Produkty

Alnag
7.9.2007 10:19
Jak dopadne zkřížení dvou nejproslulejších RPG her vůbec z pera herního designéra, jenž odchází do herního důchodu? Bude z toho šílená dvouhlavá kráva nebo se skvostně spojí to nejlepší z obou světů?
Autorská citace #1
7.9.2007 10:19 - Joe
Hm hm... asi nič pre mňa :)
Viď Rules-heavy ;)
Autorská citace #2
7.9.2007 10:25 - Sosáček
Jsou ty schopnosti povolani jen rubaci, nebo jsou i jine?
Priklady?
Autorská citace #3
7.9.2007 10:37 - Alnag
Schopnosti povolání předpokládám, že myslíš ty Demon Cants, Gnose atd.
Ne, nejsou jen "rubací". Třeba démon má Cant breach barrier, díky kterému může procházet zdmi nebo jinými materiály jako duch. Breach Space jako teleport nebo Confess, kdy ti smrtelník vyzvoní, co ví. Spíš bych řekl, že u těch speciálních schopností jsou ty rubací v menšině.
Mágské gnose jsou skoro všechny o magii, což dá rozum. Upíří schopnosti - třeba Aura of Perception - vnímáš emoce druhých, Awe - jsi charismatičtjší, Command - vnucení vůle. Vlkodlaci mají třeba Blending - splynutí s okolím, Playing Possum - předstírání, že jsi mrtvý atd. Ale zrovna Vlkodlaci to mají bojové trochu víc i když spíš nepřímo.
Autorská citace #4
7.9.2007 10:50 - Sosáček
jop, dik.
(bojovy schopnosti u vlkodlaku myslim nikoho neprekvapi)
Autorská citace #5
7.9.2007 11:00 - LZJ
Mě to připomíná Shadowrun - tedy zajímavé hlavně pro ty, kterým sedne prostředí a námět. Ty různé speciální schopnosti jsou asi těžké na naučení pro GMa, ale pokud hráče jen jedno (Mág, Vlkodlak, Upír), tak by to mohl vstřebat, ne?
Autorská citace #6
7.9.2007 11:11 - Alnag
LZJ: Vstřebat se to asi dá i když já to třeba ještě nevstřebal. Když jsem odpovídal Hrngzovi skutečně jsem se musel podívat znova jak to je, abych neříkal bludy. Umím si představit, že lidi, co mají zkušenost s D&D nebo jinou d20 hrou si s tím poradí, ale neumím si představit, že přijde třeba nějaký hráč WoD a řekne, tak si zkusíme tu d20ku, jestli je tak dobrá... jsem si téměř jist, že se na to vykašlou už při tvorbě postavy, je tam příliš mnoho koncepcí. Je to zahlcující.
Settingově to trochu připomíná Shadowrun, ale i ten má už nějakou tu tradici, tady je to skutečně rok poté a všechny změny jsou ještě čerstvé, zatímco SR je přeci jen (relativně) víc usazený.
Autorská citace #7
7.9.2007 11:19 - Sosáček
Alnag: to potvrzuje co jsem si myslel uz predtim -- ta hra je stavena na pretahovani lidi od d20 k wodu, ne naopak :) Ono ostatne proc by ji jinak taky whitewolfove vydavali, zejo.
jinak cetl jsem, ze magove jsou prej moc mocni. a k tomu nekdo rekl "takze magove jsou prilis mocni? a to mi jako chcete tvrdit ze to nezachovava WoDove tradice?" :) takze tradice jsou zachovany.
EDIT: Mimochodem, ta moc velka drsnost magu udajne spocivala v tom, ze si kouzle za 6 komponent muze vycarovatt 3d10 komponent ... ale myslim ze to neni moc velkej problem. Jednak to, ze mag muze s dlouhejma pripravama udelat nejakou drsnost je bezny, myslim v knizkach, filmech a tak, a jednak kdyz to nejakej hrac bude zneuzivat ... rikal jsi ze ta knizka je pevna, velka a tezka? :)
Autorská citace #8
7.9.2007 11:20 - Rytíř
Alnagu, jak tam řeší to rušení kouzel, to zvyšování obtížnosti ověřování Čarozpytu se týká jen aktivního rušení sesílaného kouzla, nebo je to něco ala magická odolnost v d20? A pokud jo, jak se to pak řeší v případě plošných kouzel?
