Produkty

Alnag
28.7.2007 11:40
Nic není pravdivé. Cokoliv je možné. Všechno je zapovězené.
Autorská citace #1
28.7.2007 11:40 - Dalcor
Určitě zajímavá hra :)
Autorská citace #2
28.7.2007 18:28 - Malabar
No to jo , rad bych to videl nejak z blizka ...
Autorská citace #3
5.8.2007 13:49 - Bajo
Shodou okolnosti jsem ji konecne tento tyden na chate vyzkousel. Mam sice 1. edici, ale pokud vim, rozdily jsou minimalni. Hra me absolutne nadchla a predcila me ocekavani. System je opravdu velmi jednoduchy a pritom zcela vyhovujici (inspiroval nepriklad pozdejsi RPG Fate). Jinak ale souhlasim s Alnagem, ze zasadni na tomto RPG je zejmena setting. Musim rici ze jen malo her me zaujme svym settingem natolik (preci jen, nejsem vylozene settingove orienovany). Nicmene vedle bohateho pribehoveho materialu a mnoha vedlejsich i stezejnich konspiraci (z nichz nektere maji pointu stejne urovne jako treba setting v Engel d20, ale nebudu spoilovat, i kdyz bych chtel) je podleme velkou prednosti settingu jeho zpracovani. Zadna encyklopedie fiktivniho ostrova ale skvele pouzitelny herni material. Takhle by podle me mela vypadat mesta pro Vampire the Masquerade. Pro me momntalne jednoznacne lepsi volba nez World of Darkness.
Autorská citace #4
5.8.2007 15:40 - Alnag
Qualdezar: No vidíš to... a pořád si myslíš, že to je shoda okolností? Není. To je konspirace!
Fakt je, že jak na moderní settingy netrpím (jeden z důvodů, proč mne třeba WoD netáhne, tak OtE mně docela nalomilo... ;))
Autorská citace #5
21.10.2007 17:38 - Bajo
Konecne mi z NK prisly dalsi dve knihy (obe od Alnagova oblibeneho designera ;-) ): Wheather the Cuckoo Likes (zabyvajici se Cut-up projectem) a Wildest Dreams (zabyvajici se drogou Nightmere vecmi s ni souvisejicimi). Do obou jsem jen nahledl (do kukacky trochu vice) a vypadaji opravdu slibne. Hned me napadlo nekolik zajimavych veci do kampane kterou chystam rozjet v nejblizsich dnech (a cutup mechaniky jsou fakt psycho).
Jen se musim s hraci domluvit, jak moc psycho to bude a jak moc se v tom budou ztracet. Nechci spoilovat hlavni konspirace a pointy hry, takze nebudu naznacovat vice, ale dalo byse to ukazat na priklade, ze extremni varianta hry by mohla vypadat tak, ze hrac by si nakonec mohl uvedomit, ze: "To vlastne znamena ze zitra se vratil, z toho filmu kde hral sam sebe a dival se na nej zaroven, spolu se svou setrou ktera je zaroven i jeho matka a matka jeho syna (pokud se tomu da opravdu verit). A to vse je vlastne jen predstava jednoho maleho chlapce, jez prevzal posledni identitu vedomi jeho (hracova, nebo postavy - clovek nikdy nevy ;-) ) pristiho zivota." :)
Kazdopadne uz se velmi tesim
Autorská citace #6
21.10.2007 17:39 - Bajo
nize uvedeny prispevek je tajny a jaho autor zustane v anonymite. pokud nekoho napadlo kdo je autorem, at to radsi zapomene, nebo bude zastrelen
Autorská citace #7
21.10.2007 17:48 - Alnag
Viděl jsem pár doplňků (resp. dobrodružství) k OtE nejen od Lawse a vypadaly velmi zajímavě. Přinejmenším lépe než podobné splatbooky a dobrodružství obvykle vypadají. Ale všechno má svůj čas...
Každopádně díky, že jsi se s námi podělil. Zrovna tyhle dvě mi myslím rukama neprošly, až si je přečteš, klidně napiš víc.
Autorská citace #8
28.10.2007 10:56 - Bajo
Uz to mam vice mene nastudovane. Uvodni dojmy jsou opravdu velmi dobre. Rozhodne nelituji, ze jsem si je koupil. Jsem si jist, ze oba velmi dibre uziji, protoze obsahuji nekolik velmi dobrych napadu.
