Produkty

Alnag
5.3.2007 18:25
V první verzi preview Monte Cook's World of Darkness se nám nabízí zatím pouze pohled na obálku... :o)
Autorská citace #1
5.3.2007 18:25 - Spize
Jen mě trápí otázka: Je to dobře, nebo špatně?
Autorská citace #2
5.3.2007 19:17 - Alnag
Spize: To je dobrá, ale obtížně zodpověditelná otázka. D20 system byl budován proto, aby ses nemohl učit nová pravidla a hrát cokoliv s jen minimálním zaškolením. Z tohoto úhlu pohledu je to rozhodně dobře. Je to určitě dobře i pro White Wolf (vydavatele World of Darkness), kterému se tak otevře trh (hráči D&D/D20 tvoří asi 80% celého trhu).
Špatně je to podle některých World of Darkness puristů, kteří se bojí toho, že se ta hra munchkinizuje, což je jistě reálné riziko, ale ono se to dá heroicky hrát i dnes a konec konců je to každého věc, jak nějakou hru hraje.
Špatně je to taky podle lidí, kteří se bojí d20 monopolu a mají pocit, že WotC je něco jako Microsoft světa RPG. Já touhle paranoiou netrpím ani ve vztahu k MS ani k WoD. Myslím si, že kreativita si svou cestičku najde a D20 se hraje tolik také proto, že je postaven na solidních výzkumných poznatcích.
Pak je tady ještě otázka kvalit Monte Cooka coby designéra. Zajímavé ale je, že Monte Cook píše hlavně fluff (vatu), zatímco Reynolds dělal cruch (mechaniky), což by mohlo být k dobru, protože zrovna Cookovy zásahy do mechaniky moc nemusím...
Autorská citace #3
5.3.2007 20:20 - Bajo
Myslím že jestli je to dobře nebo ne, se ukáže časem. System d20 neni špatný. Je to prostě system d20. Otázkou je, jestli to opravdu bude d20, nebo jen něco podobného. Další otázkou je, jaký typ hry to má být. To jestli to bude akčně orientované je myslím jedno (ve smyslu kvality hry). Protože ti co to tak chtějí, budou spokojeni a ti co ne, těm to může být jedno. Hlavní je, aby když to bude akčně orientované, aby to dobře fungovalo a bylo to zábavné.
Autorská citace #4
5.3.2007 20:28 - Alnag
Qualdezar: Tady je myslím na místě i otázka, do kdy je systém ještě d20, že? Ale z toho co píše Reynolds - 6 vlastností, featy, skilly je to myslím dost jasné. Pamatujte, že d20 systém nemusí být (oproti tradovanému přesvědčení) class and level. (A i ty "classy" tam zřejmě budou.)
Dokonce bych odvážně i řekl, že D20 systém nemusí používat d20 kostku, ale to už je dost na hraně, uznávám. :-D
Autorská citace #5
5.3.2007 21:46 - Alnag
Ještě si trošku přisadím do spekulativní roviny. Ryan S. Dancey komentoval výhled na letošní rok s tím, že jeden z velkých hráčů na RPG/Wargaming hřišti letos zřejmě zkrachuje, protože RPG trh se zmenšuje... (vymíráme jako dinosauři :-) teď je v kurzu počítačové RPG). A d20 WoD může být zoufalý tah White Wolf získat víc zákazníků, protože jejich prodeje rok od roku klesají.
Podle údajů (které bohužel nemají ověřitelný zdroj) klesly zisky WW o 61% (to dostane někdo padáka), u WotC je pokles prý asi poloviční 35%. Přesto si WW drží místo dvojky na trhu s cca 19% (podílu na zisku ne na počtu hráčů!) oproti předchozím 21%.
Autorská citace #6
6.3.2007 08:42 - Dalcor
Sice nemám zprávy jako ALnag, ale vlastně je to docela logické. WW si tříští trh jako kdysi TSR mnoha světy/systémy. Navíc vydávají tuny a tuny nic neříkajícíh příruček, mezi kterými se čas od času zaskví dokonalost sama Jdou sice cestou WOTC, ale nemají podle Alnaga takový podíl na trhu. Z toho pramení menší návratnost a větší podíl neprodejných příruček. Horší pak na tom je že za nimi nestojí kapitál M:TG.
