Příběhy

Ebon Hand
21.5.2008 11:30
Herní zážitky, které nezapomenete
Rád bych zde založil téma, kam by jste mohli psát své kvalitní herní zažítky. Podobné téma je na rpg f, ale tam nepřispívá řada lidí d20, kteří mají určitě co nabídnout.



Abych ukázal, co tím myslím, níže je jeden z mých skvělých herních zážitků o kterém jsem již párkrát hovořil, postupem času přidám další.



Rád bych, aby toto byli zápisky věcí, které se stali ve hře. Jedno jestli to napíše hráč, nebo vypravěč. Moc netoužím po teoretickém pitvání, hráčské a herní komentáře jsou vítány!
Autorská citace #61
18.6.2008 16:31 - Ebon Hand
Jerson: Tak to s tebou nesouhlasím. Pro mě jsou cizí herní zážitky jednou z nejdůležitějších informací a čtu je zásadně všechny. Proto by se měli zapisovat. Pro mě je to ta podstata hraní, která mě zajímá. Ne jak to ošetřili pravidla, ale jak se v té situaci rozhodli ti hráči.

Proto by jsi to sem klidně mohl zapsat z pohledu vypravěče a klidně i další věcí. Třeba mé herní zážitky, tu nikdo další nezažil a přesto je sem píšu. Třeba někoho jejich přečtení potěší, nebo se jimi nechá inspirovat při hraní vlastní postavy.
Autorská citace #62
18.6.2008 16:37 - Alnag
Ebon: To já je teda všechny nečtu, jen výběrově. Třeba jsem teď ale četl zápisky z testování jedné hry, abych lépe pochopil, jak ji designér zamýšlel. Ale čtu hry i pro inspirace. Ale jen zajímavé. No...
Autorská citace #63
18.6.2008 16:44 - andtom
Ebon Hand: Naprosto s Tebou souhlasím. Jerson to sice myslí dobře, ale ono i naprosto cizí zážitky dokáží inspirovat a pobavit. Bez ohledu na použitá pravidla.
Autorská citace #64
19.6.2008 14:06 - Malfin
Jerson jen řekl, že většina zážitků je vtipná a zvláštní právě jen pro tu skupinu, která to zahrála... Například jednou se naše družina chtěla pomstít jedné osobě. Vypálili jsme mu barák a na dveře jeden z nás napsal "POMSTA". Byl však krapet nevzdanec takže z toho vyšlo "POMŠŤUA"...dodneska když hrajeme a nebo se kdykoli v této skupině lidí řekne "POMŠŤUA" tak se můžeme zlomit v kolenou...Vyplývá to z celé té hry, podání...
Autorská citace #65
19.6.2008 14:54 - Jerson
Tak jo, někdo čte všechno (takové lidi mám rád, přečtou si i to co napíšu já), někdo jen to, co se ho tak nebo onak týká. Ale stejně myslím, že každý si nejraději přečte dobře napsanou příhodu, ve které je jeho jméno (: )
Autorská citace #66
19.6.2008 15:26 - Ebon Hand
Kubulinku, to jsi mi připoměl snad nejstarší naší historku. Už si ji ani nepamatuji přesně, je to tak 15 let. Kámoš hrál v dračáku trpasličího válečníka, kterého brali do zajetí a on prohlásil, že řve jako tur. A přezdívka TUR mu zůstala do dneška a nejvíc mě dostalo, když se jeho manželka loni přihlásili na naše lokální forum jako STARÁ TUROVÁ!!!
Autorská citace #67
19.6.2008 16:12 - LZJ
Ebon: To je dobrý. My taky měli jednoho, který jako válečník začal s krollem válečníkem. A jednou při popisu řekl něco jako: "já jsem takovej velkej vopičák". O té doby tomu klukovi nikdo neřekl jinak, než Vopičák bez ohledu na to, co hrál.
Autorská citace #68
19.6.2008 16:47 - wraiths
no ja si pamatuji pri dracaku kamos co hral jedine krolly. a byl u obchdnika s tim ze si koupi poradnou zbran( chvilku listoval v pravidlech) a pak zacal asi takhle" ja bych chtel trojzubce". chvli smlouval o cene. pak zalezl obchodnik za plentu a dotah mu svyho dedu. hrac se desne divil. a obchodnik:" tak spocitejte kolik ma zubu".... smali jsme se tomu dlouho.i ted kdyz si na to nekod z nas vzpomene :-)
Autorská citace #69
12.11.2008 13:56 - Ebon Hand
Přidám dvě kratší scénky z hraní SpellJammeru, vyprávěl Quasit! Já hraji postarší válečníka, idealistu - Horáciem přezdívaného pan průser.
Horacio hraje velmi prchlivého statného válečníka se záliba v drastickém vyhrožování a kamarád Bínič kouzelníka. Mluví se vždy v přímé řeči, přímo jako za postavu.
Cestuje se vesmírem mezi několika planetami loděmi se vzduchovou kapsou, kterou mohou řídit pouze osoby ovládající magii z jakéhosi trůnu. Na naší vesmírné bárce se proplétáme pásem asteroidů a hledáme bájné velké vrakoviště z mýtické bitvy. Řídí kamarádův kouzelník. Najednou spatříme drowskou loď o řád větší kategorie. Rychle se rozhodneme pro skrytí za jedním z asteroidů. Překvapivě kouzelník dělá fatální chybu při řízení a do asteroidu jsme to přímo narvali. První jedinci se začínají nenápadně přivazovat k zábradlí. Obhlížíme škody na plavidle. Z poza odvrácené strany asteroidu pomalu vyjíždí drowská loď. Kouzelník hlásí šlapu na plyn. Dostavuje se opět fatální chyba při řízení, kdy se loď vydala naprosto nežádaným směrem, všema je smíknuto po palubě, loď skřípe, nečekaně vystřelí a jen zázrakem se nesrazíme s drowskou lodí.
Překvapení jsou naprosto všichni včetně osádky druhé lodě.
Dotaz postavy na kouzelníka: "Hele nesedíš na tom trůnu obráceně?"

