Produkty

ShadoWWW
4.8.2009 09:32
Pathfinder
Píše:
Originally Posted by Vic Wertz
Ten days before the launch of their much-anticipated Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook, Paizo Publishing today announced that the first print run of the book has sold out, with all preordered copies on their way to stores for an August 13 release. With preorders more than five times greater than for any previous product in Paizo's seven-year history, orders for the Core Rulebook continue to mount even as the company speeds to produce another print run. Paizo.com has retained enough copies to handle all paizo.com subscriptions and pre-orders. Customers who have not already placed a pre-order with paizo.com or their game or book retailer are encouraged to seek out a copy immediately following the book's retail release, as supplies are expected to run out well before the arrival of a second print run in early November.

"We thought we had printed enough to last us at least until the end of this year, but skyrocketing demand from our customers and distributors has us reprinting already," Lisa Stevens, CEO of Paizo said. "We have a healthy amount heading to Gen Con, but we think even those will go fast, so don't delay in picking up your copy!"

The Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook is the first release in the Pathfinder Roleplaying Game line of hardcover tabletop RPG rulebooks. Clocking in at a whopping 576 pages and at a weight of more than four pounds, this $49.99 rulebook is the newest incarnation of the 3.5 version of the world's best-selling roleplaying game. Playtested by more than 50,000 players over the last year, the Pathfinder RPG Core Rulebook is the most hotly anticipated tabletop RPG release of 2009. A massive electronic download file ($9.99) will remain available at paizo.com.

"The phenomenal support of the constantly growing community of Pathfinder RPG players has been a staggering sight to behold," said Paizo Publisher Erik Mona. "To sell out a hugely ambitious print run before the release date just goes to show what an immense audience this game will enjoy in the years to come."


Překlad:
Píše:
Poslal Vic Wertz
Deset dní před vydáním netrpělivě očekávaného Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook přišel dnes Paizo Publishing s oznámením, že první vydání knihy bylo vyprodáno se všemi předobjednávkami, putujícími do obchodů ke dni vydání 13. srpna. Předobjednávek je petkrát víc než pro kterýkoli jiný produkt v sedmileté historii Paizo. Počet objednávek na Core Rulebook se stále zvyšuje a firma narychlo připravuje nové vydání. Paizo.com zajistil dostatek kopií k pokrytí všech předplatitelů paizo.com i předobjednávek. Zákazníci, kteří dosud neučinili předobjednávku na paizo.com nebo u svého hernho nebo knižního prodejce, by se měli porozhlédnout po knize okamžitě po jejím vydání. Dodavatelé očekávají vyprodání ještě před příchodem druhého vydání na začátku listopadu.

"Mysleli jsme, že máme dostatek výtisků, aby nám vydržely aspoň do konce tohoto roku, ale raketový vzestup poptávky našich zákazníků a distributorů nás donutil k dotisku," sdělila Lisa Stevensová, výkonná ředitelka Paizo: "Máme ještě určité množství pro Gen Con, ale domníváme se, že i ty rychle zmizí, tak neotálejte s vyzvednutím svého výtisku!"

Pathfinder Roleplaying Game Core Rulebook je první knihou řady Pathfinder Roleplaying Game stolních RPG knih v pevné vazbě. Obsahující úctyhodných 576 stran a vážící víc než 4 libry (1,8 kg) jsou tato pravidla (za $49.99) nejnovější inkarnací verze 3.5 světově nejprodávanější hry na hrdiny. Pathfinder RPG Core Rulebook byl testován více než 50 000 hráči po celý minulý rok a je nejžhavěji očkávanou stolní RPG vydanou v roce 2009. Masivní stahování souboru eletronické verze (za $9.99) zůstane dostupné na paizo.com.

"Fenomenální podpora stále rostoucí komunity hráčů hry na hrdiny Pathfinder byla něčím nevídaným," řekl vydavatel Paizo Publisher Erik Mona. "Vyprodání nesmírně ambiciózního vydání před datem vydání jen ukazuje, jak ohromné obecenstvo si bude užívat tuto hru v následujících letech."


Co si o tom myslíte? Překvapil vás tento úspěch nebo jste ho očekávali?
Autorská citace #1
4.8.2009 09:38 - Lotrando
Píše:
"Vyprodání nesmírně ambiciózního vydání před datem vydání jen ukazuje, jak ohromné obecenstvo si bude užívat tuto hru v následujících letech."


Ale žádný číslo, pro jistotu :).

Děsí mě ten rozsah.

Jinak, načasovat to rok po 4E bude asi dobrý nápad. Hráči jsou už přesycení a mohou se díky tomu vrátit k ostatním Paizovským titulům nesporné kvality. Spousta hráčů, kteří kvůli rozehrané kampani nepřestoupili, se také určitě poohlíží po alternativě.

Konkurence je třeba, přeju jim úspěch.
Autorská citace #2
4.8.2009 19:20 - ShadoWWW
Mně se líbí, že dnes, v době, kdy se mluví o úpadku stolních RPG i ekonomiky, kdy firmy zatracují jejich vydávání, přichází firma s kvalitním RPG a naprosto proráží.

Je to díky marketingu? Jistě. Je to kvůli fanouškům Pathfinder? Určitě. Ale jen to nestačí. Přichází zároveň hra, pro kterou Paizo udělal vše, aby byla opravdu kvalitní. Jak po stránce designu, tak řemeslného zpracování (kvalitní papír, vazba, obrázky apod.). Navíc po celou dobu vývoje naslouchal přáním svých fanoušků a komunikoval s nimi.

A kdo říká, že PDF zabíjí RPG? Paizo nabídl svou knihu ke stažení za směšnou cenu a přesto je nevídaně úspěšný v prodávání tištěné verze.

