Produkty

Alnag
29.6.2007 11:20
- Elegantnější RPG pro civilizovanější časy -

Trvalo to třicet let od chvíle, kdy se Star Wars poprvé objevily v televizi a šest edic papírového RPG, než se herní zážitek přiblížil filmovému prožitku.
Autorská citace #1
29.6.2007 11:20 - Joe
Podľa mňa určite vydajú nejakú príručku vaty - história, reálie, postavy, zápletky a podobne. Boli by to priam sebevrahovia, keby to nespravili. Veď sa na tom dá patrične zaryžovať ;)

Pekný článok, mal by si naň nadviazať možno podrobnejším prehľadom mechaník a odlišností od d20 (čo mi zatiaľ samozrejme pomôže menej, keďže som d20 ešte neštudoval, ale ostatným asi hej).
Autorská citace #2
29.6.2007 13:31 - Dalcor
Dneska jsi asi pospíchal co Alnagu - většinou píšeš jinak ;) Ale hezké a mě nezbývá než doufat že to brácha koupí ;)
Autorská citace #3
29.6.2007 13:42 - Jiron
Chci!!!! chci!!! chci!!! Kde je nějakej turista kterýmu bych moh přiložit k hlavě pistoli a ukrást mu prachy na SW?! Nebo ho rovnou dovedu do rytíře a nechám si je koupit darem (pod pistolí)!!! Jůůůůůů!!!
Já je chci! ! ! ! !
ehm... omlouvám se, nechal jsem se unést.
Autorská citace #4
29.6.2007 13:59 - Sosáček
"Ale to je v pořádku, Hvězdné války jsou o bojích."
to nemyslis vazne, ze ne?
Autorská citace #5
29.6.2007 14:03 - Dalcor
A není snad - se podívej kolik ve filmu i knihách vyplňují boje prostoru
Autorská citace #6
29.6.2007 14:37 - Alnag
To myslím velmi vážně... je to hodně o bojích.
Epizoda I:
  • Rozstřílení plavidla Jediů
  • Droidi vs. Jediové na palubě
  • Droidi vs. Jediové na Naboo
  • Jediové zachraňují Amidalu (tj. opět vs. droidi)
  • Prchající královská jachta vs. blokáda Federace
  • Darth Maul vs. Qui-Gon Jinn (poprvé)
  • bitka v hangáru
  • stíhačky Naboo proti blokádě
  • Gunganská armáda vs. droidí armáda
  • Darth Maul vs. Jediové
  • Padmé a spol. vs. droidi v paláci
To je víc bojů než v leckterém válečném filmu. A ne nadarmo se to jmenuje hvězdné VÁLKY!
Dalcor... no ani jsem tak nepospíchal, jak jsem nechtěl po sté a první psát to, co je už napsáno v tom preview.
Autorská citace #7
29.6.2007 14:46 - Bajo
No jsem zvedav, jak to bude vypadat. Mam v planu se na Gameconu aspon mrknout, doufam ze to nejak casove zvladnu.
Autorská citace #8
29.6.2007 14:58 - Alnag
První kouknutí je zdarma, ale bacha... je to hrozně návykové. ;-)
Autorská citace #9
29.6.2007 15:06 - Sosáček
No, radeji vidim SW trochu jako WoD, cekam, ze postavy budou resit problemy typu co jsou zac, jaka je jejich uloha v tomhle svete, jak daleko jsou schopny jeste zajit aby zustaly samy sebou ... nez jako "DnD in Spaaaaace!"
Myslis, ze je na takove ucely tahle hra vhodna? Nejsem si jisty, jestli jsem to cetl dost podrobne, ale resi se tam nejak, na ktere strane temnoty postava stoji?
Autorská citace #10
29.6.2007 15:17 - andtom
hrngz: Dle mého nic nebrání řešit takové problémy. Pokud tedy hráč není odkázán na to, že to musí mít někde napsáno, protože sám by na to nepřišel, že by je mohl řešit.
Edit: Jak píšeš "čekám, že postavy budou řešit problémy" -> nečekej a řeš je.
Autorská citace #11
29.6.2007 15:19 - Alnag
hrngz Pokud bys chtěl hrát SW jako WoD, tak je to samozřejmě v pořádku a protože nevěřím v ultimátní moc systému nad hráčskou touhou tak si myslím, že když chceš, poradíš si.
Nicméně považuji za nutné zdůraznit, že klasické SW takové nejsou. Není v nich World of Darkness ani co by se za nehet vešlo. Star Wars jsou možná víc "D&D" než samotné D&D. Hodní jsou hodní, zlí jsou zlí. Star Wars je čistý odvar Campbellovského monotýmu, Lucas se s tím ani netají, naopak se k tomu hrdě hlásí. A pro takovou hru - mýtickou, pohádkovou, o hrdinově strastliplné pouti - je to připravené dobře.
Pokud chceš do hry vložit jiné obsah - strach, úzkost, pochyby, nejistotu, hrůzu, děs, sahání na dno svých sil, introspekci, poznávání vlastní bestiality atd. je to možné (ostatně je to možné i v D&D, když se chce), ale je potřeba vědět, že tam vkládáš něco, co tam prapůvodně není a vykomunikovat to i s hráči. Proto je lepší neříkat jdeme teď hrát SW, když ve skutečnosti chceš hrát "WoD in Space".
Co se Temné strany týče... mechanika je na to velmi prostá... jseš buď čistý (0 bodů temné strany), nalomený (1-X bodů temné strany, kde X = Wisdom), nebo už na temné straně (tj. přesáhnul jsi X). Samozřejmě body temné strany se udělují za takové různé zrůdnosti a užívání schopností Síly z temné strany... potíž vidím v tom, že stejně jako ve WoD je potřeba dosáhnout tohohle ladění zejména patřičně mířeným fluffem (v čemž je WoD dobré, ale tady z pochopitelných výše uvedených důvodů by to stálo a padalo na GMovi).
Takže asi tak.
Autorská citace #12
29.6.2007 15:37 - Sosáček
andtom: jasně, šlo mi o to, jeslti na to tvůrci nějak mysleli, nebo je to udělej-si-sám. Čekat musím, když tu hru nemám :)
Alnag: díky za vyčerpávající popis. Máš samozřejmě pravdu v tom, že v původních filmech se nic takového neobjevuje. Jsem už příliš zhýčkaný všemi těmi KOTORy 2 a KOTOR komixy, kde se taková témata objevují.
Autorská citace #13
29.6.2007 16:08 - Dalcor
Jistě jsi si všiml že KOTOR běří na d20 systému, že?
K věci. Tohle je tento týden už po druhé co slyším d20/DnD je systém pro boj. To není systém pro sociální hru. To je blbost. Na systému totiž skoro vůbec nezáleží. TO jsou prostě klapky na očícha naučené papouškované informace které tak rádi používají rádoby experti.
Autorská citace #14
29.6.2007 16:18 - Bajo
2 Dalcor: :(, jsem radoby expert, ted to vim
Autorská citace #15
29.6.2007 16:31 - Jiron
Dalcor: Ano na systému skoro nezáleží ale je lepší mít systém, který podporuje to co chceš hrát než si dotvářet sám.
Kotor je zapletený a velmi pěkně. Každopádně to nic nemění na tom, že si myslím, že to nejlepší co kdy ve Star Wars bylo je epizoda VI. která je velmi válečná. Kloním se na obě strany a moje představa hry by byla asi taková kampaň ve které by se postavy snažili dosáhnout společného cíle, šlechetného a ušlechtilého (nebo naopak temného a děsivého) a čas od času u toho vyřešit nějakou tu osobní záležitost. Dělat pořád něco neskutečně komplikovaného a zapleteného jako je právě Kotor tak bych toho měl po určitém čase docela dost. Ať už jako hráč tak jako vypravěč.
Autorská citace #16
29.6.2007 16:54 - Alnag
Nerad bych tady zabředl do dalšího opakování telenovely "úžasné nové rebelské hry" vs. "zlé impérium d20/DnD", protože už jsem ji viděl v premiérovém vydání i v několikero reprízách (nicméně přidám se nebude-li zbytí). D20 systém je oblíbený systém všeljakého hanění, což paradoxně dokazuje jak moc je úspěšný a jak moc to leží mnoha lidem v žaludku.
Do d20 se dají zakomponovat sociální mechaniky (a existují k němu sociální mechaniky) v mnoha úrovním komplexnosti, stačí si jen vybrat podle chuťi a gusta.
To je ale podle mně to hlavní i obecně, tedy přizpůsobit hru tomu, jakou ji chtějí mít hráči a ne s klapkami na očích upnout na to, jak to ten autor asi myslel. Samozřejmě, když to náhodou myslel přesně tak, jak vy to chcete všichni hrát, je to plus. Výhoda d20 systému je, že když to tak náhodou někdo nemyslel v té vaší variantě, myslel na to někdo, někde jinde a vzhledem k poměrně dost dobré kompatibilitě lze vzít pravidla honičky ze Spycraftu a přidat si je do SW dřív, než by člověk řekl švec.