Naše loď úspěšně dorazila na vrakoviště a rabuje gigantický vrak elfské válečné lodě. Nečekaně se mezi vznášejícími vraky prosmíkne elfská průzkumná loď a míří přímo k nám.
Moje postava starého válečník strašně kleje: "No to ne. To jsou kurvy, to jsou takový kurvy!"
Horacio se otočí na mě: "Myslíš jako já?"
A já s úsměvem: "No skoro.."
Elfové přijeli těsně k nám a začali hlásit, že rabujeme elfský imperiální majetek, který stále patří koruně. A začali nám decentně vyhrožovat smrtí. Horaciova postava se opřela o čerstvě nabitou balistu s ukrutnou gnomským výbušným nábojem, "no elfe, kdyby ti tahle nová speciální výbušná gnomská střela přistála na palubě, to by si asi nebyl rád.."
Jednání Horacia s Elfem se nakonec posouvalo ke zdárnému konci až do okamžiku, než elf řekl, že toto vše je součástí impéria a já to komentoval: "NO nevím, ale vidím, že impérium mělo i lepší časy."
Elf se ukrutně nasral a kouzelník to komentoval: "Myslím, že si nás právě zapsal na imperiální black list.."
Autorská citace #70
12.11.2008 15:23 - sirien
lol...
Já si už hrozně dlouho chci hrozně moc zahrát Spelljamer, ale nemám příležitost a nikdo okolo ho se mnou hrát nechce :(
Autorská citace #71
4.9.2009 03:18 - sirien
Hraju teď Exalted a podařily se dvě moc hezké scény.

