Produkty

Jade
1.2.2008 17:17
Recenze zbrusu nové RPG hry odehrávající se v temné budoucnosti Warhammeru 40.000. Článek vznikl ve spolupráci se serverem a o.s. Chaotit.
Autorská citace #21
12.2.2008 10:52 - Noir
Dalcor: Hm, tak s Dark Heresy rozhodně charakter Exterminatus nevyhlásí, bo je to spíš nicka, ne někdo, kdo má takovéhle pravomoce.
Jinam mě se pravidla moc líbily, povolání jsou zajímavá, svět promakaný, atmosféra výtečná. Jen je mi líto, že je tam málo předpřipravených NPCček, ty mi vždycky vyvolají lepší přestavu o světě.
Autorská citace #22
24.2.2008 15:47 - Alnag
No a z kapitoly "náhlé zvraty osudu". Fantasy Flight Games - vydavatelé různých deskovek, sběratelských karetních her a RPGček (mimo jiné výborné d20 řady Horizon, a d20 settingu Midnight) ohlásili dohodu s Games Workshop, který jim dal práva na karetní, deskové a RPG hry ze světa Warhammeru a Warhammeru 40.000. Takže vše ještě není ztraceno...
(PDF oznámení jest zde)
Autorská citace #23
25.2.2008 13:37 - Dalcor
No to je hustý - prostě to outsourcovaly aby ušetřili.
Autorská citace #24
15.12.2008 21:24 - Alnag
No takže poté co jsem si vyslechl na svou adresu (od Seba), že jako neznám WH 40k jsem si to "pořídil". Zatím jsem to jen tak prolétl, ale jistá "svůdnost" se to mu upřít nedá...
Autorská citace #25
15.12.2008 21:30 - SEBastian_Chum
jsem zvědav co řekneš na setting

pravidla jsou oldschool
Autorská citace #26
15.12.2008 21:31 - Gurney
Alnag: Vítej do klubu, teď sme asi jediní dva lidi v republice co to maj :-D (ještě možná Seb) ... což by už možná stálo za hru na nějaké slezině :)

Seb: Ta mechanická složitost je na tom asi nejhorší, ale zas je tam toho plno co se dá prostě nepoužívat (odhadem tak půlka pravidlové části :)
Autorská citace #27
15.12.2008 21:41 - Fritzs
Gurney: Vím o pár dalších lidech, co to maj...
Autorská citace #28
15.12.2008 21:41 - SEBastian_Chum
neboj, já kradu. ale napsal jsem toho tolik a přerval mezi fanoušky tolik lidí, že autorům vydělávám:-)


Autorská citace #29
15.12.2008 23:53 - Gurney
Vlastně ještě Jade... :)
Autorská citace #30
16.12.2008 01:26 - sirien
Upřímně čekám na někoho kdo mi bude schopnej ten svět podat nějak umírněně způsobem, který mě zaujme, protože můj současný vztah k WH40k rozhodně nevede k tomu že bych si ho četl... možná Alnag, když si ho teď pořídil... (což, Alnagu, neznamená, že by u mě stále od Tebe neměli prioritu Esoterorists... čekám na ně (: )
Autorská citace #31
16.12.2008 13:44 - SEBastian_Chum
SORRY ŽE TO ZOPAKUJU, ALE SIRIEN TO POTŘEBUJE PŘEČÍST ZNOVA:-)

15.12.2008 20:31 - SEBastian_Chum
koukni na to takhle: W40k je prostě ekvivalent ojchylnýho a tuctovýho doom/death metalu mezi SF settingama (tvrdou/chladnou muzikou)

je to přehnaný, je to sranda, je to promakaný, je to šílený

když se na to díváš takhle tak dávka W40k jednou za čas, u které se nasměješ a počteš si o larger-than-life brutalitě a předem prohrané válce nemůže bejt nic špatnýho

kdo považuje doom metal za něco geniálního dělá chybu, nikdo to tak nemyslel

stejně tak tvůrci W40k ten svět už 20 let promakávaj s tim že ví že to je pro prdel a chtěj aby se u toho bavil každej a každej si v tom našel něco co ho baví.

každý fantasy/SF může vypadat jako blbost když to prezentuješ aniž bys pořádně proniknul do toho, co to je

přečti si nebo aspoň prolistuj tyhle 3 věci než ten svět začneš soudit (aspoň to si zaslouží dřív než ho budeš komentovat tak jak ho komentuješ):
- Crossfire
- Inquisitor (pravidla pro narativní wargaming)
- a pak aspoň jednu z těchhle věcí:
Daemonifuge comics
Inquisitor Ascendant
Eisenhorn trilogie
The Redeemer comics (od legendárního Talbota, velmi černej humor)
Gauntovi duchové
Kal Jerico comics a Damnation Crusade comics

každá z výše jmenovaných věcí je hodně kvalitně promakaná a stojí za přečtení. bez těchhle základů fakt nemůžeš nějak zasvěceně W40k komentovat a neberu tě moc vážně.

