Produkty

Magus
31.7.2009 12:07
Hrdinové Fantasy
Hrdinové Fantasy (HF) se od ostatních společenských her značně liší. Jednotliví hráči hrají postavy (dobrodruhy), žijící ve smyšleném světě, který vytváří a řídí jeden z hráčů - Pán hry (PH). Hráči říkají, co dělá jejich postava a PH sděluje hráči reakci okolí na činnost jeho postavy.

Hraní HF si můžete představit jako divadelní hru nebo psaní knihy, kde jednotlivé části píší hráči (za své postavy) a Pán hry je režisér, scénárista a jevištní mistr v jedné osobě.

Cílem hráče je pak co nejlépe svou postavu vést a bavit se její hrou. Jeho prohrou je zejména nuda, jeho výhrou naopak dobrá zábava. Hráč se musí se svým hrdinou sžít a jednat tak, jak by se zachovala v dané situaci jeho postava. Musí se vžít do její role, ponořit se do světa, ve kterém žije, a odpoutat se od reálného života.

Máte s touhle hrou skušenosti je dobrá?
stránky
Autorská citace #1
31.7.2009 12:09 - Nachtrose
!!!
Autorská citace #2
31.7.2009 12:10 - Magus
Autorská citace #3
31.7.2009 13:26 - Jerson
Tuhle hru mám doma, a je to asi první vydání, plné chyb a zbytečně složité. Navíc úvodní ukázka ze hry je snad ten nejhorší příklad, jaký jsem kdy v pravidlech četl, a dal bych mu název "Jak v žádném případě nehrát"
Autorská citace #4
31.7.2009 13:47 - Magus
a Proroctví?
Autorská citace #5
31.7.2009 14:07 - Fibriso
proroctví je skvělý...
Autorská citace #6
31.7.2009 14:32 - Dracain
Jerson:Četl jsem prvních pár stránek pravidel a líbily se mi šikovné příklady hraní, něco takovýho:
Celoživotním snem Pavouka je zbohatnout
a ležet na hromadě zlata. Naopak
cílem kouzelnice Vearmey je hledání
moudrosti a boj proti zlu, o zlato ani
zájem nemá.
Jednou, když si Pavouk s Vearmeou
sedli ke stolu v hostinci U Zlatého džbánu,
všimli si pod stolem zapomenutého
váčku. Pavoukovi zazářily oči a hned po
měšci chňapl, aby jej elfka nepředběhla.
Ji ale peníze nezajímají a spíše se bude
rozhlížet, kdo je tam zapomněl, aby mu
je mohla vrátit.

...ale to je asi tak vše... tohle nemá cenu řešit, podle mě každý RPG může být skvělý, když si ho hráči trochu poupraví podle svýho, a hlavně, když umí hrát!
Autorská citace #7
31.7.2009 14:52 - Gurney
Proroctví je super deskovka, dá se doplnit i trochou RP a pak je to chvilkama totální masakr :) Chceš o něm (Magusi) něco vědět nebo jsi jen tak z nudy založil další diskuzi?

Dracain: No je fakt že skoro všechno se dá po nějakých úpravách hrát, otázkou je proč něco složitě upravovat když si jen tak z hlavy vzpomenu na pět dalších rpgéček ve kterých se dá odehrát to samé a mechanicky jsou mnohem lepší.
Autorská citace #8
31.7.2009 17:08 - ShadoWWW
HF jsou trochu překombinované... To už DrD+ je lepší.
V poslední době mám tyto preference: Buď DnD 4E nebo Střepy snů. Možná i one-shot Fate.
Autorská citace #9
31.7.2009 18:26 - Magus
Neco vedet ja nikdy nezakladam nic jenom tak=)
Autorská citace #10
1.8.2009 08:26 - Dracain
Proroctví by mě taky zajímalo, autor V. Chvátil, nebo se pletu?
Autorská citace #11
1.8.2009 14:45 - Faire
Jj, nejlepší autor deskovek u nás (a jeden z nejlepších na světě). Moc doporučuji jeho Galaxy Trucker a především Space Alert (nejlepší kooperativní deskovka).
Autorská citace #12
2.8.2009 10:47 - Colombo
Já měl nejvíc oblíbenou Arénu, Proroctví mi připadalo podobné jako talisman, průběh je prostě každou hru naprosto totožný.
Autorská citace #13
2.8.2009 21:21 - sirien
ShadoWWW píše:
HF jsou trochu překombinované... To už DrD+ je lepší.