Osobně si myslím, že klíčová byla ona komunikace s fanoušky. Že se jim snažili vyjít maximálně vstříc. A velkou roli hraje taky načasování. Přiznám se, že kdybych byl velkým fanouškem DnD 3.5E a měl nakoupených mnoho knih z této edice, určitě bych radši přešel na Pathfinder než si znovu kupoval celou sérii v 4E.
Autorská citace #3
14.8.2009 09:30 - ShadoWWW
PDF verze nového Pathfindera je venku - na stránkách Paiza (jen za 10 dolarů).
Autorská citace #4
14.8.2009 10:29 - thief
I když jsem od začátku přál Pathfinderu úspěch, musím přiznat že jsem mile překvapen. Nečekal jsem, že světová komunita hráčů, kteří vydrželi tlak ze strany Wizardů a zůstali u 3,5e, bude natolik početná a odhodlaná ve svém přesvědčení, a nenechá se okrást o plnohodnotnou RPG.
Já zůstal u 3,5e, ale Pathfinder by byl jasnou alternativou.
Autorská citace #5
14.8.2009 10:37 - Sethi
Plnohodnotné RPG. Proboha, děcka. Vysvětlete mi, jak může systém ovlivnit to, jestli je RPG plnohodnotné nebo ne. Vždyť to "RP" zařizují hráči - ne pár pravidel a čísel napsaných na papíře.
Autorská citace #6
14.8.2009 10:42 - Merlin
ani já jsme nepochopil co je plnohodnotná RPG. Teda asi bych mohl říct, že my hrajem plnohodnotnou RPG: Hráče to baví, DM to baví.
Autorská citace #7
14.8.2009 10:47 - ShadoWWW
Podle mě plnohodnotné RPG jsou 3.5e i 4E. Pro ty, kterým nesedla 4E je Pathfinder alternativou, která se bude do budoucna stále rozvíjet v konvencích 3.5e.

Pro 3.5e toho vyšlo ale tolik, že spousta hráčů si s jejími doplňky v pohodě vystačí dokonce života a nic nového nepotřebují.

Už i já mám pro 4E tolik knih, že si s nimi v poho vystačím na věky. Když připočítám ještě nějaké další pro mě zajímavé 4E knihy, co mají vyjít, asi nebudu mít potřebu přecházet na 5E.

Jinak Pathfinder má opravdu pěkný layout a grafiku. A podle mnohých je velkým vylepšením oproti původní 3.5e. Osobně vidím Pathfindera jako plnohodnotného konkurenta DnD 4E, který může bavit stejně dobře. Obě hry se dále vyvíjí a bude zajímavé sledovat, jak se budou ovlivňovat.
Autorská citace #8
14.8.2009 10:49 - ShadoWWW
A co mě mile překvapilo, že úvodní slovo k novému Pathfinderovi napsal Monte Cook. :)
Autorská citace #9
14.8.2009 10:54 - Colombo
Podle mého je plnohodnotné RPG i DrD, Fudge nebo Window.
Autorská citace #10
14.8.2009 10:56 - Lotrando
ShadoWWW píše:
A co mě mile překvapilo, že úvodní slovo k novému Pathfinderovi napsal Monte Cook. :)


Tak z toho už jsem vyrostl. Podle mě je právě on důvodem pro otřesnou GSL 4E.

Obecně, lidi příliš ochotně systém nemění. Kdo byl spokojený s 3.xE u ní i zůstane. My jsme ji třeba hráli krátce a protože s námi hrají i naše drahé polovičky, radši jsme přešli na 4E. Ta svým uspořádáním vyžaduje znalost jen omezeného množství pravidel, které jsme schopni do nich dostat a ony jsou pak spokojené. Na samotné RP nám pak stačí daleko volnější pravidla. U nás měla 3E za následek odpadnutí několika hráčů, pro přílišnou složitost.

btw, ta cena je fakt příznivá. Mě jen děsí rozsah té příručky. Je to strašně moc stránek :)
Autorská citace #11
14.8.2009 11:17 - yokuzava
Videl jsem nekde demonstracni video, chlapik tam povida o pravidlech a listuje jimi. No hruzna bychle to je :) jestli se nepletu tak 500 stran.
Autorská citace #12
14.8.2009 11:34 - Faire
bichle ;) Jsou recenze?
Autorská citace #13
14.8.2009 11:52 - yokuzava
Tahle je ale tvrda proto " bychle" ;))
Autorská citace #14
14.8.2009 11:59 - ShadoWWW
To preview je zde (YouTube)

Na recenze je ještě příliž brzy. Knižní verze ještě většině hráčů nepřišla a PDF verze vyšla teprve včera večer (zhruba v 21:00 našeho času). A server Paiza byl od té chvíle hodně přetížený. Mně se podařilo stáhnout to PDF až kolem půlnoci našeho času (a to jsem se snažil cedou dobu). To přetížení doznívalo ještě dnes ráno našeho času.

Zatím jsem viděl jen recenze beta verze, finální zatím ne. Ale dle ohlasů na forech jsou ohlasy většinou pozitivní (a to i od hráčů DnD 4E).
Autorská citace #15
14.8.2009 12:31 - ShadoWWW
Výhodou může být i to, že 3.5 příručky by měly být s novým Pathfinderem kompatibilní.
Autorská citace #17
15.8.2009 23:31 - Alnag
No... tak jsem si to v rychlosti prošel. A je to takové D&D 3.6

Vlastně jsem překvapený jako moc je tam původních věcí z PHB a DMG 3.5
Jediné, kde jsem zaregistroval výraznější změny jsou povolání ve smyslu více voleb, ale jinak je to stará dobrá třetí edice. A to, že spojili PHB a DMG do jednoho obrovského cventlu... tím utrpí hlavně DM, protože všechny ty zajímavější věci o vedení hry tam prostě nejsou.
Autorská citace #18
15.8.2009 23:52 - ShadoWWW
Příležitost pro Wizardy:
Chcete být dobrý GM? Kupte si naši DMG 4E a novou DMG II 4E :-)

Ale jinak bych řekl, že to byl účel, takový reklamní trik: všechno pouze v jedné knize! Nemusíte si kupovat kvanta knih jako u Wizardů. No a pak bych řekl, že více rad a postupů najdou GM v sérii dobrodružství pro Pathfinder a možná něco i v Pathfinder Roleplaying Game: The Pathfinder Bestiary.
Autorská citace #19
16.8.2009 11:40 - Lotrando
A tím ten reklamní trik zase skončí :). Nekupujte příručky, kupujte moduly, my vám řekneme, jak správně hrát.