No a co se týče hráčů... zrovna u těch SW si myslím, že je docela naděje na to navnadit i někoho, kdo RPG normálně nehraje, což je pro hru vždycky plus. U D&D můžete snadno komunikovat, že jde o hru jako Pán Prstenů, u Star Wars naznačí i sám název. A to je hlavní deviza. Jasné, čitelné poselství o čem to bude a co to slibuje. Bez hráčů se prostě hrát nedá a o to obvykle běží v první řadě.
Tím, že se vyhnete potřebě vysvětlovat setting, jste snížili na minimum investici, kterou jinak musíte udělat, že hráči mohou hrát, okamžitě můžete nasadit hru a dobrat se zábavy dřív než vám nováček nudou odpadne. Prostě ideální.
Anekdota závěrem: Jednomu hráči jsem půjčil na hraní KOTORy a teď už se nemůže dočkat, až začnme hrát, ba mi i říkal, že by přivedl další zájemce, kteří by to RPG docela vyzkoušeli. Kolikrát se vám tohle stane?
Uff. To jsem provedl několik myšlenkových skoků... mno nic.
Autorská citace #17
29.6.2007 17:10 - Dalcor
Qualdezar - no nenapadlo mě že ty takovouhle blbost taky papouškuješ. ;)
Pochopím dkyž někdo řekne že d20 nehraje protže to je CnL, ale říct že je to systém jen na heroickou bojovou simulaci je vážně hovadina... která mě vždy rozhodí. Takže se omlouvám ALnagovi za tuhle reakci a budu do budoucna mlčet ;)
Pamatuj na Engel ;)
Autorská citace #18
29.6.2007 17:12 - Bajo
Ja treba osobne proti D20/DnD nemam nic, tedy neco malo ano, ale to mam asi proti kazde hre :). To co pise Alnag je myslim svym zpusobem pravda. Jen bych dodal, ze v komunite RPG je nejhorsi nizka hladina tolerance, tak se s tim snazme neco delat, nedelejme opak.
Jen jednu vec bych rad zminil, na zaklade toho co Alnag napsal. Ne vzdy kdyz nekdo nasleduje to, co napsal autor, to dela kvuli nejakym klapkam na ocich, ale treba kvuli tomu, ze si to chce vyzkoust zahrat tak, jak to autor myslel.
Btw. pokud budete mit nekdo otestovane nove SW jeste pred Gameconem, dejte urite vedet.
Jiank je trochu paradoxni, ze ac jsem fandou hororou a WoD a hvezdne valky jsem sice videl, ale skalni fanda nejsem, me SW SAGA zajima vice nez MC's WoD (a pak ze na systemu nezalezi a ze je setting dulezitejsi - tim jen ukazuji, ze to proste muze byt individualni, tyhle meritka).
Autorská citace #19
29.6.2007 17:21 - Alnag
Dalcor: Navíc ne každý d20 systém je CnL... Call of Cthulhu d20 nebo Perfect 20 nemají classy... a byť neznám žádnou d20 hru vyloženě bez úrovní (i když Mutants & Masterminds mají poněkud netradiční pojetí úrovní) tak si umím představit, že by taková vznikla. (Zvlášť že teď přišla do módy na rpg.net variance d20 známá jako "E6 systém", tedy do 6 úrovně, normálně a pak za XP už jenom featy a tak podobně. Není důvod to nezatnou rovnou na první a potom...)
Autorská citace #20
29.6.2007 17:25 - Jiron
Já mám dojem, že tahle diskuse dost zklouzává k dost široké problematice. Nedostatek tolerance mezi hráči RPG je evidentní a mě se poslední dobou zdá, že Dalcor je přesvědčen, že by každý na světě měl hrát jen D20 v některé z jijích variant :-)
Každopádně abych se vrátil zpátky. Myslím, že otázka zní velmi snadno a dá se na ní odpovědět ano nebo ne: Má SW Saga mechaniky podporující vnitřní boj, strunu lidskosti a vnitřní rozpor mezi světlem a temnotou?
Autorská citace #21
29.6.2007 17:39 - Alnag
Jiron: Dalcor, si možná myslí, že by každý na světě měl hrát d20 v některé z jejích variant, já si myslím, že to tak (díky rozšíření v hráčské populaci) téměř je :-D Jen s tou exkluzivitou to není tak horké.
K otázce... na to se rozhodně nedá odpovědět ano nebo ne. Záleží, co si pod tím představuješ. Hra obsahuje dark side pointy (viz jeden z mých předcházejících příspěvků v diskusi). Tolik ke světlu a temnotě. Pro někoho z toho může být slušný vnitřní boj, pro někoho ne. Nevím. Hodně záleží i na GMovi jak to aplikuje (tedy za co DSP uděluje, jak se postava může očistit a jaké jsou dúsledky propadnutí Temné straně). Protože jsem viděl už i zoufalé dotazy jako hráči zmasakrovali nevinné civilisty jako dobytek a Jedi tam jen stál a koukal nevím, jestli jim mám všem dát DSP, tak byť pravidla jsou fajn, pozastavuji se spíš nad reálným provedením.
Qualdezar: Že si tak rýpnu... důležité je, když už následuješ pravidla tak, jak je autor myslel, aby se to dělo k vůli všech zúčastněných. V takovém případě se to ale v zásadě shoduje s tím, co jsem psal. Jestliže hraješ tak jako autor myslel, přestože jsi si vědom, že těžiště hráčského konsensu leží někde jinde, pak si myslím, že to není dobře. Dokonce bych řekl, že je to porušení nepsané úmluvy mezi vypravěčem a hráči o společném dosahování zábavy.
Autorská citace #22
29.6.2007 17:44 - Dalcor
Ale houby... To neříkám, tak nepředjímej. Ať si každej hraje co chce. Je to jeho věc, jeho preference. Mě vadí dkyž někdo řekně že se na to nehodí d20 protože něco - to je totiž blbost z nevědomosti. d20 umí cokoliv a stejně jako u GURPS (ne li více) u něj platí jaký si ho uděláš takový ho máš. Ale je to CnL anachronismus.
Hele an co jsou potřeba přesné mechaniky pro vnitřní boj? není to náhodou hlavně o hraní?
To že hru necheš hrát v d20 je spíše otázka tvého feelingu že se to nehodí tvým preferencím. A to je čistě tvoje věc. Do toho kecat nemíním. Reaguju na nepochopení. Zvláště když někdo papouškuje někde jinde viděné blbosti ;) Asi nesprávně se vám zdá že chci akždému vnucovat d20. TO nechci co hraje je jeho věc a jeho názor respektuji. Reaguji na nepravdy táýkající se d20. Každopádně se teším na Gamecon
Q/A/J - k nízké hladině tolerance - v další Pevnosti bude úvodník k dechu draka na téma "Systémová xenofobie". Pošlu vám draft, pokud chcete a chci slyšet vaše připomínky. Mám na to 2600 znaků.
Autorská citace #23
29.6.2007 17:53 - Alnag
Nevím teda jestli by se moje připomínky vešly do 2600 znaků, natož do toho směstnat systémovou xenofobie, která by vydala spíš tak na celé číslo Pevnosti, ale chceš-li, pošli. Nevím, zda mne napadne něco kloudného, ale třeba jo...
Autorská citace #24
29.6.2007 17:57 - Joe
Dalcor, pošli aj mne...
Autorská citace #25
29.6.2007 17:59 - Joe
Alnag:
píše:
Pekný článok, mal by si naň nadviazať možno podrobnejším prehľadom mechaník a odlišností od d20 (čo mi zatiaľ samozrejme pomôže menej, keďže som d20 ešte neštudoval, ale ostatným asi hej).
your statement, my lord? ;)
Autorská citace #26
29.6.2007 18:08 - Alnag
No, jak už jsem psal tuhle níž v odpověď Dalcorovi, nechce se mi znova rozebírat mechaniky, když jsem to už více či méně učinil v Preview.
Autorská citace #27
29.6.2007 18:16 - Bajo
2 Alnag: Vnucovat neco ostatnim, to je to posledni ceho bych byl schopen a co bych chtel :), takze to neberu jako rypnuti ale jako neco, s cim souhlasim. Osobne jsme zastancem toho repsektovat preference ostatnich hracu ve skupine, jedna z nejdulezitejich vecich ktere me teorie naucila (vcetne GNS :) ).
2 Dalcor: podivam se na to ,ale az dopisu seminarku, takze ti asi odpovim az zitra.
Autorská citace #28
29.6.2007 18:26 - Joe
píše:
No, jak už jsem psal tuhle níž v odpověď Dalcorovi, nechce se mi znova rozebírat mechaniky, když jsem to už více či méně učinil v Preview.
