Produkty

ShadoWWW
6.11.2009 22:56
Kvalitní dobrodružsví
Většina hráčů hraje RPG kvůli zážitku z odehrávaného dobrodružsví. Mimo dobrodružsví vytvořených na koleně DM vychází i mnohá veřejně. Co si o těchto dobrodružsvích myslíte? U jakého publikovaného dobrodružsví jste zažili nejvíc zábavy? A jaké bylo nejhorší? A předně, co by mělo mít správné dobrodružsví a co by naopak mít nemělo?
Autorská citace #1
6.11.2009 23:02 - Jerson
Nevzpomínám si na žádné dobré vydané dobrodružství, které bych hrál, ale možná jsem to jen v některých případech nevěděl.
Nejhorší byl jednoznačně Karak, který jsem si prošel jako hráč i pak jako PJ, hlavně proto, že vypadal jako skvělá zábava.
Autorská citace #2
6.11.2009 23:11 - sirien
Čistě věcně můžu doporučit sourcebooky k Tarii... některé z těch questů byly dobrý kus práce. Zbytek co sem čet z cs produkce sux.
Autorská citace #3
6.11.2009 23:21 - Alnag
No... to co vycházelo k Dračímu doupěti (Dech draka, Karak) byly všechno tak naprosté slátaniny, že jsem nechápal, kdo měl tu odvahu to tisknout. U D&D 3e to bylo jak kdy... byly tam dobrodružství různorodé kvality, jejich společným jmenovatelem bylo IMO příliš vaty uprostřed.

Musím říct, že dobrodružství, které jsem nikdy neměl možnost odehrát, ale moc se mi líbilo nápadem i na čtení byl Monte Cookův - The Temple of Mysteries (které začíná In Medias Res, postavy už jsou v Dungeonu a mají problém...).

S dobrodružstvími pro 4e mám podobný problém jako se 3e. Aby autoři naplnili předepsaný page count a zároveň aby naplnili XP kvótu pro level up, která nakazuje projít 10 scén, jsou hrozně napěchované podle mého soudu zbytečnými souboji. Celkově tedy nejsou špatná, pokud tak polovinu encounterů ve střední části buď úplně vyškrtáte nebo změníte na nebojové.

Co by mělo mít dobré dobrodružství:
a) opravdu dobrý opening (ošetřenou motivaci nebo takové nakopnutí do děje, které stojí za to)
b) alternativy ve střední hře, dobře promyšlenou gradaci, negaci vaty
c) dramatické zvraty, které mění vnímání předchozího děje
d) velkolepý závěr
e) háček na konec
Autorská citace #4
8.11.2009 14:31 - Blaine
Co me docela nakoplo neni primo "dobrodruzstvi", ale tzv. super-adventure (jak to prelozit? Superdobrodruzstvi) Revenge of the Giants. Ma nejaky ramec a je napsane tak, ze se da komponovat do probihajici kampane, kde si z nej berete souboje a obcasne odbehnuti si do jeskyne a pritom provadite uplne neco jineho. Teda ja bych ho tak hral. Ma dobry legendarni ramec, vetsina souboju (a uprimne k nicemu jinemu publikovane dobrodruzstvi nechci, snad krome toho zakladniho napadu) je dobre vymyslena a je v nich docela dost zajimavych triku. Je hodne dlouhe, protoze se rozpina v prubehu asi peti urovni na vysokem paragonskem levelu.

Pro takove postavy bych ho dal do rozsahleho tazeni, ve kterem by byl hlavni napad sjednotit svet pred blizici se hrozbou z Elementalniho chaosu, probouzejicich se primordialu. Takze by to hodne tezce politicka kampan, s intrikami atd. a obcasnym soubojem s obry a jejich pomocniky, kde by souboje a "jeskyne" plnili ucel oddychnuti si od palacovych prevratu, spionu a diplomatu.

Nevyhodou rozhodne je to, co pise Alnag, samotne to nema moc velky smysl, mozna pro nejakou partu, ktera si hack'n slash uziva, kterou v RPG bavi objevovani a bojovani.
Autorská citace #5
9.11.2009 07:43 - Lotrando
Blaine píše:
mozna pro nejakou partu


Což je cílovka. ono udělat si přípravu na 8mi hodinovou hru zas není až tak samo sebou.

