Produkty

Alnag
7.9.2007 10:19
Jak dopadne zkřížení dvou nejproslulejších RPG her vůbec z pera herního designéra, jenž odchází do herního důchodu? Bude z toho šílená dvouhlavá kráva nebo se skvostně spojí to nejlepší z obou světů?
Autorská citace #1
7.9.2007 10:19 - Joe
Hm hm... asi nič pre mňa :)
Viď Rules-heavy ;)
Autorská citace #2
7.9.2007 10:25 - Sosáček
Jsou ty schopnosti povolani jen rubaci, nebo jsou i jine?
Priklady?
Autorská citace #3
7.9.2007 10:37 - Alnag
Schopnosti povolání předpokládám, že myslíš ty Demon Cants, Gnose atd.
Ne, nejsou jen "rubací". Třeba démon má Cant breach barrier, díky kterému může procházet zdmi nebo jinými materiály jako duch. Breach Space jako teleport nebo Confess, kdy ti smrtelník vyzvoní, co ví. Spíš bych řekl, že u těch speciálních schopností jsou ty rubací v menšině.
Mágské gnose jsou skoro všechny o magii, což dá rozum. Upíří schopnosti - třeba Aura of Perception - vnímáš emoce druhých, Awe - jsi charismatičtjší, Command - vnucení vůle. Vlkodlaci mají třeba Blending - splynutí s okolím, Playing Possum - předstírání, že jsi mrtvý atd. Ale zrovna Vlkodlaci to mají bojové trochu víc i když spíš nepřímo.
Autorská citace #4
7.9.2007 10:50 - Sosáček
jop, dik.
(bojovy schopnosti u vlkodlaku myslim nikoho neprekvapi)
Autorská citace #5
7.9.2007 11:00 - LZJ
Mě to připomíná Shadowrun - tedy zajímavé hlavně pro ty, kterým sedne prostředí a námět. Ty různé speciální schopnosti jsou asi těžké na naučení pro GMa, ale pokud hráče jen jedno (Mág, Vlkodlak, Upír), tak by to mohl vstřebat, ne?
Autorská citace #6
7.9.2007 11:11 - Alnag
LZJ: Vstřebat se to asi dá i když já to třeba ještě nevstřebal. Když jsem odpovídal Hrngzovi skutečně jsem se musel podívat znova jak to je, abych neříkal bludy. Umím si představit, že lidi, co mají zkušenost s D&D nebo jinou d20 hrou si s tím poradí, ale neumím si představit, že přijde třeba nějaký hráč WoD a řekne, tak si zkusíme tu d20ku, jestli je tak dobrá... jsem si téměř jist, že se na to vykašlou už při tvorbě postavy, je tam příliš mnoho koncepcí. Je to zahlcující.
Settingově to trochu připomíná Shadowrun, ale i ten má už nějakou tu tradici, tady je to skutečně rok poté a všechny změny jsou ještě čerstvé, zatímco SR je přeci jen (relativně) víc usazený.
Autorská citace #7
7.9.2007 11:19 - Sosáček
Alnag: to potvrzuje co jsem si myslel uz predtim -- ta hra je stavena na pretahovani lidi od d20 k wodu, ne naopak :) Ono ostatne proc by ji jinak taky whitewolfove vydavali, zejo.
jinak cetl jsem, ze magove jsou prej moc mocni. a k tomu nekdo rekl "takze magove jsou prilis mocni? a to mi jako chcete tvrdit ze to nezachovava WoDove tradice?" :) takze tradice jsou zachovany.
EDIT: Mimochodem, ta moc velka drsnost magu udajne spocivala v tom, ze si kouzle za 6 komponent muze vycarovatt 3d10 komponent ... ale myslim ze to neni moc velkej problem. Jednak to, ze mag muze s dlouhejma pripravama udelat nejakou drsnost je bezny, myslim v knizkach, filmech a tak, a jednak kdyz to nejakej hrac bude zneuzivat ... rikal jsi ze ta knizka je pevna, velka a tezka? :)
Autorská citace #8
7.9.2007 11:20 - Rytíř
Alnagu, jak tam řeší to rušení kouzel, to zvyšování obtížnosti ověřování Čarozpytu se týká jen aktivního rušení sesílaného kouzla, nebo je to něco ala magická odolnost v d20? A pokud jo, jak se to pak řeší v případě plošných kouzel?