Osobně nevím ejstli je D20 WOD špatná věc. pokdu to nebude kalsické DnD style D20 pak to nemusí být špatné. Stačí s epodívat na další kvalitní aplikace D20 jako je Blue Rose -> True 20, A Game of Thrones, Warheart, Call of Cthullu má taky něco do sebe...
Nechme se překvapit.
Musím říct že D20 systém dosáhl kromě větších možnsotí větší tříštění trhu. Tedy menší prodejní sílu. Tím se dostalo k tomu že řada menších firem bude krachvoat, nebo zkrachvoala. Příkladem budiž GOO. A myslím že falší budou následovat. Boom nových D20 her už pominul a spíše se všichni snaží uživit na těch několiak málo příručkách které se nadále prodávají.
Pokud se nepletu jsou současnými akčními hráči Malhavoc Press kteří mají za zády White Wolf. Green Ronin mající za zády Games Workshop. Sword and Sorcery - opět White Wolf a vlastně i Margaret Weiss Production mající ve své stáji v USA (i ve světě oblíbené) licence na Serenity či Battlestar Galactica. A v ruce "velká jména" herního průmyslu jako je Tracy Hickman, Margaret Weis a Ed Greenwood. A stoajté vody rozšířil Rackham, který může RPG financovat z prodeje figurek
Mám pocit, že u ostatních dochází k rychlému ústupu. Ale to je jen pocit, nesleduji události dostatečně přehledně.
Autorská citace #7
6.3.2007 08:44 - alef0
Ja si dovolim polozit este spekulativnejsiu otazku: na zaklade coho sa predpoklada, ze Monte Cookov WoD je to iste, co WoD Bieleho vlka? Co ked sa Monte chce zviest na uspechu tejto znacky?
Autorská citace #8
6.3.2007 09:34 - Bajo
Nevím jesti White Wolf se chystá zkrachovat, podle mě to není moc pravděpodobné, ale vím, že rozhodně se chystají vydat onlineovku v prostředí WoD a to si myslím, že je marketingový tah, který je spíše posílí.
2 alef0:Předpokládá se to because of this
Autorská citace #9
6.3.2007 10:37 - Jiron
Podle mého názoru je dost možné, že WW neustojí následující rok. Myslím si, že to závisí do velké míry na úspěchu MC WoD. Hráči D20 to přijmou a uvítají ale možná to nebude úplně tak vítáno hráči WoD. Já osobně si to koupit nehodlám. Možná se na to podívám a zhodnotím to ale podle dřívější Monteho tvorby se mi do toho moc nechce.
Autorská citace #10
6.3.2007 10:40 - Dalcor
White Wolf každý rok vydává jeden supplement pro WOD. Ale do ajké míry jsou úspěšné to jest otázkou. Vampire a Werewolf se sami doznali dost kontroverzního přijetí. Zajímalo by mě jak se prodává Promethean a jak se bdue prodávat letošní novinka...
Autorská citace #11
6.3.2007 11:03 - Alnag
Tak to, že se zájem o table-top RPG pohybuje ve vlnách (mimochodem ve vlnách kopírujících vydávání nových edic D&D) je známá věc. To, že teď ta vlna klesá je jasné a vezme to sebou asi víc, než jen těch pár 3rd party vydavatelů D20 produktů. (I když Dalcore tvůj výčet je teda hodně osekaný, výrazných hráčů na d20 trhu je fakt víc...)
Ono taky nemusí zkrachovat ani WW ani WotC (těch možnosti tam bylo víc třeba i ten Games Workshop), ale prostě ubývá hobby-shops obchodů (v USA jsou asi na 1/3 stavu z roku 2000 a další temná znamení na obzoru. Navíc jak to tak vypadá D&D 4e se zase o rok odkládá (tedy i jakákoliv šance na novou vlnu RPG zájmu).
Tak o online hře v kombinaci WW a EVE se mluví už celé roky a i když jí skutečně vytáhnou na světlo boží je otázka, jak obstojí v konkurenci a jak pomůže prodeji papírových příruček. Já bych teda upřímně dával fakt víc nadějí do Monte Cooka :-)) Paradoxně.
