! :D
Autorská citace #21
20.9.2010 15:12 - Jarik
Almi: copak nevis, ze mraz pali? :D
Autorská citace #22
22.9.2010 00:44 - Element_Lead
Tak dneska to prislo.

Dal jsem si dve hry s gf. Prvni hrala ona sama. Druhou jsme hrali spolu. Prvni a druhe scenario.

Dojmy jsou rozporuplne. Docela mi vadilo, ze na kazdem ctverci proste musi byt potvora. Neuskodilo by tomu trosku variability, treba aby tam nebyla a nebo jich tam byl hloucek.

Nekdy je to vazne nesmyslne. Potkat vlka uprostred nejakych katakomb mi prijde jako silne kafe.

Figurky jsou nadherny, tilesy taky. Asi jsme to nehrali uplne 100% protoze 95% ruznych zetonu jsem nepouzil. Jinak system jednoduchy a svizny to jako jo.

Radeji asi dam vzdy prednost DND. Tohle bych hral, kdybych chtel zapojit do zabavy nekoho, kdo dnd nemusi, nebo se treba na nej jeste neciti.

Koupil jsem si k tomu nejake malovatka z warhammeru i s par modylkama. Prvni co me rozesmalo byli ti miniaturni night goblini. Jako necekal jsem action figurky, ale aby to bylo velke jako nehet. Nasledne jsem jednoho ctyri hodiny barvil podle navodu o 10 krocich. Vysledej krasnej. Ale z pomysleni ze me ceka jeste dalsich 9 z te jednotky a potom treba cela armada me omejvali.

Ale nejakej zaklad jsem pochytil a tak jsem si pomaloval badass horiciho kostlivce. Zatim mi schne cervena, tak uvidim co z toho vyleze, ale na nejaky velky barveni ty figurky nevidim. Holt musej stacit nebarevny.

Vi nekdo jestli ty puzzle tiles jsou kompatible s normalnima tilesama? Chtel bych si je zacit kupovat od essentials dal.

Jinak lito mi tech 11 set neni. Uz jen kvuli tem figurkam. Ale doporucit to nekomu? to asi ne :(

Ono me takovy ty. Dones, ochran, znic, ukradni, prozkoumej, utec, infiltruj. Nebavi ani v normalnim dnd. A tady je to orvany jeste o ty rp vecy a pribeh, ktery tomu davaji smysl.

Zahraju vic her a treba zmenim nazor. Zase je fakt, ze bych si s chuti zahral jeste jednu hru, tak neco na tom asi je. Tu druhou krabici s cervenym drakem si koupim taky. :)
Autorská citace #23
22.9.2010 02:34 - Element_Lead
No tak blazing skeleton vypada dost badass. Cernej zaklad na to cerveny plameny. Kostra na bilo a co sem s bilou prejel do plamenu pretrit na zluto. Na to nejakej wash pro starodavny a zanedbany efekt. Vsecny hnusky takto vybarveny to se musi krasne hrat.

Jinak neodolal jsem a dal sem si prvni scenar znovu sam. Jo je to dobry :). Jak se tam zacnou kupit priserky a na zada funi upir.

Muzu v hero fazi jit svym speedem i do neodhalenych tilesu nebo se zaseknu o ten kraj a prepnu se do exploration faze?

Jinak ranger mi prisel trosku silnej s tim ze ma autohit za zivot. Skoro vse tam umre za na jednu ranu, tak mi prisel takovej srabackej.
Autorská citace #24
22.9.2010 14:56 - Almi
Yashamaru: lol :D

Jo, ranger je silnej, ale zkus si třeba ten druhej solo scénář...to je maso. Mně se nejvíc líbí, že každý z těch scénářů je vyloženě něco úplně jinýho..a ty na konci se dají dokonce poskádat to minikampaně o třech dílech (včetně bonusového z Wizardích stránek, kde získáš meč na Strahda).