Autorská citace #9
7.9.2007 11:50 - hRob
Můžu se zeptat, jak je to s filosofií magie? Pochopil jsem správně, že jde o klasické fantasy klišé?
Kouzlo klasických mágů je pro mě v tom, jak systém zcela nepokrytě vykrádá principy hermetické magie :-) Což mu dává jakýsi punc uvěřitelnosti a lehkosti. A že způsob užívání magie je jednou z facet osobnosti mága...
Autorská citace #10
7.9.2007 12:24 - Alnag
Wow. Tolik dotazů najednou...
Hrngz: teda nevím, jestli jsou ti mágové tak ultra-mocní. Jak jsem říkal, ty pravidla je obtížné obsáhnout v globálu asi by to chtělo vidět při hře. Opravdu nedokážu říct. Jinak komponenty si pokud vím vyčarovat nemůžeš. Ale můžeš je ubrat jinému mágovi (jako formu zranění). Ale můžu se mýlit, nicméně nikde to tu nevidím.
Rytíř: Mág sesílá kouzlo. Aby ho úspěšně seslal musí zaplatit určité množství komponent což je zároveň DC jeho Spellcraftu (Čarozpytu), které musí ověřit, aby se kouzlo stalo. Ty jakožto druhý mág máš ready akci a přisypeš mu do toho vlastní komponenty dle uvážení, což mu o to zvýší ověření Spellcraftu. Tím pádem mu zabráníš v tom, aby se kouzlo zdařilo. Jinak jsou tu klasické antimagic/energy protection kouzla (resp. komponenty), které můžeš použít k sestavení ochranného kouzla na obranu oblasti. Proti kouzlům je Spell Save (a některé mají Attack roll) není-li řečeno jinak (resp. nanapasuješ-li do nich komponentu, která to nějak obejde).
hRob: Mágové se organizují do různých skupin (Enchanters, Warlocks, Necromancers, Theurgist, Shamans). Tvoje příslušnost v těchto skupinách ti usnadňuje sesílání některých tradičních kouzel, které se s danou skupinou asociují.
Skrze určité gnose lze mága specialiovat na Talismanickou magii (což usnadňuje sesílání s ním a zhoršuje bez něj), Sympatetickou magii (o tom ještě níže), Runovou magii, Krevní magii a tak.
Sympatetická magie je trochu složitější (už jsem říkal, jak jsou ty pravidla děsně rules-heavy?). Umožňuje sesílat kouzlo na cíl i když není v dohledu, stačí třeba lokna vlasů i když je na druhé straně města.
Je tu propracovaná míra spojení (kus cíle, znalost cíle, dokumentace - fotka například, známost, vzdálené spojení atd.) což stanovuje cenu v komponentách namísto toho, jak bys kouzlo skládal normálně.
Celebrity je třeba naopak tězš takhle zasáhnout, protože jejich mediální obraz je pokřivený a navíc je to víc riskantní kouzlení. Takže tolik asi k nějakým odkazům do reálu.
Nejsem si přesně jistý jak je to v klasických WoDových mázích, tady je to jen tak decentně, aby se neřeklo. Ale samozřejmě pokud má někdo chuť na velká kouzla s pomocníky, rituály, krví, oběťmi a talismany, tak může - a usnadní mu to sesílání = můžeš seslat mocnější kouzlo.
Autorská citace #11
7.9.2007 12:45 - Sosáček
Sympateticka magie je i v originale.
Je tam na to celej aparat, daji se zjistovat pouta mezi lidma, a da se to ruzne retezit -- vidim chlapka (na dohled, 0), prozkoumam jeho pouta a najdou pouto k jeho slecne (hodne blizky vztah, -2) a muzu na ni skrz nej kouzli. Jeste to chce vedet jak se cil jmenuje, jinak je to pouto "slabsi". Funguje to jak na druhou stranu mesta, tak na druhou stranu kontinentu, magove kteri se tim zabyvaji tvrdi ze prostor je jen iluze ... pouto k nejakemu mistu taky ovlivnuje jak snadno se tam muzu teleportovat, takze se muzu vzdycky vratit do bytu kde jsem vyrustal a do parku kde jsem se prochazel se svou prvni laskou, i kdyz jsem o kontinent dal. (coz ale nevim jestli v mcwodu zachovali. navic teleportace neni zrovna zacatecnicka vec). Obecne mi tohle prijde jako dobrej princip, ale YMMV.