a další věci co ukazujou jak neuvěřitelně bohatej a promakanej to je svět (ve kterym je hodně přestylizovanejch nebo rozvolněnejch částí, ale ty jsou tak malý že pro celkovou atmosféru nemaj moc význam) jsou Xenology, Imperial Infantryman´s Uplifting Primer, The Art of Warhammer, Wargear a jakoukoliv publikaci popisující nějaké imperiální tažení. Z comicsů jsou univerzálně hodně hustý ještě Titan, Lone Wolves a Blood and Thunder.

z pravidlových knížek kromě Inquisitora stojí za to i Battlefleet Gothic a Dark Heresy (ačkoliv to je velmi specifická podoba W40k v sektoru kde se toho zas tak moc neděje). Wargamingová pravidla rozhodně čtvrtá a pátou edici, protože v nic jsou nejhezčí ilustrace a nejlépe shrnutý setting (první a druhá jsou fakt divný, třetí je v podstatě to samé co čtvrtá).
Autorská citace #32
16.12.2008 15:18 - sirien
Já si to přečet v tý vedlejší diskusi až potom, co jsem napsal sem. Mimochodem, doufám že když ta suprově radíš tak to máš v knižní podobě nebo v .pdf, abys mi to pučil

EDIT: kromě toho to co sem napsal platí pořád, zatim sem z toho tak otrávenej, mimochodem o tenhle Tvůj poslední post víc, že rozhodně nemám náladu číst Tebou doporučené když toho mám na přečtení spoustu jiného
Autorská citace #33
17.12.2008 00:33 - SEBastian_Chum
no tak neriskuj herezi a hubu drž dokud si nepřečteš aspoň základ

já taky viděl víc než polovinu Stargate než jsem mohl zasvěceně říct že je to sračka!!! (ale stejně oceňuju invenci a vtip autorů)
Autorská citace #34
17.12.2008 11:44 - Colombo
hubu drž.... kde jsem to jen slyšel... Jó, na křtu audioCD Zeměplochy, kde se totálně ožrala sudička J. W. P.
Autorská citace #35
31.8.2017 03:08 - Boldrick
Je tomu zhruba rok, co jsme osvobodili sektor Calixis od řádění šíleného kapitána Haarlocka a zjistili, že za tím vším bylo daleko více. Tedy mi, já to pánoval, takže to byli jiní, ale já o tom taky něco vím.

Povyprávím tedy o Dark Heresy, a to spíše subjektivně :-)
Stejně jako ve WFRP i zde platí, že hrajete jednotlivce, většinou na samé hranici důležitosti, vaším štěstím je, že si vás inkvizice vyhlédla, jako potencionálně schopného služebníka. Jak zaznělo v komentářích, v univerzu W40 není snadné se vymanit z životních rolí. Takže volba inkvizičních akolytů je určitě dobrá. Nikdo jiný by neměl tolik možností a kdyby ano, šla by po něm právě inkvizice. I když by to určitě šlo, myslím si, že by to bylo daleko krkolomnější než toto.

Dnes už nebudu řešit co je v základních pravidlech a co v dodatcích
Z povolání máte na výběr: Adept - učenec, můžete si vybrat zda s psyonickým tréningem, či nikoliv.
Arbitr - policista, něco mezi učencem a vojákem. Dobrý střelec.
Zabiják - co dodat.
Klerik - též jasné. Je dobrý v boji nablízko.
Gardista - voják.
Schválený Psyker - ty neschválené budete lovit, jinak prostě kouzelník.
Lůzr - něco jako zloděj.
Techno-kněz - něco jako bůh. Dobrý mechanik.
Povolání se ještě větví, ale to necháme být.

V dodatcích je pak spousta rozšiřujících povolání. Sice vycházejí z těchto archetypů, ale pěkně to zpestřili a trochu zamotali.
Když budu hodně kritický tak je pravda, že v podstatě jsou jen tři "rasy": člověk, psyker, technokněz.
Kdo zná background jistě ví, že je nemožné přecházet mezi těmito povoláními. Jinak se gardista může stát knězem a naopak nebo jinak, jen to stojí značné množství zkušeností a hlavně to musí být obhájeno příběhově. Platí zde právě to, že čím jste tím by jste měli být napořád.
Protože se jedná o dovednostní systém, může tu kdokoliv umět cokoliv a používat kdo co chce. Povolání mají sice rozdílné dovednosti, ale i tak je možné se naučit cokoliv. Ze začátku jsou povolání dost rozdílné, později se může stát, že se začnou rozdíly ztrácet, jak začínají všichni umět všechno. Nicméně prakticky je to téměř nemožné. My jsme se k tomu nepropracovali.