Všechny společnosti chtějí vydělat, je to důvod proč existují. Podezřelí jsou ti, co tvrdí opak.
Autorská citace #20
2.9.2009 14:39 - ShadoWWW
První recenze nového Pathfindera.
Autorská citace #21
2.9.2009 15:04 - Faire
Pochybuju, že třeba k Mouse Guard další příručky vyjdou ;)
Autorská citace #22
17.12.2009 12:06 - ShadoWWW
Vyšel Bestiář k Pathfinderovi. Doporučuji mrknout na krásné ilustrace.
Autorská citace #23
17.12.2009 12:43 - Fibriso
super, ty obrázky jsou naprosto Cool, jen se mi nelibí par věcí jak je pojali...
(např: proč dobří draci vypadají demoničtěji nez ti zlí, proč majestátní sfinga vypadá skoro jak 15letej hipík a proč je Kyton proboha ženská... (že by SM?)
Autorská citace #24
17.12.2009 12:52 - ShadoWWW
Ohledně těch draků: Tak je jen vykradni a ty dobré vydávej za zlé a naopak. :)
Autorská citace #25
17.12.2009 12:56 - Nachtrose
ShadoWWW: neni nekde k vykradeni ciste art gallery pack ( jak treba u wizardu)?
Autorská citace #26
4.4.2010 12:15 - Zmar
Myslím, že art gallery si Paizo bude hlídat :D

Co se kytona týče, je to krapet návrat k předchozím edicím. Už to zase není poddruh ďábla, i když pekelník to je. V popisu je, že vypadají jako člověk (tedy i žena, že) omotaý řetězy. Spíš by mne zajímalo nakolik mají v rozdělení pohlaví mezi obrázky prsty společenská pravidla o rovném genderovém zastoupení... to víte politická korektnost je politická korektnost.

U draků by mě neděsil až tak ten vzhled, jako spíš že jsou to jedny z nejvíce pozměněných bytostí (spolu s démony atd.). Pathfinder se totiž pokusil zase krapet srovnat Challenge Rating s realitou. Ve výsledku to znamená, že edice 3.5 se pokoušela řešit malou výdrž potvor tváří v tvář hrdinům tím že na potvoru buldozerem nahrnula tunu HD (z great wyrmů (49 HD), balorů (33 HD) atd. se při stejném CR snažili udělat to, co by ve 4. Edici nazvali Solo Elite), tak pathfinder to prostě neřeší (wyrm i balor mají kolem 20 HD). Když chcete potrápit družinu, tak musíte sáhnout po potvoře se skutečně vyšším CR, nebo přihodit pár pohůnků, aby jste nedopadli jako jeden borec, co se divil, když mu družinka na 6. úrovni sejmula během pár kol draka s CR 7 v místnosti, kde se ani nemohl dostat do vzduchu z dosahu paladinovy sekery, což by se u potvory s křídly tak nějak čekalo.

To je jen demonstrace toho, co se vlastně v pathfinderu stalo. změn je víc, než si možná myslíme.

Jinak pro DM se chystá ještě jedna zvláštní knížka se všemi těmi radami atd. link

Jinak celá verze pravidel je k nahlédnutí zdarma tady, jen bez té grafiky...
Autorská citace #27
22.8.2010 10:26 - Vojtěch
Inu, dějou se věci. Pathfinder dále běží, 4E taky a prach pomalu sedá. U nás se nakonec hraje obojí s mírnou převahou Pathfinderu (4E úplně nenadchla, ale na nějaké rychlovky se přece jen vezme).

Pomalu se prodává již třetí dotisk pravidel a druhý dotisk bestiáře. Vyšly další knížky (cena PDF je stále obdobná), nezi nimi ony rady pro GM a rozšířené možnosti pro hráče. Chystá se Bestiář 2, kde by se měly objevit chybějící klasiky a také to, co bylo původně součástí Paizovských dobrodružství.
Autorská citace #28
12.9.2010 17:29 - Night of Triumphatorr
chystam minikampaň v PF a z důvodů úspory času dělám dopředu postavy hráčům. Jedna z postav má Dex -1. Čiselně mi vychází, že má lepší obranu když je flat-footed než když se může obránit (tj. započíst si bonus k obratnosti). Je to tak správně nebo jsem se někde sekl?
Autorská citace #29
12.9.2010 17:33 - andtom
NoT: Pathfinder rozeznává Bonus a Penalty. Tj. v daném případě bonus nezapočitávej, penalty ano.
Autorská citace #30
12.9.2010 17:40 - Night of Triumphatorr
takže ta čísla budou opačně?
Autorská citace #31
12.9.2010 17:44 - andtom
Měl by mít vždy postih -1, jak flat-footed, tak normálně (ne-flat-footed).
Autorská citace #32
12.9.2010 17:45 - Night of Triumphatorr
díky. Takhle by mě to nenapadlo.
Autorská citace #33
12.9.2010 17:58 - andtom
Prostě postava přichází flatfooded pouze o bonus, o postih nepřichází.
Autorská citace #34
12.9.2010 18:37 - Night of Triumphatorr
tak mám hotové dvě postavy. jak se na ně tak dívám (a listuju si bestiářem), tak mám strach na ně cokoliv poslat - jsou to strašní saláti...
Autorská citace #35
13.9.2011 19:52 - Night of Triumphator
Zdravím. Sháním nějaké dobrodružství pro (ideálně) postavy na 1.levelu (nebo prostě nízkém levelu). Máte někdo nějaké dobré zkušenosti s nějakým konkrétním (ať už od Paizo nebo někoho jiného)? Tématicky mi to je celkem jedno o čem by mělo být. Díky
Autorská citace #36
13.9.2011 20:56 - Vojtěch
Tohle jsem hrál, celkom dobré, ale pro 3.5 (nemyslím, že by to byl problém upravit). A je to zdrama.
Tohle jsem si koupil a nějak nelituji :)
Tohle je zadarmiko, ale ještě jsem to moc nečetl.
Tu je nějaký adventure path líznutý steampunkem, který je ale také na hromádce k přečtení, a také zdrama. Jo a bude to mít to i 4E verzi pro zájemce (až dole).
Autorská citace #37
14.9.2011 07:04 - Night of Triumphator
Vojtěch: díky, projedu a nechám se inspirovat.
Autorská citace #38
14.9.2011 07:29 - Vojtěch
Není zač. Osobně mě celkem nadchla to koupené dobrodružství (myslím, že při prohledání torrentů, nebo nějakých jiných zdrojů by asi nebylo problém ho ulovit bez placení, ale to je samozřejmě fůj, že :) ). Vesnice pro svou omladinu s hrdinskými sklony uspořádá něco jako bobříka odvahy v nedaleké kryptě a celé se to jaksi podělá. Polovina pastí obalená slámou aby neublížila, strašáci na klaccích a do toho...
Autorská citace #39
14.9.2011 07:55 - Night of Triumphator
Tak mě zase nedělá problém si koupit originál, ale je toho hodně a nevěděl jsem kde začít.
Autorská citace #40
14.9.2011 09:07 - Vojtěch
Kdybys měl konkrétnější představu, co od dobrodružství chceš, tak se něco můžu pokusit vyhrabat...
Autorská citace #41
14.9.2011 09:41 - Gurney
Vojtěch píše:
myslím, že při prohledání torrentů, nebo nějakých jiných zdrojů by asi nebylo problém ho ulovit bez placení, ale to je samozřejmě fůj, že :)