HF vyhrávaj nad DrD+ těžkou převahou alespoň naznačeného skill based s volným prostorem pro hráče a vypravěče oproti nezvládnutému C&L provázanému s nedodělanou kosmologií.

Mizerný je oboje. Kdysi sem na HF napsal nějakou kladnou recenzi, vlastně ani nevim proč...
Autorská citace #14
2.8.2009 22:11 - Colombo
protože jsi za to dostal prachy?
Autorská citace #15
2.8.2009 23:13 - sirien
Za recenzi na RPG Fórum? Nemyslim. Nicméně vživotě jsem nenapsal žádnej článek ve kterym bych tvrdil něco jinýho, než si skutečně myslim, kvůli penězům. Nenašel se nikdo kdo by mi takovej prohřešek proti vlastní morálce dokázal adekvátně zaplatit. Když už sem někde mlel nesmysly (a to mockrát nebylo), měl jsem k tomu vždy jiné důvody než peníze
Autorská citace #16
3.8.2009 08:40 - Bouchi
Colombo píše:
Proroctví mi připadalo podobné jako talisman, průběh je prostě každou hru naprosto totožný.

Podobnost s Talismanem je pochopitelne naprosto zamerna, Vlada byl pozadan o vytvoreni Proroctvi jako nahrady za Talisman pote co GW celosvetove stopli licence.
Nicmene s tim totoznym prubehem si dovolim nesouhlasit (na zaklade her, ktere jsem hral ci sledoval). Samozrejme vic ty rozdily vyniknou, kdyz se prida aspon jedna rise ci jine prvky z nektereho rozsireni.
Autorská citace #17
3.8.2009 12:36 - sirien
Bouchi píše:
Samozrejme vic ty rozdily vyniknou, kdyz se prida aspon jedna rise ci jine prvky z nektereho rozsireni.

To je správná marketingová hláška :D

Nicméně jiné téma - Aréna se nějak ztratila z povědomí, přitom na GC měla docela undergroundový úspěch... copak s ní je teď? Kdysi jsem jí párkrát hrál a připadalo mi to jako docela dobrá hra, ale pak najednou se slehla zem - žádné rozšíření s postavami, žádné nové mapy arén, žádná předpřipravená scenária nebo tak něco... prostě nic, to se skutečně tak moc nechytla že nemělo smysl dělat rozšíření?
Autorská citace #18
3.8.2009 12:57 - Jerson
Aréna byla hodně taktická a tedy komplikovaná, navíc byl obrovský rozdíl mezi zkušeným hráčem a začátečníkem, ale i mezi hráčem který prostě dokázal odhadovat a tím, který to nedokázal, takže se velmi na ni velmi obtížně lákali hráči.
Autorská citace #19
3.8.2009 13:04 - Colombo
Jn, hry ve kterých nezávisý průběh hry výhradně na štěstí (Osadníci) nikdy nebyly zrovna oblíbené.
Autorská citace #20
3.8.2009 13:08 - Gurney
Magus: Tak proctví mi přijde dost dobré, ve zkratce máš kruhovou mapu po které putuješ a snažíš se ve městech (když říkám město myslím tím různá osídlení jako pevnost, magická věž, vesnice, tábor, ...) a na cestách mezi nimi získávat nové věci a schopnosti a když ti přijde že toho máš dost pokračujete do sfér, vytřískat z nich různé artefakty o které se následně pobijete mezi sebou. Doporučuju okořenit trochou roleplaye.
Autorská citace #21
3.8.2009 14:10 - Merlin
Gurney: a tequily
Autorská citace #22
3.8.2009 14:27 - Faire
Osadníci rozhodně nejsou závislí jen na štěstí, i když role štěstí je v nich nepopiratelná. Se slušnými hráči je hodně důležitá i diplomacie, stejně jako strategie (zvl. s rozšířeními).

Arena stála na super myšlence, ale některé věci mi přišly dost hloupé - především způsob připravování akcí byl dost těžkopádný.