Úloha úrovní je docela rozpačitá, podle mě tam nic takového být nemuselo (v dalších hrách, Black Crusade a Only War, je zrušily). Na první úrovni se smíte učit jen dovednosti z první. Na druhé z první i druhé, atd. Nicméně je zmíněno, že chce-li se někdo naučit něco co nemá v povolání, měl by to obhájit herně a mělo by to stát více zkušeností, ale nemělo by se tomu bránit.

V DH daleko více než ve WFRP by se mělo lpět na náboženství. Kult Boha - Císaře je všudypřítomný a nikdo ho nesmí zpochybnit. Postavy by měli bezvýhradně věřit a pochybnosti by měli přijít až s poznáním. Tedy jestli s poznáním nepřijde ještě fanatičtější víra. Všechno by mělo být tímto fanatismem poznamenáno, všichni by měli mít nějaký vztah k Císaři. Pochybují jen kacíři... a někteří vzdělanci, včetně radikálního křídla inkvizice. Ostatně dříve než se PC dostali k pořádnému boji s kacíři a jinou špínou, museli projít nepochopitelnými šarvátkami mezi různými inkvizičními frakcemi. O těch někdy jindy.

Ač se jedná o W40, tak boj zde byl ob sehrávku, někdy i ob dvě. Ten je docela vražedný a hráči si dost rozmýšleli zda vytahovat pistole či ne. Což se mi velice líbilo a stříleli, až když si pojistili většinu výhod. Takže o nějakém čestném boji se nikdy mluvit nedalo.

Když si představím to neustálé vyjednávání, plížení, výrobu falsifikátů, boj s věcmi reálnými i nereálnými, morální dilemata koho obětovat a koho ne, tak systém DH, potažmo WFRP je systémem na svém místě. Kromě FATE jsem hrál většinu zde zmiňovaného a DH si v nich dokážu představit jen velice těžko. Stejně jako si jiné hry, jen těžko představím v tomto systému, který je dělaný právě pro WH.

pokračování příště :-)
Autorská citace #36
11.9.2017 17:28 - Boldrick
Netradičně pro DH/WH začnu o rasách. Jak jsem zmínil jsou tu v základu tři, nicméně dodatky to rozšíří a připočteme-li možnost použít i ostatní hry od FFG z tohoto universa, pak se to zvedne o docela slušnou řádku.
Nicméně jak už asi tušíte, tak DH není pro milovníky Space opery startrekovského typu s multikulty rozmanitými rasami. Skoro celá galaxie je ovládnuta lidmi, jen malé ostrůvky zůstali pro jiné rasy (galaxypis zatím vynechám). A lidé určitě nepatří k tolerantním obyvatelům. Ve jménu Císaře je vše nelidské ničeno a jen v zaprášených archívech se dá dohledat co vše lidé, na své cestě galaxií, nenávratně zničili. Císařovi vize možná takové nebyly, ale už neexistuje nikdo, kdo by si pamatoval jejich přesné znění, alespoň ne v Říši.
"Jen lidé", to je krédo každé instituce. Některé civilizace, které byly vyhodnoceny jako neškodné a navíc byly jejich planety více méně nepotřebné, byly ponechány a uvaleny do karantény. Vše to jsou bytosti, maximálně, na úrovni doby kamenné.

Ale vraťme se do Říše: Lidé - ovládají vše, i ta největší a nejmocnější armáda je vlastně armáda lidí. Technická vylepšení se za nepřípustná nepovažují, a tak, více méně, je má skoro každý, často proto, že mu jeho původní kousky těla někdo odstřelil, uříznul či jinak znehodnotil. Nepřípustné ovšem je jakkoliv manipulovat s genomem. Jakékoliv známky mutací se okamžitě likvidují, vždy s jejich majitelem (vše vychází z hlavního střetu v tomto světě, a to je boj s Chaosem).
Mutanti jsou, pravidlově, lidé. Zmutovat může každá postava, což je pro její fungování v říši dosti nepohodlné. Záleží také na hráči/postavě jak moc takovému osudu půjde naproti. Mutace jsou od nenápadných (zbarvení očí, schopnost myslí ovlivňovat okolí) až po ty opravdu bizarní (chapadlo, hlava navíc). A zde se dostáváme k výhodám práce pro inkvizici. Dobrá polovina inkvizitorů plně nesdílí ideály říše a je ochotna s těmito mutanty spolupracovat, samozřejmě tajně. Ostatně i inkvizitoři mají často mutace.
Některé těžební světy tolerují mutanty "fyzické", kvůli práci v radioaktivních dolech, ale to je největší možná míra tolerance.

