Produkty

kin
5.11.2009 11:59
Akční systém
Chci se zeptat, znáte nějakej systém určenej hlavně na akční scény, souboje, honičky a tak?
(představte si počítačovou střílečku, tak nějaký pravidla rpg, který by přímo podporovali tenhle typ hraní a dokázali ho navodit...rychlá akce, emoce, adrenalin,...)

Nebo jakékoliv typy-triky.
(vím o článku od siriena tady na d20tce + dobré používání hudby, ale něco dalšího?)

A nechci nějaký propracovaný soubojový systém alá DnD 4E (ten je skvělý, ale nění tak akční jak bych chtěl, je spíš taktický)

Napadli mě tak akorát WoDy...napadá někoho lepší systém?
Autorská citace #21
5.11.2009 14:33 - Sosáček
kin píše:
ORE

My jsme o nem uvazovali jako o systemu pro hrani Falloutu, ale rozhodli jsme se ze je to moc brutal, protoze ono je :)

Samotne hazeni funguje tak, ze mas pool treba 5. Hodis peti desetistenkama a padnou ti nejaky ary, dvojice, trojice, atd.

Kolik mas kostek stejnyho cisla je "sirka" ty sady, velikost toho cisla je "vejska" ty sady. Kdyz bojujes tak vsichni reknou co chteji delat a kazdej si hodi. Akce s vetsi sirkou jsou rychlejs ale akce s vetsi vejskou jsou lepsi -- typicky v boji kdyz hodis 12444 a souper 17746 tak mu prostrelis nohu, jemu vypadne jedna kostka ze sady (a nema tim zadnou) takze ma smulu. Kdybys hodil 123345 a on 76800 tak je na tom ale lip a prostrelil ti hlavu. To je konec kola a pokud nekdo prezil, muzeme pokracovat.

Kdyz se schovavas za zdi tak, ze ti vycuhuje jenom ruka s pistoli a hlava, tak kostky na kterejch nepadne prava ruka a hlava (myslim 5 a 0) se nepocitaji, takze kryt je hrozne fajn vec. A tak, celkove to neni system kde bys mohl stat uprostred mistnosti a kropit, pokud chces chvili zit :) Pokud te zajima tenhle druh akce a taktiky.

Ve Fate se zas daji vymyslet mnohem vetsi skopiciny a tak.
Autorská citace #22
5.11.2009 14:41 - Colombo
Dopis: zajímavé...
Autorská citace #23
5.11.2009 15:50 - Gurney
Pokoušeli jsme se podobným způsobem hrát FATE (2) a myslím že nám to celkem vycházelo. Jako nejdůležitější bych viděl nebabrat se s účiností zbraní a podobnýma hovadinama (maximálně může každá zbraň dostat jeden nebo dva aspekty aby se nějak odlišily) a prostě se zaměřit na popis, DM pak prostě přihazuje modifikátory od oka, +1 za každou příznivou okolnost, -1 za každou nepříznivou.

Dá se zohledňovat jestli má postava na sobě nějakou neprůstřelnou vestu nebo ne - na to používáme zase aspekty (obyč flak vesty poskytují třeba jeden, těžká kevlarová "zbroj" zásahovky třeba tři).

Jestli chceš souboje nejen o popisu ale trocho i o taktice tak doporučuju zohledňovat nějakým příznivým modifikátorem střelbu z krytu (včetně zpoza rohu, to je u lidí s polovojenským nebo vojenským výcvikem velice účinný kryt) a umožnit krycí palbu (my ji používáme tak že označíš plochu kam chceš umístit palebnou "přehradu" a útok se háže teprve ve chvíli kdy tam někdo vystrčí hlavu).

Pokud má hra simulovat i spotřebu střeliva během boje a nutost přebíjet, dá se házet při každém útoku kostkou určující počet vystřelených nábojů (u pistolí třeba 1d4, u samopalu to může být třeba 1d10 nebo kolik uznáš za vhodné). Krycí palba spotřebuje vždy mximum nábojů (tedy u "1d10 zbraně" deset). Pokud postava vystřelí víc nábojů než zbývá v zásobníku má -1 k hodu.

Iniciativa se ukázala jako zbytečnost, prostě bafneš na hráče že na ně někdo vylítl se zbraní v ruce a mají tak tři vteřiny na reakci, pokud ztuhnou, jedou nepřátelé (kdyby to bylo někdy potřeba tak by iniciativu udával počet v bojové situaci použitelných aspektů + nějaká kostka, asi 1d6; zatím se to nikdy nepoužilo). Samozřejmě i tak má každý nárok jen na jednu akci + nějaký ten pohyb za kolo.