No nechme se překvapit. To už jsem se roz-spekuloval fakt hodně moc...
Autorská citace #12
6.3.2007 11:26 - Dalcor
Já zase v D20 tak velkej přehled nemám, ale příde mi že sotatní víceméně stagnují a nové věci, zajímavé nové věci nevycházejí. Je tady ještě firma dělající Mutants nad Masterminds, jejíchž název si nepamatuji.
Autorská citace #13
6.3.2007 11:48 - Alnag
Tak určitě je tady Alderac Entertainment Group (AEG) i když ti teda teď opravdu trošku stagnují, Atlas Games (pravda nedělají jen d20), E.N. Publishing (ti jdou hodně dopředu, ale je to hlavně PDF produkce), Fantasy Flight Games (jediné slovo - Midnight - kdo viděl, ví!), dejme tomu, ež i Goodman Games, pak je tu ten tebou zmiňovaný Green Ronin Publishing (který vydává i ty Mutanty a Mastermindy), Kenzer & Co, Malhavoc Press, Mongoose Publishing, Ronin Arts (neplést s Green Ronin, úroveň teda dost různá ale produkce značná), Sword & Sorcery Studios (alias White Wolf) a to je tak všechno co stojí za zmínku jako rozběhnutí vydavatelé.
Autorská citace #14
6.3.2007 12:00 - Dalcor
Jasně ale co mají reálně teď nového? Nebo jedou jen staré série a produkty?
E.N publishing neznám, ostatní víceméně ano podle názvů ale nevzpoměl jsem si když jsem je jemnovat. Tobě v tvém výčtu zase chybí MWP Ltd. ;)
Autorská citace #15
6.3.2007 12:14 - Alnag
Nic proti Margaret Weis Productions, ale počítal jsem s vydavatelstvími, co vyprodukovaly 50+ produktů a tam MWP ještě není nebo jo? Čím jeho kvality nijak nesnižuju, ale ještě bych to nepovažoval za "etablovaného" vydavatele. (Jinak těch menších by byly další řádově stovky.)
Autorská citace #16
6.3.2007 12:27 - Dalcor
Bohužel nemám přeheld o tom co aktuálně a stále aktivně vydávají tebou zmiňnovaná nakladatelství, ale MWP vydává reálně 4 různé RPG hry. A ne nic neříkají příručky jako je Slayers Guide a pod. ;-) Hmm Sovereign Press +/- 40 produktů (tři RPG hry - Sovereign Stone a Such is the Way of the Faerie, Dragonlance. Firma přetransformována na MWP. Přidej si 3 příručky Serenity, 1 Castlemourn. Tudíž vyprdukovali toho dost. Ale na tu 50tku se asi nedostali. Ale je poměrně velkým hráčem na současném trhu! Ať je to licencováním Serenity a Battlestar Galactica, tak i vydáváním DL a díky vydávání nového Greenwooda.
Autorská citace #17
9.3.2007 13:23 - andtom
6.3.2007 11:03 - Alnag: A není náhodou ten úbytek hobby-shops do určité míry dán růstem zásilkového prodeje nebo elektronické publikace?
Btw. už i Kenzer&Co. vydal k značné nevoli hráčů Player's Guide ke Kingdoms of Kalamar pouze jako pdfko, přitom jiné předchozí "velké" knížky KoK byly v klasické podobě.
Autorská citace #18
9.3.2007 14:17 - Alnag
andtom - tak samozřejmě, že je tam víc faktorů. Ale potíž je, že zásilkový prodej netvoří komunitu. U nás to třeba není tak znát, ale v USA je to tak, že hobby shop je místo, kde se ti hráči socializují a dávají dohromady. To, že prodej příruček převezmnou třeba klasické knihkupectví nezasáhne vydavatele hned (prodává) a dokonce možná prodává i víc mainstreamovému publiku, ale nakonec se důsledek dostaví, když se nevytváří nová sorta takových těch "geeků", kteří si koupí cokoliv, co patří k věci a kteří se grupují kolem "hobby-shopů". Tolik alespoň moje interpretace jiné interpretace :-))
Autorská citace #19
9.3.2007 15:02 - andtom
Část socializace už snad probíhá jak přes internet (dnes je dostupnější potkat spřízněnou duši na netu, než fyzicky ve svém okolí), tak se dál rozvíjí v jiném zařízení jako hospy, čajovny - to dobře znáte, ne? :) Díky netu a nalezení sice spřízěné duše, ale na větší vzdálenost, se IMHO i část hraní pen&paper přesune na netové komunikátory pod názvem pen&paper&webcam :)
Autorská citace #20
9.3.2007 15:12 - Alnag
Na vliv internetu jako formě úspěšného oslovení začínajících hráčů bych v tomhle případě moc nesázel. Ale tak třeba máš pravdu, uvidíme...