Ber to tak, že nakupovat v knihkupectví, taky nejdřív knížku otevřeš. Stáhnout několik dobrodružství, omrknout které se mi líbí a které ne a následně si to co hodláš hrát koupit je zcela regulérní postup...
Autorská citace #42
14.9.2011 17:26 - Vojtěch
Samozřejmě, že pokud bude následovat krok dvě, tak to bude hned lepší.
Autorská citace #43
14.9.2011 17:39 - Night of Triumphator
Než to tisknout (a shánět kde to vytisknu), to si to raději koupím :-) Co jsem se díval tak ve fantasy obchodu mají celkem výběr věcí k PF.

To prvolevelové dobrodružství vypadá dobře. Ještě jsem tam našel nějaký soubor 1.lvl postav goblinů - bomba.
Autorská citace #44
14.9.2011 17:49 - Night of Triumphator
Zatím uvažuju, že bych zkusil Second Darkness. Je to od prvního levelu nebo už tam jsou od počátku nějaká omezení? Vím jen, že to má být něco s drowy.
Autorská citace #45
14.9.2011 18:18 - Vojtěch
Gobliny jsem nechtěl vytahovat, protože jsme uvažovali o nějakém veřejném hraní právě tohohle :)

Jinak všechny Adventure Paths začínají na první úrovni, takže drapnout první sešit z nich je také možnost. Second Darkness se točí kolem elfů a jejich kostlivců ve skříni. Pozor na Drowy, v Golarionu nejsou pavoukomilní, ale démonomilní a veskrze zlí.

---Spoiler pro hráče---

Drowové Golarionu se samozřejmě rozmnožují normálně a jsou nenapravitelně zlí a zahořklí. Povrchový svět nějak odmítá jejich existenci jako téměř neznámou báchorku, což sami temní podporují. První drowov se vyvinuli z Elfů, kteří před blížícím se pádem meteoru (Starstone) neprchli kamsi mimo svět, ale namísto toho šli tak hluboko pod zem, že je ani bohové neslyšeli prosit o pomoc v zachování života a tak je odvrhli. V krutém světě kde jeden požírá druhého se stali těmi nejkrutějšími, aby přežii. Někde mezi tím se o jejich modlitby začali zajímat jiné mocnosti. Démoni Propasti s nimi uzavírali všelijaká spojenectví a nakonec se z toho vyvinuly šlechtické rody, každý s vlastním démonickým ochráncem. Nepočetní, ale mocní se Drowové stali metlou podzemí (i když zdaleka ne tak mocní jako v říších). Mstí se všemu a všem za to co se jim stalo, za to, že spolu s tím, jak v podzemí černaly jejich duše, černala i jejich kůže a stávala se nesnesitelně citlivou na slunce, které je kdysi živilo. Co je ale oběma stranami pečlivě střeženo (elfy nejen před světem, ale i před většinou své populace včetně nejvyšších vrstev) je, že elf, který je přesycen nenávistí se může v drowa změnit náhle a nevratně. Což je právě jádro pudla Second Darkness spolu s jedním takovým konečným řešením, za které by se nestyděl ani R. Heydrich. Celá AP je kolem Drowů a nikde jinde se zatím drowové, pokud vím nevyskytli (Paizo se jim chce spíš vyhnout).

