Produkty

Magus
20.3.2010 20:05
Fallout PnP
Toto jsem našel ma madbrahmin.cz Fallout Pen and Paper...v češtině
Jsou tam i další příručky.
Autorská citace #1
21.3.2010 01:18 - Zarahel
To vypadá zajímavě ale závěry budu dělat jen co si to víc projdu...na což se chystám...mám rád dvojku na PC...legenda..
Autorská citace #2
21.3.2010 09:05 - Gurney
Mám přečtěno téměř celý, kdysi jsme to chtěli hrát. Celý pravidla jsou jen decentně upravenej přepis pravidel podle kterých funguje Fallout 1 a 2 na PC, kvůli tomu taky celá hra (a její případní hráči) trpí složitými výpočty s procenty při každém hodu a dalšími věcmi, které se pc her řešit nemusí. Na druhou stranu je celá příručka napsaná velmi vtipně, některé "perly" dodal samotný překladatelský tým a především v doplňujících materiálech se dá nalézt spousta informací o světě falloutů.
Autorská citace #3
21.3.2010 09:51 - Magus
Jsem na straně 20, takže jsem se s tím trochu seznámil. Vtipné to je opravdu dost, na pravidla, takže se to pěkně čte.Pravdla píše:
Inteligence je to, co odlišuje
lidi od zvířeny, proto je velice
důležitá. Postava s vysokou
inteligencí dokáže řešit problémy
rychleji a efektivněji než
zaostalí menťouškové. Vysokou
inteligencí vynikal Albert
Einstein, Napoleon a Alexandr
Veliký, naopak - Forrest Gump, Áda
18
Hitleruj a ten parchant co je teď
v Bílým domě a odmítá snížit emise
aby neuškodil emerické ekonomice
mají inteligenci mentálně
retardované slepice.

To mi přišlo opravdu vtipné.=D
Ale zdá se mi složité...to už jen podle toho kolik kostek je k tomu potřeba, to s třeba s WoD srovnat nedá.
Autorská citace #4
21.3.2010 10:03 - Nachtrose
Magus: na WoD taky potrebujes hodne kostek. I kdyz teda jenom poctem. A co jsem procital SR 4e, tak v jednom prikladu tam mel dotycny dicepool pro nejaky hod 18d6! Nevim, jak moc tu sadu oznacit jak "zakladni", ale se 7 kostakama ( d4, d6, d8, d10, d%, d12 a d20 ) vetsinou pokryjes temer vse. I dicepoolove systemy, i kdyz tam je to asi trochu otrava. A ta sada jde sehnat tak od 100-150 Kc.
Autorská citace #5
21.3.2010 10:21 - Jerson
Systém Falloutu se tváříé jako RPG (taky je to jedno z nejlepších PC RPG), ale trpí klasickými neduhy dovednostních RPG své doby - zbytečná složitost a roztříštěnost mechanik, a to i těch, do kterých hráč vidí. Pro hraní u stolu by to chtělo seškrtat procenta, zavést jednoduchý hod typu podhoď vlastnost + dovednost, udělat rozumně zbraně a hotovo.
Před lety mi napsal jeden hráč, že s úspěchem použil CPH, jen změnil vlastnosti na falloutovské a měl vystaráno.

Btw. je docela vtipný jejich "rozbor zbraní" - už jsem se nad ním smál před lety :-)

Píše:
9mm
Toto je 9mm Parabellum. Ehm… Je tu jeden nepříjemný fakt… Existují dva typy 9mm
Parabellum munice: pro pistole a pro samopaly. Nicméně, nejsou kompatibilní. Promiňte.

