Produkty

Alnag
5.6.2008 19:16
Hunter: The Vigil
White Wolf ohlásil novou hru pro new World of Darkness - Hunter: the Vigil. Podrobnosti zde.
26.10.2011 01:25 - Nachtrose
No... to jen ja to tady u nas zase nemam s kym hrat :-(
26.10.2011 11:31 - Arya
Shako: Asi taky vedli diskuzi ;)
26.10.2011 11:58 - Ebon Hand
My jsme to v autě s Kinem taky řešili, hned jsem si od něj pořídil pravidla. :-)
To už je podezřelé, dokonce jsem přemýšlel jaké by měla mít moje postava auto, či výbavu. :-)
Ta hra má fakt šťavu, i když budu soudný, velkou váhu dávám skvělým zkušeným spoluhráčům, kteří se ve hře, na rozdíl ode mě, perfektně orientovali. Při takovémhle složení může být i běžná hra vyjímečná. Tím to nechci ani nijak znevažovat. Jen na to koukám tak, že výkony hráčů hodnotím velmi vysoko.

Nachte, na tebe jsem si vzpomněl v neděli, když kouknu do lednice... a hele, že bych si dal utopence? :-) :-)

Siriene myslíš, že by bylo obtížně hrát v Hunterech původní Německo, nebo to bude jednoduché je to přefluffovat?
26.10.2011 12:16 - Colombo
Podle mého je hra s pomalým přechodem z Mortalů do Hunterů extrémně vhodná pro nováčky. Simuluje to celkem takový ten reálný svět, co se pomalu rozpadá, kde se, podobně jako v nejrůznějších hororech či Gaimanovkách, objeví magický prvek, kde najednou začne reálný svět nabývat magické podoby. A všechno to začíná nudným životem, jaký žijeme my všichni. Tedy nároky na hráče nemusí být nijak velké.
26.10.2011 13:13 - sirien
Ebon Hand píše:
Siriene myslíš, že by bylo obtížně hrát v Hunterech původní Německo, nebo to bude jednoduché je to přefluffovat?

WoD je popisováno k 21. století (k současnosti), nicméně obecně nebývá problém jej zasadit do jiné doby, protože fluff WoD je tvořen především popisem supernaturálna a odlišností od reality. Když to zasadíš do jiného času, tak nároky vznikají především tím, že Ti hra přestane poskytovat přímý support k dané době, takže to jsi Ty sám, kdo musí příslušné věci znát (např. v Armory nebo Dogs of war jsou prostě popisované převážně současné zbraně a technologie, takže si budeš muset sám zjistit jaké zbraně se používaly před osmdesáti lety - nicméně samotný obsah Armory a Dogs of war (popisy toho jak se se zbraněmi zachází, jak se o ně pečuje, tzv. hacky, tj. alternativní pravidla (která si mnohdy hodí projít, umožňují skutečně variabilní paletu jednoduchých, ale velmi účiných změn) zůstávají také stejná)

V souhrnu - ne, pro Tebe to nijak těžké nebude.

Samozřejmě, záleží na jakém Tieru budeš chtít hrát. My hráli první Tier (osamocenou skupinu), kterou to prakticky nezasahuje. Kdyby jsi chtěl hrát druhý Tier (skupinu v rámci nějaké hunterské nebo fringe organizace) nebo dokonce třetí Tier (skupinu nacházející se v top-části takové organizace) tak si budeš muset věci poněkud upravit i ve fluffu (některé skupiny (např. ta fringe farmaceutická korporace nebo ta co sbírá fotky a videa s fringe událostmi) tou dobou ještě neexistovaly a ani pořádně nemohly, jiné neexistovaly, ale v zásadě by klidně mohly, jen v dost jiné podobě co do vedení, politického backgroundu a hlavně technologií (Tasks for Valkyrie - oddělená, "neexistující" vojenská proti-supernaturální jednotka), některé samozřejmě existovaly i tehdy (ta skupina mágských "dědiců" která využívá "primitivní" okultismus a prastaré artefakty)

Osobně mě nicméně druhej tier až tak moc nezaujal a třetí už takřka vůbec, protože se v nich vytrácí takovej ten fealing toho pravýho Vigilu, kdy postavy stojí osamoceně na stráži proti temnotě, samy za sebe v šíleném světě, takže jsem je nikdy ani moc nehrál.

Popravdě jak se mi zhnusily Supernaturals tak se mi spíš když už líbila ta představa co byla tam - že se někteří hunteři mezi sebou tak trochu znají, sem tam se třeba sejdou v nějaké odlehlé hospodě, pokecají, vymění zkušenosti, ale pak se zase rozejdou...