První díl se točí kolem Drowů ale jen okrajově a hráči se v něm dostanou k vedení kdysi vyhlášené a nyní zruinované herny v zaplivaném přístavu plném ztracených existencí a podivných tajemství.
Autorská citace #46
18.11.2011 18:41 - Gurney
Tak brouzdám po stránkách Pelgrane Press (Esoterrorists, Trail of Ctulhu, Ashen Stars) a narazil jsem na dost zajímavou věc - Lorefinder, jakousi úpravu Pathfindera pro vyšetřovací hru ve stylu GUMSHOE systému. Na oficiálních stránkách se dá nalézt i osobák, cca 50stránková příručka pak má vyjít v březnu.
Autorská citace #47
29.11.2011 11:02 - ROBOcop
Lorefinder vypada skutecne skutecne zajimave.
Ohledne prekladu Pathfindera. Nema nekdo uz prelozene casti? At se to treba nedela 2x. To je pak zbytecna robota.
Autorská citace #48
7.12.2011 06:44 - Vojtěch
Autorská citace #49
7.12.2011 10:55 - Colombo
Teda, připomíná mi to spíše Necrony z W40K:)

Kažopádně, tahle dáma je Aztécká a oběvovala se za zatmění slunce.
Kdo si myslel, že se tyhle národy báli jen toho, že něco na chvilku zástínilo slunko?:)
Autorská citace #50
7.12.2011 11:03 - Vojtěch
Mno, je patřičně přikrášlená (a chybí jí nějaké ty plodnostní aspekty, jak řeší diskuze pod článkem), ale myslím, že ted už se zatmění budou bát i jisté pronárody házející kostkou. Každopádně doufám, že takových se vyrojí víc. Přijde mi to jako pěkná potvora :)
Autorská citace #51
7.12.2011 11:07 - Colombo
Plodností aspekty, to myslíš tohle?:
wiki píše:
The Tzitzimimeh had a double role in Aztec religion: they were protectresses of the feminine and progenitresses of mankind. But they were also powerful and dangerous, especially in periods of cosmic instability.


Každopádně je zajímavé, co s takovou bohyní plodnosti udělají měsíčky:P
Autorská citace #52
7.12.2011 11:35 - Vojtěch
Jo :)

Ona vám to říkala, že v té lednici máte zhasínat!
Autorská citace #53
7.12.2011 11:56 - wraiths
VojtěchHmm tak se tešíme na další nestvůru, jen to má nějaký malý útok na našeho trpaslíka :-D.
Autorská citace #54
7.12.2011 12:12 - Vojtěch
Trpaslíka čekají (zl)obři, požírat slunce se nebude (zatím).
Autorská citace #55
22.12.2011 22:16 - ShadoWWW
Co říkáte na nový (třetí) Bestiář?
Autorská citace #56
22.12.2011 22:33 - Vojtěch
Mě se moc líbí. Je tam dost (pro nás) východu, blízkého i dálného, nějaká ta Oceánie a Amerika, semo tamo Lovecraft. Rochním se v něm týden a docela mě baví.
Autorská citace #57
29.12.2011 09:03 - Merlin
já vám nevím...nějak mi vadí ty mnohonohé a zmnohačástírůznýchtvorů potvory...
Autorská citace #58
29.12.2011 10:02 - Vojtěch
Které jsou ale jaksi často z nějaké původní mytologie, nebo starší edice (autoři tím tak trochu podporují domádo konverzi klasických starých dobrodružství, třeba zrovna Tomb of Horrors s Demi-lichem, nebo Expedition To The Barrier Peaks s Froghemothem). My lidi holt máme jaksi tendenci tyhle věci produkovat.

Osobně mi chybí Bonnacon (to je ten ohňoprdící býk ze seznamu nejdebilnějších potvor) ;)
Autorská citace #59
29.12.2011 10:07 - Merlin
Tak..teď jsem se pobavil :)) str.232 a "Rusalka"...v anglickém textu to působí komicky...zvlášť když se tam objeví:
Rusalkas are cruel and bitter fey who inhabit waterways near
humanoid settlements. Although rusalkas are not undead,
some persist in believing that these fey form from the
spirits of those who met a sinister end in the water. Rusalkas
do little to dissuade such rumors. Rusalkas are fond of
keeping a few charmed monsters or powerful humanoids
nearby to aid in their defense or for other forms of cruel
and humiliating entertainment, but quickly grow bored
with such pets. When this occurs, rusalkas generally
murder the creatures and seek more interesting
replacement pets.
Autorská citace #60
29.12.2011 10:14 - Merlin
hmm..tak jsem doprohlížel celý B3 a ujednotil jsem si názor, že se mi vůbec nelíbí...a některý věci jsou skutečně už za hranicí vkusu (mého). Nicméně jsou tam i rádoby vtipné věci. jako třeba tenhle oduševnělý tvor: Wolf-in-Sheep’s-Clothing
Autorská citace #61
29.12.2011 12:31 - Vojtěch
Mno, podívej se, co o Rusalkách píše wikipedie, a asi sám seznáš odkud vítr fouká.
Autorská citace #62
29.12.2011 13:03 - Merlin
No já neříkám, že nefouká :) jen je to divný (pravda, že my taky používáme anglické, nebo obecně cizojazyčné názvy v českém textu)
Autorská citace #63
29.12.2011 15:24 - chrochta
Merline, a jak by měli takového "exota" (rusalku na západ od nás fakt neznají; profesor Nejedlý, medievalista frankofonní orientace, se před pár lety pokoušel Frantíkům vysvětlit, co to je "vodník" a dost se nechytal) přeložit do angličtiny?
Autorská citace #64
29.12.2011 16:06 - Vojtěch
Já myslím, že by to ani překládat nemuseli. Stejně jako my zrovna moc nepřekládáme dévy, kami, kelpie atd.
Autorská citace #65
29.12.2011 21:42 - Merlin
Chrochta: já neříkám, že přeložit...jen mě to tam pobavilo Rusalkas :).
Autorská citace #66
27.1.2013 19:16 - Nachtrose
Takova otazecka na vice znale: ma PF neco jak quickstart dobrodruzstvi? Neco, co se da vzit, rozdat postavy a zahrat aby si clovek udelal predstavu? A idealne kde to sezenu ( stahnu )?
Autorská citace #67
27.1.2013 19:24 - Vojtěch
We Be Goblins! je dobrá zábava (a hlavně zadarmo, že), Crypt of Everflame je prvotní učební zamýšlené pro přechod z D&D 3.5. Jinak pro naučení mají samozřejmě i lehce zjednodušený Beginner Box
Autorská citace #68
27.1.2013 22:05 - Nachtrose
Vojtech: dik za tipy.
Autorská citace #69
28.1.2013 11:01 - ShadoWWW
Beginner Box navíc v Příručce pro GM obsahuje přesně takové dobrodružství, jaké sháníš.
Autorská citace #70
28.1.2013 11:18 - klaymen
+1 pre Beginner Box.
Kupil som ho prednedavnom a je to vyborna vec na zaciatok.
Autorská citace #71
28.1.2013 12:00 - Nachtrose
No, kupovat ho momentalne asi nebudu. Na druhou stranu, do toho sezeni je casu dost, takze kdo vi... ;-) Mne jen proste drzi utkvele nutkani zkusit si PF a srovnat ho se 4e, v cem by nam to ve vysledku lepe odsypalo ( hlavne boje [ a ne, nechci zacit edition war]). I kdyz uz mi jinde radili, ze kdyz nam vyhovuje 4e, at dlabu na PF, ze tam jsou boje jeste zdlouhavejsi. A jak jsem ted koukal ten Beginner Box, tak se bez map a figurek taky neobejdou...
Autorská citace #72
28.1.2013 13:11 - Merlin
Nacht: to neobejdeš...mám odzkoušeno
Autorská citace #73
28.1.2013 18:02 - Vojtěch
Nachtrose: Mno, dá se to trochu poupravit, ale to se asi dá i 4E (13th Age jede bez figurek, ale zas tolik to načtené nemám), ale je to lepší s figurkami. PDFka beginner boxu se vlezou do 10 USD, ale na druhou stranu kartonové fugurky, mapka a kostky jsou taky fajn, když nejsi zavedený hráč se zázemím. Jinak pokud máš chuť jen odzkoušet boje, tak v Mephitu děláme Open Game, tak se můžeš kouknout zadarmo...
Autorská citace #74
28.1.2013 19:41 - Nachtrose
Vojtech: Memphit byl v planu uz posledne, ale trosku jsem si to nezorganizoval uplne dobre. Ne ze bych si primo stezoval, ale nektere veci museli ustoupit. Ted se dost mozna do Prahy dostanu zase az nekdy kolem druheho dilu Hobita...
Autorská citace #75
28.1.2013 19:57 - Vojtěch
Tak Kdyby se ti povedlo a věděl dopředu, tak se ozvi. Třeba se povede.
Autorská citace #76
20.3.2014 13:40 - ShadoWWW
Eric Mona na GAMA Trade Show prohlásil, že Paizo prodalo už 250 tisíc pravidel Pathfinder Core!