S ostatním nezbývá než souhlasit, taky si z publikovaných dobrodružství beru povětšinou jen encountery.
Autorská citace #6
9.11.2009 07:47 - Magus
Commando bylo nej dobrodružství. Fakt =D
Autorská citace #7
9.11.2009 07:54 - Jerson
Nej...co? Nejlepší, nejhorší, nejnezapomenutelnější, protože bylo první?
Autorská citace #8
9.11.2009 08:52 - wlkeR
Ono stvořit bojový dobrodružství ještě jde, ale udělat nějaký třeba diplomatický nebo špionážní... Já vám nevím, mám pocit, že tam by bylo zapotřebí pořádný bichle, co by pokryla všemožné hráčské vrtochy.
O publikovaná dobrodružství se zajímám teprve od doby, co hraju 4e, páč si hráči stěžujou, že je zabíjím a já jim tedy dokazuju, že ne , ale Wizardi. Pro svojí hru, která má jinak vlastní setting, zatím vybírám elementy z následujícího:
- Kobold Hall (Dungeon Master's Guide)
- Keep on the Shadowfell (ke stažení někde u Wizards)
- Return to the Temple of Elemental Evil (4e verze; promo dobrodružství od Wizardů)
- DoD: Graefmotte (Dragon magazine)
- DoD: Monadhan (Dragon & Dungeon magazine),
přičemž jenom Graefmotte nemá nikde řešený dobrodružství jako takový, jenom encountery.
Vlastně, když o tom tak přemýšlím, jsou články v Dungeonu a Dragonu často mnohem lepší než celý svazky dobrodružství, protože nabízejí mnohem menší kousky k ukradení, který se prostě líp utáhnou :)
Autorská citace #9
9.11.2009 08:55 - Merlin
no osobně si myslím, že pro mě je nejlepší dobrodružství moje vlastní. Zcela neskromně můžu říct, že si vždycky namíchám dost diplomacie, boje, taktiky a roleplay...a vytvořím tak vysoce hratelný a zábavný dobrodružství. (které by však nikdo jiný vést nemohl, páčto si ho nepřipravuju dopředu a zbytek tvoří hráči za jízdy :))))
Autorská citace #10
9.11.2009 09:45 - kin
Celkově povedený dobrodružství má WFRP. Skoro vždy mají nějaký temný tajemství, zvrat, NPCčka u kterých nevíte co čekat, intriky a tu syrovost celýho warhammer světa...a to myslim jak ty starý od Black industries tak ty nový od FFG.
Autorská citace #11
9.11.2009 09:58 - ShadoWWW
Hráli jste někdo ságu War of the Burning Sky? Původně pro 3E, teď předěláváno do 4E. Prý je to mnohem povedenější než dobrodružství od Wizardů. Je mnohem méně bojové a víc je zaměřeno na vyjednávání, intriky apod.
Autorská citace #12
9.11.2009 11:28 - Lotrando
To je pathfinder, ne?
Autorská citace #13
9.11.2009 12:14 - ShadoWWW
Lotrando: Ne, není. Hodně se o něm dá najít i na Enworldu
Autorská citace #14
9.11.2009 12:19 - Lotrando
Aha, tak to je to druhý :).
Autorská citace #15
9.11.2009 16:29 - Blaine
wlkeR: No, abych dokazal zabit svoji partu, tak by jim to fakt nesmelo padat nebo bych musel byt hodne velky hajzlik. Protoze moji hraci jsou tak hrozne drsni taktici (a ja hraju tak, jak by asi prisery hrat mely...), ze pro ne neni nic problem. Hlavne, kdyz mam dva hrace, ktere bavi optimalizovat a premyslet o potencialnich kombech. A ja pak mam pro ne pripravit vyzvu, ktere je dokaze potrapit...
Autorská citace #16
9.11.2009 17:21 - sirien
Kýblohlav obecný (wlkeR) píše:
Ono stvořit bojový dobrodružství ještě jde, ale udělat nějaký třeba diplomatický nebo špionážní... Já vám nevím, mám pocit, že tam by bylo zapotřebí pořádný bichle, co by pokryla všemožné hráčské vrtochy.

ééé... ne. Koukáš na to špatně. Předpřipravené dobrodružství nemusí vůbec pokrývat všechny vývojové větve, stačí když rozvrhne aktuální stav, jak se k němu došlo a představí hlavní aktéry a jejich záměry do budoucna, ideálně i s nějakým stručným přehledem nejpravděpodobnějšího vývoje za předpokladu toho že do děje nevstoupí PC. Zbytek je na konkrétním ST.
Autorská citace #17
9.11.2009 17:44 - wlkeR
Blaine: No a teď si vezmi, že mám v partě power gamera, taktika, jednoho watchera a dva cvoky u kterejch NEMAM TUŠENÍ co udělaj. Jak navrhnout souboj, aby si první dva vyhráli a zbytek neumřel? By pomalu chtělo samostatnej thread, optimalizace soubojů podle schopností hráčů...

Sirien: nebo by naopak nebylo o čem psát? Já si to tak nějak neumim představit, ale nejspíš by museli zahrnout jak alternativy pro diplomacii a takový řeči, plus combat encounter pro ty, kerejm povolej nervy a rozhodnou se rozbít tomu mafiózovi... ehm, ústa.
Autorská citace #18
9.11.2009 20:46 - Blaine
wlkeR: a co hraje powergamer a taktik? To je zaklad, protoze jestli jedou strikery, tak mas mozna problem, protoze pouhy dmg to proste neda. Ale zase, kdyz mas (jako ja) jednoho clerica, ktereho se uz jak dlouho snazim donutit, at sem da svuj build a druheho controlera, tak se jim proste nemuze nic zdat. Defender (fighter) ma zase uchazejici schopnosti preziti a nedava uplne nejhorsi damáž a nove druid (swarm build, menici se na srsne...) prezije dost a ma hromadne utoky. Takze particka jako vysita, jediny zpusob jak je dostat na hranu je trochu donutit je vystrilet schopnosti na encounterech, pripadne vysat nejake ty healing surge pres Skill challenge. Hraji pak opatrneji a hra je napinavejsi. Ale prvni encounter ten den je vzdy jenom takova pomala rozdychvacka.
Autorská citace #19
9.11.2009 22:49 - Nachtrose
Blaine: tak jim postav encounter z peti solo monster ;-)
Autorská citace #20
9.11.2009 23:12 - wlkeR
Blaine: No, teď začínáme nový adventure a vypadá to zajímacně:
Powergamer - Shaman (ten útočnější build, afaik)
Taktik - Rogue
Watcher - Paladin
Storyteller/Instigator - 2wpn Ranger
Actor/??? - Cleric
Jako nevim, tak trošku mám pocit, že po krachu minulé hry mi chtějí dát lekci typu "rozdělil jsem staty naprosto nesmyslným způsobem, zkus mě nezabít" - ale možná je to jen moje paranoia. Každopádně dostanou jak Kobold Hall, tak KotS, takže by měli mít trošku naXPeno...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084148168563843 secREMOTE_IP: 44.212.50.220