Za chyby se netřeba omlouvat, dělá je každý, je jen zbožným přáním, být vyjímkou. Ovšem když na ně nikdo neupozorní, tak je nikdo neopraví a nebude poučení pro příště.
Abychom si rozuměli, filosofická hloubka není znakem dobrého díla. Většinou je to síla příběhu a čtivost. Souboj neměl moc důmyslnou zápletku, dokonce ani příběh nebyl ničím vyjímečný, ale obsahoval v podtextu takovou otázku, alespoň na mě to tak působilo, což všemu dodávalo šmrnc.
Tady jsem nic z toho nezaznamenal. Dokud jsem si nepřečetl druhou část. Nelituji toho. Vypadá to velice promyšlině, zápletka by mohla uživit i celý román, když se dostatečně rozvine příběh. Navíc je to zasazené do pseudoreality, která je mi poměrně líbí. Obsahuje prvky vlastenectví a dobové reálie. Mohlo by to hodně oslovit lidi, kteří se o tu dobu, nebo o dějiny obecně, zabívají. Nepřipádm si v tomto ohledu moc zběhlý, přesto bych se k tého skupině přiřadil.
A teď jedna faktická otázka. Císař Filip? Nebyl za Přemysla císařem Fridrich II.? Jestli je tím myšlen Fridrichův předchůdce, nevím, kdo to byl, tak ten zase neudělal z Přemysla krále.