Pro srovnání: D&D Core 3.0 pravidel se prodalo něco málo přes 300 tisíc a 3.5 mezi 300 a 400 tisíci.

BTW Monte Cook prohlásil, že už prodal 18 tisíc pravidel Numenery a zařadil se tak mezi top5 RPGček současnosti.
Autorská citace #77
20.3.2014 15:12 - Colombo
huh? To stačí prodat 18 000 výtisků a jsem mezi top 5 RPG? Je to letošní prodej nebo něco takového?
Autorská citace #78
20.3.2014 15:27 - ShadoWWW
Colombo: Zkus, jestli to dokážeš. :-) Jinak je to samozřejmě za poslední dobu, myslím, že max. rok. Jinak mezi těmi zástupci jsou velké rozdíly. Nevím, jak je to teď, ale v roce 2009 D&D 4E příruček se prodalo za rok víc než všech ostatních RPG dohromady. Později už to bylo méně a Pathfinder posiloval. Ale mezi prvním a druhým je velký skok; mezi druhým a třetím určitě taky. Řádově určitě o stovky tisíc kusů.
Autorská citace #79
12.8.2014 22:14 - ShadoWWW
Když jsme u těch figurek... už jste viděli nové PF figurky?

Autorská citace #80
12.8.2014 22:18 - ShadoWWW
Taky se zdá, že PF se vrhá do videoherního průmyslu. GoblinWorks pracuje na Pathfinder Online a podle plakátu na stěně to vypadá, že vyjde i další počítačová hra z prostředí PF, která bude ohlášená na GenConu.
Autorská citace #81
13.8.2014 00:20 - Vojtěch
Jo, nějak jsem nepochopil, co to je za figurky. Jako sběratelská konina?
Autorská citace #82
13.8.2014 00:22 - Colombo
Igráčci?
Autorská citace #83
13.8.2014 07:42 - Me-dea
Proč, bože proč ... ty figurky jsou strašné.
Autorská citace #84
13.8.2014 07:58 - ShadoWWW
Asi chtějí oslovit mladší hráče.
Autorská citace #85
13.8.2014 08:20 - Merlin
WTF?
Autorská citace #86
13.8.2014 08:38 - Vojtěch
Ona je to koukám zas nějaká u nás ještě nepopulární série figurek, kterou asi Amík okamžitě pozná v návaznosti na reklamu v telce, ale našinec nepochopí.

http://www.minimates.com/collections/
http://www.minimates.com/our-story/
Autorská citace #87
13.8.2014 09:29 - Merlin
WTF?
Autorská citace #88
13.8.2014 09:37 - Vojtěch
Nejpolohovatelnější figurky na světě... asi pánové ještě neviděli modelínu :D
Autorská citace #89
26.8.2014 09:39 - Vojtěch
Pathfinder Unchained
Monster Codex
Strategy Guide

[speculate]Hmm... hmm... jestli já jsem neviděl podobný druh knih před koncem edice DnD. Každopádně se s pravidly evidentně experimentuje. Že by se k něčemu schylovalo na další GenCon, nebo Vánoce 2016? Inu uvidíme :)[/speculate]
Autorská citace #90
26.8.2014 10:55 - Alnag
Vojtěch píše:
Hmm... hmm... jestli já jsem neviděl podobný druh knih před koncem edice DnD. Každopádně se s pravidly evidentně experimentuje. Že by se k něčemu schylovalo na další GenCon, nebo Vánoce 2016? Inu uvidíme :)


