Produkty

Alnag
7.9.2007 10:19
Jak dopadne zkřížení dvou nejproslulejších RPG her vůbec z pera herního designéra, jenž odchází do herního důchodu? Bude z toho šílená dvouhlavá kráva nebo se skvostně spojí to nejlepší z obou světů?
Autorská citace #21
7.9.2007 14:32 - Alnag
Hrngz píše:
WW potrebuje zachranovat prdel?
Nu, záleží jak se to vezme, ale ano. Podle některých ukazatelů objem peněz ve tradičních (čti papírových) RPG setrvale klesá, přičemž největší pokles zaznamenal WW následován WotC. Nedávno nalila do WW peníze ta firma co dělá PC hru EVE online (jistě se to dá vygooglit lépe) a pokud se nepletu mluvilo se o nějakém WoD MMORPG, ale není to nic víc, než spekulace.
Autorská citace #22
7.9.2007 14:34 - LZJ
Alnag píše:
Ostatně celý ten magický princip by se dal dát do D&D (teda teď už je to dost zbytečný, když za chvíli bude 4e), ale jinak je to asi tak 200% lepší než současný Vancian Magic a zrovna tenhle prvek by se dal přenést docela snadno.
To je ostatně důvod, proč se o to zajímám. Jestli to je přenositelné do jiného d20 prostředí.
Autorská citace #23
7.9.2007 14:48 - Dalcor
Na Markusově zmiňpovaném fóru na RPG F Pundit napsal že objem na trhu WW spadl z 26% na 17% to je docela hustý. Tak nějak se finanční situace WW převaluje po jazyku už nějaký ten měsíc. Ale jsou to všechno spekulace...
Autorská citace #24
7.9.2007 15:01 - Alnag
Tady ani tak nejde o ty procenta, ale spíš o absolutní částky. Kdyby se trh dvakrát zvětšil tak i zdánlivý propad na 17% by v absolutních číslech byl skokem nahoru (tzn. víc prodaných příruček - větší prémie designérů). Faktem ale je, že trh se zmenšuje. A tak pak i větší podíl na trhu může znamenat menší tržby nota bene menší podíl na trhu. Gaming report každoročně zveřejňoval takové sloupky State of the Industry, kde se to dalo dohledat.
Autorská citace #25
7.9.2007 15:11 - Sosáček
Ona obecne US ekonomika klesa, takze se zmensuji VSECHNY trhy.
Ale tohle taky vysvetluje proc se WotC nebo kdo to vlastne je chce orientovat na subkultury, misto na geeky a nerdy -- ti se podle meho hodne venuji onlinovkam namisto klasickeho hrani, a mohlo by se stat, ze jim cilova skupina vymizi. ale subkultury (i kdyz mozna mensi? ale to nemam tucha) pravdepodobne k wow neprejdou.
Autorská citace #26
7.9.2007 20:55 - Bajo
2 andtom: Me taky ne. Jedine co me zaujalo je magie (setting takrka vubec, neni to nametem, ale pojetim). Asi jsem v tomhle staromodni, ale WoD mam rad kvuli urcitym elementum, a tady mi mnoho z nich chyby a nevidim tam misto toho nahrady.
Autorská citace #27
7.9.2007 22:14 - Alnag
Teď jsem četl výborný nápad pro McWoD o který se s vámi prostě musím podělit. Jde o úpravu základních východisek takto:
V lidské historii bylo víc takovýchto průniků - proto máme příběhy o démonech, upírech a vlkodlacích.
Ve skutečnosti, žádní Iconnu neexistují. Vnik je přirozená metafyzická reakce světa, když počet Probuzených dosáhne kritického množství. Démoni, Vlkodlaci a Upíři jsou "protilátky" a Mágové vedlejším účinkem. Vnik pomine, když počet Probuzených dosáhne jistého minimam v kterémžto okamžiku "protilátky" také odumřou a magie se rozplyne pryč.
(Nevím jestli je to srozumitelné, možná jsem některé věci v recenzi tak nerozvedl. Ale přijde mi to ještě jako fakt dobrá varianta, která zároveň nevyžaduje žádné změny.)