Mmch. má Altar něco společného s CGE?
Autorská citace #23
3.8.2009 14:43 - Jerson
V Aréně byla podle mě nejlepší myšlenka, která se objevila jen na jediné kartě - totiž čím větší útok, tím větší zranění, když vyjde, a tím větší nevýhoda, když nevyjde. U jiných karet tomu tak nebylo - a svou poslední hru jsem hrál proti klukovi, který měl nadrcené dva skřety a chtěl začínat na dva kroky od sebe uprostřed arény, takže se zlodějem jsem neměl čas si nic neplánovat - a to fakt nešlo udolat.

No a pak to bylo těch 30 nezodpovězených otázek ohledně pravidel, které hlavním dílem přispěly k tomu, že jsem Arénu přestal hrát. (I když cítím povinnost napsat, že to nebyla chyba Altaru.)

Osadníky jsem hrál jednou a nikdy víc. Možná to byla jen náhodou naprosto nezábavná hra, ale prostě mi nesedli.
Autorská citace #24
3.8.2009 14:51 - Blaine
Jerson: Nebo jsi mel proste jenom smulu. Jeden cas jsme se s Osadnikama hodne vyblbli, hrali jsme je v kuse asi mesic v lete. Kazdy den prumerne jednou. V sesti to bylo poradne maso:)
Autorská citace #25
3.8.2009 15:01 - Jerson
Mi to hráli taky v šesti, ale tak je to jedno. Zato třeba osadníci pro dva hráče byli mnohem zajímavější.
Autorská citace #26
3.8.2009 15:04 - Blaine
Ty karetni? Ty jsem hral snad jednou a uz si je vubec nepamatuji.
Autorská citace #27
3.8.2009 15:07 - Jerson
Jojo, ty karetní. I když stejně na prvním místě stojí Dawn of War, což je taky karetní hra, ale úplně jinak.

Dracain píše:
Četl jsem prvních pár stránek pravidel a líbily se mi šikovné příklady hraní,


Teď jsem si toho všiml ... já měl namysli úplně první ukázku ze hry, kdy postvy přijdou ke spícímu trollovi, zabijou ho, dojdou do vesnice, vesničané se radují a starosta dá skupině peníze a trollí hlavu. Prostě ukázka vraždy bez jakýchkoliv zábran, bez pátrání po souvislostech, navíc ještě za peníze, žádné hraní charakteru ... prostě to co bych označil za špatnou hru.
Autorská citace #28
3.8.2009 15:10 - Faire
Jj.
Autorská citace #29
3.8.2009 15:26 - sirien
Colombo píše:
Jn, hry ve kterých nezávisý průběh hry výhradně na štěstí (Osadníci) nikdy nebyly zrovna oblíbené.

Rozdíl mezi zkušeným a nezkušeným hráčem Osadníků byl dost vidět. A s rozšířeníma to poměrně roste.
A celosvětová oblíbenost šachů, go, dámy a podobných mluví proti Tobě.
Autorská citace #30
25.9.2020 22:08 - PetrH
Tvl hrdinove fantasy vol 3 jdou ven, nektomancie https://www.hrdinovefantasy.cz/
Autorská citace #31
25.9.2020 23:57 - sirien
WHAT!?

Měl sem za to, že tohle kompletně umřelo z nezájmu publika a vyčerpání autorů a zapadalo prachem zapomnění ROKY zpátky! Da faq?
Autorská citace #32
26.9.2020 13:42 - Jerson
Možná si myslí, že když teď vychází tolik fantasy systémů, předložených i nových, tak že se s nimi uchytí.
Autorská citace #33
26.9.2020 13:47 - PetrH
Nakonec proč ne. Docela dobrá idea je nechat pravidla volně venku a připravena na podporu technologií.
Autorská citace #34
26.9.2020 13:58 - sirien
Jako... já proti HF principielně nic nemám, v podstatě to je mesh-up DrD s GURPS, do kterého autoři vložili poměrně dost snahy a dokonce designového úsilí (takže to neni násilnej mesh-up, ale má to zjevně nějakou ideu a vlastní identitu - plus to co pamatuju - což, uznávám, už neni moc dobře, ale... - dopadlo o dost líp než DnD+GURPS=Schwarze Auge...), jen jako - svýho času ten systém měl nějakou pointu a dobově ten design nebyl převratnej, ale ani špatnej, jen dneska už to je trochu outdated. Ale jako jasně, nic proti ničemu a pokud na tom autoři fakt pořád ještě fungujou a pracujou, tak proč to nedát i ven v poslední iteraci.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1064829826355 secREMOTE_IP: 18.226.177.223