Ok dok. Tak daj do tohoto clanku link na preview. Je to aktualne? lebo si pamatam, ze si to myslim updajtoval postupne...
Autorská citace #29
30.6.2007 15:49 - Sosáček
Alnag: jasně, ale je trochu snažší vést hru, když ti ta hra nehází klacky pod nohy -- vzpomínám si na tamtoho chlápka, co byl velmi rozčarován a nespokojen, když zjistil, že to nejlepší co může postava obklíčená lučištníky udělat, je vyběhnout po nich a začít do nich sekat mečem, protože jeden zásah šípem ji přece nezabije, což se velmi lišilo od jeho představ jak b takové obklíčení mělo probíhat. Tady šlo o DnD, ale to není podstatné, stejně by to mohlo dopadout i jindy a jinde.
Nicméně nový SW systém (jak tomu vlastně oficiálně říkají? Minulá edice se tuším správně jmenovala "Star Wars RPG") nevypadá, že by trpěl něčím takovým, a že tam mohu zapojit nedůvěru a napětí bez toho, aby něším trpěl, což je super.
Ale mám na Tebe, odborníka, dotaz, a vlastně i na androma. Když si otevřu preview, narazím tam například u noble na "bolster ally." Nedělá mi problém představit si, jak postava vezme spojence za ruku, řekne mu ať si nedělá starosti, že to určitě zvládne, a kdoví co ještě, nebo taky cokoli jiného.
Ale co s postavou, která tohle udělá, a tuhle dovednost (talent) nemá? Aby z toho nic nebylo, tím asi hráče nepotěším, ale na druhou stranu, to by tam ten talent nebyl, kdyby to bylo tak snadné, ne? Jak to řešíte?
Autorská citace #30
30.6.2007 17:08 - Alnag
hrngz: Nu v D&D je možná nejlepší vběhnout mezi lučištníky, ale D&D je hra na mýtické hrdiny. Něco jako Boromir, který taky nelehnul v Pánovi Prstenů po prvním šípu... proto je vždycky dobré si ujasnit, co hráči od hry čekají. Pokud čekají Aragorna, Artuše, Conana a tak podobně, tak jsou na správné adrese.
Nový systém se jmenuje Star Wars Roleplaying Game Saga Edition, předchozí byl Star Wars Roleplaying Game Revised a předtím úplně první d20 je onen Star Wars Roleplaying Game. Ono systém vždycky něčím trpí, ale někdy trpí víc a někdy míň. Tady myslím, že trpí míň. :-D V podstatě všechny věci, které jsou ve filmech k vidění jsou simulovatelné/vysvětlitelné v pravidlech (jediná věc, která promptně dostala errata je Surge - taková ta Jedijská schopnost skákat ty neuvěřitelé výšky, tam to úplně nesedlo s filmy..., ale zase nic světoborného...)
K tvé otázce... já razím takové svoje soukromé pravidlo - mechanické výhody za mechanická rizika, okrasné doplňky bez rizika. Tedy jestliže chce někdo vyprávět jak jeho postava přiskákala k soupeři po jedné noze (nebo metala kozelce nebo vím já, prostě hráč popisuje barvitěji pro radost z popisu) tak to neřeším (nenutím ho házet skákání nebo akrobacii nebo co), pokud zároveň netvrdí, že se tím vyhnul všem útokům nebo něco, potom bych chtěl hod (na Tumble/Akrobacii). Chce-li postava promluvit jiné postavě do duše, nevidím problém, proč by to nemohla udělat. Chce-li, aby z toho druhá postava byla mechanicky posílena (měla bonus v boji), musí to mechanicky ošetřit - tj. mít třeba tohle nabuzení spojence.
Nicméně mám ještě jedno takové soukromé pravidlo - tedy, že výjimečné výkony zaslouží výjimečné ocenění. Stane-li se to tedy jednou, bude-li to vyplývat ze situace, hráč podá pěkný výkon, můžu mimořádně udělat obdobný bonus, pro jednou. Nebude z toho ale pravidlo. Zatímco mechanicky kompetentní postava se tak snažit nemusí. Možná, to někdo vidí nějak jinak, ale tohle se třeba osvědčilo mně.
Autorská citace #31
30.6.2007 17:30 - Sosáček
Jasně, nestěžuju si na DnD, jen se snažím zjistit víc. Díky za info.
Autorská citace #32
30.6.2007 17:38 - Alnag
Však já to neberu tak, že si stěžuješ. :-) Já už prostě i z vlasní zkušenosti i z podobných příběhů ze života vím, že se až příliš často stává, že hráči přistupují ke spoustě her s jiným očekáváním, než jakou zkušenost hra tradičně nabízí. A protože velmi často neprobíhá diskuse o tom, co kdo tedy vlastně čeká, tak se jednoduše začně hrát a až příliš často následuje rozčarování...
Pravidla D&D se dají relativně snadno přiohnout tak, aby byl i jeden šíp smrtící, ale není to jaksi "D&D default". Věřím, že kdyby si hráči na začátku sedli s GMem (a tak by to mělo být) a trochu si popovídali, jak si hru představují - jakému filmu, románu by se to mělo podobat, jaký žánr by to mělo být, jak realistické/cinematické, vážné/odhlečené by to mělo být, tak se ušetří spousta starostí.
Když mi hráči řeknou, poslyš, chtěl bych aby v D&D bylo málo bojů a když, aby byly rychlé a smrtící, tak řeknu fajn, luky dělají 3d6 zranění, meče 2d8 a tobě se po první úrovni zvyšují životy jen o bonus Odl (min. o 1), tak je vcelku vymalováno.
Ale zase třeba najdeš hráče, kteří ti řeknou ... chtěl bych, aby to bylo jako seriál Herkules / Xena a ty si řekneš, že to je v pohodě, nemusíš nic moc měnit, tihle hrdinové vydrží v podstatě všechno...
Autorská citace #33
30.6.2007 21:41 - Dalcor
Alnagu, právě jsem zjsitil že řídíme hru podobným způsobem (tefa zapoměň na počátky OG ;-) )
Autorská citace #34
2.7.2007 09:05 - Rytíř
Ad zásahy šípem - kdysi jsem kdesi četl komentář člověka, který vypadal, že ví o čem mluví. A ten tvrdil, že zásah šípem není v reálu zdaleka tak smrtící, jak by si člověk představoval. Smrtící nemyslím stran následků dlouhodobých, ale následků okamžitých, následků na jeho bojeschopnost těsně po zásahu.
Smrtící bývalo spíše vytahování šípu a ošetření zranění.. je prý mnoho dokladů, že muži bojovali i po několikerém zásahu šípem, klidně i do hrudníku - dřík šípu ucpal ránu, takže dokonce ani vzduch z plic neunikal nějakým zásadním způsobem. V zásadě šlo o to, aby nebyl zasažen nějaký kritický orgán, srdce, tepna, apod. A dokud nechal válečník šíp v ráně, dokázal prý často překvapivě dlouho fungovat. Skoro by se zdálo, že boj Boromira ve filmu byl hrdinský, ale nikoli vyloženě nadnesený :)).
Nechci ovšem samozřejmě tvrdit, že člověk obklíčený lučištníky by se z toho dostal díky meči jako nic ;)
Autorská citace #35
2.7.2007 09:06 - andtom
Vejdu se se svým názorem na míň než 2600 znaků.
Na všechno se dá dívat z různých stran. Zvolím-li správné hodnotící parametry, vyjde mi hodnocená věc pozitivně, pokud promyšleně zvolím určité jiné parametry, vyjde mi ta samá hodnocená věc negativně. Dejte mi do rukou JAKÉKOLIV RPG a postavím si ho z takového hodnotícího úhlu, že ho pohodlně rozstřílím. A myslím to vážně: pokud si myslíte, že kecám a víte o nějakém úžasném RPG, dodejte. Já si ho natočím správným směrem a nadělám z něj řešeto. Například v této diskusi lze touhu po mechanikách řešících vnitřní boj otočit jako vození za ručičku pro tuponě, kterým taková elementární věc bez pravidel nedojde (dotaženo ad absurdum z tohoto úhlu pohledu je to jakoby hráč potřeboval mít v pravidlech napsáno, že pokud jeho postava potká NPC, může s ní také MLUVIT, představte si to, taková skvělá možnost pro postavu, ještě že to ta pravidla napsala, nepřišli bychom na to). Závěr: shodit lze všechno.
Důsledky: RPG je hobby, tj. něco pro radost. Ži a nechej žít. Pokud potřebuješ psát o nějakém RPG, nepoužívej negativní vymezování vůči jinému RPG. Je to primitivní, krátkozraké a hloupé - zapomínáš, že negativně vymezit se dá ze správného úhlu pohledu vůči jakémukoliv RPG, tedy i vůči tomu, co v této chvíli přináší radost právě Tobě. Tečka.