(k tomu taky patri strasne drsny kouzlo "pretni pouta". vidis nekoho s jeho manzelkou? maji mezi sebou silne osudove pouto? pretni pouta. postupne k sobe prestanou cokoli citit, a rozvedou se. bejt archmag osudu neni spatny)
Druhy magu jsou stejne jako z wodu. Nevim jak moc presne, ale rika se jim stejne, a predpokladam ze budou podobni, kdyz uz se s tim jednou vymysleli, tak proc to nepouzit, ze.
Autorská citace #12
7.9.2007 12:48 - Alnag
Tak to bych řekl, že v McWodu je to víc přímočaré (samozřejmě může to být i přes celý kontinent), ale není tam to řetězení vazby, alespoň teda jak jsem to četl.
Autorská citace #13
7.9.2007 12:59 - LZJ
Alnag píše:
Ty jakožto druhý mág máš ready akci a přisypeš mu do toho vlastní komponenty dle uvážení, což mu o to zvýší ověření Spellcraftu. Tím pádem mu zabráníš v tom, aby se kouzlo zdařilo.
Takže mu prostě zvýšíš DC? A když přehodí, tak je jeho kouzlo o to mocnější?
Originání WoD mágy jsem nestudoval, ale podle Alnagova popisu se mi tahle magie celkem zamlouvá. Zatímco zbytek knihy (i když podle popisu nevypadá špatně) mě moc neláká.
Autorská citace #14
7.9.2007 13:03 - Alnag
Není. Kouzlo zůstane jaké je, ty mu jen zvýšíš DC na seslání. Což je IMO pokrok oproti tomu, kdys musel vycounterovat stejným nebo protikladným kouzlem, což bylo naprosto na palici, protože v 99% případů jsi buď stejné neměl nebo bylo výhodnější ho seslat na něj. Takhle je to IMO jednoduché a efektní.
Ostatně celý ten magický princip by se dal dát do D&D (teda teď už je to dost zbytečný, když za chvíli bude 4e), ale jinak je to asi tak 200% lepší než současný Vancian Magic a zrovna tenhle prvek by se dal přenést docela snadno.
Jinak mně na WoD nikdy moc neužilo, ale tahle postapokalyptická verze mne trochu láká na zkusení. Takže Hrngz má asi pravdu, že je to přetahování lidí od DnD k WoDu. Cítím se být přetahován. :o))
Autorská citace #15
7.9.2007 13:29 - Dalcor
No musím říct že mě to láká koupit - minimálně do sbítky
Autorská citace #16
7.9.2007 13:38 - andtom
Mně to tedy neláká, myslím settingem, asi jsem divný :) Ale všem příznivcům fandím a čtu si občas, co píšete a držím palce, ať z toho vyjde něco parádního!
Autorská citace #17
7.9.2007 14:02 - hRob
Alnag: Díky za odpověď. Vskutku to vypadá rules-heavy, aneb proč klasický dnd mág kouzla hned zapomíná a musí pořád memorovat pravidla z příručky ;-)
Autorská citace #18
7.9.2007 14:10 - Dalcor
Mě by zajímalo jestli to WW zachrání prd.l
Autorská citace #19
7.9.2007 14:14 - Alnag
Já mám dojem, že WW možná bude víc dělat do počítačových RPG... a tam se dá vydělat dost.
Autorská citace #20
7.9.2007 14:17 - Sosáček
WW potrebuje zachranovat prdel?
Autorská citace #21
7.9.2007 14:32 - Alnag
Hrngz píše:
WW potrebuje zachranovat prdel?
Nu, záleží jak se to vezme, ale ano. Podle některých ukazatelů objem peněz ve tradičních (čti papírových) RPG setrvale klesá, přičemž největší pokles zaznamenal WW následován WotC. Nedávno nalila do WW peníze ta firma co dělá PC hru EVE online (jistě se to dá vygooglit lépe) a pokud se nepletu mluvilo se o nějakém WoD MMORPG, ale není to nic víc, než spekulace.
