Produkty

kin
5.11.2009 11:59
Akční systém
Chci se zeptat, znáte nějakej systém určenej hlavně na akční scény, souboje, honičky a tak?
(představte si počítačovou střílečku, tak nějaký pravidla rpg, který by přímo podporovali tenhle typ hraní a dokázali ho navodit...rychlá akce, emoce, adrenalin,...)

Nebo jakékoliv typy-triky.
(vím o článku od siriena tady na d20tce + dobré používání hudby, ale něco dalšího?)

A nechci nějaký propracovaný soubojový systém alá DnD 4E (ten je skvělý, ale nění tak akční jak bych chtěl, je spíš taktický)

Napadli mě tak akorát WoDy...napadá někoho lepší systém?
Autorská citace #1
5.11.2009 12:04 - sirien
Ach jo. Dřív nebo pozdějc tu někdo URČITĚ řekne Wushu.
A bude to pravda.
Jenže... Wushu je děsivě specifický, možná Ti sedne, možná ne, je určený hlavně pro akční scény v čínském stylu a o nic jiného se nestará.

Ten článek ode mě - zpětně bych rád poznamenal, že se tam věnuju hodně specifickému přístupu a i tak to je místy takové ošemetné... může Ti to sednout, ale zacházej s těmi radami s citem.

WoD je na tohle super v tom že je relativně rychlé. Nicméně bez použití Armory, Dogs of War a podobných věcí kde najdeš bojové merity a věci je takové lame (oprávněně - většina lidí totiž v boji je dost lame)
Velmi v tomhle směru pomůže zachování nového systému, ale přechod na starý systém poškození, který je o dost radikálnější.
Autorská citace #2
5.11.2009 12:04 - Jerson
(Edit) Sirien mě předběhl, ale stím co napsal souhlasím (konec editu)
Wushu - v něm se cokoliv jiného než akce dost dobře ani hrát nedá, nebo dá, ale nejsou pro to pravidla. Ale nepovažuju ho za moc dobrý, je vyčerpávající (vyčerpává fantasii a síly hráčů), i právě kvůli omezenosti.

A potom systém příběhových zvratů, ten jsem taky dělal hlavně kvůli akčním scénám.

Nevzpomínám si na žádný další s tímto určením, který bych hrál .
Autorská citace #3
5.11.2009 12:05 - sirien
Ha, o zlomek vteřiny dřív.
A VĚDĚL sem že tu prostě někdo to pitomé wushu zmíní :)
Autorská citace #4
5.11.2009 12:13 - kin
Wushu...jo, to jsem zapoměl :)
Ale to bych asi nechtěl, chci trošku "tradičnější" rpg > vypravěč má hlavní slovo (dnd, wod apod.) a chtěl bych v tom hrát moderní akci
(co mě k tomu nakoplo bylo CoD Modern warfare 1 a intra k dvojce, tak něco v tom stylu)

Na systém příběhových zvratů kouknu ;)
Autorská citace #5
5.11.2009 12:14 - Corvus
Wushu. :D

moj nazor je tu (hlavne sa treba zbavit predsudkov ze je to *len* na cinske kungfu)

inak akciu riesi zaujimavo napr. Feng Shui a povedzme este Extreme Vengeance
Autorská citace #6
5.11.2009 12:15 - Jerson
Hm, tak SPZ není tradiční vůbec, nevyskytuje se v něm náhoda a Vypravěč je při popisu a vyhodnocení akce vázán pravidly stejně jako hráči.
Autorská citace #7
5.11.2009 12:18 - Sosáček
sirien píše:
WoD je na tohle super v tom že je relativně rychlé. Nicméně bez použití Armory, Dogs of War a podobných věcí kde najdeš bojové merity a věci je takové lame (oprávněně - většina lidí totiž v boji je dost lame)


To sice jo, ale malokdo je lame tolik ze by nekoho strelil ctyrikrat pistoli do bricha a ten strelenej odesel (bez jakehokoli nepohodli, pochopitelne) a za tyden byl naprosto v pohode.

