Produkty

Alnag
5.9.2007 09:32
Jeden z nejlepších herních designérů současnosti - Robin D. Laws vytvořil systém pro konspirační detektivku s hororovými prvky. Jak to dopadlo?
Autorská citace #1
5.9.2007 09:32 - Joe
Pekné. Až som sa čudoval, akože si to tak rýchlo prečítal, keď som sa dostal k tomu, že to má iba 90 strán... tož cukrík po večeri ;)
Pridal som anotáciu na rpg.sk
Autorská citace #2
5.9.2007 09:34 - Alnag
Ano, a to jsem ještě včera rozečetl McWoD. Čte se to samo skoro samo fakt mi bylo až líto, že to není delší. :-(
Autorská citace #3
5.9.2007 09:43 - Joe
Môžeš načrtnúť page count na kapitoly? aspoň zhruba?
Autorská citace #4
5.9.2007 09:53 - Alnag
Obsah (str. 4);
Komiks (str. 5);
Základy - kdo jste, jak funguje svět, kdo jsou nepřátelé (str. 6-8);
Vaše postava - koncept a kontakty, nákup schopností, investigativní schopnosti, obecné schopnosti (str. 9-25);
Pravidla systému Gumshoe - proč existuje tahle hra, struktura tajemství, od struktury k příběhu, sběr stop (str. 26-31);
Testy - jednoduché testy, soutěživé testy, získávání bodů v banku, zlepšování postavy (str. 32-49);
Design scénářů - vybízení schopností, vytrženo z novinových titulků (str. 50-51);
Vedení scénářů - vnímání je (téměř) vše, jakákoliv cesta je správná cesta, závěrečné scény (str. 52-55);
Zákonitosti Esoterroru - Membrána, materializace nadpřirozených entit, kontradikce (str. 56-58);
Tvorové - krvavá těla, kookové, mučicí psi (str. 59);
Poslední obránci reality - organizace, vyšetřovací protokol, zahlazení stop (str. 60-61);
Operace Jatka - pozadí, scény (str. 62-85);
Rejstřík (str. 86);
Deník postavy (str. 87).
Autorská citace #5
5.9.2007 10:05 - Joe
No,
25% pravidiel je samotný systém a testy,
25% tvorba postavy,
25% dobrodružstvo,
10% je settingový fluff,
5% rady pre Pána hry (málo? veľa?)
a zbytok je ostatný text...
Tiež by som asi ešte pridal minimálne jedno dobrodružstvo a viac fluffu.
Autorská citace #6
5.9.2007 10:16 - Alnag
Ono se to právě takhle nedá říct. Třeba struktura příběhu a sběr stop je zároveň systém a zároveň rada pro pána hry. To samé fluff zároveň říká jak se protivníci chovají. Celkově je to ale takové zvláštní, přečteš to za chvíli, přijde ti, že je to strašně krátké, ale v zásadě nevíš, jestli by to chtělo něco navíc a co by to mělo být. (Teda krom dalšího dobrodružství).
Autorská citace #7
5.9.2007 10:24 - Joe
Takže kandidát na odskúšanie naživo (a myslím, že sa dobre hodí na one-shoty, nie?). Keďže má taký primitívny systém (rozumej ľahký, nie zlý), tak by s ním nemal mať problém nikto - ani zarytí dračákisti alebo dvadsiatkári...
Autorská citace #8
5.9.2007 10:28 - Alnag
No oneshoty... jako pro hráče bez problémů, ti se do toho dostanou rychle, ale připravit slušnou detektivku (pokud nejedeš to hotové dobrodružství) dá docela fušku a navíc se může hra docela protáhnout, tak já ti ani nevím.
Autorská citace #9
5.9.2007 10:45 - Joe
V tom prípade pripraviť fakt dobrú zápletku a využívať na Opengaming a cony.
Autorská citace #10
5.9.2007 10:47 - Alnag
Ano, tam by se to IMO mohlo uplatnit dost dobře.
Autorská citace #11
5.9.2007 17:47 - Bajo
Jak presne tedy funguje ta interpretace stop. Najdu stopu, hodim si a...? Co znamena uspech a ci neuspech?
Autorská citace #12
5.9.2007 18:09 - Alnag
Nehodíš si.
Prostě řekněme, že dorazíš na místo činu. Teď to co musíš udělat je říct GMovi, že používáš nějakou schopnost. Například máš schopnost Fotografie (Máš v ní alespoň jeden bod) vytáhneš videokameru, přepneš do infračerveného módu a zjišťuješ jestli tam nejsou stopy nějakého zbytkového tepla.
Když tam jsou, tak ti GM automaticky řekne, že tam jsou třeba co já vím stopy kulkách, které jsou ještě horké. Tečka.
Každá scéna má jednu stopu klíčovou, kterou by postavy najít měly tudíž by neměla vyžadovat nějakou bizarní schopnost, ale něco, co postavy opravdu mají. Pak ale je samozřejmě na tobě poskytnout i alternativní stopy, které třeba povedou postavy tím vyšetřováním jinak.
Postavy mohou utratit body z poolu svých vyšetřovatelských schopností relevantních k dané stopě, aby vyzjistili dodatečné informace o dané stopě. Třeba na ty kulky bys mohl zaplatit bod z Balistiky a zjisit, že jsou co já vím z odstřelovačské pušky a že přilétly ze střechy protějšího domu. Tyhle dodatečné informace tě mohou vést k jinému průběhu vyšetřování, ale nikdy nesmí být absolutně důležité, k úspěšnému vyřešení nesmí být potřeba, ale samozřejmě ti to usnadní.
Pak jsou tam ještě stopy, které ti GM řekne automaticky jako třeba, že doktor v nemocnici má podezřele hladový pohled (je to kanibal). Ale v zásadě v samotném tom hledání stop kostka nefiguruje a to tak, že vůbec.
Interpretace stop probíhá tak jako probíhá třeba v románu nebo ve filmu, kde si taky nikdo nehází. Prostě musíš uplatnit intelekt a poradit si s tím, co dostaneš.
Hází se v takových těch akčních scénách - potřebuješ se někam dostat, něco udělat, atd. Tam se rozhodneš kolik do toho investuješ z poolu obecné dovednosti, která tomu příšluší (pokud je nějaká taková) a hodíš si 1k6 proti cílovému číslu. Ale v samotné interpretaci a hledání stop se kostka nevyskytuje.
Autorská citace #13
5.9.2007 20:55 - LZJ
A to že se stopy po kulkách dají najít schopností Fotografie se určí jak? Z přípravy GMa, z jeho úvahy, že to má smysl? Nebo je GM prostě povinnen akceptovat použitou schopnost a vymyslet zdůvodnění?
Autorská citace #14
5.9.2007 21:11 - Alnag
Tak zrovna to s těma kulkama jsem si rychle vycucal z prstu jako příklad (a asi není zrovna moc dobrej, akorát mně v tu chvíli nic nenapadalo). Základní použití těch dovedností jsou v pravidlech napsaná i když kreativitě se meze nekladou. GM by si měl při přípravě stopy určit způsob nebo způsoby, jak je stopa nalezitelná. Ovšem nic nebrání tomu, když hráč přijde se způsobem na které nepomyslel mu tu stopu dát taky, o tom ta hra v podstatě je.
Ale samozřejmě když přijde s nějakou úplnou hloupostí tak není důvod to akceptovat. Ostatně hráč nemá žádný postih za to že zkusí tohle a pak tohle a pak tohle. Stejně jako skuteční vyšetřovatelé používají na místě činu paletu schopností a nikdy neví, co je nakonec dovede k cíli.
Autorská citace #15
11.9.2007 19:14 - Alnag
BTW: Včera jsem se díval na dr. House a napadlo mně, že kdybych chtěl dělat na motivy tohohle seriálu RPGčko, tak Gumshoe system z Esoterroristů by po úpravách na lékařské provedení byl asi ideální. Když se to tak vezme tak dr. House je taky detektivka, ale taková lékařská. Jenom by to teda asi byla hra jen pro studenty medicíny :-)
Autorská citace #16
30.10.2007 09:59 - sirien
:D