Autorská citace #21
25.5.2007 17:03 - Bajo
Chvili jsem si podle obrazku mylsel, ze to snad ani nebude soucasnost. Ale nejsem si jist. Kazdopadne uvazovat o teto rovine me jeste ani nenapadlo...Fakt jsem zvedav, co z toho vyleze.
Autorská citace #22
25.5.2007 17:12 - Alnag
Qualdezar: No mně to zase přijde spíš postapokalyptické... všimni si těch mrtvol a pobořených domů. Něco jako WoD po zhroucení civilizace možná? Nevim. Co se dá usoudit z jednoho obrázku? :-(
Autorská citace #23
25.5.2007 18:00 - unknown
To je hustý!
Autorská citace #24
25.5.2007 20:10 - Alnag
No nemyslel jsem si, že to budu aktualizovat pár hodin poté... ale je to tak. A dokonce jsem se docela trefil v odhadu. ;-)
A přiznám se, že mi to zní nejvíc jako taková kombinace Shadowrunu + World of Darkness + Dungeons & Dragons.
Autorská citace #25
26.5.2007 00:30 - alef0
No ten obrazok naozaj nevyzera ako typicky cierno-latexovo-upirne orientovany moderny WoD, ale skor ako "som elf a sedim na ruine".
Pockajme na druhe preview :-)
Autorská citace #26
26.5.2007 11:16 - Aeris
Mám podobný dojem ako alef0, čo vo mne vzbudzuje antipatiu (spolu s faktom, že to vychádza z nWoD fluffu, ktorý osobne nemám rád), ale dúfam, že nás Monte prekvapí príjemným konečným výsledkom svojej práce.
Autorská citace #27
26.5.2007 11:18 - Alnag
Přiznám se, že jestli mně něco opravdu brzdí tak je to taky ten obrázek. Vyloženě se mi něčím nelíbí, ale nejsem schopen specifikovat čím. Škoda, že to nemá víc takovou tu WoDčkovou obálku...
Autorská citace #28
26.5.2007 11:24 - Aeris
Alnag: Mne tá obálka pripadá ako nejaký DVD obal akčného teenage mysteriózneho trileru.
Autorská citace #29
26.5.2007 13:41 - Corvus
je to jednoducho hrozne nakreslene.
Autorská citace #30
26.5.2007 14:08 - Rytíř
Corvus: no, přesně to mě taky napadlo.. :) hlavně ta postava na vršku působí tak nějak amatérsky - ten důležitě vykreslený, přehnaný biceps a ostatek postavy je takovej podivnej.. Nojo no, ne vždy se zadaří. A třeba to bude nakonec mít úplně jinou obálku ;)
Autorská citace #31
26.5.2007 15:43 - alef0
A este ak mozem dodat, tak ten obrazok je v pripade nudze nezavisly od sveta. Co su to za budovy? Baldurova brana? New York? Nova Praha? A ten obojrucak?
Autorská citace #32
26.5.2007 16:01 - Alnag
Asi jsme moc zmlsaný z DnDčkovejch obrázků... :-)
Autorská citace #33
6.6.2007 22:50 - Dalcor
Kriste to bude hovadina...
Autorská citace #34
6.6.2007 23:07 - Vannax
No, kdyby ten revolucionář na přebalu knížky ještě třímal v ruce prápor, tak to bude scéna jak vystřižená ze Stendhalovo kníky Červený a černý :o).
Btw: zaznamenal jsem zprávu o tom, že WotC má vydat nové PHB k Ravenloftu. Údajně už v létě. Nevíte o tom někdo nějaký podrobnostě? Je totiž minimálně jeden důvod proč bych si to rád sehnal - měl by v tom být nový popis domény Kalidnay a ten bych si nerad nechal ujít.