Autorská citace #9
7.9.2007 11:50 - hRob
Můžu se zeptat, jak je to s filosofií magie? Pochopil jsem správně, že jde o klasické fantasy klišé?
Kouzlo klasických mágů je pro mě v tom, jak systém zcela nepokrytě vykrádá principy hermetické magie :-) Což mu dává jakýsi punc uvěřitelnosti a lehkosti. A že způsob užívání magie je jednou z facet osobnosti mága...
Autorská citace #10
7.9.2007 12:24 - Alnag
Wow. Tolik dotazů najednou...
Hrngz: teda nevím, jestli jsou ti mágové tak ultra-mocní. Jak jsem říkal, ty pravidla je obtížné obsáhnout v globálu asi by to chtělo vidět při hře. Opravdu nedokážu říct. Jinak komponenty si pokud vím vyčarovat nemůžeš. Ale můžeš je ubrat jinému mágovi (jako formu zranění). Ale můžu se mýlit, nicméně nikde to tu nevidím.
Rytíř: Mág sesílá kouzlo. Aby ho úspěšně seslal musí zaplatit určité množství komponent což je zároveň DC jeho Spellcraftu (Čarozpytu), které musí ověřit, aby se kouzlo stalo. Ty jakožto druhý mág máš ready akci a přisypeš mu do toho vlastní komponenty dle uvážení, což mu o to zvýší ověření Spellcraftu. Tím pádem mu zabráníš v tom, aby se kouzlo zdařilo. Jinak jsou tu klasické antimagic/energy protection kouzla (resp. komponenty), které můžeš použít k sestavení ochranného kouzla na obranu oblasti. Proti kouzlům je Spell Save (a některé mají Attack roll) není-li řečeno jinak (resp. nanapasuješ-li do nich komponentu, která to nějak obejde).
hRob: Mágové se organizují do různých skupin (Enchanters, Warlocks, Necromancers, Theurgist, Shamans). Tvoje příslušnost v těchto skupinách ti usnadňuje sesílání některých tradičních kouzel, které se s danou skupinou asociují.
Skrze určité gnose lze mága specialiovat na Talismanickou magii (což usnadňuje sesílání s ním a zhoršuje bez něj), Sympatetickou magii (o tom ještě níže), Runovou magii, Krevní magii a tak.
Sympatetická magie je trochu složitější (už jsem říkal, jak jsou ty pravidla děsně rules-heavy?). Umožňuje sesílat kouzlo na cíl i když není v dohledu, stačí třeba lokna vlasů i když je na druhé straně města.
Je tu propracovaná míra spojení (kus cíle, znalost cíle, dokumentace - fotka například, známost, vzdálené spojení atd.) což stanovuje cenu v komponentách namísto toho, jak bys kouzlo skládal normálně.
Celebrity je třeba naopak tězš takhle zasáhnout, protože jejich mediální obraz je pokřivený a navíc je to víc riskantní kouzlení. Takže tolik asi k nějakým odkazům do reálu.
Nejsem si přesně jistý jak je to v klasických WoDových mázích, tady je to jen tak decentně, aby se neřeklo. Ale samozřejmě pokud má někdo chuť na velká kouzla s pomocníky, rituály, krví, oběťmi a talismany, tak může - a usnadní mu to sesílání = můžeš seslat mocnější kouzlo.
Autorská citace #11
7.9.2007 12:45 - Sosáček
Sympateticka magie je i v originale.