Colombo píše:
Podle mého je hra s pomalým přechodem z Mortalů do Hunterů extrémně vhodná pro nováčky.

Dá se, ale není to nutnost. Mortal the Loser a Hunter the Vigil jsou oddělené koncepty - každý hunter byl (je) mortálem, nicméně ne každý mortál co se podívá za oponu se stane hunterem - někteří se stanou okultisty (sourcebook Second sight např.), jiní se přidají k některé z dominantních frakcí (upíři -> ghoulové; mágové -> sleepwalkeři atp.), další se prostě potloukají dál na vlastní pěst... většina jich samozřejmě skončí nějakým velmi politováníhodným způsobem.

Problém je, že mezi Mortaly a Huntery je zásadní konceptový rozdíl - postavy do Mortalů se tvoří jako běžní lidé, zatímco postavy do Hunterů se tvoří jako profesionálové. Na tom jak ty postavy vypadají co do vytečkování a ještě víc na tom, jak vypadají co do konceptu a RP, se to skutečně hodně odlišuje
26.10.2011 14:52 - Nachtrose
Sirien: budu za nacka, ale spravne to je Task Force Vakyrie ;-) Jinak co si tak vybavuju, tak snad kazda hunterska organizace by mohla jit prefluffovat, jen by se to lisilo v obtiznosti s ohledem na danou dobu.

Ebon: puvodni nemecko mas na mysli (pred) Hitlerovske ( cca omega ) nebo jeste starsi?

Par tech organizaci ma samo o sobe uz hluboke historicke koreny. Treba Rytiri sv. Jiri, Malleus Maleficarum, Aeigis Kai Doru... V takovych tricatych letech uz byli i fotografie, sice nic moc, ale byli, takze Sberatele ( Network Zero? ) by taky mohli fungovat. Ve starsich dobach by jen sbirali zapisy udalosti a nacrtky, misto fotek samotnych. Cheiron Group je dobry adept na krizence mezi tradicni alchymii a doktory Frankensteinem a Mengelem. Lucifuge a ta banda rozmazlenych zbohatlych floutku je taky celkem dobove neutralni.
26.10.2011 15:01 - chrochta
to Nachtrose: Musím zklamat, první fotky se objevily už před rokem 1850 a k roku 1910 je už dokonce zvládali telegraficky přenášet. K roku 1900 by už dokonce mohly být i filmečky :)
26.10.2011 15:20 - Ebon Hand
budu za nácka, ale správně to je "Task Force: Valkyrie" :-) :-)

Myslel jsem pre Omega Jersonovu kampaň, která se snad jmenovala Německo, ale nejsem si tím úplně jistý. Spíš šlo o prostředí alternativního roku 1938, kde by bylo více okultismu. Ale to byl jen drobný dotaz.
Zasazení do současné doby se moc líbilo, ačkoliv pro mě to bylo snadnější, že jsem měl vojáka-zbraně jsou mým koníčkem a Sirienovo podání bylo velmi dobré, hlavně chytlavé. Oceňoval jsem hlavně to, že nenechával hru zaseknout v místech, kde hráči byli nerozhodní, jaký krok dále učinit a přistoupením na "nekomorní" atmosféru.

Já osobně ještě další dotazy nahodím pro prostudování pravidel.
26.10.2011 15:20 - sirien
Nachtrose píše:
tak snad kazda hunterska organizace by mohla jit prefluffovat

Některé moc ne. Jak chceš do předválečné doby přefluffovat třeba organizaci která je založena na tom, že jde o globální Francouzskou megakorporaci s Fringe divizí? To prostě v neglobalizovanym světě nebude vůbec totéž. Stejně tak jak chceš mít celosvětovou organizaci tvořící databázi fotek a videí podivných událostí v době, kdy fotoaparáty potřebovaly tři minuty přípravy a ohromný stojan a o něčem jako je osobní kamera by sis mohl nechat zdát?