Autorská citace #22
7.9.2007 14:34 - LZJ
Alnag píše:
Ostatně celý ten magický princip by se dal dát do D&D (teda teď už je to dost zbytečný, když za chvíli bude 4e), ale jinak je to asi tak 200% lepší než současný Vancian Magic a zrovna tenhle prvek by se dal přenést docela snadno.
To je ostatně důvod, proč se o to zajímám. Jestli to je přenositelné do jiného d20 prostředí.
Autorská citace #23
7.9.2007 14:48 - Dalcor
Na Markusově zmiňpovaném fóru na RPG F Pundit napsal že objem na trhu WW spadl z 26% na 17% to je docela hustý. Tak nějak se finanční situace WW převaluje po jazyku už nějaký ten měsíc. Ale jsou to všechno spekulace...
Autorská citace #24
7.9.2007 15:01 - Alnag
Tady ani tak nejde o ty procenta, ale spíš o absolutní částky. Kdyby se trh dvakrát zvětšil tak i zdánlivý propad na 17% by v absolutních číslech byl skokem nahoru (tzn. víc prodaných příruček - větší prémie designérů). Faktem ale je, že trh se zmenšuje. A tak pak i větší podíl na trhu může znamenat menší tržby nota bene menší podíl na trhu. Gaming report každoročně zveřejňoval takové sloupky State of the Industry, kde se to dalo dohledat.
Autorská citace #25
7.9.2007 15:11 - Sosáček
Ona obecne US ekonomika klesa, takze se zmensuji VSECHNY trhy.
Ale tohle taky vysvetluje proc se WotC nebo kdo to vlastne je chce orientovat na subkultury, misto na geeky a nerdy -- ti se podle meho hodne venuji onlinovkam namisto klasickeho hrani, a mohlo by se stat, ze jim cilova skupina vymizi. ale subkultury (i kdyz mozna mensi? ale to nemam tucha) pravdepodobne k wow neprejdou.
Autorská citace #26
7.9.2007 20:55 - Bajo
2 andtom: Me taky ne. Jedine co me zaujalo je magie (setting takrka vubec, neni to nametem, ale pojetim). Asi jsem v tomhle staromodni, ale WoD mam rad kvuli urcitym elementum, a tady mi mnoho z nich chyby a nevidim tam misto toho nahrady.
Autorská citace #27
7.9.2007 22:14 - Alnag
Teď jsem četl výborný nápad pro McWoD o který se s vámi prostě musím podělit. Jde o úpravu základních východisek takto:
V lidské historii bylo víc takovýchto průniků - proto máme příběhy o démonech, upírech a vlkodlacích.
Ve skutečnosti, žádní Iconnu neexistují. Vnik je přirozená metafyzická reakce světa, když počet Probuzených dosáhne kritického množství. Démoni, Vlkodlaci a Upíři jsou "protilátky" a Mágové vedlejším účinkem. Vnik pomine, když počet Probuzených dosáhne jistého minimam v kterémžto okamžiku "protilátky" také odumřou a magie se rozplyne pryč.
(Nevím jestli je to srozumitelné, možná jsem některé věci v recenzi tak nerozvedl. Ale přijde mi to ještě jako fakt dobrá varianta, která zároveň nevyžaduje žádné změny.)
Autorská citace #28
7.9.2007 22:16 - andtom
reakce světa = Gaia
Autorská citace #29
8.9.2007 12:47 - Alnag
Tak jsem se díval na fóra White Wolf a skutečně Hrngz měl pravdu, je tam popsáno, jak lze vytvořit kouzlo, kde s určitou pravděpodobností získáte víc komponentů než zaplatíte. Je to za +2 komponenty (kouzla) si vyléčíte 1d6 komponent. Čili pokud vám nepadne na kostce 1 nebo 2 tak na tom teoreticky vyděláte. Kouzlo se pak dá ještě různě vylepšit.
Na druhou stranu to nemusí být úplně marné... mágové alespoň nemusí čekat do dalšího dne, když jim dojdou komponenty. S pomocí nějakého kratšího či delšího rituálu si obnoví magii, která jim skoro došla, což je podobné jako desginérské cíle 4e. Ve skutečnosti to můj názor na ten magický systém ještě zlepšuje... zajímavé.