Autorská citace #36
4.7.2007 13:21 - Sosáček
andtom: zajimalo by me, proc z tebe pres to co pises cisi tolik nenavisti.
Ale to se tady asi nedozvim, co.
Autorská citace #37
4.7.2007 13:48 - andtom
Hrngz: Mrzí mně, pokud to vyznívá jako nenávist. Nevím, jestli nemate použití druhé osoby na konci příspěvku, tedy jestli nemáš pocit, že adresně oslovuji pouze Tebe - je to myšleno obecně, ke každému, včetně mně samého. Jako kdyby to mělo vyjít v tom časopise.
Nebo z čeho usuzuješ na nenávist?
Autorská citace #38
4.7.2007 13:57 - Dalcor
Mě to nenavistne nepripada... Ja tam pouzil vice osobnich zkusenost (viz paw v alduronu)
Autorská citace #39
4.7.2007 14:12 - andtom
Dívám se na to znovu, do druhé osoby jsem přešel jakmile jsem použil rčení "Ži a nechej žít", už jsem to prostě v té druhé osobě dojel. Jinak ještě používám hyperbolu, beru, že to je trochu riskantní a ne vždy dobře rozeznatelný prvek. Občas míchám do příspěvků i ironii, což je také docela risk, můžu pak vypadat všelijak. To vše přiznávám. Ale k nenávisti se fakt nehlásím.
Autorská citace #40
4.7.2007 14:32 - Dalcor
Wow - zase sem cyhtřejší. Láska a válka vítězí nad Lží a nenávistí?
Autorská citace #41
9.7.2007 09:49 - Sosáček
Kdyz pominu, ze "jo a taky tam pouzivam ironii a prirovnani, mozna jsi t nepochopil" zni dost zvlastne, porad nemohu rict nez "I sense much hate in you", nebo jak to ten chlapek presne rikal.
Autorská citace #42
9.7.2007 12:43 - andtom
hrngz: Co k tomu napsat. Dalcor říká, že mu to nepřipadá nenávistné. Takže nevím, kde je chyba. Stojí to minimálně za úvahu. Znovu opakuji, že mně mrzí, pokud to tak stále cítíš, snažil jsem se lidsky vysvětlit, že tomu tak není. Každopádně apeluji na zdrženlivost s osobním napadáním na těchto stránkách.
Autorská citace #43
9.7.2007 13:01 - Corvus
tak som cital sagu a mne sa ten system pre cinematicke SW paci :)
btw lev napisal porovnanie na annune
Autorská citace #44
9.7.2007 13:23 - Joe
Ako som napisal na annune: je dobre, ak sa na vec pozrie viac odbornikov a my laici potom sledujeme ich vlastne skusenosti a znalosti...
Autorská citace #45
9.7.2007 13:43 - Joe
Z recenzie na RPG.NET - preklad zhrnutia autora (Andrew Montgomery)
Toto je prvá Star Wars hra, na ktorú som sa od roku 1987 tešil. Naviac poskytuje nápad na úpravu existujúceho D&D dobrodružtva tak, aby bolo rýchlejšie a viac "filmové".

Kto by si mal teda tieto nové pravidlá kúpiť?

1. Každý fanúšik d20.
2. Fanúšikovia SW, odradení predchádzajúcimi verziami. Tentoraz to Wizardi konečne spravili dobre.
3. Neurotickí dlhodobí Páni hry ako ja, ktorí majú nutkanie stále študovať nové herné dizajny.

Kto by sa mal pravidlám vyhnúť?

1. Tí, čo neznášajú d20. Ak okolo nich len chodíte, môže vás Saga Edition presvedčiť.
2. Tí, ktorých SW alebo d20 vôbec nezaujímajú. Prečo ste ale potom čítali túto recenziu?

Plné znenie recenzie v angličtine.
Autorská citace #46
9.7.2007 13:58 - Sosáček
andtom: neblazni, snad prohlaseni "I sense much hate in you" v rencenzi na starwars neberes vazne? :)
Autorská citace #47
9.7.2007 14:43 - Alnag
Ta lvova recenze je zajímavá, sice některé věci mi nepřijdou úplně fér, ale komentoval jsem to na annun.sk. S tou anglickou recenzí se ztotožňuji, zejména s tím závěrem...
Díky za odkaz Corvusi a Joeyeti.
Autorská citace #48
9.7.2007 15:03 - Sosáček
jo, je dobra.
jinak pokud to nekdo planujete hrat, tak vas muzou zajimat diskuse o tom na rpg.net, zvlast ty ve kterych si nekdo na neco stezuje, protoze pokud neco vadi x lidem, muze to vadit i vam.
Autorská citace #49
9.7.2007 16:41 - Alnag
Diskuse na RPG.net jsou fajn, sleduju je, ale myslím si, že daleko vydatnější žeň informací nabízí přeci jen az oficiální fórum WotC. Taky na WotC se občas objeví i autoři, takže některé věci jsou i dovysvětlené event. erratované...
Autorská citace #50
16.7.2007 10:33 - Alnag
Postřehy z hraní: Systém je skutečně o hodně rychlejší než klasická d20ka. Poměrně snadno se vysvětluje.
Jestli chcete hrát vážnou hru zakažte Ewoky (a asi i Gungany). To se prostě nedá!
Autorská citace #51
16.7.2007 13:17 - Fibriso
Gungany se musí umět hrát, ve chvíli kdy ho hráč začne hrát jako Jar jara, varovat a pak zabít. Nebo lépe zabít a pak varovat
Jar Jar binks není Gungan, ale parodie na dvou nohách. názorným příkladem gungana je kapitán Tarpals.
:)
Jinak Hra byla Super
Autorská citace #52
18.7.2007 08:20 - Joe
lev na annun.sk pridal zaujímavý príspevok - test z boja (ale staršej verzie Star Wars RPG!!!) Jedi level 12 vs 6 Trooperov level 8. Kto chce, nech sa tam vydá.
Autorská citace #53
18.7.2007 08:58 - Corvus
Joe: ale to bol test starej verzie. Lev SAGE moc nefandi :)
Autorská citace #54
18.7.2007 09:03 - Joe
Ahha! Opravil som post aby reflektoval tvoju pripomienku, Jedi...
Autorská citace #55
18.7.2007 12:14 - Fibriso
no, tak sem si to precetl a mam jednu zasadni pripominku: na 8 urovni ma thug cca 40 Wp, 12 je smesne...
postava Jedi na 12 má reálnou sanci porazit 2-3 na 8-th.urovni (a teoretickou sanci na 4)
Autorská citace #56
18.7.2007 13:26 - Corvus
kde by zobral 40wp? ved wp su rovne constitution. a kedze je to mook/cannon fodder tak ziadnu vitalitu nema.
Autorská citace #57
9.8.2007 12:00 - Dalcor
Tak jsem včera vytvořil postavu v SW. Mám několik připomínek ***Jak se počítají skilly není příliš srozumitelné. Řekl bych že jim tam vypadlo EACH. Dále mi vadí ýže není rozdíl mezi CLASS skills a ostatníma
Ta knížka vypadáúplně nová) jak kdyby vyšla v sedmdesátých letech a byla v antikvariátů. Lehkej, matnej papír a obálka. Jendoznačně vypadá levně a cena 900 CZK je teda hustá zlodějina
Talentový strom (co jeto za blbost napsan do překladu talentový rodokmen) Commando tená s akcemi Commando nic společného.
Ale celkově mi umožňuje udělat si přesně rytíře Jedi pplk. Drohana Starkina DIC (Level 4 Soldier-Commando/L1 Jedi)
Autorská citace #58
9.8.2007 13:04 - Alnag
a) Co není srozumitelné na tom, jak se počítají skilly? Kde vypadlo jaké each? Prostě na první úrovni si vybereš X dovedností (rovných Y dle povolání + bonus za inteligenci) ty jsou trained a máš na ně bonus +5. Co je na tom nesrozumitelného?
b) mezi class skillama a ostatníma je rozdíl v tom, že trained skilly si můžeš vybírat jen z těch class skillů. To je rozdíl potenciálně +5. :-)
c) asi nevíš, jaké knížky vycházely v 70. letech. Například takové Old D&D. Papír má pravda malou gramáž, to jsem psal v recenzi. Jedna z mála věcí,k terá by mohla být lepší. A že knížka vypadá levně? V čem?
d) talentový strom proč? protože je tam slovo tree? to má řadu významů... nic v té knize nepřipomíná strom. Zatímco rodokmen ano, protože jeden talent plodí další talent asi tak jako rodiče plodí děti.
e) komando - no myslel jsem, že schopnost analyzovat sitaci v boji, krýt se navzájem palbou, něco vydržet, ochránit nějakého kravaťáka nebo něco odpálit by tam mohlo patřit, ale co já vím.
f) alespoň že tak :-)
Autorská citace #59
9.8.2007 13:31 - Dalcor
a) Veta: Vsechyn skilly se zvetsuji s rustem tvé úrovně. Na (chybí KAŽDÉ) 2.úrovni máš +1 atd.
b) já vím. Proč tedy poté nejsou class skilly všechny? Jak to že voják třeba nemá stelath? On se nemusí (neumí) plížit a krýt se?? Nemůžu si pomoci ale tohle je docela divný. Buď neměli dávat class skills a psotava si vybere X+INT jakejkoliv skilů a nebo měli rozdělit na class a cross class (růst třeba každé 3. úrovně)
C) já to myslel tak že ta kniha vypadá jak kdyby 10 let ležela v prodejně nebo antikvariátu. Knížka vypadá levně především vůči své vysoké ceně. Nevidím totiž důvod dávat za ní devět stovek. porovnám li kvalitu přiruček White Wolfů i jiných WOTC, včetně ADnD tak tohle vychází v poměru cena víkon docela bledě. Kdybych za tu cenu dostal knihu vypadající aspoň jako Cadwallon tak bych byl spokojenej, ale tohle...
d) nemůžu si pomoci, ale rodokmen mám ve spojení pouze s lidskými bytostmi.
e)to si pleteš sosbobním strážcem. Kommandos jsou úderné oddíly - demolice, skrytý postup, eliminace nepřítele, elektronická válka apod.