Je tam na to celej aparat, daji se zjistovat pouta mezi lidma, a da se to ruzne retezit -- vidim chlapka (na dohled, 0), prozkoumam jeho pouta a najdou pouto k jeho slecne (hodne blizky vztah, -2) a muzu na ni skrz nej kouzli. Jeste to chce vedet jak se cil jmenuje, jinak je to pouto "slabsi". Funguje to jak na druhou stranu mesta, tak na druhou stranu kontinentu, magove kteri se tim zabyvaji tvrdi ze prostor je jen iluze ... pouto k nejakemu mistu taky ovlivnuje jak snadno se tam muzu teleportovat, takze se muzu vzdycky vratit do bytu kde jsem vyrustal a do parku kde jsem se prochazel se svou prvni laskou, i kdyz jsem o kontinent dal. (coz ale nevim jestli v mcwodu zachovali. navic teleportace neni zrovna zacatecnicka vec). Obecne mi tohle prijde jako dobrej princip, ale YMMV.
(k tomu taky patri strasne drsny kouzlo "pretni pouta". vidis nekoho s jeho manzelkou? maji mezi sebou silne osudove pouto? pretni pouta. postupne k sobe prestanou cokoli citit, a rozvedou se. bejt archmag osudu neni spatny)
Druhy magu jsou stejne jako z wodu. Nevim jak moc presne, ale rika se jim stejne, a predpokladam ze budou podobni, kdyz uz se s tim jednou vymysleli, tak proc to nepouzit, ze.
Autorská citace #12
7.9.2007 12:48 - Alnag
Tak to bych řekl, že v McWodu je to víc přímočaré (samozřejmě může to být i přes celý kontinent), ale není tam to řetězení vazby, alespoň teda jak jsem to četl.
Autorská citace #13
7.9.2007 12:59 - LZJ
Alnag píše:
Ty jakožto druhý mág máš ready akci a přisypeš mu do toho vlastní komponenty dle uvážení, což mu o to zvýší ověření Spellcraftu. Tím pádem mu zabráníš v tom, aby se kouzlo zdařilo.
Takže mu prostě zvýšíš DC? A když přehodí, tak je jeho kouzlo o to mocnější?
Originání WoD mágy jsem nestudoval, ale podle Alnagova popisu se mi tahle magie celkem zamlouvá. Zatímco zbytek knihy (i když podle popisu nevypadá špatně) mě moc neláká.
Autorská citace #14
7.9.2007 13:03 - Alnag
Není. Kouzlo zůstane jaké je, ty mu jen zvýšíš DC na seslání. Což je IMO pokrok oproti tomu, kdys musel vycounterovat stejným nebo protikladným kouzlem, což bylo naprosto na palici, protože v 99% případů jsi buď stejné neměl nebo bylo výhodnější ho seslat na něj. Takhle je to IMO jednoduché a efektní.
Ostatně celý ten magický princip by se dal dát do D&D (teda teď už je to dost zbytečný, když za chvíli bude 4e), ale jinak je to asi tak 200% lepší než současný Vancian Magic a zrovna tenhle prvek by se dal přenést docela snadno.
Jinak mně na WoD nikdy moc neužilo, ale tahle postapokalyptická verze mne trochu láká na zkusení. Takže Hrngz má asi pravdu, že je to přetahování lidí od DnD k WoDu. Cítím se být přetahován. :o))
Autorská citace #15
7.9.2007 13:29 - Dalcor
No musím říct že mě to láká koupit - minimálně do sbítky
Autorská citace #16
7.9.2007 13:38 - andtom
Mně to tedy neláká, myslím settingem, asi jsem divný :) Ale všem příznivcům fandím a čtu si občas, co píšete a držím palce, ať z toho vyjde něco parádního!
Autorská citace #17
7.9.2007 14:02 - hRob
Alnag: Díky za odpověď. Vskutku to vypadá rules-heavy, aneb proč klasický dnd mág kouzla hned zapomíná a musí pořád memorovat pravidla z příručky ;-)
Autorská citace #18
7.9.2007 14:10 - Dalcor
Mě by zajímalo jestli to WW zachrání prd.l
Autorská citace #19
7.9.2007 14:14 - Alnag
Já mám dojem, že WW možná bude víc dělat do počítačových RPG... a tam se dá vydělat dost.
Autorská citace #20
7.9.2007 14:17 - Sosáček
WW potrebuje zachranovat prdel?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10017204284668 secREMOTE_IP: 18.116.36.192