Doporučoval bych si před hrou ujasnit jak akční a dramatická má být - t.j. jestli každé obdržené zranění znamená skutečnou fyzickou újmu jako průstřel něčeho (dost drsný a docela nevhodný pro hry ve stylu FPS) nebo jen že kulka prolítla hodně těsně a donutila tě sehnout hřbet nebo u závažnějšího "zranění" sebou třeba praštit o zem.

Všechny tyhle věci by se samozřejmě daly udělat i v tom WoDu.

S Wushu nemám zkušenosti ale myslím že se tam dají hrát i jiné hry než jenom hongkongské mlátičky, místo skoků a salt se dá popisovat i nábojnice padající na zem, taktické vykukování zpoza rohu a těla roztrhaná granáty, otázkou je jak dlouho hráči dokáží vymýšlet popisy na téme "střelil jsem ho".
Autorská citace #24
5.11.2009 16:27 - Ebon Hand
No já bych se nejdřív zeptal, jak chceš, aby hra vypadala? Mají hráči předvádět neuvěřitelné kousky, házet parakotouly přes jedoucí auta, držet se jednou rukou na střeše taxíku za svítící ceduli a druhou kropit UZInou nepřátele?
Mají se scény velmi rychle stříhat, aby hráči neměli dost času na přípravu taktického plánu a museli se rozhodovat impulsivně? Vyvolat tak stres a andrenail?
A podle toho bych začal hru směrovat. Obecně mám rád popis filmových detailů. Každýmu hráči řekneš jedne scénický detail probýhající scénky a okamžitě se musí rozhodnout, co dělá. Příklad: Hráč se minulé kolo kryl za dřevěnými vraty. ST: Hrozná rány, ve fošně je díra jako pěst, kus prkna úplně chybí, z huby ti teče krev, jak ti ji to prokno rozrazilo. Co děláš? A hráč dá okamžitou odpověď.
A hned další hráč: Hrozná rána, najednou ležíš na zemi, slyšíš jen pískání v uších, z dvaceti cenťáků koukáš na utženou hlavu vojáka, co stál vedle tebe. Co děláš?
A až potom řešit systém.
Taky jsem v poslední době příznivec minimalizmu, míň házet, víc scén a zážitků.
Autorská citace #25
6.11.2009 08:36 - kin
Sem tu včera nebyl, takže:

Jerson: díky za rady, ten popis byl zajímavej a něco si z něj určitě vezmu ;)

Pošťák: Tak ORE zní hodně dobře...jen bych ho udělal asi míň smrtelnej a to tak, že do každý části těla můžeš schytat třeba tři zásahy.

Ohledně Fatu, nakonec to nezní tak špatně a hlavně už ten systém trochu znám...ale nevim jestli se až s takovejhlema pravomocema dokážou mí hráči porvat, zkusit to můžu. To jak jste to napsali zní fakt zajímavě.

Ebon: Jak už jsem tu psal, chci to hrát jako pc moderní střílečku.
Ale podrobněji:
Postavy budou třeba speciální komando, možná skupina žoldáků. Akce rychlá a v pár místech i lehce "bondovská" > honička na sněžných skůtrech, kdy okolo tebe krouží nepřátelé a všichni po sobě za jízdy pálíte nebo naopak pomalý plížení a zneškodňování nepřátel nožem a ostřelovací puškou, ale všechno v rámci "uvěřitelnosti". Postavy budou profíci, ale ne superhrdinové...

Ohledně rychlosti hry. Chci akci, chci zkusit vyvolat něco co cítíte když hrajete airsoft nebo se fakt zažerete do střílečky, něco takovýho. Takže většinou akce a mězi tím krátký tématický prodlevy. Postavy letí vrtulníkem, kecají, vtipkujou (scéna na pár minut) a najednou jim do předku vrtluníku narazí raketa, zřítí se a začíná to pravý "tóčo". Nebo krátký briefingy, flashbaky-forwardy, scéna jak postavy kouří na kopci a sledujou výbuch továrny kterou předtím podminovali a podobně...ale hlavně akci.
Autorská citace #26
6.11.2009 15:30 - Gurney
kin píše:
Ohledně Fatu, nakonec to nezní tak špatně a hlavně už ten systém trochu znám...ale nevim jestli se až s takovejhlema pravomocema dokážou mí hráči porvat,