Autorská citace #60
9.8.2007 13:31 - Sosáček
Alnag: myslis ze tim tvori jakousi stromovou strukturu?
Autorská citace #61
9.8.2007 13:38 - Dalcor
Ne ne Miri - určitě myslí Rodokmen. :-) Trocha humoru nikoho nezabije
Autorská citace #62
9.8.2007 14:08 - Alnag
a) víš pomohlo by, kdybys napsal konkrétní stránku. Bavíme se o větě na straně 58 (Advancing skills)? Tam totiž slovo each určitě nechybí. Skutečně na druhé úrovni se ti všechny dovednosti zvýší o +1. Protože je shodou okolností sudá. Nicméně slovo each by to nespravilo, je tam jasně řečeno 2. úroveň (2nd level) a nikoliv každé druhé (every two levels).
b) Voják nemá stealth, protože ho nepotřebuje. Voják se může standardně plížit a normálně si hodí, akorát nemá +5 bonus. Pokud máš vojáka specializovaného na plížení je to s největší pravděpodobností průzkumník (scout) nebo jeho multiclass, který to má jako class-skill. Důvod, proč je to takto udělané, jek aby hra byla vyvážená. Class-skill bude mít vždycky náskok o +5 potenciálně až +10, což je rozdíl 25%-50%, tedy jasná výhoda. Není důvod, dělat to zbytečně složitější.
c) cena/výkon není dána počtem stránek ani kvalitou papíru, ale kvalitou systému. Troufám si tvrdit, že tento systém je jednou z největších evolucí d20 systému směrem k jednodušímu a méně překážejícímu systému, který skvěle simuluje SW atmosféru. A troufám si tvrdit, že bych za něj dal těch stovek klidně i patnáct.
d) takže psí rodokmeny ti nic neříkají? Ne, nemyslel jsem tím stromovou strukturu, jaksám vidíš stromovu strukturu to v knize neutváří. Je to prostě nějaká hierarchie nebo skupina. Ano, talentová skupina by zřejmě bylo ideální označení. Díky, změním to v příští verzi.
e) hm... tak tydemolice by tam teda byly... ale myslel jsem, že třeba provádějí i extrakce osob nebo takové ty "záchranné operace", jako když třeba někdo obsadí velvyslanectví, ne?
Autorská citace #63
9.8.2007 14:32 - Dalcor
Mám pocit že jsi trochu nesoudný, ale to je jedno...
a) ano. Druhá úroveň je druhá úroveň a ta je ve hře jenom jedna. Chybí tam každé dvě úrovně. Takhle je to nejasné. Také jakse se nám úplně z jakéhokoliv definovaní vytratily ostatní skilly. Dalo se to napsat daleko přehlednějc a jednodušejc.
b) složitější je to teď. Pokud si budeš moc vybrat balík skillů umožní ti to lépe dělat postavu na míru. Tento způsob tvorba je omezený a dále složitější. Efekt class skilů na hru je minimální, eliminace class skillů by byla daleko pozitivnějším a jednoduším a také kreativnějším přístupem.
c) To je ale blbost alnagu. Mě zajímá výsledná kvalita produktu. Takže ty by jsi zaplatil 900 i kdyby to bylo na toaleťáku a zítra by se vazba rozpadla, protože platíš přeci systém? Nemyslím si že by 4E WOD nebyla PŘEVRATNOU UDÁLOSTÍ v dějinách WOD směrem k jednodušímu a méně překážejícímu systému, který skvěle simuluje SW (pardon WOD) atmosféru. Srovnám li cenu/výkon Vlkdolaků, Upírů, Scionu vůči SW tak nevidím důvod za co platím ty 200 Kč navíc. Zvlášť u vydavatelské firmy velikosti WOTC. Já v tom vidím marketingovej záměr se co nejvíce napakovat za co nejmenší náklady. Pokud je ta hra tak skvělá tak k tomu měla dostat i odpovídající formát. Třeba druhá polovina knížky je vyloženě odfláknutá ve snaze pravděpodobně stihnout vydání do uzávěrky. Mám takový blbý pocit že v SW RE jsem dostal daleko více inforamcí v hezčím designu za stejnou cenu. Cena poměr výkon je prsotě strašná. A schovávat se za to že je to EVOLUČNÍ krok je tak trochu zpátečnické. DnD 3E bylo také evoluční krok, stálo 899 ale tam nemám vůbec pocit že bych ta jedna příručka v této ceně za tu cenu enstála. Tady jo. A to sjem prosím fantada SW a systém se mi hodně líbí.
d)no dobře tak živé bytosti. Ale STROM k označení TREE se užívá v češtině ve vžech významech slova TREE v angličtině
e)ono mě to zklamalo z toho důvodu že moje postava je elitní voják - commandos. Kdybych měl pospat co všechno elitní jendotky dělají tak je to na dlouho. Ale ta analýza bojiště je pochopitelná, ale (já to včera jen prolétl) nci zásadního nedělá, krytí a ochrana spolubojovníka to dělj všichni vojáci. Mě chybí to co dělá commandos commandem - tedy přepady, infiltrace, znalost a využití zbraňových systémů... Samozřejmě nic mi nebrání si to vyrobit. Stejně půjdu do rpestižky ELITE soldier ;)
Aby jsme si rozuměli mě se ten systém líbí a hodně. Ale nemůžu ho obdivovat jako ty :) Má své chyby. Každpádně se těším až ho začneme opravdu hodně využívat abych se mohl vyjádřit i k tomu jak funguje.
Autorská citace #64
9.8.2007 14:33 - Dalcor
Autorská citace #65
9.8.2007 15:03 - Alnag
Já jsem pořád nesoudný, to je u mně normální...
a) Prosím napiš mi o které větě se bavíme, strana a odstavec. Takhle bloudím knihou a nechápu.
Jinak problém s tím "každé dvě hrdinské úrovně" nevidím. Jak se to počítá je napsáno na straně 15 (Select skills), kde se píše "the skill check modifier for trained skills is one-half your heroic level (rounded down).
Dále na straně 57 je to dokonce napsáno tučně: 1d20 + one-half your character level + key ability modifier + miscellaneous modifier.
Jinými slovy, je to tam zcela jasně napsáno dvakrát. Co je za problém?
b) To je otázka. Každopádně oproti dosavadní podobě d20 systému je to krok vpřed. To, že ty bys chtěl udělat ten krok ještě delší je zase jiná věc. Otázka je, jak bys třeba udělal dovednost Use the Force nesnadno dosažitelnou, event. jestli by pak mělo smysl mít ještě třeba povolání a tak.
c) Ne, skutečně na toaleťáku bych to nechtěl. Ale vazba se nerozpadá, papír je sice jemnější než by se mi líbilo, ale i přesto ucházející. Sazba i grafika je slušná. Další změny v kvalitě provedení by jistě byly vítané, ale od určitého momentu nejsou klíčové.
Argument vedený do extrému nelze přijmout, protože vliv subjektivního prožitku potřeby neroste lineárně. Vysvětlím ti to na jednoduchém příkladu. Jsi na poušti a už tři dny jsi neměl vodu. Kolik zaplatíš za první skleničku? Hodně. A ani se nebudeš dívat na to, jak je kalná a co v ní plave. Jak se budeš tvářit na desátou takovou skleničku? A stou? Prostě diskuse o provedení má smysl jen do určitého momentu. Do chvíle, než se to začne tisknout na toaleťák a rozpadat se vazba. Dál už jsou to jen podružnosti, asi jako ta stá sklenička vody...