Autorská citace #30
11.9.2007 09:19 - Lotrando
to Alnag: Pokud si to dobře pamatuju, tak firma CPP, tvůrce známé online vesmírné střílečky EVE-online něco jako (privateer, nebo Elite), koupila významný podíl ve WW. Nevím nakolik je nadále WW samostatný, podle prohlášení CPP to vypadalo že moc ne. Cílem je napsat nějakou historii pro svět EVE, zpracovat to jako RPG?, udělat kartičy, prostě nevím přesně, ale WW by jim měli dělat to co CPP jako taková neumí a to je propagace settingu v příslušných cílových skupinách. Pokud mohu soudit tak se asi něco děje. Další expanze pro EVE má obsahovat možnost hrát za postavičku, nyní jste jen klon v podu a nemáte ve skutečnosti možnost opustit loď.
Perlička. EVE online se například honosí tím, že má nejvíc současně hrajících hráčů na jednom serveru - 30k bylo myslím max. Je to jedna z her která pomalu ale jistě roste.
Autorská citace #31
11.9.2007 09:21 - Lotrando
vygoogleno
The merged company will enable CCP to integrate White Wolf's leading expertise in offline gaming development to enhance and create physical products for its MMOG, EVE Online. Products to be introduced in 2007 will include strategy guides, enhanced collectable card games, role-playing systems, and novels all based on EVE Online.
Autorská citace #32
11.9.2007 09:27 - Alnag
Ahoj Lotrando,
ano - to jsem myslel. A pak je tu samozřejmě to, že tihle CCP budou dělat WoD MMORPG - viz tento odkaz. Je ale potom otázka, pokud MMORPG ponese víc než tištěné knihy, čemu se bude ta společnost víc věnovat a jestli papírové RPG nebude jen taková "třešnička na dortu".
Autorská citace #33
11.9.2007 10:16 - Sosáček
Je pravda, ze EVE online je DOBRY. Je to mmo hra (nerikal bych tomu rpg -- ale pokud tomu pridaji moznost prochazet se se svoji postavickou po stanicich, a delat korporatni kalby tak proc ne :) ) ktera fakt funguje, a u ktery setting nepusobi tak trapne jako treba u WoW kde se zcista jasna objevuji pirati, blabla. Navic vetsina interakci (pokud nejste novacek kterej se uci ovladat hru) probiha mezi lidma, a ne mezi lidma a nejakejma pocitacem ovladanejma smejdama.
Myslim, WoD MMORPG od tvurcu WoW? Pcha, nemyslim ze se tupa vymlacovacka hodi ke svetu temnoty. Ale pokud na tom pracuji lidi od EVE, tak to velmi pravdepodobne tupa vymlacovacka nebude.
EDIT: jo, a EVE karticky uz prodavaji.
Autorská citace #34
11.9.2007 10:21 - Lotrando
Já si bohužel nejsem jistej, jestli je to vůbec možný nějak nasoukat do MMORPG. Aby nedopadli jako Turbine s LOTRo. To jsem hrál (trial) přesně tak dlouho jak dlouho mi trvala instalace, t.j. tak 15 min :(. No , moje blbost. Každopádně si počkáme, vývoj takovýhle záležitosti trvá klidně i 5 let.
Autorská citace #35
11.9.2007 10:33 - Alnag
EVE online je jediný MMO, které jsem kdy hrál. Asi dva dny. Nějak mne to nechytlo. Nicméně nemyslím si, že by WoD MMORPG muselo být špatné. Naopak, určitě se dá udělat tak, aby bylo super. To ale zároveň může představovat problém pro papírové RPG. Když děláš na super počítačové hře, která ti přináší spoustu zisků (protože je dobrá), tak se zase nemusíš tam moc zabývat papírovým RPG. Sem tam třeba něco vydáš, aby to úplně nechcíplo, ale jednoduše přehodnotíš priority podle toho jak jsou ekonomicky výhodné. Ale to je takový katastrofický scénář, který nemusí vůbec nastat. To říkám, jen aby řeč nestála :o)
Autorská citace #36
11.9.2007 12:36 - Sosáček
MMO hry zavisi hrozne na lidech. pokud vezmes pet kamosu, budete hrat, ve hre spolupracovat, ruzne si pomahat, sdilet znalosti ... tak to bude mnohem vetsi zabava. Bez pratel je vetsina online her jen tupa vymlacovacka.