Když maj na ekonomce Teorie her a zápočet za to že něco odehrajou, tak by pak na medicíně mohli mít předmět "Dr. House" a zápočet buď za rozbor některého jeho postupu, nebo za odehrání tohodle medicínskýho RPG :))

Jinak mě to docela zaujalo, zajímalo by mě jak ta hra vypadá v praxi. Nechceš někdy udělat čajíček?

A - jak často se doplňují použité pooly?



EDIT: o sedm a půl roku později -zcela OT, ale jen kvůli té ironii... a tak trochu vlastní férovosti.

Kdybych jen v tom roce 2007 tušil, že ten předmět Teorie her kterému se tak hrozně vysmívám...
...si o dva roky později (tou dobou již na úplně jiné škole a v klidném zapomnění tohoto výroku) sám, dobrovolně zapíšu jako volitelný, zahraju si v něm nějaké ty hry (opakovaně naštvu lektora, když ho v nich několikrát rozsekám strategií, kterou on z kraje označí za neprůchozí), dostanu za to zápočet, zkoušku i kredity...

...další ironie je, že ten předmět nebyl zdaleka tak stupidní, jak jsem si v roce 2007 myslel. Popravdě byl ve skutečnosti docela dost hodnotnej.
Autorská citace #17
30.10.2007 12:36 - Alnag
Čajíček s Esoterroristy bych určitě udělat chtěl, ale rád bych si tu knížku nejprve fyzicky pořídil, což znamená, až bude Vannax v listopadu objednávat z NK. :-) Ale ano, je to v plánu.
Autorská citace #18
23.6.2009 14:49 - Element_Lead
Knizka se vyborne cte, za chvilku to mate zfouknuty, hlavne pokud preskakujete casti, ktere vas moc nezajimaji - mechaniky, setting, a ctete pouze obecny tipy jak tvorit detektivni dobrodruzstvi, jak na pripravu hry (tato cast mohla a mela by byt TAK moc delsi). taky schopnosti postav jsou vyborne.

ma nekdo zkusenost s pripravou hry? alnagu? :)

v tomto systemu bych si asi rad zahral nejaky oneshot, ale spis co mam v planu je prenest strukturu tvorby dobrodruzstvi do dnd her (ja hodne podobne pripravuju hru anyway). zaklad a myslenku.
Autorská citace #19
23.6.2009 14:52 - Lotrando
vitej do klubu všech, kterým alnag slíbil one-shot :)
Autorská citace #20
23.6.2009 14:54 - Alnag
Ten jsem slíbil jen Sirienovi. :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20912599563599 secREMOTE_IP: 54.80.208.105