Jinak, co vím, tak ano, zarazíš se na hraničním políčku. Nemůžeš, co vím, přejít do neodhalených tilesů.
Autorská citace #25
22.9.2010 16:21 - Shako
Yashamaru píše:
Neuskodilo by tomu trosku variability, treba aby tam nebyla a nebo jich tam byl hloucek.


Nevypadne tam obcas z nejakeho encouteru hloucek potvor? (Mam pocit, ze neco takoveho se nam stalo, ale presne nevim, odkad to prislo:)) A nebo aspon v nekterych zaverecnych lokacich jsou tam hloucky, ne? A karticka "No monster" by asi byla trosku zvlastni... Pak by ta hra nebyla tak pod tlakem, jak tu popisovala usata.

Yashamaru píše:
Nasledne jsem jednoho ctyri hodiny barvil podle navodu o 10 krocich. Vysledej krasnej.

Bavil jsem se s typek v obchode a ten se tvaril, ze je to pomerne jednoduche. Tak jsem se mu snazil vysvetlit, ze me moc nebere sedet nekolik hodin a barvit figurky. Nicmene mel tam docela dobre kombo (hlavne to stalo na seriove vyrobe a velkem stetci), jak ty figurky nabarvit vcelku rychle. Dovedu si predstavit, ze za relativne kratky cas se tomu da dat zakladni koncepce - jakoze ohnivy kostlivci budou cervenobily... S detaily si pak muzes vyhrat dle libosti a chuti. Takze ta ukazka v obchode me presvedcila, ze to barveni neni az tak hrozne.
Kazdopadne tvoje 4 hodiny na figurku me zase vydesili.:D Dej pak vedet, jak dopadnul zbytek figurek - zda doba barveni vyrazne klesa ci nikoliv.

Yashamaru píše:
Muzu v hero fazi jit svym speedem i do neodhalenych tilesu nebo se zaseknu o ten kraj a prepnu se do exploration faze?

My jsme hrali, ze nemuzes. A taky to tak sedi dle referecni karticky, kde jsou ty faze rozdelene. To by se pak dungern dal probehnou strasne rychle nebo se treba pres rogue's power posunout na tiles, ktery ani nenavazuje na herni plan.
Autorská citace #26
22.9.2010 17:00 - Sethi
Yashamaru píše:
Prvni co me rozesmalo byli ti miniaturni night goblini.

Takoví ti s kopím a měsíčkem na štítu?

Na tom začínal snad každý... Taky jsem si jednoho dala, než jsem emigrovala k rekreačním tyranidům.
Autorská citace #27
22.9.2010 21:54 - Element_Lead
Ušatá™ píše:
22.9.2010 17:00 - Ušatá™
Yashamaru píše:
Prvni co me rozesmalo byli ti miniaturni night goblini.
Takoví ti s kopím a měsíčkem na štítu?

Na tom začínal snad každý... Taky jsem si jednoho dala, než jsem emigrovala k rekreačním tyranidům.

Tyranidi me taky lakaji. Jsou mi nejsypatictejsi ze vsech ras. Hlavne ti necogaunti.

Jinak jo jsou to oni.

Nevi nekdo jak je to s tema tilesama?

Jinak doba barveni trochu klesa. Ale nijak dramaticky. Zato je to takove chytlave. Uz mam i wraitha a skeletona. Od kazdy figurky asi jednu nabarvim. As bude nejake lepsi svetlo tak to i vyfotim a postnu :)
Autorská citace #28
22.9.2010 22:05 - Sethi
No ony normální tilesy nemají puzzlovou úpravu, jako ty ve hře, nicméně bych ty ravenloftí úplně nezatracovala, přinejmenším dungeony z toho postavit půjdou.
Autorská citace #29
22.9.2010 22:30 - Shako
Yashamaru píše:
Od kazdy figurky asi jednu nabarvim.