(proc bys potom s tema peti kamosema radsi nehral normalni rpg je otazka, hm)
Co se tyka Whitewolfu kteri omezi prodavani papirovych rpg ... no, mozna uz bylo nacase, heh. Mam neprijemny dojem, ze behem tech peti let jim dost mozna dojdou napady, neivm nakolik by se vsichni tvarili na novou edici. Exalted 3rd edition a nnWoD? pff.
Nedesi me predstava ze wod bude jako adnd2e -- lidi kterym se libi to budou hrat, a ostatni ... at si hraji co chteji -- a osobne z jejich splatbook modelu radosti neskacu.
Ale nemam dojem ze bych byl fanda, natozpak typicky fanda :)
Autorská citace #37
11.9.2007 12:48 - andtom
Hrngz: Překvapils mě, že hraješ on-lineovky. Mně se zdá, že od toho hodně hráčů papírových RPG bočí, což je třeba i škoda, nevím (včetně mě). Ale ono v tom hraje roli i to, že je to žrout času ještě horší, než ten papír myslím. Alnag má alespoň nějakou zkušenost, já jsem on-line panic :) Maximálně co jsem hrál, jsou hexové hard-core válečné strategie s tahy posílanými po mailu. Tam vlastně také záleží na tom, kdo je na druhé straně, to je fakt.
Edit: Jinak když jsem nakousnul strategie. Je zajímavé, že mezi stratégy se také pěstuje cosi jako roleplaying. A to v tom smyslu, že třeba ve hře Steel Panthers: World at War bylo jeden čas hrozně výhodné do hry jeden na jednoho nakoupit spoustu motocyklových jednotek (což je samozřejmě historický nesmysl, pouze to odráží herní pravidlovou efektivitu, hra není dobře vybalancovaná (a může být někdy vůbec??), někdo by řekl pravidlový bug). Ale takoví ti hardcore startegičtí "roleplayeři" to stejně odmítli, a pěkně hráli tak, že nakupovali historicky věrné skladby jednotek. Dá se říct, že roleplaying je v jistém smyslu podrovnávání pokřivené reality pravidel, neboť výhodnost dle pravidel nerovná se výhodnosti skutečné reality toho, co se snaží pravidla toliko zjednodušeně zobrazit.
Autorská citace #38
11.9.2007 12:57 - Sosáček
Nehraju, jen jsem to zkoušel než jsem se usadil u stolních rpg.
Autorská citace #39
11.9.2007 12:59 - andtom
Hrngz: Aha, no já myslel, že alespoň někdo, škoda. Tak to fakt vypadá tak, že papírové RPG je sladší ovoce pro lidi. kteří ho ochutnají. Nebo menší žrout času, ale to už není tak vznešený důvod :) Ale off-line PC hry vesele hraju, myslím, že takových je nás určitě víc.
Autorská citace #40
11.9.2007 13:19 - Lotrando
andtom: určitě je nás víc :), já si rád zahraju u stolu s kamarády třeba i dračák, na druhou stranu mám spoustu známých on-line, se kterými se jinak nepotkám. Jsou to často běžní lidé, se kterými se dá i dobře rp-ovat, samozřejmě do určité míry. Ale jde to až překvapivě dobře, nebudete ale pak mít předmět xyz s bonusem +45.
To je asi dost off-topic, tak zkusím něco k věci. Chtěl jsem si d20 WoD pořídit, ale asi to neudělám, recenze mě přesvědčila že to jsou nejspíš vyhozené peníze. Prohlížel jsem si už Ptolus a ten rozsah mě dost vyděsil. Je to spousta hezkého materiálu, ale mě to připadalo jak příprava na státnice :)
Autorská citace #41
11.9.2007 14:30 - wraiths
andtom: ano je, je nas vic. vsak ale ja ale zakotvil u StarCrawtu, Strongholdu a AoE2...kdyz je teda cas a zver mi to dovoli. :-)
Autorská citace #42
11.9.2007 16:58 - Sosáček
Tak strategie jsou ... celkem časté mezi rpgčkaři.