Psykeři - jsou to v podstatě mutanti, a to díky působení immatéria. Každý psyker, který je nalezen v rané fázi mutace, či jako mladý, je odvezen na Terru/Zemi a prochází zhodnocením a případným tréningem.
Každý den musí být obětováno deset tisíc psykerů, aby Zlatý trůn dokázal udržet Císařovo tělo na živu - tolik k těm méně schopným. Z nich je každý rok vybrána asi tisícovka pro práci psyonika v Adeptus Militarum, kdy podstoupí tréning z nichž řada nepřežije.
Zhruba několik stovek ročně je schopno podstoupit výcvik na Astropatha. To jsou Psykeři, kteří téměř v reálném čase dokáží komunikovat přes celou galaxii (má to svá omezení, ale o tom, též, jindy)
Ti nejschopnější, pár desítek, je vybráno pro práci v inkvizici. Opět jich dobrá polovina nepřežije tréning.
A několik zmizí. Ti jsou odvezeni k Šedým rytířům, legendární kapitule Adeptus Astartes, aby se pokusili uspět v těch nejtěžších zkouškách , které lidské tělo a mysl může podstoupit.

Techno-kněží - Ještě než Císař vystoupil z anonymity, stala se z Marsu největší lidská továrna. Tu obstarávali lidé-stroje, kyborgové (to slovo je už zapomenuto). Techno-kněží ovládli veškerý výzkum a výrobu. Modlí s k Omnisiášovi - strojovému bohu, který jediný dokáže stroje rozpohybovat a v každém stroji je kousek tohoto boha. Díky jejich výjimečnosti se jejich odklon od Kréda toleruje. Každý dospělý, vybraný k výcviku (cca 18 let), je obdarován elektronickými neuroimplantáty, které se postupně zapojují, podle toho jak dalece adept postoupil v tréningu, což je boj na opravdu dlouhou trať.
Jak jsem zmínil, techno-kněžím podléhá veškerý výzkum (a i ten je hodně omezen). Každý se specializuje na něco konkrétního, takže řeší od botaniky, přes medicínu až po techniku a genetiku vše. Jestliže některý z lidí něco takového ovládá, většinou prošel jejich školením.

Adeptus Astartes, Hvězdná pěchota - o tom příště :-)
Autorská citace #37
12.9.2017 08:28 - Gediman
Psyonik - správný termín je Psyker.

Hvězdná pěchota - když se řekne tohle slovo, každému se vybaví Starship Troopers. Přesnější termín je Vesmírný mariňák.


Jinak u mě na webu je série recenzí na tohle RPG.

Dark Heresy, první edice
Rogue Trader
Deathwatch
Black Crusade
Only War

Sourcebooky:
Blood of Martyrs
Rites of Battle
Daemon Hunter
Inquisitor's Handbook
Ascension
First Founding
Battlefleet Koronus
Book of Judgement
Hammer of the Emperor
Honour the Chapter
Autorská citace #38
12.9.2017 11:27 - Boldrick
Psionyk/Psyker - asi je to jedno, ale psyker je oficiálnější, ostatně to tam i používám. Každopádně opravil jsem.

Hvězdná pěchota - mňo, kvůli logičnosti světa jsme museli konkretizovat jejich nasazení i účel, o tom příště. Takže postavy vždy mluvili s úctou o "členech Adepta Astarta". Jakýsi hovorový a v nízké gótštině oficiálně používaný termín je Hvězdná pěchota. Ostatní názvy, byť herně vžité (viz. miniaturní bitevní komunita) jsme zavrhli. Pro běžného občana říše jsou to nadlidé, které občas spatří na přehlídkách inkvizitorských suit. Vesmírnej mariňák je prostě neuctivé a jestli to použije někdy nějaký mafián v podúlí, to je jeho věc.
:-)

Na tvé stránky jsem samozřejmě koukal, už kdysi. No, bez urážky, podle mě to nejsou recenze, ale popisy. Asi tři či čtyři jsem četl celé, ostatní jen prolít a píšeš tam výcuc z knih. A ten znám :-) Dokonce jsem z toho získal pocit, že jsi ty hry ani nehrál, ale to se možná pletu, za což se případně omlouvám.
Autorská citace #39
12.9.2017 11:51 - Aegnor
Boldrick píše:
Ostatní názvy, byť herně vžité (viz. miniaturní bitevní komunita) jsme zavrhli.

Není lepší používat výrazy, které jsou zažité, než vlastní varianty? Obzvlášť když jde o informační text pro ostatní?
Autorská citace #40
12.9.2017 12:01 - Boldrick
Pod brutálním nátlakem se tedy podvoluji. Příště to budou Vesmírní mariňáci.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097506999969482 secREMOTE_IP: 18.206.13.112