Napriklad v supplementu pro Cut-Up projekt* je alternativni vyhodnocovaci technika postavena na dadaismu. Kdy hrac podel hodnoceni traitu nahodne losuje vystrihana slova z nadpisu clanku z novin a tato slova naslene musi vyuzit pri popisovani sve cinosti, kterou overuje. Podle toho jak jsou slova adekvatne pouzita, jim vypravec priradi hodnoceni, ktera se sectou a reprezentuji, touto metodou nahrazene hazeni kostkami. Krom knizka obsahuje nekolik zajimavych NPC a nametu do hry. Napriklad jednim z clenu Cut-up projektu je jeden herni designer Robert "Doc" Cross (je zaroven i spoluautorem tohoto rozsireni a hadejte kterou cast psal :) ) Prozradim jen tolik, ze Doc slouzi i jako rekruter novych agentu a rozhoduje se na zaklade toho, jak si pocinate pri jim vedene hre. Takze hraci hraji postavy v RPG, ktere si udelali postavy v RPG vedenem Docem a museji v roli hrat nejake postavy v nejake roli. A samozrejme timhle to nekonci, ale teprve zacina a nastartuje to nekolik udalosti, ktere se behem pozdejsich her jeste ukazi...
Mam uz presne vymyslenou Docovu ulohu v mem pribehu a jake dusledky na pribeh to bude mit. Jsem zvedavy, jak si s tim hraci poradi a jestli z toho nebudou na nastevu bohunic :).
Podobne na me treba pusobila kapitola z toho druheho supplementu u Tulpech. Absolutne genialni zalezitost, ktera nabizi hromadu ztajimavych myslenek. Treba co se stane kdyz se setkaji dva Tulpove a vedi to o sobe, apod... Proste to spravne OtE psycho.
Cimz se dostavam k tomu, v cem je hlavni sila OtE a na coz i tyto supplementy navazuji a tim je kreativitu podporujici pristup k settingu. Protoze uz jen jeho cteni vys inspiruje ke spouste skvelych napadu. Uz jsem to nekde psal, ze takhle mela byt delana mesta pro OtE. Krom toho ale ma OTE a i tyto dva jeho supplementy neco navic. A to je nesmirnou miru originality a "psychovosti" a velmi podporuji styl hry, ktery jsme si chtel vzdy zahrat. Styl vychazejici z filmoveho arthousu a z narocneho a scenare, ktery neserviruje divakum vse na podnose. Psycho hru, kdy hraci z otevrenou pusou odhali nejakou pointi, jen aby se dostali k pointe dalsi, ktera jim pusu otevre jeste vice a vsechny predchozi domneky otoci uplne naruby :). Hru ktera svou silenou jizde teprve zacina, v mistech kde vetsina her uz konci, nebo se tam ani nikdy nezacne. Ale zaroven hru, ktera je velmi promyslena, dava smysl a ma nejakou zajimavou myslenku.

(*pozn. pro neznale, ve zkratce: skupinka ochrancu nasi reality pred mocichtivimi spiknutimi - jejich zbrane jsou, nevypocitatelnost, nepredvidatelnost, chaos a tajemny pristroj umoznujici nahodne zasahy do reality - hlavni motto: Dadaismus je teorie, my jsme praxe)
Autorská citace #9
28.10.2007 11:05 - Alnag
Zareaguji obecně, protože jak jsem psal, nečetl jsem všechny možné supplementy k OtE, ale jen pár a tyhle mezi ně zrovna nepatří. Je fakt, že OtE je hodně inspirující i v té základní sadě i v těch různých dobrodružství, které jsem viděl.
Co mne trochu znejisťuje je rozdíl mezi nabízenou úchvatností scénářů téhle hry a jejich praktickým provedením. Vím jak je to obvykle pointované (mimochodem připomeň si, co jsem psal úplně jinde o obecných uzlových bodech typu "zvrat"), ale problém je, že na tohle musíš mít taky konstelaci hráčů. Častokrát (s některými skupinami obzvlášť) jsem zažil, že hráči ignorují záhadu a tedy i pointu vedoucí k další pointě a řeší úplně jinou vrstvu hry. Na čemž není samo o sobě nic špatného ale nekoná se pak to stupňované překvapení, protože ti to prostě a jednoduše odzívnou.
Autorská citace #10
29.10.2007 10:41 - Bajo
Ja jsem zvedav, jak to dopadne u nas. Rozjizdim dve kampane s rozdilnym typem skupin. Jedni budou zkuseni RPG veterani a druzi zkuseni filmovy veterani, ve smyslu filmu zalozenych na scenaristickych lahudkach (tedy podobna prace s pribehem, jaky podporuje OtE). Takze uvudime, kdo bude lepe adresovat....tema :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20755505561829 secREMOTE_IP: 18.210.22.132