To by už mohl napsat Gediman ve Voidu. Když už člověk srovnává něčí výtvor s realitou, měl by si zjistit, jak je to doopravdy (: )
Autorská citace #6
21.3.2010 10:40 - Magus
Jerson: Dá se říct, že všechna RPG jdou hrát ve Falloutu a všech různých světech pozměněním...Ale já si ten Fallout raději zahraju s "oficiálními" pravidly a trochu pozměněnými, než v úplně jiném systému =)
Autorská citace #7
21.3.2010 10:41 - Magus
Nachtrose: Ale já třeba házím jednou kostkou víckát, něž třeba 5-ti stejnýma kostkama.
Jerson: =D
Autorská citace #8
21.3.2010 11:05 - Jerson
Však si hraj co uznáš za vhodné. Jen mi přijde zbytečné a zdlouhavé používat počítačová pravidla pro hru, kde musíš všechny výpočty provádět ručně.
Autorská citace #9
21.3.2010 11:16 - Magus
To je fakt a zjednoušeně si to nahrál? Nebo to nestálo za to?=)
Autorská citace #10
21.3.2010 11:22 - Jerson
K Falloutu jsem se dostal až v době, kdy jsem si už udělal jednoduchá pravidla, takže provádět nějaké složité výpočty a mít osobní kartu plnou různých čísel mě fakt neláká - jako hráče a už vůbec ne jako GM, protože si dovedu představit, kolik to zahrnuje účetnické práce.

Až se dostaneš k části s radami pro GM, tak zjistíš, co všechno musíš (ve Falloutu) dělat - a ještě navíc znát takovou hromadu pravidel a vědět, kdy co použít, když to neví hráči? Do toho bych už opravdu nešel. Ale až to zkusíš, můžeš sem napsat své postřehy.
Autorská citace #11
21.3.2010 11:25 - Magus
Napíšu.=) Asi se hned podívám na 'rady pro GM' a uvidím co bude dál...
Autorská citace #12
21.3.2010 11:36 - Jerson
Hlavně ten text ale neber moc vážně, jinak tvrdě narazíš. Technicky nutí GMma jít po ostří nože se zavázanýma očima s plnou polní na zádech a bez opory.
Píše:

Přečtěte si celé dobrodružství dopodrobna třikrát nebo čtyřikrát. Nějaký
čas věnujte tomu, že si budete snažit představit, co byste jako hráč chtěl
v daných situacích udělat. Musíte znát detaily o všech hlavních NPC, se
kterými se budou postavy setkávat. Čím více budete připraveni, tím lepší
pak budete.
...
Ale za všech věcí v tomto pojednání musím zdůraznit poslední bod: pokuste
se hráče neomezovat. Můžete před ně postavit zeď abyste je tím zkusili je
správně nasměrovat, nebo přijít s novým NPC, který vrátí skupinu zpátky na
správnou cestu dobrodružstvím, ale snažte se být tak flexibilní, jak to
bude možné. Hráči nebudou chtít hrát, když se budou cítit jako krysy v
bludišti, kde někdo kontroluje všechno co udělají. Představují si, co by
někdo jiný udělal v dané situaci, takže mějte na mysli, že to, co jejich
postavy udělají by nemuselo být zrovna to nejlepší v dané situaci pro
dějovou linii dobrodružství!

Plus text mezi těmito odstravci, navíc s doporučovanými šesti lidmi, z toho bych asi dobrou hru nevykouzlil.
Autorská citace #13
21.3.2010 11:36 - Gurney
Magus: Fallout se dá mnohem jednodušeji zahrát ve FATE, GURPS, True20, d20 Modern a milionu dalších systémů včetně toho WoD co zrovna čteš, ale každý svého štěstí konstruktérem...

