Produkty

sirien
2.9.2008 11:20
Tenhle článek měl být původně o My live with Master, ale při psaní jsem si uvědomil, že se týká tématu mnohem širšího a prakticky byl několikrát celý přepsán, než jsem konečně vystihl to co sem měl namysli
Autorská citace #41
4.9.2008 13:44 - sirien
Quentin: Jestli to má v ruce Vypravěč a řídí to v souladu se hrou, nebo jestli to má v ruce nějaká mechanika, je myslím docela jedno. Popravdě - s dobrým Vypravěčem je to asi i lepší, protože se pak nikdo nedohaduje o tom že někdo použil danou mechaniku nestylově/nevhodně. Navíc hry které mají podobnou mechaniku dávají Vypravěči obvykle nějaké veta právo (FATE)
Autorská citace #42
4.9.2008 13:51 - Quentin
Chtel jsem jen naznacit, ze to neni tak extremni jev, jak se muze zdat. Nevim, jestli by zrovna tenhle prvek stal za zalozeni nove skatulky.
Autorská citace #43
4.9.2008 14:38 - sirien
Popravdě já podobnym stylem sem zvyklej hrát RPG naprosto standardně a vůbec mi to nepřipadá odlišný... je tam víc kreativnho prostoru, nebo zpíš způsobu jak ho použít, ale dojem z tý hry je pořád naprosto stejnej
Autorská citace #44
4.9.2008 14:53 - Aljen
Takze Mlwm podla vas nieje RPG pretoze ... obsahuje tri druhy scen v akych postava moze byt a pretoze je koniec pevne dany?
Autorská citace #45
4.9.2008 14:54 - Bajo
2 Sirien: Tohle bych klidne mohl rict ja o MlwM. A stejne tak na druhou stranu, nekdo by s tebou nemusel souhlasit a mohl by ti tvrdit, ze to tvoje uz neni RPG. Takze je to jen ciste subjektivni argument.
Autorská citace #46
4.9.2008 15:16 - Quentin
aljen: na me nekoukej, ja nic takovyho nerekl :)
Autorská citace #47
4.9.2008 15:23 - sirien
Qual: Co neni? Tvrdim v tom článku něco jinýho? Nelze objektivně stanovit hranici RPG, protože neexistuje nic jako zakládací listina nebo pevné určení, ani jasná organizace která by se o to starala.
Nicméně já prostě tvrdim, že MlwM RPG neni z důvodů které uvádím.
Aljen: Protože má pevně stanovené scény s nalajnovaným obsahem z něhož nelze vykročit, čímž je v něm potlačený prvek překvapení (by Alnag) a hlavně prvek kreativity a vlastního vkladu (by Sirien), protože vývoj hry v rámci těcto scén je příliš závyslí na kostkách, které jsou určení nikoliv tím co ve hře uděláš, ale tím jak jsi odházel předchozí hody - tedy to jak se hra vyvyne je určeno kostkami ze základního nastavení parametrů hry (hodnoty Strachu atd.) nikoliv kreatiní agendou toho co se hráči rozhodnou ve hře vytvořit.
Jiní lidé k tomu přidávají přílišnou stylovou a tematickou restrikci (s čímž já osobně nijak moc nesouhlasím) případně skutečnost že je hra pravidlově ukončena Endgame mechanikou (s čímž také moc nesouhlasím, i když ta mechanika samotná se mi moc nelíbí, ale opět se zde projevuje to že endgame je neovlivnitelný herním obsahem a je určen čistě předchozími hody kostek a tím jak podle nich vyjdou změněné hodnoty vlastností ve hře - tedy kostky mohou určit endgame příběhově nevhodně nebo naopak ve chvíli kdy by se příběhově hodilo aby nastal jej není možné odstartovat)
Autorská citace #48
4.9.2008 15:28 - Jerson
Siriene (a Bajo a další) - nejde náhodou o prvek, který kulminuje v pravidle, kterým se díky porovnání konečných hodnot postavy určí výsledek? Protože takový prvek mi v RGP přijde dost neobvyklý.
Ano, během hry možná můžeš výběrem scén ovlivňovat, na co budeš házet, ale konec se prostě spočte a odvykládá / odehraje.