Ale to jsou spíš specifické výjimky, ostatní by mělo jít přefluffovat relativně snadno
26.10.2011 15:37 - Nachtrose
Sirien: myslim, ze by to slo. Jen by se treba upravilo trochu meritko a "celosvetova" by se smrskla treba na "celoevropskou" a primerene by se upravili prostredky, kteryma svou cinnost delaji. U network Zero ( doufam, ze to je ta spravna ) by se zaznamy pokud by to slo, mohli namnozit, jedna kopie by zustala v bunce, ktera ji poridila a original by smeroval do centralniho archivu, tak jak normalne fungovali kartoteky a archivy pred PC. U tech francouzu jsi nejsem jistej, koho myslis. Jestli farmaceutickej Cheiron Group, tak ten jsem nastrelil, jestli nekoho jineho, tak sebudu muset nejdriv podivat. Fringe totiz neznam.
26.10.2011 15:54 - sirien
Characters affiliations are categorized into 3 tiers:
  • First-tier Characters (individuals who for various reasons do not affiliate with any organization other than their Cell)
  • Second-tier Characters (individuals who belong to Compacts, small and loosely connected organizations)
  • Third-tier Characters (individuals who belong to Conspiracies, large global groups that command greater power and resources)
.


Compacts examples from Core Book:
  • The Long Night – Christian hunters trying to destroy monster to facilitate the second coming of Christ.
  • Null Mysteriis – A group that seeks to scientifically study the paranormal.
  • Network Zero – A group trying to expose the supernatural world to the public via the use of media sites such as YouTube.
  • The Union – Consists of regular folks mostly trying to protect their neighborhood from oppression of any kind (humans or monsters).
  • The Ashwood Abbey – Thrill seekers who want to experience everything involving the supernatural from the most benign to the most psychotic (torture, mutilation, and worse).
  • The Loyalists of Thule – Guilt-driven knowledge seekers who use what they learn to help the world after their assistance in creating the Nazi Party.
Sometimes, a compact becomes something else: a truly global organization, with access to Endowments - powerful devices or other powers whose use blurs the line between the hunters and their prey. Conspiracies sacrifice flexibility for access to serious backup and firepower, including their Endowments. Some conspiracies date back thousands of years; others are relatively modern.


Conspiracies examples from Core Book:
  • Task Force: VALKYRIE ("The Men in Black") – Founded after the "real" death of Abraham Lincoln, using high-tech weaponry to protect the public and keep them from knowing things they do not want to know.
  • The Lucifuge – Children of Satan, who use their infernal powers to hunt monsters.
  • The Cheiron Group – Group of international corporations who experiment on monsters in order to find cures for modern diseases such as cancer and HIV, and attaching parts of monsters to their field agents.
  • Aegis Kai Doru (Greek for "Shield & Spear") – Empowered by ancient relics and bound by a vow to destroy both werewolves and mages for an ancient grudge.
  • Ascending Ones – Ancient Egyptian cult turned Islamic hunters, they are well known for their use of drugs to help aid their monster hunting.
  • Malleus Maleficarum – Secret enforcers of the Catholic Church, based on the heretical book from the Inquisition and specialize in vampire hunting.
.


With the release of additional sourcebooks for the game line, a greater range of compacts and conspiracies have been revealed.

Compacts from Sourcebooks
  • The Barrett Commission - Groups of business and politically minded individuals in high positions of power dedicated to fighting vampiric influence in America, primarily through politics and economics.
  • Maiden's Blood Sisterhood - College sorority created to protect colleges and universities from preying vampires.
  • Night Watch - Organized vigilantes who protect slums and other urban areas from vampires.
  • The Bear Lodge - American hunter group who pursue werewolves and other creatures for pure sport.
  • The Talbot Group - American organization founded as a counseling service that aims to rehabilitate werewolves and other supernatural beings to humanity.
  • Division Six - Extra-governmental group devoted to eliminating mages and other magic users.
  • The Hunt Club - A group of wealthy socialites who partake in hunting normal, non-supernatural human beings for sport.
.


Conspiracies from the Sourcebooks
  • Vanguard Serial Crimes Unit - Department of the FBI that uses psychics to track and capture serial killers and slashers.
  • Knights of St. George - A group of so-called knights of England who seek to keep mages and magic users from attracting the attention of beings greater than humanity. Rumored to be responsible for the Tunguska Incident.
  • Les Mysteres - Practitioners of Haitian vodou and Louisiana voodoo, the conspiracy hunts werewolves under the belief that they kill the spirits the group communicates with.
.