System zraneni ve WoDu je opravdu, opravdu spatnej.

Wushu by urcite slo -- dokazu si predstavit jak v nem hrajes honicky a tak. Fate muzes pouzit, zvlastepak Fate3 muze byt zajimavy, i kdyz trochu meta. Ale zas je hodne akcni a ne takticky :)
Autorská citace #8
5.11.2009 12:21 - Sosáček
Ale o tom Fate3 fakt uvazuju. Nekde na Siti se vali temer celyt ext spirit of the century, tak kdyz zmensis drsnost postav a odignorujes stunty (ktere jsou vlastnim subsystemem slozitejsim nez celej Fate3) ak to muze fungovat. Nebo najdi diaspora rpg, melo by to nebyl tak pulpovy jako sotc a tudiz vhodny a tak.
Autorská citace #9
5.11.2009 12:41 - sirien
Dopis z Marseille píše:
To sice jo, ale malokdo je lame tolik ze by nekoho strelil ctyrikrat pistoli do bricha a ten strelenej odesel (bez jakehokoli nepohodli, pochopitelne) a za tyden byl naprosto v pohode.

Hrál si někdy airsoft?
Protože od té doby co si ho občas zahraju miluju kecy typu "na dva metry nelze minout" - s Felouen bysme mohli vyprávět o tom jak sakra těžký je trefit se na metr a půl, když po Tobě ten druhej střílí taky.
A to šlo jen o debilní plastový kuličky.

Co tim chci říct je, že když někomu s 8HP napálíš dvakrát po jednom a dvakrát po dvou dmg, tak to nemusí vůbec znamenat, žes ho čtyřikrát trefil. Jednou to mohlo jít mimo a on jen blbě ustoupil a praštil se do hlavy. Podruhý si vyvrknul kotník jak se hystericky schovával za něco když si na něj střílel. Pak ho trefila do břicha odražená kulka a zaryla se do masa. Teprve posledním zásahem mu střelíš do remene a přetneš nějakou středně důležitou tepnu.

Pak Tě někdo majzne pohlavě.
Dotyčný se zvedne a po jedné noze odpajdá, držíc si krvácející ruku, s lehkým otřesem mozku... v nemocnici mu vyndaj kulku, zašijou rameno a zafixujou kotník a druhej den může odejít s minimálním zraněním.

Je to prostě o tom jak to interpretuješ - a ten systém je takhle nastavenej právě proto, aby tohle umožňoval. Systém zranění je udělanej pro dramatičnost těch scén.

Píše:
System zraneni ve WoDu je opravdu, opravdu spatnej.

není pravda. Není nijak úchvatný, ale není špatný, je vcelku obyčejný.
A při správném zacházení se s ním dá velice dobře pracovat, aby to dávalo smysl a vytvářelo smysluplné výsledky.
Autorská citace #10
5.11.2009 12:53 - kin
Tak zatim všem díky, kouknu na systémy co neznam a přečtu (aspoň trochu, jestli mě chytnou)
Wushu určitě není špatný, ale nějak to není to co hledám. Teda aspoň myslim.

Abych napsal pro co to přesně chci:
mám chuť rozehrát nějakou mini kampaň (tak šest až osm her) nějaký speciální jednotky (SAS apod.), a chci tam hlavně akci, ale i takový scény jako je hackování, stealth akce apod.

Systémů mám na výběr asi dost (pokud by ale někoho ještě jakýkoliv napadl, nebudu se tomu bránit ;)), chtěl bych se ještě zeptat jestli máte nějaký svý triky, který používáta na navození adrenalinu, akce, lítání kulek okolo hlavy, krytí se apod.
Autorská citace #11
5.11.2009 12:58 - Sosáček
sirien píše:
A při správném zacházení se s ním dá velice dobře pracovat, aby to dávalo smysl a vytvářelo smysluplné výsledky.

Jo, kdyz ho predelas tak funguje dobre. To je fajn vedet.

