Produkty

Dalcor
4.9.2007 15:31
Díky Gaimanovi, či Mievillovi je Urban Fantasy na vzestupu. A Dreaming Cities je asi nejlepší výceučelové Urban Fantasy herní prostředí. Tentokrát se na něj podrobně podíval Dalcor
Autorská citace #1
4.9.2007 15:31 - Joe
Pekné, pekné! Tvoja a moja recenzia sú ako dve strany jednej mince... :)
S hodnotením mágie súhlasím, neškodilo by pridať viac príkladov a hlavne vysvetlení použitých atribútov.
Mám niečo z fór a prípadne vyskúšam stvoriť aj nejaké vlastné kúzla... Dalcor (prípadne hocikto), čo keby ste mi sem napísali zopár príkladov základných kúziel a skúsim vám vyrobiť aplikáciu do Tri-Statu / Dreaming Cities?
Autorská citace #2
4.9.2007 20:21 - Sosáček
technicka -- ty bellovy krivce se v cechach rika gaussova
Autorská citace #3
4.9.2007 21:56 - Lotrando
Děkuji za recenzi Dalcore, rád jsem si ji přečetl. Jen trochu škoda, že se víc nevěnuješ samotnému prostředí. Pro mě je UF trochu záhadou, i když intuitivně tuším o co jde (WoD apod trošku znám).
Docela široce se věnuješ popisu TriStatu dX, který taky znám. Jen mi přijde že hlavním účelem systému je pokrýt všechna prostředí vydavatele. Nic proti tomu, ale přednost pro hráče to spíš není než je.
Dík za nový pohled na Dreaming Cities.
Autorská citace #4
5.9.2007 08:19 - Dalcor
Miri - no a?
Lotrando - ono pospat co je to Urban Fantasy je docela problemtaické - k prostředí se můžu vrátit v dalším článku - nechci roztahovat recenzi do sáhodlouhých popisů. Ono každé UF je natolik specifické že v podstatě jediným sjednocujícím prvkem je zmíněná definice.
Co se týče Tri Statu. Tak Tri-Stat Core je vypreparovaný z BESM a dále implementovaný do dalších herních systémů. Což nepovažuji za mínus, ale naopak za plus. Mimochodem je nevýhodou pro hráče že Wizardi implementují d20 do všech svých her? To je stejný argument.
Autorská citace #5
5.9.2007 18:25 - Lotrando
Moje poznámka ani tak nesměřovala k vypočítávání chyb TriStatu, jen jsem se zmínil o dojmu, který ve mně studium systému zanechalo. Pro jejich původní hry je asi přínosem. Škálovatelnost je zajímavá a je pravda že jiné systémy tohle moc neumí. V tom je TriStat unikátní.
Všiml jsem si debaty o Urban Fantasy vedle, tak mrknu tam pro nějaké podrobnější info :)
Autorská citace #6
6.9.2007 23:51 - Sosáček
Koukam ze tvoje dotazy na rpg.net prinesly nejake ovoce, Joe :) ta hra se mi dokonce zacina libit.
Akorat jsem nepochopil, jestli si staci koupit jednou koupit dynamic powers, nebo si musis nejak kupovat kazdy kouzlo zvlast.
ale co udelat seznam nejakejch hezkejch kousel treba s dynamic powers 4 (nebo kolik je tak rozumne koupilteny pro dreaming cities postavu)
Autorská citace #7
7.9.2007 08:24 - Joe
V zásade, ako som pochopil zatiaľ ja:
Dynamic Powers (DP) dáva možnosť použiť iné atribúty do celkovej výšky dvojnásobku úrovne DP, ale ich jednotlivá úroveň nemôže prekročiť úroveň DP. Takže pri DP na úrovni 4 získaš možnosť použiť napríklad štyri iné atribúty na úrovni 2, alebo dva na úrovni 4 alebo dva na úrovni 1 a tri na úrovni 2 (vždy do maximálneho súčtu 8); nikdy nie 1 atribút úrovne 8 (prekračuje samotnú úroveň DP).
Čiže pri konkrétnom príklade DP na úrovni 3 (s názvom "Nehlučný presun") doň môžeš implementovať Atribúty "Invisibility" na úrovni 2, "Illusion" na úrovni 3 a "Sensory Block" na úrovni 1 - spolu 6, čo je dvojnásobok úrovne samotného DP. Využitím "Nehlučného presunu" sú aktivované všetky tieto tri atribúty.
Alebo môže DP slúžiť ako zásobáreň viacerých takýchto atribútov a môžeš ich využívať zvlášť - ako kúzla.
A naviac je (ak som správne pochopil) možné ako kúzla využívať samostatné atribúty, napríklad Fireball by bol obyčajný "Special Attack" s potrebnými obmedzeniami (napríklad Concentration, Requires time a podobne).
Pri všetkých takýchto atribútoch sa samozrejme na obmedzenie alebo rozšírenie dajú použiť PMV - dosah, oblasť, trvanie a počet nepriateľov.
Toť môj aktuálny pohľad na mágiu. Sám skúsim nejakú kúzla vytvoriť a postnúť či už na RPG.NET alebo na fanúšikovské Guardians of Order fórum na zhodnotenie, či som to uchopil za správny koniec. ;)