Formátoval sem se s tim patnáct minut a musim letět do školy, takže překládat vám to už nehodlám, doufám že umíte anglicky :)
source: standard wikipedia (na white wolf wiki neni ucelenej přehled, ale zase tam je k hunterům docela rozsáhlá galerie obrázků)
26.10.2011 17:32 - Nachtrose
Mno... po letmem procteni mi opravdu problematicka k prefluffovani na predvalecne nemecko prijde maximalne The Loyalists of Thule. Ale taky by se mozna dala vymyslet jina udalost, za kterou by se "stydeli".
26.10.2011 18:21 - Arya
Ebon: Chystáš se hrát? Bych se i přidala :)
26.10.2011 18:35 - Noldo2
Můžu se zeptat někoho zkušenějšího, jak se řeší v praxi při hraní spolupráce členů Second a Third Tier charakterů? Asi by bylo trochu nevyužití potenciálu hry, kdyby byli všichni z jednoho, ale na druhou stranu vidím možnost spolupráce napříč organizacemi jako komplikovanou (asi by to vadilo bossům).
26.10.2011 22:16 - sirien
Nacht: Jak se to vezme.

Null Mysteriis - tahle skupina sice může existovat, ale bude mít dokonale odlišnej feeling, protože věda v té době prostě vypadala a byla provozována jinak. Nebude to ta samá skupina, bude to jiná jí podobná, resp. předcházející.

Network Zero - totéž, jen mnohem intenzivnějc. Jediným dostupným médiem doby jsou noviny, v tu chvíli to je absolutně jiná skupina s totálně odlišným fungováním, prostředky a v důsledku i záměry.

The Loyalists of Thule - v historii těžko najdeš podobnou paralelu k nacistické straně, feeling se opět změní.

Task Force: VALKYRIE ("The Men in Black") - not a chance. Task force: Valkyrie je skupina založená na používání high-tech záležitostí v boji se supernaturálnem. MIB. Můžeš vytvořit dobovou obměnu, nicméně narazíš stejně jako u Null mysteries a navíc k tomu hráči prostě nebudou mít ten správný pocit - používání high-tech věcí v minulosti prostě není totéž, jako když to do upíra napálíš chemickou reakcí generovanym laserovym výbojem z ručního generátoru. Takováhle skupina bude působit silně "hellsingovsky" ve smyslu filmu hellsing, resp. jeho začátku ve vatikánském sklepení.

The Cheiron Group - podobné jako Task force: Valkyrie. Feeling téhle skupiny je založen na globalizaci, nadnárodnosti a zároveň na korporátnosti - všechno těžce moderní záležitosti. Obdobná skupina v předválečné době nikdy nebude budit stejný, popravdě ani nijak moc podobný dojem.

Maiden's Blood Sisterhood - tohle je v předválečné době naopak mnohem hustší téma, protože tehdy měly fraternities a sororities ještě nějaký faktický význam (kromě dnešní snahy být prostě cool), takže v tomhle případě by to nejenže šlo zachovat, ale bylo by to o dost brutálnější než v dnešní době.

The Talbot Group - těžce proti fealingu doby - založeno na principech humanismu, ten se ale pořádně rozrostl až po hrůzách druhé světové války

Vanguard Serial Crimes Unit - vzhledem k tomu že FBI fakticky vznikla v době prohibice to může být podobně cool jako to sororities
26.10.2011 22:52 - noir
sirien: sice ten svět neznám, ani pozadí těch grup, ale z toho, co píšeš, se mi zdá, že refluff je v pohodě.
Network Zero: zapomínáš na médium č. 1 té doby - rozhlas. 30. léta se považují za zlatý věk :)

Task Force: VALKYRIE - co třeba něco ve stylu bratrstva, které vyzbrojil Tesla nebo Nobel - někdo z těchhle model přelomu 19./20. století. Zejména teslovský mýtus je IMHO hodně živý.

Cheiron Group: A co kdyby za tím byl ROckefeller//Rotschild - první globalisté světa? Anebo lidé kolem Coudenhove-Kalergiho, praEUnionisté?

The Talbot Group: Hm, mám pocit, že hrůzy 1. světové války nechaly vzniknout např. Mezinárodní Červený kříž, který na podobné myšlenky navázal.