Nicmene tak jak je ten system popsanej se tam s nicim takovym jako "2 HP je jednou odrazena kulka co te skrabla a podruhy tepna" nepocita, a generuje to fajn WTF momenty. Nemluve o tom, ze je dost lidi kterym pravidlo "na HP nezalezi, jak moc jsi zranenej urcuje GM podle nalady" neudela radost, a jak budes hracum vysvetlovat ze ctyri zasahy jsou vlastne tri minuti a kulka do hlavy chci videt ;)

(k minuti se nevyjadruju -- sice neumet nekoho trefit automatickou zbrani se zadobnikem na stovky naboju na dva metry je vec ktera vyzaduje talent, ale vubec jsem o minuti nemluvil, takze nevim co komu zas podsouvas)

Tak ci tak, tohle podle meho nazoru neni zpusob jakym by se mela akcni hra chovat (a princip "v zakladu to saje, ale muzes si to predelat" neni vec kterou by vsihcni vyhledavali), a proto na to kina upozornuju.
Autorská citace #12
5.11.2009 13:00 - Sosáček
Existuje jeste system ORE. Je jednoduchej a neuveritelne brutalni, da se sehnat na netu jako (legalni) pdfko wild talents nebo nemesis, kde jsou u superschopnosti, ale ty muzes ignorovat. Puvodne to autor vyrobil pro hru v obdobi druhy svetovy valky a je to system kde kryti, neprustrelny vesty, granaty, automaticky zbrane a krici plaba jsou fakt veci co pocitis ;)
Autorská citace #13
5.11.2009 13:05 - kin
To ORE zní zajímavě...
Autorská citace #14
5.11.2009 13:09 - sirien
kin píše:
Abych napsal pro co to přesně chci:
mám chuť rozehrát nějakou mini kampaň (tak šest až osm her) nějaký speciální jednotky (SAS apod.), a chci tam hlavně akci, ale i takový scény jako je hackování, stealth akce apod.

Shadowrun IV?

Dopis z Marseille píše:
Jo, kdyz ho predelas tak funguje dobre. To je fajn vedet.

éé... ne? Přestaň si domýšlet co ostatní neříkají. Nic nepředělávám, hraju to co je ve WoD napsaný.

A to co píšeš je blábol. Úspěchy ve WoD deklarují (narozdíl od jiných her), jak se zdařil záměr, nikoliv přímý výsledek.
Když po někomu střílím, chci ho zranit. Když ho donutím zapadnout do krytu a zlomit si přitom ruku, je to úspěch.
Když chci někomu prostřelit koleno, abych ho znehybnil, tak to je zas o něčem jinym. Když hodim exeption, tak ho tim nezabiju - jen mu rozsekám koleno na hadry.

Si ten systém nejdřív nastuduj než ho začneš pomlouvat.Dopis z Marseille píše:
(k minuti se nevyjadruju -- sice neumet nekoho trefit automatickou zbrani se zadobnikem na stovky naboju na dva metry je vec ktera vyzaduje talent, ale vubec jsem o minuti nemluvil, takze nevim co komu zas podsouvas)

podobnej bullshit jako s tim, že když střílíš na cíl, co je 2 metry daleko, tak nemůžeš minout.

Tuhle sme to s Jersonem na airsoftu zkoušeli, napálil na 10 metrů na běžícího Packu plnou dávku a z těch desítek kuliček ho trefil jen jednou - a to jen protože Packa běžel jak ve Žhavejch výstřelech, křičel, mával rukama nad hlavou, záměrně se nekryl...
Autorská citace #15
5.11.2009 13:16 - Jerson
kin píše:
chtěl bych se ještě zeptat jestli máte nějaký svý triky, který používáta na navození adrenalinu, akce, lítání kulek okolo hlavy, krytí se apod.