Autorská citace #8
7.9.2007 08:56 - Dalcor
Jo jo Tri Stat a Dreaming Cities jsou lepší a lepší - Joe můžeš později shrnout Magie v Dremaing Cities do jednoho článku - docela by mě tvoje postřehy zajímaly.
Autorská citace #9
7.9.2007 09:14 - Joe
Dalcor, čítaš mi myšlienky! Chystám sa na taký článok. Zoberiem si ako príklady niektoré základné kúzla z SRDčka d20 odtiaľto (aby bolo vidieť, akým spôsobom sa dajú tvoriť obdobné kúzla v Tri-State) a okrem nich skúsim vytvoriť aj niečo nové.
Autorská citace #10
7.9.2007 09:23 - Sosáček
Dobre, ale kdy je muzu menit? To si muzu kdykoli vymyslet novej, nebo se musim predtim (s nekym?) vyspat, nebo si je vyberu pri tvorbe?
Autorská citace #11
7.9.2007 09:30 - Joe
HmmmMmmmm dávaš priveľa hlbokých otázok :D
Musím si to ešte preštudovať poriadne a dám vedieť, či budem vedieť ;) Ale základné atribútové kúzla (Special Attack) si myslím môžeš vyrobiť na začiatku a následne používať.
Je tu možnosť používania Bodov energie pri kúzlení, ktorá obmedzuje zosielanie donekonečna - pridáš k atribútom defekt Burns energy points. Keď ti totiž klesnú na 0, si v bezvedomí. Ich obnovovanie nie je spomenuté (myslím), takže ako ho uchopíš, je asi na tebe.
Autorská citace #12
7.9.2007 09:36 - Sosáček
Jo, ok. uz jsem se bal nejaky slotovy magie, nebo tak.
Autorská citace #13
7.9.2007 11:16 - Sosáček
Joaha.
Dynamic powers jsou omezeny na nejakou oblast. Ta nejmene omezena verze stoji 20 bodiku/level a vyberes si kategorie siroke zhruba "Valka", "Cas", "Ja", "Chaos", "Stvoreni", "Peklo", "Sny", atd. A potom si muzes vymyslet jakykoli schopnosti v tomhle smeru na miste.
To neni spatny. Treba "ohen" stoji jen 10 bodu za uroven, a clovek muze pobihat kolem s magem co ovlada dobre ohnivou magii, trochu vzdusnou a o tech ostatnich toho moc nevi (ac to pravdepodobne vyjde takticy dost nevyhodne. ale nemyslim ze by tu nekdo zkousel delat takticke bitvy s figurkama v dreaming cities, hehe).
To neni spatny, vlastne me prave napadlo ze hrat takovyhle elementalisty muze byt sranda :) dala by se z toho dobre udelat skupinka postav, a tak -- jeden chlapek co ovlada "pohyb 1" a a umi dobre s mecem, jinej chlapek co ovlada dobre ohen, a nekdo jinej kdo umi leceni ... prijemny, kazda postava muze byt unikatni a zajimava, zvlast kdyz se k domu doplni ruzny zdroje odkud ta postava ke svym schopnostem dosla a ruzne magicke tradice. bych si hned zahral!
Ale puvodne jsem mel na mysli tradicniho carodeje. Vezmu senzam kouzel, rozhodnu co umi, a pak ty kouzla proste umi, a muze kouzlit do padnuti. Hrac si jich dejme tomu pet vybere na zacatek (nebo 10. at se trosku zapoti), a kdyz se chce potom ve hre nejaky naucit, tak si to musi odmakat, protoze ho nikdo JEN TAK nic ucit nebude ... a pokud jo, tak v tom nejspis bude nejakej hacek.
Hm, tomu by se asi dalo rikat "Dynamic Power (jen naucena kouzla, zpusobuje unavu)" (mam dojem ze normalni kouzla neunavujou), a pokud das vsem stejne kouzel do zacatku, tak je vlastne jedno kolik to stoji bodu, protoze to stejne vyjde vsem stejne. Ale otazkou je, jestli by tohle bylo fer vuci lidem, kteri nehraji takovyho carodeje.
Co myslite?
Autorská citace #14
7.9.2007 11:40 - Joe
No, fer... ostatni si mozu kupit ine atributy, na ktore kuzelnik mat nebude (lebo minie body na Dynamic Powers alebo samostatne kuzla). A aj cena atributov je vzdy relativna, kedze im mozes priradit obmedzenia, za ktore dostanes body naspat.
Takze ak mas rad cislickovanie a tweakovanie, mozes sa vyhrat do sytosti.
Autorská citace #15
7.9.2007 12:02 - Sosáček
Nemyslim ze to uplne souvisi s cislickama, Joe.
Ale co zkusit vymyslet nejaky kouzla?
Zkusim to:
Energeticka bariera: + blocks incorporeal (funguje i proti demonum) + area (to se pocita jak?) - both directions (tradicni omezeni) - static
hm, to znamena ze pokud to jsou dva minus, jeden plus a plocha? a co to dal znamena?
Autorská citace #16
7.9.2007 12:24 - Joe
NO ved prave, vid nizsie... musim mat ale TROSKU casu...
Pockaj skusim nahodit:

Fireball

Special Attack - Level 2 (základné poškodenie 2x20 = 40 bodov)
Abilities:
  • Area Effect (1 meter/úroveň Fireballu)
  • Burning (1/10 základného poškodenia počas 5 kôl, ak ho nikto nezruší)
  • [/u}
    Disabilities:
  • Only in Air (inde nebude oheň fungovať)
  • Výsledné poškodenie je 20 bodov, keďže základ 40 - 2x abilities (po 20) + 1x Disability (20) = 20
    Každá Ability odčítava pri Special Attacku 20 bodov poškodenia a Disability ich naopak pripočítava.
    Autorská citace #17
    7.9.2007 12:45 - Joe

    Energeticka bariera

    Force field - Level 3 (základných -60 Damage Reduction)
    Area PMV - priradíš body podľa veľkosti oblasti (napríklad 2 body = 1 m), aj keď na ochranu človeka by asi stačilo Pinpoint (0 bodov)
    Abilities:
  • Blocks Icorporeal (funguje i proti demonum)

  • Disabilities:
  • Both directions (tradicni omezeni)
  • Static
  • Takže celkovo: základ (-60) + 20 (1x Ability) - 40 (2x Disabilities) = -80
    To znamená, že takýto Force Field bude účinkovať (ak ho úspešne zošleš) v okolí 1 metra aj proti démonom, ale bude statický a účinkovať na obe strany. A znižovať bude poškodenie o 80 bodov (v prípade plného úspechu), v prípade čiastočného úspechu menej podľa tabuľky
    Autorská citace #18
    7.9.2007 12:57 - Sosáček
    Hm.
    Budu si to muset skutecne lip procist, protoze si nejsem jisty, jakou utocnou silu ma bezny utok a kolik ma obvykle postava zasahovych bodu, takze nemam tucha jestli je 60 hodne nebo malo krom toho dvacetibodovyho fireballu, a toho stodvaceti bodovyho fireballu na rpg.net :)
    Autorská citace #19
    7.9.2007 13:13 - Joe
    Priemerný stat (Body napríklad) je pri použití k6 v hre asi okolo 4-7 a HP (Hit Points) sú (BODY + SOUL) * 5
    Takže má postava (5+5)*5 = asi 50-70 HP pre bežné hranie skúsených ľudských duší.
    Keď si zoberieš Fireball nižšie, tak pri plnom zásahu (a poškodení) by si udelil 20 bodov, čo je ale len prípad, ak na poškodenie padne na kockách spolu 2 alebo 3 (teda kombinácie 1 a 1 alebo 1 a 2), čiže 100% poškodenie z útoku. Bežne to asi bude menej, takže rátaj tak s 10-15 bodmi pri bežných hodoch na poškodenie protivníka Fireballom, za ktorý si zaplatil 4 charakterové body/úroveň, čiže spolu 8 (z tvojich 50-75, ktoré máš ako človek s k6 k dispozícii).
    A v následných 5 kolách by si ešte mohol spôsobiť 1/10 zo základného poškodenia, ktoré si udelil (takže každé ďalšie úspešné kolo ešte 1-2 body).
    Dúfam, že som sa nepomýlil ;)
    Autorská citace #20
    7.9.2007 13:35 - Sosáček
    Jo. A dejmetomu Dynmic powers 3 (fire, 30 bodiku, coz je pro postavu k6 fakt palka, predpokladam?) ti umozni udelat si takovej fireball 6, ale musis mit nanejvys poskozeni 3, bonus na zasah 2, kratkej dosah -1 a plochu 2, chapu to spravne?
    A pak kolem sebe vyvolat kus ohne co se bude chranit pred utoky na dalku (roztavi a spali priletajici kulky a podobne), force field 3, plocha 3.
    ano?
    ted ty horsi prvky. muzu tohle pouzivat najednou? jako vyvolat si kolem sebe stit, a potom palit firebally? nebo muzu jen cast, nebo coze? nejsem si jisty, jeslti tomu rozumim.
    EDIT: prihodime ohnivy mec:
    special attack 3, melee -2, muscle powered +1, accurate +1 (tj. 3 levely) extra attack 1 (1 level) attack combat mastery 2 (2 levely)

    Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

    Věděli jste, že...
    Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
    Jak se chovat v diskuzích
    Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
    Formátování článků
    Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
    ČAS 0.080676794052124 secREMOTE_IP: 44.220.251.57