(Jako když vyhraje šerif, bandité nebo renegát - nic mezi tím)
Autorská citace #49
4.9.2008 15:37 - Bajo
2 Jerson: Ja nevim, chapu tuhle argumentaci. Ale podle me to proste takhle odtrzene od herniho obsahu neni fer hodnotit. Jak uz jsem psal sirienovi. Jde to brat takhle stroze a ona ta hra hodne lidi na zacatku k primocaremu hrani svadi. Ale kdy do toho vlozis trochu kreativity a neoddelis herni obsah a souvislosti, neni svrhnuti pana jako svrhnuti pana. Aspon v mych ocich.
Edit:
Sirien píše:
opět se zde projevuje to že endgame je neovlivnitelný herním obsahem a je určen čistě předchozími hody kostek a tím jak podle nich vyjdou změněné hodnoty vlastností ve hře
Tohle je prave zasadni omyl
Autorská citace #50
4.9.2008 15:46 - Alnag
Shledávám jistý kvalitativní rozdíl mezi "to jsem zvědavý jak to svrhnutí pána proběhne" a "to jsem zvědavý jak to celé dopadne".
Autorská citace #51
4.9.2008 15:48 - Bajo
2 Alnag: A jake mozne konce podle tebe mohou nastat?
Autorská citace #52
4.9.2008 15:56 - Aljen
Sirien: Jasne. Teraz uz chapem co ti vadi, respektive co vidis ako neRPGckovitost.
Autorská citace #53
4.9.2008 16:07 - Quentin
ne ze by to nejak souviselo s touhle diskuzi, ale napadlo me, co se mi na MlwM nejvic libi. Je to prave to, ze je to porad dokola "podobny" pribeh v uuuplne jinem settingu.
Pani a sluzebnici jsou vsude mozne. At pod hradem v karpatech, na palube vesmirne lodi, v podmorskem meste, moderni korporaci, westernovem mestecku, vezeni nebo treba v tech star wars. Ten obsah, ktery u toho vznikne je pokazde odlisny, ze bych jen to, ze je tam nejaky dany endgame (mimochodem je jich tam vic druhu nez jen svrhnuti pana) nebral jako takovou tragedii.
Autorská citace #54
4.9.2008 16:09 - sirien
píše:
Ale podle me to proste takhle odtrzene od herniho obsahu neni fer hodnotit.
Problém vidím hlavně v tom že herní obsah je právě tímhle příliš determinovaný.
Alnag: Ono bohužel i to "jsem zvědavý jak svrhnutí pána proběhne" nemá tu náplň, protože i o tom průběhu víš z podstaty hry docela dost už v okamžiku kdy ke hře usedáš.
Aljen: A co si o tom myslíš? :)
Autorská citace #55
4.9.2008 16:11 - sirien
Quentin: JENŽE - i když se mění prostředí, významy, stylizace... přesto je ten příběh pořád ve své podstatě tentýž, a to ne "tentýž" ve smyslu nějaké archetypální podoby příběhu, ale skutečně tentýž - liší se zhruba tolik jako jednotlivé remakey jendoho a tohotéž filmu.
Autorská citace #56
4.9.2008 16:17 - Alnag
Je to asi jako sedm statečných a sedm samurajů... :)
Autorská citace #57
4.9.2008 16:21 - Bajo
2 Sirien: Ted promin, ale podle toho co tu pisis zacinam mit dojem, ze tomu systemu uplne nerozumis.
Autorská citace #58
4.9.2008 17:20 - Fritzs
Ehm... co sem říkal o koncích RPG a flamech...
Anyway, dycky sem měl dojem, že RPG je definovaný tím, že lidi hrají postavy... v MLwM, hraješ postavu, stejně tak jako v DnD...
Autorská citace #59
4.9.2008 17:31 - Alnag
Fritzs: Tahle definice je vratká v tom, že v Talismanu hraješ taky postavu. Takže buď je Talisman taky RPG, nebo ta definice není dobrá, nebo je dobrá, ale není dostatečná. Proto jsem kdysi taky (pokud si vzpomínáte) použil vymezení, která se používá třeba u chorob (kde je potřeba splnit X symptomů z Y).
Autorská citace #60
4.9.2008 21:58 - sirien
Fritzs: Ne že bys řekl něco konstruktivního a ne že by tu někdo kromě Tebe říkal něco flameového
A kdybys aspoň čet článek ke keterému je tahle diskuse tak bys věděl že to že se v něčem hrají postavy o ničem nevypovídá.
Qual: V čem? Teď jsem nenapsal nic co bych nějak jinak nenapsal už předtím...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 1.2911341190338 secREMOTE_IP: 18.204.55.168