Tak Paizo určitě bude chtít nějak reagovat na novou edici D&D. Takže spekulace, že se k něčemu "schyluje" určitě není až tak těžká. :)
Autorská citace #91
26.8.2014 11:14 - Vojtěch
Ono se něco blížit mělo i dle toho jejich rozvrhu na 7-10 let od vydání na další verzi. 2016 by tak odpovídalo od vydání PF Core 2009 a překopání něčeho takhle velkého musí být pár let ve vývoji. Už jen ty debaty ohledně revize pravidel v některých oblastech začaly před pár lety. Nečekal bych nějakou rapidní reakci aby zrarazili Wizardy, protože by tím byli sami proti sobě, kdyby pustili něco nedoladěného ven.
Autorská citace #92
26.8.2014 11:35 - Alnag
Vojtěch: Na druhou stranu o DnD Next už nějaký ten rok či dva vědí. Takže stejnou dobu mohou sami na něčem pracovat. To, že je to tajné nemusí znamenat, že je to nedoladěné. Ale jistě bude třeba spustit ještě PR mašinu.
Autorská citace #93
26.8.2014 11:53 - Vojtěch
Kdyby to byla přímá konfrontace, tak by to bylo by to na GenCon 2015, nejpozději Vánoce ten rok. Vzhledem k tomu, že ta alternativní pravidla jsou oznámena na Duben 2015, tak bych čekal, že to bude spíš počátek playtestu, kdy výsledek bude na GenCon 2016 nejdříve.

Ne že by Paizo nemělo kapacity na rychlejší vystřelení knihy, ale na druhou stranu by si krkolomnou změnou bez dlešího playtestu pro veřejnost mohli namíchnout fanouškovskou základnu, kterou právě tím natáhli od Wizardů. Zároveň taky budou mít dobrý přehled co na 5E funguje a nefunguje, aby se tomu vyhnuli.

Hlavní výhodou Paiza je, že vydělávají na dobrodružstvích, která jsou celkem přenosná i do 5E, pokud by Wizardi nedostali ven dostatek potravy pro DMy, i když znovuvydání Realmsů, Eberronu atd. jim určitě ukrojí ze zisků na settingu.

Každopádně Paizo si to myslím může dovolit to neuspěchat, protože nemají na krku někoho, jako Hasbro, které by zbytečně tlačilo na ziskovost. Wizardům tenhle problém snad taky odpadl (možná to bylo tady v nějakém překladu, kde jsem zahlédl, že na D&D brand se nebude tolik tlačit ohledně zisků, ale zdrojovat nemohu), takže nebudou chrlit vše rapidní rychlostí, takže se možná ustanoví takové nějaké soužití bez velké kofrontace.
Autorská citace #94
26.8.2014 20:56 - Vojtěch
Jason Buhlman tvrdí, že zatím určitě nejde ani o Pathfinder 1.5, tedy spíš sběr dat asi?
Autorská citace #95
29.10.2014 09:27 - ShadoWWW
Paizo vyhlásilo veřejný playtest pro novou příručku Occult Adventures, která by měla vyjít v červenci 2015. Více informací a odkaz na samotnou příručku najdete zde.
Autorská citace #96
29.10.2014 09:51 - Vojtěch
Jj, vypadá to na nějakou verzi psioniky.
Autorská citace #97
8.12.2014 07:47 - ShadoWWW
Projekt Morningstar měl být digitální nástroj pro DnD 5e (přejmenovaný později na Dungeonscape), ale nedávno byl znenadání zrušen. Nyní jeho vývoj znovu pokračuje opět pod označením Morningstar a má jít o digitální nástroj pro Pathfinder.

Evidentně poté, co se autoři nedohodli na další spolupráci s WotC, se na ní dohodli s Paizem.
Autorská citace #98
26.3.2015 09:03 - ShadoWWW
V rámci soutěže RPG Superstar, což je každoročně Paizem pořádaná soutěž pro hledání nových talentů, letos vyhrála Monica Marlowe a její 64 stránkové dobrodružství Down the Blighted Path vyjde knižně příští rok v lednu.

Tomu říkám pořádná soutěž. Nejen, že podporuje autory RPG, ale i fanoušky Pathfinderu. A to dobrodružství vypadá zajímavě nejen pro fanoušky PF.

Down the Blighted Path píše:
Into the Darkness!

Troubled times have come to the town of Macridi, as undead dwarves attack local festivals and abduct relatives of the fallen hero Lady Delbera Axebringer. The PCs are tasked with finding the source of these attacks and putting an end to it, a quest that takes them into the subterranean world of Nar-Voth, leads them on a mission to recover the axe Firebrand, and eventually carries them into the spires of the Court of Ether in an effort to end a necromancer's vengeance.

Down the Blighted Path is an adventure for 5th-level characters, and includes 64 pages of intense combat, daring exploration, and new threats. The author of this adventure, Monica Marlowe, was the winner of RPG Superstar 2015, in which hundreds of unpublished authors compete for the chance to write a Pathfinder Module, and in addition to her adventure, this book contains a host of new monsters and magic items designed by the contest's runners-up.

Players can expect to reach 7th level upon completion of this adventure—assuming they aren't killed by...



Autorská citace #99
26.3.2015 10:03 - Alwaern
Me likes.
26.3.2015 12:31 - York
ShadoWWW píše:
Tomu říkám pořádná soutěž.


To jo. Jenže na to potřebuješ mít silné (finančně i personálně) nakladatelství a silný produkt, který z principu podporuje podobný styl dobrodružství.
26.3.2015 13:23 - Gurney
Awesome, člověk by skoro začal hrát Pathfinder :)
26.3.2015 14:09 - ShadoWWW
York píše:
To jo. Jenže na to potřebuješ mít silné (finančně i personálně) nakladatelství a silný produkt, který z principu podporuje podobný styl dobrodružství.

Podobné soutěže vyhlašují i malá nakladatelství. Třeba Troll Lord Games a další. RPG Superstar je akorát nejslavnější, protože ji vyhlašuje Paizo. (A má největší kvalitu, protože v Paizu je hodnotí Mistrovští tvůrci dobrodružství s velkým M.)