Autorská citace #28
7.9.2007 22:16 - andtom
reakce světa = Gaia
Autorská citace #29
8.9.2007 12:47 - Alnag
Tak jsem se díval na fóra White Wolf a skutečně Hrngz měl pravdu, je tam popsáno, jak lze vytvořit kouzlo, kde s určitou pravděpodobností získáte víc komponentů než zaplatíte. Je to za +2 komponenty (kouzla) si vyléčíte 1d6 komponent. Čili pokud vám nepadne na kostce 1 nebo 2 tak na tom teoreticky vyděláte. Kouzlo se pak dá ještě různě vylepšit.
Na druhou stranu to nemusí být úplně marné... mágové alespoň nemusí čekat do dalšího dne, když jim dojdou komponenty. S pomocí nějakého kratšího či delšího rituálu si obnoví magii, která jim skoro došla, což je podobné jako desginérské cíle 4e. Ve skutečnosti to můj názor na ten magický systém ještě zlepšuje... zajímavé.
Autorská citace #30
11.9.2007 09:19 - Lotrando
to Alnag: Pokud si to dobře pamatuju, tak firma CPP, tvůrce známé online vesmírné střílečky EVE-online něco jako (privateer, nebo Elite), koupila významný podíl ve WW. Nevím nakolik je nadále WW samostatný, podle prohlášení CPP to vypadalo že moc ne. Cílem je napsat nějakou historii pro svět EVE, zpracovat to jako RPG?, udělat kartičy, prostě nevím přesně, ale WW by jim měli dělat to co CPP jako taková neumí a to je propagace settingu v příslušných cílových skupinách. Pokud mohu soudit tak se asi něco děje. Další expanze pro EVE má obsahovat možnost hrát za postavičku, nyní jste jen klon v podu a nemáte ve skutečnosti možnost opustit loď.
Perlička. EVE online se například honosí tím, že má nejvíc současně hrajících hráčů na jednom serveru - 30k bylo myslím max. Je to jedna z her která pomalu ale jistě roste.
Autorská citace #31
11.9.2007 09:21 - Lotrando
vygoogleno
The merged company will enable CCP to integrate White Wolf's leading expertise in offline gaming development to enhance and create physical products for its MMOG, EVE Online. Products to be introduced in 2007 will include strategy guides, enhanced collectable card games, role-playing systems, and novels all based on EVE Online.
Autorská citace #32
11.9.2007 09:27 - Alnag
Ahoj Lotrando,
ano - to jsem myslel. A pak je tu samozřejmě to, že tihle CCP budou dělat WoD MMORPG - viz tento odkaz. Je ale potom otázka, pokud MMORPG ponese víc než tištěné knihy, čemu se bude ta společnost víc věnovat a jestli papírové RPG nebude jen taková "třešnička na dortu".
Autorská citace #33
11.9.2007 10:16 - Sosáček
Je pravda, ze EVE online je DOBRY. Je to mmo hra (nerikal bych tomu rpg -- ale pokud tomu pridaji moznost prochazet se se svoji postavickou po stanicich, a delat korporatni kalby tak proc ne :) ) ktera fakt funguje, a u ktery setting nepusobi tak trapne jako treba u WoW kde se zcista jasna objevuji pirati, blabla. Navic vetsina interakci (pokud nejste novacek kterej se uci ovladat hru) probiha mezi lidma, a ne mezi lidma a nejakejma pocitacem ovladanejma smejdama.
Myslim, WoD MMORPG od tvurcu WoW? Pcha, nemyslim ze se tupa vymlacovacka hodi ke svetu temnoty. Ale pokud na tom pracuji lidi od EVE, tak to velmi pravdepodobne tupa vymlacovacka nebude.
EDIT: jo, a EVE karticky uz prodavaji.
Autorská citace #34
11.9.2007 10:21 - Lotrando
Já si bohužel nejsem jistej, jestli je to vůbec možný nějak nasoukat do MMORPG. Aby nedopadli jako Turbine s LOTRo. To jsem hrál (trial) přesně tak dlouho jak dlouho mi trvala instalace, t.j. tak 15 min :(. No , moje blbost. Každopádně si počkáme, vývoj takovýhle záležitosti trvá klidně i 5 let.