Nejvice uspory se da imho ziskat prave tim, ze je vsechny nabarvis najednou... aspon jeden typ. Dohromady to zabere sice vice hodin najednou resp. po castech - pak to zere prostor. Ale potom cas na jednu figurku by mel byt vyrazne mensi.
Autorská citace #30
22.9.2010 22:32 - Element_Lead
To asi jo, ale ja jsem hrozna peclivka :) Znam se a kdyz to budu delat tak jak mam naladu, tak mam vetsi sanci to dodelat nez kdyz se budu nutit. Necekal jsem ze tolik lidi tady barvi. Mate nekde sve vytvory na netu?
Autorská citace #31
22.9.2010 23:43 - Beltar
Zrovna dnes jsem si dělal svojí novou postavičku do DnD, Eladrina Swordmage. Slepit a nabarvit celou figurku i s pláštěm a podstavcem se zasněženou trávou mi trvalo necelé 2 hodiny. Většina těch figurek z Castlu bude mnohem jednoduších, takže bych taky o 4 hodinách velmi pochyboval.
Autorská citace #32
23.9.2010 11:58 - Almi
ad. velikost čtverčeků: Ano, velikost, reps, měřítko je plně kompatibilní. Ono to ani jinak nejde, protože i figurky jsou vlastně většinou vykradený z DnD.
Autorská citace #33
5.9.2011 13:39 - Shako
WoTC vydali dalsi verzi tentokrat: Wrath of Ashardalon.
Hral to uz nekdo? Planuje to nekdo kupovat?
Na prvni pohled to vypada hodne podobne, pri detailnim popisu jsou tam nejake rozdily.

EDIT: Pak tu mame jeste The Legend of Drizzt
Autorská citace #34
5.9.2011 14:02 - Almi
Shako: nehrál, ale podrobně se seznámil - prakticky je to zajímavější než Ravenloft, jsou tam pokročilejší herní mechaniky, resp. rozšíření těch stávajících a lepší variabilnost. Pokud se líbil Ravenloft, nebudou to vyhozené peníze.
Autorská citace #35
9.9.2011 12:24 - Prcek
Wrath of Ashardalon mám i Ravenloft. Wrath je lepší, občas si to zahrajeme jako oddechovku, i když po pravdě jsem obojí koupil kvůli figurkám k DnD. WoA mi také přijdou trošku lepší.
Autorská citace #36
2.4.2012 16:17 - Shako
Lord of Waterdeep:
Podle prvnich ohlasu eurovka s motivem DnD - moc jsem tomu neveril... Ale kdyz jsem si to zahral, tak musim rict, ze je to velmi vystizne oznaceni.

Herni system pripomina spojeni ruznych mechanismu jinych her do jedne nove hry, jak je posledni dobou u deskovek zvykem. Nejvice to pripomina Caylus, ale najdou se i mechaniky z Agricoly nebo jinych her... Pro fanousky DnD je tam mesto Waterdeep, ve ktere se jednotlive frakce (hraci) snazi plnit ruzne questy (vojenske, magicke, nabozenske...) na coz potrebuju najmout vojaky, magy, zlodeje (rogue) nebo kneze, pripadne pridat nejake penize. Jako odmenu za splneni ukolu, pak hrac dostane vitezne body a obcas i neco navic (penize, zetony...). Nejzajimavejsi casti je jsou tam intriky, coz jsou karty, kteryma muzu ovlivnovat sebe nebo/a ostatni hrace.

Zvlastni mix. Pro hrace eurovek nic navic oproti jinym hram. Pro hrace ameritrashe nebo DnD je tam malo interakce mezi hraci - neda se moc skodit, vyjednavani neni potreba. Docela by me zajimalo, co si od toho WotC slibovali nebo o co je to pokus.

Hra se mi libila, ale nevim, proc bych ji mel dat prednost pred cca dalsi stovkou jiny strategickych her, ktere zahraju za stejnou dobu. Chapu, ze znacka DnD je silna, ale rekl bych, ze hrac DnD, ktery deskovky nejak moc nehraje bude spis zklamany obsahem krabice a naplni hry.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10791802406311 secREMOTE_IP: 3.17.150.89