BTW původní Fallouty 1 a 2 měly původně fungovat na základě GURPS, ale objevil se problém s licencí - říká se že Steve Jackson Games odradila brutalita ve hře (v dnešní době kdy se už nikdo nepozastaví nad ustřelováním končetin v F3 to zní skoro směšně) + měli nějaké problémy s postavičkou Pip-boy, takže autoři Falloutu 1 navrhli vlastní napodobeninu, systém SPECIAL.
Autorská citace #14
21.3.2010 11:42 - Jerson
A ještě jedna věc, kteoru jsem očekával:

Píše:
Navíc, GM musí udržovat dobré způsoby hry. To znamená mnoho věcí: obvykle
to znamená, že by se on nebo ona měl pokusit hájit iluzi zkušeného
vypravěče příběhu
. Vyhledávání čísel a pravidel každou minutu nepomůže;
jestli to pomůže plynulosti hry, raději použijte vlastní úsudek. Také se
snažte udržovat diskutování o házení kostkou na minimu. Zjistil jsem, že
nic nezničí příběh tak, jako když všechno přesně přepočítáváte a
kontrolujete přesně podle pravidel
. Skutečný svět se neřídí podle hodů
kostkou, ačkoli ten herní svět ano, je obvykle nejlepší tato čísla nechat
pracovat "za scénou", jako Čaroděj v příběhu Čaroděj ze země Oz. Hráči
nepotřebují, aby je někdo nutil dívat se za závěs.

V překladu "Tady máte 166 stran pravidel, ale protože vás budou zdržovat, tak střílej čísla od oka, a tvař se, že to máš v merku, že ses na všechno připravil. Postav hráčům bludiště, které si dobře připravíš, ale pak je jím proveď, aniž by si všimli stěn. A nesmíš si rvát vlasy, když dojdou do slepého konce a místo návratu se pokusí zeď přelézt - dej jim krumpáč, ať ji probourají."

Opravdu nevidím důvod používat pravidla, o kterých autor ví, že budou zdržovat a GM je v rámci plynulosti hry bude - a dokonce je má - ignorovat.
Autorská citace #15
12.4.2010 10:09 - Shako
Hmm,
dobre, pravidla pro Fallout PnP nejsou nic moc. Ale ma nekdo nejake zkusenosti s hranim ve svete Falloutu pod nejakym jinym systemem nebo je to jen teoreticka licitace nad tim, ze kdybych to nahodou hral, tak bych to hral v jinem systemu?
Autorská citace #16
12.4.2010 14:40 - Gurney
Hráli jsme Fallout ve FATE a nebyl s tím problém.
Autorská citace #17
12.4.2010 14:42 - Colombo
Jestli si chcete zahrát klasický fallout a přitom zkusit něco nového, je tu mmorpg fonline.
Autorská citace #18
12.4.2010 16:14 - Shako
Gurney:
A jak se povedlo zavest do Fatu F zbrane, drogy.., pripadne perky?

Colombo:
Diky za tip, ale nechci MMORPG, ale stolni RPG ze sveta Fallouta.;-)
Autorská citace #19
12.4.2010 18:33 - Gurney
Shako píše:
A jak se povedlo zavest do Fatu F zbrane, drogy.., pripadne perky?

Celkem jednoduše, boj byl na tahy, zbraně byly podle varianty "Jednoduché zbraně a zbroje" ohodnocený podle účinnosti 1 - 4. Podotýkám že postavy měly mírně survival vybavení - pistole a revolvery, obvykle tak se dvěma zásobníky + postava ztraceného paladina BO disponovala útočnou puškou s granátometem + tuším jeden zásobník a asi dva granáty; nejvíc "high" zbraň ve hře bylo jedno rpg kterým disponoval místní mafiánský boss a překupník zbraní + vzhledem k tomu že městečko mělo palírnu, užívaly se molotovy.

Perky jsme neřešili, místo toho jsem měli prostě aspekty, tuším že 5 + jeden který určoval původ postavy (na výběr Narozen ve Vaultu, Civilizovanej, Dítě pustiny, Bratrstvo Oceli).