Autorská citace #35
11.9.2007 10:33 - Alnag
EVE online je jediný MMO, které jsem kdy hrál. Asi dva dny. Nějak mne to nechytlo. Nicméně nemyslím si, že by WoD MMORPG muselo být špatné. Naopak, určitě se dá udělat tak, aby bylo super. To ale zároveň může představovat problém pro papírové RPG. Když děláš na super počítačové hře, která ti přináší spoustu zisků (protože je dobrá), tak se zase nemusíš tam moc zabývat papírovým RPG. Sem tam třeba něco vydáš, aby to úplně nechcíplo, ale jednoduše přehodnotíš priority podle toho jak jsou ekonomicky výhodné. Ale to je takový katastrofický scénář, který nemusí vůbec nastat. To říkám, jen aby řeč nestála :o)
Autorská citace #36
11.9.2007 12:36 - Sosáček
MMO hry zavisi hrozne na lidech. pokud vezmes pet kamosu, budete hrat, ve hre spolupracovat, ruzne si pomahat, sdilet znalosti ... tak to bude mnohem vetsi zabava. Bez pratel je vetsina online her jen tupa vymlacovacka.
(proc bys potom s tema peti kamosema radsi nehral normalni rpg je otazka, hm)
Co se tyka Whitewolfu kteri omezi prodavani papirovych rpg ... no, mozna uz bylo nacase, heh. Mam neprijemny dojem, ze behem tech peti let jim dost mozna dojdou napady, neivm nakolik by se vsichni tvarili na novou edici. Exalted 3rd edition a nnWoD? pff.
Nedesi me predstava ze wod bude jako adnd2e -- lidi kterym se libi to budou hrat, a ostatni ... at si hraji co chteji -- a osobne z jejich splatbook modelu radosti neskacu.
Ale nemam dojem ze bych byl fanda, natozpak typicky fanda :)
Autorská citace #37
11.9.2007 12:48 - andtom
Hrngz: Překvapils mě, že hraješ on-lineovky. Mně se zdá, že od toho hodně hráčů papírových RPG bočí, což je třeba i škoda, nevím (včetně mě). Ale ono v tom hraje roli i to, že je to žrout času ještě horší, než ten papír myslím. Alnag má alespoň nějakou zkušenost, já jsem on-line panic :) Maximálně co jsem hrál, jsou hexové hard-core válečné strategie s tahy posílanými po mailu. Tam vlastně také záleží na tom, kdo je na druhé straně, to je fakt.
Edit: Jinak když jsem nakousnul strategie. Je zajímavé, že mezi stratégy se také pěstuje cosi jako roleplaying. A to v tom smyslu, že třeba ve hře Steel Panthers: World at War bylo jeden čas hrozně výhodné do hry jeden na jednoho nakoupit spoustu motocyklových jednotek (což je samozřejmě historický nesmysl, pouze to odráží herní pravidlovou efektivitu, hra není dobře vybalancovaná (a může být někdy vůbec??), někdo by řekl pravidlový bug). Ale takoví ti hardcore startegičtí "roleplayeři" to stejně odmítli, a pěkně hráli tak, že nakupovali historicky věrné skladby jednotek. Dá se říct, že roleplaying je v jistém smyslu podrovnávání pokřivené reality pravidel, neboť výhodnost dle pravidel nerovná se výhodnosti skutečné reality toho, co se snaží pravidla toliko zjednodušeně zobrazit.
Autorská citace #38
11.9.2007 12:57 - Sosáček
Nehraju, jen jsem to zkoušel než jsem se usadil u stolních rpg.
Autorská citace #39
11.9.2007 12:59 - andtom
Hrngz: Aha, no já myslel, že alespoň někdo, škoda. Tak to fakt vypadá tak, že papírové RPG je sladší ovoce pro lidi. kteří ho ochutnají. Nebo menší žrout času, ale to už není tak vznešený důvod :) Ale off-line PC hry vesele hraju, myslím, že takových je nás určitě víc.
Autorská citace #40
11.9.2007 13:19 - Lotrando
andtom: určitě je nás víc :), já si rád zahraju u stolu s kamarády třeba i dračák, na druhou stranu mám spoustu známých on-line, se kterými se jinak nepotkám. Jsou to často běžní lidé, se kterými se dá i dobře rp-ovat, samozřejmě do určité míry. Ale jde to až překvapivě dobře, nebudete ale pak mít předmět xyz s bonusem +45.
To je asi dost off-topic, tak zkusím něco k věci. Chtěl jsem si d20 WoD pořídit, ale asi to neudělám, recenze mě přesvědčila že to jsou nejspíš vyhozené peníze. Prohlížel jsem si už Ptolus a ten rozsah mě dost vyděsil. Je to spousta hezkého materiálu, ale mě to připadalo jak příprava na státnice :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.066364049911499 secREMOTE_IP: 18.188.142.146