No a kdybys jim žádné zvláštní pravomoce nedával? To není argument proč hrát Fate, jenom pozastavení se nad tím proč by měli mít hráči ve Fate nějaké zvláštní pravomoce pokud jim je dát nechceš.
Autorská citace #27
6.11.2009 15:33 - sirien
kin píše:
ale nevim jestli se až s takovejhlema pravomocema dokážou mí hráči porvat, zkusit to můžu. To jak jste to napsali zní fakt zajímavě.

gerrr
FATE nemusí nabízet žádné extra pravomoce. Není k tomu jediný důvod. Je tam ta možnost a dá se tak hrát, nic víc, nic míň.
Autorská citace #28
6.11.2009 16:24 - Sosáček
I "zaplatim 2 FP a tenhle test zcela jiste dam" je pravomoc kterou ve spouste her nemas.
Autorská citace #29
6.11.2009 16:29 - jonka
Dopis: a to je z Fate? (jako nějak nepřímo možná ano, ale takhle nadrsno asi ne)
Autorská citace #30
6.11.2009 16:34 - Sosáček
Jo. Za kazdej spalenej FP si muzes zlepsit vysledek hodu o jedna (po hodu). Subject to GM veto a tak. Ale stranku nevim.
Autorská citace #31
6.11.2009 16:36 - sirien
Ad 1 to je limitováno na jeden FP a +1
ad 2 celý FATE jasně řiká že to k čemu FP mohou a nemohou být použity si určují hráči sami.
Autorská citace #32
6.11.2009 16:37 - Sosáček
Píše:
In addition to their role in deferring negative invocation of aspects, players may use Fate points in a number of other ways.

They may spend a Fate point to receive +1 on any roll. This may be spent
before or after the roll, or even after any aspects have been invoked. Only
one point may be spent in this fashion, unless it’s countered (see below).
This is the only possible way to increase the outcome of a roll to +5.

Strana 18.
Autorská citace #33
6.11.2009 16:40 - Sosáček
sirien píše:
Ad 1 to je limitováno na jeden FP a +1
ad 2 celý FATE jasně řiká že to k čemu FP mohou a nemohou být použity si určují hráči sami.

1) jo, ale ten argument stale plati.
2) ne v tomhle pripade. to se tyka narrative control, pise se o tom o odstavec dal.
3) tohle muzes stejne dobre udelat s aspektama az do +4 k hodu (odsrtnes si dva a z hodu --++ mas ++++) takze muj argument stale plati.
Autorská citace #34
6.11.2009 16:58 - Sosáček
Jinak ja jsem na rpg.net prave cetl jak nekdo popisuje rozdil mezi ORE a Fate. Ze zkouseli hrat stargate ORE a ze jim to moc nesedlo, protoze ten system je dost brtalni a smrtici, takze v nem davalo dokonaly smysl odsnajpit ty goauldy z krytu nez stihli cokoli udelat, navzajem se krejt, pouzivat granaty a tak.

Coz nebylo moc jako ten serial. Takze vzali Fate3, kde dostanes bonus kdyz vyuzijes nejakou vlastnost sceny -- pokud reknu ze je prestrelka ve skladisti kde je spousta beden, na strope zarovky a spousta temnejch koutu, tak scena ma aspekty "bedny", "temny kouty" "zarivky" a kdyz je vyvolas (na nekoho shodi bednu, nebo kdo sestreli zarivku ze stropu, ...) tak dostanes +2 a stoji to FP. Ale kdyz ses prvni kdo to ve scene udela, tak to mas zadaco, takze ta hra vypadala tak, ze hraci byli hrozne akcni, behali z krytu do krytu, upousteli na jaffy bedny, pobihali sem tam, atd, coz k tomu serialu mnohem vic sedlo.

Takze zalezi hodne na tom, jakej druh akce chces.
Autorská citace #35
6.11.2009 18:41 - sirien
Dopis z Marseille píše:
2) ne v tomhle pripade. to se tyka narrative control, pise se o tom o odstavec dal.

vzhledem k tomu jak je FATE psanej by si jen debil neuvědomil, že tohle může změnit, když mu to nesedí.

Dopis z Marseille píše:
3) tohle muzes stejne dobre udelat s aspektama az do +4 k hodu (odsrtnes si dva a z hodu --++ mas ++++) takze muj argument stale plati.

Pravda, ale stojí Tě to nějaké zdroje. Pak je otázka, jak rychle necháváš tyhle zdroje obnovovat. Je to jako když v d20 propaluješ Force pointy případně když v DnD pálíš action pointy a tak. Je to prostě vlastnost té postavy kterou zapojuješ za cenu toho že ji v nejbližší době znovu nezapojíš.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18332195281982 secREMOTE_IP: 18.210.22.132