Drogy jsme neřešili, byla to taková krátkodobější hra a nikdo neměl žádnej aspekt Feťák nebo něco podobnýho a v tom fofru stejně nebyl na shánění drog čas, na druhou stranu se na konci hry bojovalo v předválečným skladišti chemikálií a zásah některého ze sudů mělo rúzné účinky dané hodem 1d6 (co si pamatuju některý se daly zapálit, jiný zpúsobovaly dušení, halucinace a tak podobně)

Jinak dneska už bych tu hru vyřešil trochu jinak, vykašlal bych se na určování konkrétní účinnosti zbraní a modifikátorů (hlavně při boji) a hrál bych podle o něco abstraktnějšího nastavení pravidel.
Autorská citace #20
13.4.2010 11:19 - Magus
Fate už umím hrát, takže ten Fallout vyskouším zahrát v tom systému než v "originálním" FO: PnP.
Autorská citace #21
13.4.2010 11:50 - Shako
Gurney píše:
Jinak dneska už bych tu hru vyřešil trochu jinak, vykašlal bych se na určování konkrétní účinnosti zbraní a modifikátorů (hlavně při boji) a hrál bych podle o něco abstraktnějšího nastavení pravidel.


Tak to se nam zatim stat nemuze. Na vetsi abstraktnost pravidel nase skupina neni ochotna pristoupit. Zrejme z paranoidniho pocitu, ze by to zarizlo taktiky a powerplayery.

GURPS znam, zvazujeme ho. Jen nevim, jak tam funguji strelne zbrane.
True20, d20 Modern - jaky je mezitim rozdil? A co se da nejak rozumne sehnat (koupit u nas, stahnout)? Kupovat ze zahranici neco se mi nechce, kdyz naprosto netusim o co jde a jestli bychom podle toho hrali.
A krom toho, ze to funguje na D20, tak se k tomu jeste da docist nekde neco (idealne cesky, at nemusim moc premyslet:))? Treba nejake recenze, nastin vyhodnocovaci mechaniky boje, skillu?


Survival idea je zajimava. I kdyz Fallout mi takovy neprisel (taky diky hromadne nahodny setkani, ze kterych vzdycky vypadla hromada expu, zbrani, minunice atp). Mozna na zacatku nez se clovek naucil krast nebo obchodovat. Pak uz si mohl mit vsechno, co bylo v danem regionu dostupne.
Autorská citace #22
13.4.2010 13:19 - Quentin
Ja bych to asi hral v Savage Worlds, kdyz uz bych chtel neco simulacniho.
Autorská citace #23
13.4.2010 17:13 - Gurney
Shako: Vzhledem k tomu že d20 Modern stojí na Open gaming license, dá se najít tady, co se týka GUPRPSů a FATE tady, True 20 tu.

Srovnání True20 a d20 Modern ti asi podat nedokážu, oba systémy jsem četl dost zběžně, ale zkus mrknout sem.

Co se týká Falloutů samozřejmě se dají hrát i hodně heroicky, ale mě vždycky spíš lákala spíš hra o přežívání v drsném postapo světě, třeba v roli hledače pokladů, kteří se třeba snaží najít bájný Vault ve který nikdo z těch, kteří mají všech pět pohromadě nevěří. Kromě toho PC hra občas trpěla některými nelogičnostmi jako kde se tam tolik nábojů, zbraní nebo dokonce fúzních článků vůbec vzalo, kdo má takové technologie že je může vyrábět atd.
Autorská citace #24
13.4.2010 21:19 - Shako
QuentinW: To znam akorat podle nazvu... ale diky za tip. Az to nekde potkam, tak na to mrknu.

Gurney: Fate a GURPS mam stazeny. Za True20 diky.