A teĎ to píšu jen jako superrychlou reacki an to, cos napsal ty, bez znalosti fluffu hunterů - takže jsem zřejmě těžce mimo. Beru to jen jako nápady někoho, kdo tohle obodbí studoval víc, než by dnes chtěl a má z něj i jakýsi cár akademického uznámí :)
26.10.2011 23:40 - sirien
Noldo2: Tak ono popravdě u Hunterů se s tím mixováním skupin až tak moc nepočítá, protože ty skupiny jsou oddělené (narozdíl od upírských nebo mágských frakcí). Spolupráce postav různých tiers je navíc ztížená faktem, že postava na vyšším tieru má prostě k dispozici víc zdrojů.
Všimni si, že druhý tier není příliš organizovaný - jsou to spíše takové spolky, kluby, skupiny, než přímo organizace s pevnou strukturou. V druhém tieru jsi pořád převážně sám za sebe, jen máš dodatečné kontakty a sem tam zdroje a trochu supportu od skupiny. Ve třetím tieru jsi naopak pevnou součástí nějaké organizace - máš nadřízené, možná podřízené, nějakou agendu atp.
Mix postav mezi tiery tedy vychází především z těhle faktů - např. postava ze třetího tieru je z Tasks force: Valkyrie, druhá postava je z Charon group (společný zájem je vyšetřit podivná úmrtí ve zdravotnictví, např.), postava z druhého tieru je pak např. Maidens blood sisterhood a pátrá po tom co se stalo jedné její "sestře"... z takových postav pak jde vytvořit skupinu pro první příběh a dál už to necháš na práci čistě skupinové dynamice.
26.10.2011 23:49 - sirien
noir: Pravda, rozhodně zajímavé nápady.
Teslu sem opomněl, protože to je osobnost ve WoD takřka zásadně přiřazovaná k techno-magickým mágským frakcím, tak už ho mám prostě zařazeného jako mága, moje chyba. Nobel mě vůbec nenapadl. S tím by se pak určitě něco dělat dalo...
Rockefeler a Rotchild jsou dobré nápady, ale budou fungovat spíš v anglosaském světě než v Evropě

Network zero se nicméně obávám stejně pořád nebude totéž - ta skupina má ve svém základu vepsáno "internet, digital age"

ale jinak asi ano, bude to nejspíš snazší než sem zpočátku myslel. Mimochodem jsi blíž než jsi myslel, krásná ukázka toho že pohled z venčí je někdy užitečnější než podrobná znalost zevnitř :)
27.10.2011 05:31 - Nachtrose
Vzhledem k tomu, ze zasazenim do jineho historickeho obdobi se tak jako tak zmeni feel cele hry, osobne nevidim problem v tom, ze se primerene dobe zmeni i feel nekterych organizaci.
27.10.2011 08:24 - chrochta
Noir: Červený kříž vznikl někdy v 60. letech 19. století, kdy jeden Švýcar viděl jatka u Solferina. Jinak WWI byla takovým děsem, že se s tím WWII - nepočítají-li se koncentrační tábory - VŮBEC NEDÁ SROVNÁVAT (plyn, šok z toho, že se válka rozšířila i do zázemí, hladomory, neskutečné ztráty na bojišti atd. atd.).

Jinak konec 19. století je nejenom dobou drastického rozmachu vědy (Edison, Křižík, Max Planck, hrabě de Broglie a Albert Einstein, medicína, první umělá vlákna...), ale i "iracionality" (Helena Petrovna Blavatská, spiritismus, různí Hitlerovi "vědečtí" inspirátoři typu Hanse Hörbigera a jeho teorie věčného ledu...) a humanismu (u nás například vystoupení skupiny učenců a politiků proti běsnění hilsneriády, před válkou kupříkladu Port Sunbeam v Anglii či potopení Titaniku, kde zemřelo víc jak tucet milionářů, protože prostě děti a ženy mají přednost, v meziválečné době třeba působení Baťova koncernu v jižní Brazílii). FBI vznikla 1910, ale klidně ji může nahradit něco jiného – třeba "ikonický" Pinkerton. Předválečná "multimediální" technika sicemžná nebyla na výši, ale v meziválečné době byly foťáky rychlé a kamery dostupné (v "Hledání ztraceného času" je dost důkazů, co všechno se dalo s domácí kamerou natočit). A globalisté existovali, včetně větších trustů (Baťa a koncerny v jižní Americe a Africe - ve Zlíně mají vystaveny boty Zikmunda nebo Hanzelky, se kterými při své první cestě vyrazil na Kilimandžáro, které byly částečně vyrobeny v ČSR a částečně v místní pobočce v Africe) - koneckonců koloniální expanze byla založena na myšlence kontroly zdrojů nutných pro průmyslovou výrobu (a Baťův či v druhé polovině 19. století Strousbergův hutnický koncern jsou dobrým příkladem, co všechno bylo zařazeno v rámci jedné firmy).

Shrnuto: Přefluffování sice občas bude dost těžké (bude potřeba sehnat "správná" jména a evidenci, že na to tehdejší technika/ společnost měla), ale nikoli nemožné. A člověk se alespoň trochu vzdělá.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090106964111328 secREMOTE_IP: 34.224.33.93