Jinak pardon, že s tím tady otravuju v diskuzi k WoD.
Autorská citace #35
6.6.2007 23:25 - Alnag
Vannax: Pokud není myšleno léto 2008 nebo pokud WotC nepřihrála licenci někomu jinému, tak to není moc pravděpodobné. Publikační plán WotC je nyní znám až do začátku roku 2008 a kromě Expedition to Castle Ravenloft (dobrodružství, či možná spíše takový mini-campaign setting, který je oživením staré známé klasiky) nic RL nehrozí.
Jinak nad tím McWoD váhám. Na jednu stranu to vypadá velmi ne-WoD, ale na druhou stranu to zase obsahuje spoustu zajímavých prvků. Uvidíme jak se ty preview budou vyvíjet.
Autorská citace #36
6.6.2007 23:43 - Vannax
Mělo by se to jmenovat Player´s Guide to Ravenloft a údajně to má vyjít v summer 2007. Ale je to informace z druhý ruky.
Autorská citace #37
7.6.2007 00:14 - Alnag
Aha. No jak jsem pochopil z fóra FoS, tak jde o nějaký netbook, který chtějí sestavit, nikoliv oficiální produkt.
Autorská citace #38
7.6.2007 17:53 - LZJ
Vannax: On asi není důvod vydávat novější PHB k Ravenloftu, aktuální verze (Ravenloft Player's Handbook, rok vydání nevím) je aktuální podle pravidel 3.5e. BTW oproti předchozí d20 verzi tam doplnili pro každou class možnosti, jak může podlehnou zlu, tedy její slabinu v RL. I dobrá klerik teď může ovládat nemrtvé, když selže odvracení.
Autorská citace #39
13.6.2007 14:52 - Jerson
Přečetl jsem si ten svět ... hezké je centrum všeho zlého uprostřed USA :-) Ale jinak mi zápletka světa přijde stejná jako třeba ve světě Mutant Chronicles.
Autorská citace #40
15.6.2007 14:14 - Bajo
No, zatim me to moc nelaka. Po prvnich konkretnich zpravach se muj puvodni postoj: nikdy, zmenil na mozna ale ted se to vraci smerem: spise ne. Nejak tam neni nic, co by me zatim zaujalo.
Autorská citace #41
15.6.2007 14:28 - Alnag
Mně to přijde docela zajímavý, ale zatím zůstávám ve stavu nejdřív vidět reakce a recenze a až pak kupovat. Zatímco po některých jiných věcech jsem měl už z preview jasno, že je musím mít... :-)
Autorská citace #42
17.6.2007 12:10 - Bajo
Kazdemu se libi neco jineho. Pckam si na systemove specifikace. Ale co e settingu tyce, vice se mi libi treba Dark Matter.
Autorská citace #43
22.6.2007 13:09 - Dalcor
Něco bližšího o démonech? Co jsou zač?
Autorská citace #44
24.6.2007 08:57 - Rytíř
Tak jsem si na to konečně našel chvilku a pročet to celý... opět dobré preview!! Obsáhlé :)
Mě se tam zalíbilo, že je všechno nový. Že se po mě nechce, abych si "přepsal" celé dějiny jak je znám, protože tohle a tohle udělalo Bratrstvo těchtomágů, tohle ve skutečnosti byl upír.. atd. atd. Když jsem hrál Mage: the Ascension, tak to byla ta věc, co mě trochu odrazovala. Nechytlo mě to natolik, abych si studoval X příruček a přitom k dobrému prožití hry to bylo tak trochu třeba.
Tady je pro každýho všechno nové, to se mi líbí, objevovat slabiny a souvislosti, které NIKDO nezná! Bejt jedinej nevědomej ve světě zkušených je deprimující, opak je mnohem lepší :)) Takže si myslim, že tahle hra by se mohla docela ujmout!
Autorská citace #45
24.6.2007 11:36 - Alnag
No... musím říct, že nevím kdo píše ty preview, ale v originále jsou dost hrozné a nevím jestli se mi to daří vylepšit v překladu, obvykle to nejde. Ale naštěstí teď tím novým dnešním článkem to Monte Cook dost vylepšil, je takový úhlednější a jsou tam zajímavé věci.