Tady mne trochu mrzí, že u většiny rpg člověk ta strategická rozhodnutí dělá při tvorbě postavy (pokud ta hra vůbec něco takového obsahuje), takže to jednak omezuje při výběru toho co chci hrát, a druhak když dospěji k závěru že se mi moje současná "strategie" nelíbí, tak si můžu tak akorát trhnout nohou.
Rád bych potkal rpg, kde na postavě záleží minimálně, a víc záleží na tom co jako hráč vyberu. To samozřejmě očekává zodpovědné hráče a hráčky, co budou jinak hrát válečného veterána, jinak chlápka co studuje bojová umění, jinak policistu a jinak servírku, ale ... nevím, zatím jsem takovou hru moc nepotkal.
Autorská citace #43
11.9.2007 18:05 - Alnag
Lotrando píše:
To je asi dost off-topic, tak zkusím něco k věci. Chtěl jsem si d20 WoD pořídit, ale asi to neudělám, recenze mě přesvědčila že to jsou nejspíš vyhozené peníze. Prohlížel jsem si už Ptolus a ten rozsah mě dost vyděsil. Je to spousta hezkého materiálu, ale mě to připadalo jak příprava na státnice :)
Hmmm... tak jestli tě vyděsila moje v podstatě kladná recenze, nechtěl bych vědět, jak bys reagoval, kdybych nějakou hru skutečně sepsul. :-) Snažil jsem se postihnout všechny pozitiva i negativa, co mi tam přišly, ale zase můžu říct, že pro mně to třeba nejsou vyhozené peníze. Spousta věcí, šla udělat líp, ale svoje osobité kouzlo to má a nepochybně si to s někým zanedlouho zahraju.
Jinak Ptolus bych si pořídil, ale Amazon ho už nemá :-( a stejně teď nějak nemám peníze. Ale zase já mám rád fantasy v městských prostředí, takže to je třeba příručka, co se mi vcelku trefila do vkusu... takže mám ji na seznamu. ;-)
PS: Hrdě se hlásím k hraní strategií. ;-)
Autorská citace #44
11.9.2007 22:07 - Rytíř
Hrngz: to by mě zajímalo proč jsou podle tebe častí, hráči strategií mezi RPGčkaři? Já je mam totiž rád taky.. ;) A realtime střílečky rád nemám. Onlinovky jsem ještě nezkoušel, i když už mě na to dost ukecávali. No asi bych měl, abych teda věděl, oč přicházim.. :)
Jinak ta recenze mi taky Alnagu v celkovém souhrnu moc kladně nevyzněla :) Spíš to vyznělo tak, že potenciál byl velkej.. a dost to zklamalo.
Autorská citace #45
11.9.2007 22:25 - JackPhoenix
Mě baví strategie a RPGčka... ale ne klikfesty typu Diablo, spíš Baldurs Gate nebo jiné "ukecané" hry. Vlastně na popud BG jsem se začal zajímat o D&D. Brácha, který také hraje D20 je na tom podobně, druhý, který o RPGčka stratil zájem, dává přednost střílečkám a závodním hrám. Zajímavé srovnání... Jinak WoW je blbost, hraní s kánošema po večerech na intru ruleZ!
Autorská citace #46
11.9.2007 22:53 - Alnag
Rytíř píše:
Jinak ta recenze mi taky Alnagu v celkovém souhrnu moc kladně nevyzněla :)
Až najdu něco hrozného, co by stálo za sepsutí, poznáte jak se píše ďábelsky temná recenze po které by od autora kůrku nevzal. :-)
Autorská citace #47
12.9.2007 07:37 - Lotrando
už se těším.
Myslel jsem to tak, že vzhledem jak bude nejspíš příručka drahá, asi bych si jí nekoupil.
Autorská citace #48
10.4.2008 10:08 - Lotrando
btw, když článek vyplul opět na povrch, nakonec jsem hru koupil a vypadá docela slušně. To že je to postavené na d20 je perfektní.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10631895065308 secREMOTE_IP: 3.15.3.154