Samozřejmě, že cílem je, se co nejvíc napakovat. Myslíš si snad, že WW ten cíl nemá? Nevím, čím je dán rozdíl v ceně mezi produkty WW a WotC, ale obecně knihy zdražují, protože zdražuje papír a cena tisku a americké ještě o trochu víc, protože americká ekonomika je pořádně v p... ale to bych nerad řešil. Prostě já vím, že mi ta hra přinese třeba stovku hodin radosti v již naplánované. 900 Kč / 100 = 9 Kč za hodinu. V kině bych zaplatil víc a pravděpodobně bych se tak nebavil. To je cena, kterou jsem ochoten za hodinu své zábavy zaplatit. Dál to neřeším. Necítím se být okraden.
d) nikoliv nutně anglické slovo tree může znamenat Kristův kříž, šibenici, onen rodokmen, stromový diagram, rozporku (vah vozu) nebo obuvnické kopyto. A kdybych chtěl být fakt sarkastický, řekl bych, že you are barking up the wrong tree, protože už jsem řekl, že to změním na slovo skupina.
e) postava na první úrovni je spíš elitní vojín :-) a přesně prestižní povolání elite trooper jsem se ti chystal doporučit. IMO commando bys nasimuloval jako kombinaci scouta a soldiera event. scoundrela a soldiera, ale zase tak těmhle vojenským věcem nerozumím.
Ten systém má chyby, jen si myslím, že jsou jiné, než to co jsi jmenoval :o))
Autorská citace #66
9.8.2007 15:12 - Sosáček
pockat, Jediove nemaji stealth?
bozinku, jak to ten obi wan na ty hvezde smrti udelal?
Autorská citace #67
9.8.2007 15:16 - Alnag
Hrngz: Použil přece schopnost Force Haze (viz talent tree Jedi Sentinel). ;-) Nebo ji použil netrénovanou. Easy, další dotazy?
Autorská citace #68
9.8.2007 15:48 - Dalcor
a) o te tebou zminovane vete v tom samem odstavci. jelikoz pravidla v praci nemam nemuzu slouzit ;)
Prave to uze ta veta je ze na druhe urovni se zvedne trained skills. Mimochodem. Zatimco cela kapitola mluvi o skillech, pak obe defincie hodu na overeni skillu o zádněm skillu už nemluví. proč tedy musím skilly počítat? Buďto tedy měli naspat že pro ověření dovednsoti je třeba tohle, s tíém že trénované jsou +5. A ne o dostavec dál říkat že skily se zvyšují o jedna na druhé úrovni a podobně. Kdyby od zacatku bylo receno ze: 1d20 + Total Skill Modifier bylo by jasne. Takhle mluvi chvilku o koze a pak o voze. A delaj v tom bordel. Stacili by na to dve vety. Overeni dovednosti se provadi hodem 1d20+Total Skill Modifier Total skill modifier = 1/2 HERO LEVELS rounded down+ relevant ability modifier + other modifiers + Trained skill modifier if any. jendodusi prehlednejsi. Vzhledem k tomu ze sjem zvyklej pocitat Class a Cross Class mi rpave veta Class rank advancement is +1 on 2nd level udelala bordel, nebo jak zni. Muj subjektivni nazor je ze to je: dala se to cast napsat jednodusejc rozumej prehlednejsc. Lze se hadat do nekonecna.
b)skill Use the force ma prerequisitu Force Sensitive. Takze nevidim vahu tveho argumentu.
c)tvoje vec. Muj subjektivni nazor je ze to je za hodne penez malo muziky. Lze se hadat do nekonecna. Ja se take necitim okraden, ale za sve penize chci produkt který tomu odpovida. Prvni sklenicka po putovani po pousti ma cenu nevycislitelnou. Je to cena lidskeho zivota. Spatny primer.
d) okej tak nema vsechny, ale skupina je snad jeste horsi, protoze skupina ema stromovou strukturu oproti talentovemu stromu.
e) Drohan je Level 4 Soldier L1 Jedi
Mimcohodem povšiml jsi si že jsem kritizoval jedinou chybu systému a to prosím užití CLASS SKILLŮ které shledávám zbytečnými. Zbytek je osobní názor na redakční práci, cenu a překlad? Jelikož nedošlo k skoumání do hloubky (pravidla jsem držel v ruce nějakejch 40 minut cestou z Divoké šárky na Opatov) tak se nepouštím do kritizování systému. To si nechám na jindy ;)
Alnagu prosím jak se dokážou Jedi schovat pred Yuzhan Vongy, droidy, nebo před Talonem Karrde? Nemůžu si pomoci ale Jedi je určitý druh vojsk OSN a potřebuje cvičit i okamžiky kdy se nemůže soustředit na sílu :-))
Autorská citace #69
9.8.2007 16:22 - Alnag
a) omlouvám se, dneska mi to nemyslí a stále natvrdle nechápu v čem je problém...
na str. 57 je rozepsaná obecný postup pro výpočet pro hodu na dovednost včetně všech oprav: 1d20 + one-half your character level + key ability modifier + miscellaneous modifier.
na straně 58: When your character makes a skill check, roll 1d20 and add one half your character level + atd. (následuje příklad).
abys nebyl na pochybách, že se zvyšují jak trénované tak netrénované dovednosti upřesňují v následujícím odstavci též na straně 58: Since a character's skill modifiers are based on character level, they automaticallz increase as the character gains levels. When a character reaches 2nd level, all of his skill modifiers - in both trained and untrained skills - increase by 1. A character's skill modifiers can also be increased by other means.
Výskyt slovního spojení "Class rank advancement" jsem tam nikde nenašel, ale až budeš doma podívej se prosím do pravidel, je možné, že mluvíš o jiné stránce. Nevím.
b) Váha mého argumentu jest tato. Všechny dovednosti mají prerekvizity. Buď je jí povolání nebo jako v případě Use the Force feat. Když chceš zrušit prereqkviztu povolání (každý si vybere co chce) musíš se nějak postavit k tomu, že vlastně vytvořít stav dvou typů dovedností. Dovednosti s prerekvizitou a dovednosti bez ní.
c) To není příměr... to je povídání o subjektivitě vnímání... platí to poměrně univerzálně. Podobně jako s tím toaleťákem. A ostatně je to i relativní. Kdybys měl k dispozici oDnD a tohle, tak by sis říkal, jak úžasně boží je to papír... mno což. Relativita.
d) Ach jo. Že já se na ten překlad nevykašlu. Pořád nějakej nevděk. Nejdřív poslouchám o chybách, teď zas tohle. Za dobrotu na žebrotu.
e) ok, tak ještě pár úrovní...
f) a pro ty okamžiky použijí Stealth netrénovaně. Zatím jsem si nevšiml, že by bylo běžné pro Jedie (nebo vojáky OSN) se někde schovávat. Pro případ potřeby může použít Force point aby si zvýšil hod. Jestliže chceš hrát nějakého Jedie specializujícího se na schovávání, můžeš si ho udělat multiclass se scoundrelem, na tom není nic špatného.
Připomínám, že když se za něčím schováváš dostává protivník -5 na Perception a když se schováváš za něčím zcela, dostává postih -10. Pokud je tedy Jedi na trochu vyšší úrovni a stojí proti nějaké bandě nehrdinských charakterů (standardní situace) má náskok pár bodů hrdinské úrovně + bonus za kryt + event. užití bodu Síly (nesouvisí se soustředěním na Sílu) a IMO jsi ve výhodě i když nemáš plížení zrovna trénované. (Samozřejmě trénovné s focusem je lepší, ale to už jsou spíš takoví snipeři atd.)
Autorská citace #70
9.8.2007 16:37 - Sosáček
to je zajimava myslenka. uplne zrusit vazbu dovednosti na povolani. Jakoze muzu byt noble co se umi plizit, nebo nebo v jinejch pripadech, kdy by postava mela byt noble 1 / soldier 1 / scoundrel 1 / scout 1 / jedi 1, hehehe.
Autorská citace #71
9.8.2007 17:03 - Alnag
Hrngz: Takhle to funguje třeba v Call of Cthulhu d20. Jenže tam je to dáno tím, že je to de facto bez povolání. (Resp. máš volbu mezi obrannou a útočnou progresí) a pak si vybereš z x balíčků dovedností jestli jsi třeba profesor nebo nebo tajný agent.
Jinak pokud chceš mít všechny skilly jako class stačí si vzít jen Scoundrel 1 / Scout 1 / Soldier 1 a Force Sensitivity Feat.
Obdobně Noble 1 / Scout 1 / Scoundrel 1 a Force Sensitivity Feat ti dá všechny skilly jako class.
Pokud oželíš Akrobacii a Use the Force, tak si na všechny ostatní skilly stačí vzít Noble 1 / Scout 1. Takže... není to tak hrozné jak se zdá. ;-)
Když oželíš Treat Injury a Use the Force, tak na všechno ostatní stačí kombinace Scoundrel 1 / Scout 1.