Jinak souhlas, taky se mi líbí, že je to nové a že je všechno v jedné knize. Navíc různé variace d20 systému mi vždycky připadaly na objevování lákavější než objevování desítek naprosto odlišných systémů. A tak si asi rozšířím sbírku. ;-)
Autorská citace #46
24.6.2007 12:54 - Bajo
No uvidime, co z toho jeste vyleze....;-)
Autorská citace #47
24.6.2007 21:18 - Rytíř
Hm, tak ne že by toho řek o tolik víc, ale tak něco se přece našlo. A řekl to dobře, to souhlasím. Nicméně, četl jsem jen překlad - a asis to udělal dobře, protože tam velký rozdíl nevidím ;)
Tedy až na jednu věc. Tam kde se popisují upíři a vlkodlaci se píše, že oba mají dvě duše a jedno tělo.. ale Monte píše, že vlkouši mají jen jednu duši a dvě těla. Tak jak je to?
Autorská citace #48
27.6.2007 14:37 - LZJ
Tak jsem si dočetl vyjádření autora a jsem zvědavý na magii. Učení se popisům kouzel z DnD už mě jako hráče moc nebaví.
Autorská citace #49
16.7.2007 09:58 - Sosáček
Davat d20 a WoD dohromady je samozrejme (samozrejm!) kacirstvi, ale teoreticky by z toho mohla byt dobra fantasy hra, s par upravama. vim o lidech co po presne takovy hre touzi.
Autorská citace #50
16.7.2007 10:14 - Alnag
Mám rád kacířství... :-p
Autorská citace #51
21.7.2007 20:36 - Alnag
Z posledního preview je vidět, že nejen myšlenky designérů SW Saga editions řešili problémy málo životů na první úrovni a málo dovednostních bodů, aby to mělo význam plus aby toho nebylo málo - prázdné úrovně.
Výsledek je ve srovnání s D&D drsně nabouchaná postava (skoro nechci vědět, jak vypadá ten zbytek), ale zase je dobré vědět, že designéři už věděli, kde systém nejvíc tlačí bota a hrábli do toho sice pořád dost po staru (narozdíl od SW SECR), ale přesto poměrně odvážně.
Autorská citace #52
14.8.2007 15:00 - Joe
Existujú niekde zhrnutia a porovnania MC WOD vs WW WOD?
Autorská citace #53
14.8.2007 15:23 - Alnag
Těžko porovnávat knihu, která ještě nevyšla, ale já bych řekl, že je to jednoduše jiná hra, která má z marketingových důvodů stejný název. Můj osobní dojem z dosavadních preview je, že půjde i o jiný druh hororu, stejně jako i dilemata, před která budou hráči stavěni nebudou tak moc v rovině osobní jako spíš v rovině globální.
Ale chce to nejdřív vidět...
Autorská citace #54
4.9.2007 12:07 - Tony DaMage
No takže som si stručne prebehol pdf verziu Monte Cook's World of Darkness... a tu je niekoľko postrehov:
Hra vychádza z DnD 3.5 aj keď je v modernom prostredí (nepoužili d20 modern), to znamená že väčšina vecí je veľmi podobná s d20, skilly sa nespájali a pod. Je to stand-alone produkt, nepotrebujete žiadne ďalšie priručky (preto nenesie logo d20).
Kapitola o vedení hry GM je dosť podrobná, príručka obsahuje dva ukážkove miesto z MC WoD.
V dodatkoch najdete prevod postáv z orig. WoD a odporučanú fikciu (literatúru a filmy).
Príručka je doplnená aj o krátke príbehy z prostredia WoD, a niekoľko stranové popisy rás (narozdiel od DnD).
Autorská citace #55
4.9.2007 15:50 - LZJ
A jak vypadá magie mágů? Něco zajímavého?
Autorská citace #56
4.9.2007 16:41 - Alnag
Právě mi to přišlo, vydržte v nejbližší době bude recenze. Ovšem zároveň jsem získal Esoterroristy a teď mám potíže se rozhodnout co dřív. :-D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12535119056702 secREMOTE_IP: 3.139.82.23