Téměř filmové popisy. Nejvěštší úspěch jsem měl při bojové scéně, kdy hráčské postavy byly prakticky pořád pod palbou z kulometů (a sami měli jen pistole), když se ukryli za zeď z prken, popisoval jsem, jak střely prolétávají zkrz, vyštípávají dlouhé třísky a otvory vrhají světelné pruhy (venku svítily světlomety a celá akce se odehrávala v noci)
Druhé pravidlo je "jedna akce, jeden hod" - žádná iniciativa, žádný hod na každou střelu a na zranění, sdružené hody za nepřátele, aby to odsýpalo. O to víc času pak mám na popisy, jak medička se zakrvácenou košilí (není to jení to její krev) se třesoucími prsty snaží nacpat náboje do revolveru - když si to hráčka nepopsala sama.
Používat pravidla pro krycí palbu, palebnou přehradu - pokud nejsou, tak si je vymysli (ale ne tak jako ve Voidu), protože ti to zajistí, že hráči budou střílet dlouhými dávkami zpoza úkrytu, jen aby udrželi protivníky zalezlé, a to znamená časté přebíjení a hlášky "Má ještě někdo náboje? - Tady, ale šetři ... TATATATATATA... - Říkal jsem šetři!"
Autorská citace #16
5.11.2009 13:20 - Jerson
sirien píše:
napálil na 10 metrů na běžícího Packu plnou dávku a z těch desítek kuliček ho trefil jen jednou - a to jen protože Packa běžel jak ve Žhavejch výstřelech, křičel, mával rukama nad hlavou, záměrně se nekryl...


Spíš ze dvou set, vyprázdnil jsem do něj celý zásobník, i když ti zase nemůžeš brát tak směrodatně, přeci jen úsťová rychlost je třikrát až pětkrát menší. Nicméně to že se lze na dva metry netrefit i z automatu je fakt, a na pět metrů se po rychlém běhu člověk nemusí trefit ani při zamíření.
Autorská citace #17
5.11.2009 13:31 - Quentin
Wushu

Fate 2.0 (nejlepší a nejhustší boje jsem hrál v tom)

s nějakou úpravou Spirit of The Century

a možná by nemusel bejt špatnej ani třeba Red Box Hack; ten na to není přímo stavěnej, ale boj se tam zdá být jednoduchý a rozdělení druhů arén vypadá zajímavě.
Autorská citace #18
5.11.2009 14:14 - Sosáček
sirien píše:
A to co píšeš je blábol. Úspěchy ve WoD deklarují (narozdíl od jiných her), jak se zdařil záměr, nikoliv přímý výsledek.

Muzes mi rict stranu na ktery je to napsany?

sirien píše:
podobnej bullshit jako s tim, že když střílíš na cíl, co je 2 metry daleko, tak nemůžeš minout.

Jelikoz ve WoDu nejsou postihy za pohyb kterehokoli ucastnika boje jakymkoli smerem, tak mi jakakoli souvislost s tim co probirame neni jasne. Nemluve o tom, ze ve WoDu netrefit nelze, takze ... visjak. Zaroven se neuraz, ale nazory airsoftistu ohledne prestrelek hodlam brat stejne vazne jako nazory aikidistu z poulicnich bitek.

(btw exception se pise jinak nez pises. normalne bych to nekomentoval, ale prudil jsi maguse za 6d misto d6, takze to mas za to :P )

...

Quentin: +1 k Fate. To je docela dobra ukazka systemu kde se ti popisum nic neplete do cesty.
Autorská citace #19
5.11.2009 14:27 - Jerson
Dopis z Marseille píše:
Zaroven se neuraz, ale nazory airsoftistu ohledne prestrelek hodlam brat stejne vazne jako nazory aikidistu z poulicnich bitek.

Přestřelky obecně jsou jedna věc, ale schopnost trefit se zbraní na tři metry je věc druhá, tam si už představu můžeš udělat.
Autorská citace #20
5.11.2009 14:27 - bigbythewise
Dopis z Marseille píše:
Zaroven se neuraz, ale nazory airsoftistu ohledne prestrelek hodlam brat stejne vazne jako nazory aikidistu z poulicnich bitek.


This.

Jerson píše:
Nicméně to že se lze na dva metry netrefit i z automatu je fakt.


Úplně vidím tu scénu z Pulp Fiction. Sice to nebyl automat, ale to je vcelku jedno.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08202600479126 secREMOTE_IP: 44.201.24.171