Když oželíš Stealth, Survival a Swim, stačí na všechno ostatní Jedi 1 / Noble 1.
Autorská citace #72
9.8.2007 23:09 - Rytíř
Přiznám se, že mě to trained/netreinyd, class/neklas v SW taky lehce mátlo.. nakonec sem si řek, že kdybych to potřeboval, tak bych to asi dohromady dal a nijak to neřešil. Takže si taky spíš myslím, že to mohlo bejt napsaný či přímo vymyšlený ještě krapítek líp.. ;)
To jaký dovednosti jsou komu přístupný je taky otázka. Záleží jednak, jaký vlastně dovednosti jsou, co všechno je dovednost; a pak taky samo na světě kde se hraje. Když budete hrát v zemi, kde je kastovní systém, budou mít povolání a výčet dovedností dokonalý smysl. Smysl mají i v ranně středověké nebo dřívější době v Evropě nebo i jinde. Ale v současnosti nebo budoucnosti.. o nevím, taky mi to připadá trochu divný :) Na druhou stranu - nebyly Jediové vychovávaný odmala na svůj úkol a poslání? U nich bych rozhodně pevně danej výběr nechal.
Taky je pravda, že to souvisí obecně s povoláním. My hrajeme na ty tři hodně obecný, takže jsme prostě nějakej výčet dovedností zrušili. Dál hrajeme na body, aby si moh pohrát ten, kdo na to má náladu. Ale většinou prostě vyberem libovolné dovednosti typické pro danou postavu, těm dáme maximum a je to. Velmi rychle, elegantní a fční ;)
Ad překlad - tak se Alnagu hned nečerti.. nikdo ho nehaní! Naopak, chceme, aby byl co nejlepší. Neumím si představit jiný důvod, proč by do něj jinak Dalcor ryl ;) Žejo, chlape?
Jinak talentová skupina mi přijde lepší než rodokmen, to rozhodně. Ale taky jsem moc nepochopil, proč že se bráníš tomu stromu?
Autorská citace #73
9.8.2007 23:48 - Alnag
Protože strom je naprosto otrocký překlad. Jakou to má spojitost se stromem? Nikde mi ho to neasociuje?!
Autorská citace #74
10.8.2007 09:55 - Sosáček
Alnag: vzdyt to ma podobu stromu :) I ten rodokmen je technicky strom.
Rytir: jasne. jediove byli vychovavani ke svemu udealu, ale to nemusi nutne znamenat ze jsou vsichni stejni. nekteri se vyznaji v historii, nekteri se vyznaji v politice, nekteri umi byt nenapadni ... kazdeho si Sila vybrala z jineho duvodu.
Autorská citace #75
10.8.2007 09:59 - Dalcor
Jenže ten otrocký překlad je správný překlad.
Autorská citace #76
10.8.2007 10:00 - Alnag
Hrngz píše:
...nekteri se vyznaji v historii, nekteri se vyznaji v politice, nekteri umi byt nenapadni...
A proto mají na výběr talenty z různých talentových skupin.
Autorská citace #77
10.8.2007 10:02 - Dalcor
Stromová strukturaTalentové stromy neřeší dovednosti - pokud se nepletu.
Autorská citace #78
10.8.2007 10:11 - Alnag
Takže to navrhujete překládat jako talentová stromová struktura? Nebo co? Taky se tomu dá říkat talentová hierarchie, to je alespoň jen jedno slovo.
Talenty samozřejmě dovednosti řeší.
  • Force Persuasion (UTF místo Persuasion)
  • Force Haze (de facto náhrada Stealth)
  • Force Perception (UTF místo Perception)
  • Force Pilot (UTF místo Pilot)
  • Foresight (reroll Initiative a lepší)
Autorská citace #79
10.8.2007 10:14 - Sosáček
Ten haze funguje jen na par kol, nebo si to s necim pletu?
Nicmene dobra poznamka Alnagu, na tohle jsem uplne zapomel :)
Jediove muzou umet super veci, ale stanou se tak zavislymi na Sile, coz je jejich slabost, pred kterou nas Kreia varovala, hihi. (teda, nemyslim ze to je umysl, protoze tohle neni uplne kanon, ale je to super :) )
Autorská citace #80
10.8.2007 10:30 - Dalcor
Strom talentů nebo Talenotvý strom.
Autorská citace #81
10.8.2007 10:40 - Alnag
Force Haze trvá 1 minutu (tj. 10 kol), to znamená, že za tu dobu urazíš běžnou chůzí 120 čtverečků. Tj. nějakých 180 metrů. Jediný problém je, že to pálí Force points, ale zase to můžeš použít jen když je fakt krize.
A nezapomeň na Mind-Trick, "Nechceš se ptát, co tady dělám." :-)
Jo a pokud se počítají i Sithské schopnosti (asi ne, ale stejně), je tu ještě Force Deception (UTF místo Deception).
Autorská citace #82
10.8.2007 10:53 - Dalcor
Dark Side of the Force is pathway to many abilities some consider to be unnatural...
Teda abych řekl rpavdu co mi ještě trochu vadí je to že se nemluví o jiných force userech. A o nedělení síly na světlou a temnou jak tomu bylo před vytvořením řádů a po New Jedi Order. Jacen Solo se přímo vzepře učení Luka Skywalkera...
Autorská citace #83
10.8.2007 10:58 - Alnag
Co se toho týče, tak strana 106 a následující: Other Force-using Traditions na příkladech Jensaarai a the Witches of Dathomir i s jejich odpovídajícími talentovými stromy.
Dále bych si dovolil upozornit na možnost vzít si kdykoliv odbornost Force Sensitive a následně talenty nebo schopnosti Síly nebo i prestižní povolání Force Adept a Force Disciple.
Autorská citace #84
10.8.2007 11:39 - Dalcor
1. vím 2. vím
Autorská citace #85
15.8.2007 14:03 - unknown
PROČ SE NEPRODAVAJÍ SVĚTELNÉ MEČE
ZABÍT
Autorská citace #86
15.8.2007 14:08 - Alnag
Hm... a jak jsi přišel na to, že se neprodávají. Světlený meč (standardní varianta) stojí 3000 kreditů. Samozřejmě je veden jako "rare" vzácný, tudíž zakoupit ho mimo místo (Jedi Temple zřejmě) tě bude stát minimálně dvojnásobek a na některých místech třeba nebude k dostání vůbec.
Rozhodně bych ale neřekl, že to znamená, že se neprodávají.
Autorská citace #87
17.8.2007 10:31 - vitus
BTW - o světelných mečích a jejich používání a nošení ne-jedii jsem četl hezké pojednání někde v FAQ (ČKD) na sajtě wizardů - dalo by se z toho vyčíst, jak to s tou koupí a prodejem asi bude. Jenže odkaz zase nemůžu najít (šiš, dnes se mi nedaří)...
Autorská citace #88
30.4.2008 20:07 - Alnag
QuentinW píše:
tak jsem se byl podivat v rytiri na tu knihu a malem me presvedcila, abych to zacal hrat...
Takže z jiného tématu... Jak jsem říkal, ty pravidla jsou super. Teď s odstupem už skoro roku z nich mám ještě lepší pocit než ze začátku. To nic nemění na tom, že je to hodně specifická herní varianta a tak to chce nejdřív vědět, jestli na to máš hráče. Mám dojem, že někomu SW připadnout co já vím infantilní a to je pak těžké lámat.
Taky je tu konec konců překlad části té příručky, je to dobré preview do toho, jak je to napsané, abys věděl, co by sis eventuelně koupil. Píšu to proto, že mne nejvíc deprimuje, když si koupím nějakou podle mého soudu suprovou hru a nikdo (nebo skoro nikdo) ji se mnou nechce hrát. Takže poučen si teď nejdřív zjistím ohlasy a až pak si něco kupuju...
Sem se zase nějak rozjel. Jinak SW se samozřejmě dají hrát i v hromadě jiných systémů, podle chuti, ale z d20 variant je takhle bezkonkurenčně nejlepší.
PS: Na RPG.net proběhl zajímavý thread na téma jestli SW hrát v Saga nebo v Savage Worlds. Dají se tam najít různé úhly pohledu na ten systém, tedy nejen třeba můj...
Autorská citace #89
30.4.2008 21:53 - Gurney
Savage Worlds neznám ale Saga je velmi provedená, vyzvedl bych třeba bezvadné prestižky, které opravdu zapadají do kontextu světa a třeba podchycení různých Force nuancí kterými nás zásobovaly filmy (E VI ukazuje Force lightning jako brutální sithskou vychytávku, nová triologie přišla s tím že i tohle se dá vychytat lightsaberem, aspoň když ho jako pitomec nezahodíte/nevrhnete se někoho protože "je to stejně looser" :) a dokonce i hry ("vysávání" života, házení lightsaberem, ...) a přitom to nepůsobí tako manévr z figurkové hry.