Fallout: Hmm, dobry tip.
Jinak mas pravdu, ze Fallout byl hodne deravy v nekterych ohledech. Obcas mam pocit, ze nejvice tydle souvislosti resi akorat hraci RPG, protoze filmy, PC hry a dalsi jsou na tom obcas dost bidne.:-)
Autorská citace #25
14.4.2010 13:40 - Corvus
existuje Exodus RPG co mal by povodne oficialne d20 Fallout RPG ale prisli o licenciu. a tusim to uz firma zabalila, ich stranka je dole.

a urcite sa niekde na nete vala celkom slusne neoficialne d20 Fallout pdfko. mam ho doma na HD.
Autorská citace #26
9.10.2020 08:45 - Šedivec(Dragon)
Zdravím, asi tu bude lehce mrtvo, nehledě na to, že píšu více jak 10 let po posledním komentáři, ale musím se zeptat.
Jak jste pochopili tu různé odolnosti vůči různým efektům ?
Mám problém pochopit co tím, jak autor, tak i překladatelský tým mysleli, když psali o odolnosti proti plynu u Supermutantů.
Příručka Pro FPNP 2e píše:

Mutanti mají 0/35 odolnost proti
plynu, 20% odolnost proti
elektřině, 10% odolnost proti
radiaci a 20% odolnost proti jedu.
Perky získávají co 4 úrovně a na
začátku mají navíc 10 Hit bodů.
Mají také následující DT/DR
bonusy: N: 5/25 L: 2/10 O: 5/15 P:
2/10 E: 3/10.
Autorská citace #27
9.10.2020 13:57 - Vaarsuvis
Martin(Dragon) píše:
FPNP 2e


Z fallout PNP wiki (podstatné zvýrazněno):

Energy weapons were developed in the early 21st century, and almost every major government employed them in their armed forces at the time of the war. Pistols do not require two hands to use, all other energy weapons do. There are two main kinds of energy weapons: laser and plasma. Lasers are highly concentrated beams of light that melt through pretty much anything. Plasma is superheated, ionized gas that melts through pretty much anything. There are other kinds of energy weapons as well. Note that damage from energy weapons is weapon-dependant, not ammo-dependant. Energy pistols are one-handed weapons, but energy rifles and big energy weapons require two hands.
Autorská citace #28
9.10.2020 20:32 - Šedivec(Dragon)
Koukám že jsme se nepochopili, mě jde popravdě o to co jak mám chápat toto:
Mutanti mají 0/35 odolnost proti plynu. Co si pod tím mám představit ?
Že když se danné poškození způsobí supermutantovi tak ho celé vydělím 35 ?
Autorská citace #29
10.10.2020 15:51 - Vaarsuvis
Martin(Dragon) píše:

Ups my bad :)
Tak jsem si stáhl Fallout PNP 2.edice a našel tuto konkrétní pasáž (strana 17):

There are two kinds of gas attacks: Inhaled and Contact gasses. Inhaled gasses must enter the lungs before causing ill effects; Contact gasses are more like clouds of acid vapor, damaging any biological substance they come into contact with. Gas resistance is given in a X/X number, with the first variable representing Inhaled gasses and the second variable representing Contact gasses. Unless the character is a robot, the beginning Gas Resistance is always 0/0.

Takže to jsou dvě normální procentuální odolnosti.
Autorská citace #30
11.10.2020 16:42 - Šedivec(Dragon)
Díky
:D
Autorská citace #31
17.10.2020 23:56 - Šedivec(Dragon)
Čistě náhodou nemá někdo z vás přístup k celému předpřipravenému dobrodružství Mnoho tváří jedna maska (Many faces one mask) ?
Autorská citace #32
18.10.2020 18:16 - Vaarsuvis
Podíval jsem se na wayback machine a vypadá to, že autor dobrodružství nikdy nedokončil, pořád tam bylo: coming soon.
Takže tohle je vše, co napsal.
Autorská citace #33
20.10.2020 11:51 - Kenshin
Mimochodom nemali by ste záujem o online rpg (discord mikrofon + roll20) zo sveta Falloutu? Mohli by sme dať dokopy záujemcov a niečo vymyslieť :)
Autorská citace #34
9.12.2020 21:17 - Šedivec(Dragon)
Jasně pokud by měl ještě někdo zájem napište mi na tento účet budu ho tak min 1 týdně kontrolovat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10447812080383 secREMOTE_IP: 44.204.34.64