I v Česku běžela kdysi podobná soutěž O spár zlatého draka.
24.4.2015 20:21 - ShadoWWW
Flampové jsou poslední dobou oblíbení.

Flamp z nové knihy Pathfinder Unchained. (Obrázek se dá rozkliknout do většího.)
24.4.2015 20:43 - sirien
Se to Paizu žertuje, když už je BADD v tahu a Patricia Pulling hnije někde v kostele meditujíc o tom, že za smrt svého syna možná fakt může sama, co? Za takovejch podmínek a s New Atheist Movementem za zády umí bejt frajer každej... Vydat Demon the Fallen před dvaceti lety - to byla odvaha!
24.4.2015 23:41 - Vojtěch
???
25.4.2015 10:30 - sirien
Sorry, referenční humor.

historie DnD - z odkázané stránky poslední věta posledního odstavce a pak další stránka.


Jack Chick a jeho komiks Dark Dungeons byl nedávno zfilmovaný, loni jsem k tomu dělal titulky.
Pokud si to pustíš, tak ve scéně kde promítají intro k životě na univerzitě si všimni krásné reference na parovodní tunely (vysvětlení najdeš v odkázaném článku a popř. v tom krásném anti-DnD propagandistickém filmu s tuším že Tomem Hnaksem?)

Nějaké shrnutí je i jedné mé staré práci RPG představující (někde tam je kapitola "historie" nebo "kontroverze", jedno z toho).

Nějaké detaily se dají najít i na wikipedii. Jinak když si dohledáš některé ty texty od Patricie Pulling tak jsou fakt docela lol.


Ta poznámka o atheist movement se pak váže k tomu že Pulling byla typická Bible-belt americká křesťanka a v té její kampani jí pomáhali různí tamnější pošahaný klerici, který pozdějc podobně zaútočili i na Vampire the Masquarade (ale to už byli z většiny na ústupu, takovej štěk aby se neřeklo).


EDIT: oh, a samozřejmě, pointa celé věci se opírá o to, že ShadoWWWem odkázaní Flampové vypadají jako jasné Velké Špagetové Monstrum. (vygoogli si Pastafariány a církev Velkého Špagetového Monstra)
25.4.2015 15:42 - Vojtěch
Jo tak to špagetové monstrum mi uniklo.
22.9.2015 22:16 - ShadoWWW
Kickstarter na unikátní pathfinderové kovové kostky (oficiální).
23.9.2015 05:00 - Vojtěch
26.10.2015 18:38 - ShadoWWW
Chystá se pátý Bestiář.



Je s ním spojeno i fanouškovské hlasování.
26.2.2016 10:56 - Nalar
Ak si chce niekto ulavit svedomiu za upiratene PDF a zaroven prispiet na charitu, tu ma moznost.

https://www.humblebundle.com/books/paizo-pathfinder-bundle
26.2.2016 11:16 - ShadoWWW
Paizo válí!
26.2.2016 11:38 - ByTrit
Toto všetko za 23€? mno nieje o čom. Samotný starter set stojí okolo 35$
26.2.2016 11:55 - Aegnor
ROBOcp: s knižníma humble bundlama nemám zkušenosti, ale mělo by jít o pdfka (viz nápis "multi-format" když na něj najedeš). Fyzická kopie je pouze za těch $25 Pathfinder RPG Beginner box, kde teda není započítaná doprava.
26.2.2016 12:00 - ROBOcop
Aegnor: OK diky za odpoved. Sorry ja puvodni prispevek smazal :o)
18.9.2018 12:49 - sirien
Tak sem pátral, pátral a nakonec sem se dopátral... a mám v rukou Chrochtův takřka kompletní překlad původního Pathfinderu (resp. současného Pathfinderu) a jeho souhlas s tím ho případně pustit ven. Má to dva drobné háčky:

Chybí překlad kouzel

...přičemž Chrochta už ho dodělávat nebude, mimo jiné i protože má momentálně rozpracované jiné překlady a práce (zejm. ale nejen k DnD 5e) které chce dokončit víc. Uznávám, že překlad hromady kouzel možná není až tak záživný, ale srsly, je to už jen jedna poslední kapitola z celé příručky - nechcete se toho někdo ujmout?

Bude to chtít dodělat grafiku

...což by ale mělo být fakt easy, protože ta příručka je sice fakt hezká, ale je dělaná '90s technologií, která je z pohledu dnešního InDesignu na pohled naprosto triviální. Vysázení bude buď poměrně lehká, byť možná otravná práce pro někoho kdo InD zná, nebo ideální prostor pro někoho, kdo se chce v InD zapracovat, popř. chvilka přípravy základních šablon od někoho kdo InD zná a super prostor pro někoho, kdo se chce s InD nově naučit.


Proč to dělat i když teď vychází PF2?

1) protože i kdyby nic jinýho tak to je krásnej kus do místní výstavky :)

2) protože srsly, je to takřka hotová skoro 600 stránková příručka která by měla zůstat navěky nedodělaná v šuplíku jen kvůli jedné nehotové kapitole, protože druhý původní spolupřekladatel odpadnul - se tu přece v rámci komunity najde někdo, kdo to pomůže dorazit, ne?
18.9.2018 13:22 - sirien
Dobře, budu fér... teď koukám podrobně a těch kouzel je teda 150 stránek. Z čehož teda půlka sou nějaký hlavičky s parametrama, takže řekněme že to hodí 100 stran textu. Docela dost jednoduchou angličtinou. Což kdyby si šáblo 5 lidí, tak to je 20 každej :)
12.9.2021 11:11 - ShadoWWW
14.9.2021 20:46 - crystoball
Tak pokud se rozhodnete dopřeložit a vydat PF1e Core Book, tak smekám lidičky.Za mě by byl fajn i ten překlad bez kouzel. Dost by to pomohlo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17999792098999 secREMOTE_IP: 34.228.239.171