Snad jediné co by se dalo vytknout je strašně malé CR nepřátel (chtěli jsme si zahrát ARC's troopers hru, nakonec jsme zůstali u skromnějšího 4lvl komanda aby nám byly schopny zatopit dvě droideky), to se ale samozřejmě dá jednoduše upravit. O dva stupně nad d20 systémem pro oba KotORy.
Autorská citace #90
30.4.2008 22:02 - Alnag
Gurney: No... ARC (Advanced Recon Commando)by si měl s droidekou poradit ne? Ostatně jsou to ti nejelitnější z nejelitnějších. A v základu je to všechno Fett, to už je samo o sobě co říct :))
Zatíco droideka je jen takovej tupej bojovej drodi... ta stačí tak na dva ubohé Jedie ;-))
Autorská citace #91
1.5.2008 00:46 - Quentin
alnag píše:
Píšu to proto, že mne nejvíc deprimuje, když si koupím nějakou podle mého soudu suprovou hru a nikdo (nebo skoro nikdo) ji se mnou nechce hrát. Takže poučen si teď nejdřív zjistím ohlasy a až pak si něco kupuju...
i share your pain compadre :D
Autorská citace #92
1.5.2008 02:27 - Lokken
alnag píše:
Píšu to proto, že mne nejvíc deprimuje, když si koupím nějakou podle mého soudu suprovou hru a nikdo (nebo skoro nikdo) ji se mnou nechce hrát.
Přesně můj případ,pravidla se mi moc líbí,základní setting mám rád(a je mi celkem jedno jestli hrát za staré rep. nebo po porážce Vongů) jen nějak v naší skupině není chuť hrát zrovna tohle.Jak jsi psal,pro někoho je to moc velké klišé,moc profláklý svět...
Autorská citace #93
21.10.2008 17:04 - Babau14
Najdou se hráči SW D20 Praha
Autorská citace #94
21.10.2008 17:07 - Babau14
Jem malej dotaz jaké je podle vás ideální složení v družině ve světě SW ?
Autorská citace #95
21.10.2008 19:29 - Alnag
Babau14: Imo na tom v zásadě nesejde. Umím si představit skupinku Jedi Knight + Jedi Padawan + droid (klasika), nebo Noble + Soldier (Bodyguard) + Scout (pilot) + droid apod. Mělo by to prostě dávat smysl. Nebo jsi to myslel nějak jinak?
Autorská citace #96
22.10.2008 18:25 - Babau14
Moje testovací družina se skládala pouze z Jedi nebo Adeptů a nějak se to zvrhlo chci tomu předejít složením družiny.
Autorská citace #97
22.10.2008 21:16 - Gurney
Babau14: SW hrajem a klidně bych je u toho nechal, proč je omezovat, máš spoustu zápletek typu sithské artefakty (pro ne-force usery je tohle trochu o ničem) a přitom není důvod proč by se neměli nachomýtnout i k různým pašeráckým a jiným aktivitám a jestli znáš KotOR 2 tak jim můžeš v Kreině stylu předhazovat spoustu mouder o Síle a temné straně.
Autorská citace #98
22.10.2008 22:47 - yashamaru
Jaka je sance ze oddela bounty hunter sniper riflou jedi mastera vystupujiciho z lode :)
Jinak az budu tvorit druzinu priste ja. Sedneme si a vymyslime proc jsou spolu. Az teprve zjistime kdo co chce jaky ma kdo ocekavani zacneme tvorit. Vetsinou to delame naopak a pak se to blbe slepuje :(
Autorská citace #99
22.10.2008 23:05 - Alnag
Babau14: Také si nemyslím, že by to byl problém. Naopak vzhledem k tomu, že Star Wars prostě JSOU o rytířích Jedi, tak se zápletky pro smíšené skupiny vymýšlí krapet hůř (tedy pokud nechcete zabřednout do takových těch schématických doručte předmět A z bodu B do bodu C).
Gurney: Moje řeč. Hlášky o Síle jsou jedna z prvků SW, který opravdu rezonuje s filmy a přitom se dá Star Warsová pseudofilosofie omílat neustále dokola v nových a nových variacích. Jednoduše geniální.
Yashamaru: Ono to není jednoduché, tak ani tak. Ale pokud máš nesourodou skupinu, vždycky funguje princip seriálu LOST - letěli jste společně ve velké lodi a ta ztroskotala na divné planetě, ze které není úniku. Resp. dobře polovina (ne-li víc) seriálů je o nesourodých skupinách postavy (ty jsou totiž zajímavější) a scénáristé vždycky najdou nějaký způsob, jak to slepit. Stačí se jen inspirovat...
23.10.2008 07:22 - Nachtrose
Btw. nema tu nekdo k dispozici KOTOR campaign guide a The Force Unleashed campaign guide? Pripadne i corebook v nejake hodne dobre kvalite?
23.10.2008 15:37 - Nachtrose
Tak jsem nasel na siti oboje. Kdo by mel zajem, tak je nalezne zde:
KOTOR CG
TFU CG
Mam i core book a Starships of the galaxy a Threats of the galaxy suplementy, pokud by byl zajem, muzu je taky pridat.
23.10.2008 16:07 - Babau14
No tak na Starships of the galaxy se ozvu zase já. Hodí se dej sem kontakt dík
23.10.2008 16:44 - Nachtrose
Tak to sem supnu vsechno:
Core book + GM screen + Force Cards + nejaka errata
Starships of the galaxy + errata
Threats of the galaxy
26.10.2008 08:35 - yashamaru
Mate nekdo nacteno Old Republic nebo Force Unleashed? :)
26.10.2008 08:37 - Alnag
Yash: Zatím jsem to jen tak v rychlosti prolétnul. :(
26.10.2008 12:18 - Centus
tady je forum Star wars miniatures a pár lidí by asi mělo zájem zkusit si zahrát RPG verzi http://www.chaotit.cz/index.php?option=com_fireboard&Itemid=61&func=view&id=16027&catid=34
27.10.2008 11:22 - Nachtrose
Taky bych to zkusil, ale do prahy daleko... ci si takhle dohodnout termin na kronikach, nebo jak se to tu jmenuje?
27.10.2008 16:17 - Babau14
No tak to vypadá že se mi jen přeci začne tvořit družina hurá . Ale stále hledám lidi je nás málo .
27.10.2008 20:07 - Fibriso
babau14 Pokud by se hrálo o víkendech tak bych se taky připojil
27.10.2008 23:57 - ivanivanovic
no kedze nase online hranie skrachovalo, ja by som sa tiez pridal ak ma vezmete do party
28.10.2008 16:38 - Babau14
No tak se daří stale se ozivá více a více lidí tak to jsem zvědavej co z toho bude :)
31.10.2008 13:47 - Nachtrose
Jen tak mimochodem. Nemate nekdo nekde sbirku SW komixu, hlavne z obdobi KOTORu?
31.10.2008 14:28 - yashamaru
No celou old republic eru :)
31.10.2008 14:41 - Nachtrose
Tak sup sem s nima, pripadne na rapida. Budu ti moc vdecny.
4.11.2008 17:03 - Nachtrose
Btw. jak by jste nejak smysluplne prelozili "meatbag"?
4.11.2008 17:12 - Aeris
Nachtrose: len tak od oka strelím ... "maspytel" :)
4.11.2008 18:01 - Nachtrose
Aeris: ale tak, aby to i trochu vyznelo. Schvalne, kdo spozna, odkud ten vyraz je, ma u mne... male bezvyznamne plus ;-)
4.11.2008 18:08 - Alnag
Nachtrose: HK-47 (Kotory) viz ... http://www.youtube.com/watch?v=3e5gTrRzIxA
4.11.2008 18:29 - Nachtrose
Hehe. Bod pro Alnaga. Tenhle droid se mi strasne libi svym pristupem a pokud by se nahodou nekdy podarilo hrat SWSE, chtel bych si ho zkusit zahrat. Ale prave potrebuju nejak vystizne prelozit onen "meatbag".
Wookieepedia píše:
HK-47 is a popular character due to his self-deprecating demeanor and darkly cheerful attitude towards senseless violence, which has earned him a spot on ToyFare's Fan Choice Figure nominations in 2005-2006. At the ToyFare 's Fan Choice Figure nominations the man who received the nomination in his stead quoted him, saying: "HK-47 would like to thank all the organic meatbags who made this nomination possible."
4.11.2008 18:35 - Nachtrose
Diky jeho svym hlaskam je mou nejoblibenejsi postavou v KoTOR I i II. Ted opet hraju KoTOR II, pro zmenu za temnou stranu a docela mne dostalo tohle jeho konstatovani: http://www.youtube.com/watch?v=SDx8rX43_EQ&feature=related :-)
4.11.2008 21:28 - Gurney
Nachtrose: V češtině pro KotOR to bylo přeloženo jako "masňák", jako překlad se mi to docela líbilo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18399000167847 secREMOTE_IP: 3.145.201.71