První asi dvě session zpátky. Potkali jsme 30 enemáků, ST chtěla asi hustej fight, ale místo toho aby sme se do nich pustili natvrdo sme se do nich dali social combatem a během pár minut dialogu sme je totálně rozebrali. Hraju Dawna (úsvit, válečníci) tak sem se moc nezapojoval, hodil sem si hůl přes ramena a procházel jsem se okolo. Ke konci už všichni klečeli a klaněli se Neporaženému Slunci, jen velitel pořád vzdoroval a ne a ne padnout úplně. V jednu chvíli prohlásil, že se nemáme plést do věcí, kterým nerozumíme. Přes rameno jsem se ho zeptal, do čeho že se to teda pletem. On na to že oni tu uctívají Wild (chaotický prvek ničící svět Exaltů), nejsprávnější a nejúctyhodnější věc na světě. Tak jsem se do toho social combatu zapojil taky a prohlásil jsem, že my, soláři, vyvolení Slunce, podle prastarého řádu světa určeného na počátku bohy rozhodujeme o tom co je správné a uctíváníhodné. Tim sem ho už dost nahlodal, ale pořád ne úplně, tak prohlásil, že na tom něco možná bude, ale jak má vědět, že mluvím pravdu?
To mě už fakt dopálil, do té chvíle probíhal celý dialog relativně klidně, ale teď jsem si vztekle nechal na čele rozzářit symbol Dawna, pak jsem se rozzářil celý, vytryskl ze mě sloup světla, nakonec se z něj vydělil ohromný mořský had (osobní anima) který se švihem protočil kolem celé mýtiny, což vyvolalo Dawní abilitu která vzbuzuje v nepřátelích panický děs, otočil jsem se, gigantický had sledoval můj pohled, v ruce si zhmotnil orichalcovou artefaktální hůl a zařval jsem: Ve jménu Neporaženého Slunce já sám deklaruji co je a není pravda!!
Ostatní hráči i ST chvíli jenom koukali a ST pak odmávla kostky a prohlásila že to už je na něj příliš a že se už fakt zhroutil.


Druhý kousek jsem předvedl na poslední session. Při cestě jsme měli sen kdy nás jakýsi bůh držený v zajetí ve Wildu žádá o pomoc. Řekli jsme si že teda ok, ale co s nim. Eclipsa tudíž provedla motlitbu k Neporaženému Slunci, ta ale byla tak úspěšná, že se Slunce dostavilo osobně. Řeklo nám, že ten bůh je starej kámoš a že když mu helfnem, tak bude rádo, oznámilo nám kde asi je a jak se tam dostat. Když jsem to slyšel tak jsem si říkal, že to je trochu o hubu a zeptal jsem se na pár detailů, ale Slunce prohlásilo, že sorry, ale že je zrovna na tahu v nějaké z Božských her a že už musí letět a zmizelo.
Šli jsme tedy kam řeklo, ale narazili jsme na problémy a v jedné bitvě nám hodně špatně padla Eclipsa, dostala se na hranu smrti, už jsme fakt nevěděli co s ní dělat, tak jse řekl že provedu motlitbu. Dawn není zrovna moc modlící kasta, ale nic jiného už nezbývalo, propálil jsem WP a aktivoval jsem Virtue Valor (odvaha). ST se zeptala proč zrovna Valor a ne třeba Compession (slitování) nebo Conviction (přesvědčení), řekl jsem že hned objasním.
Otočil jsem se ke Slunci, ukázal jsem na něj prstem (tou jsem propálil tolik essence že kolem mě opět zářila anima, takže had sledoval můj pohled) a zařval jsem: "Ty zasranej gamblere, podívej cos udělal a koukej to napravit!!"
Vzal jsem si 12 kostiček (4 charisma, 2 performance, 3 za Valor, 3 od ST za styl v danou chvíli a kontext), hodil 8 úspěchů, přičetl dalších 5 (1 za willpower, 4 za obětiny odhozené Night kastou), což dalo dohromady epický, smrtelníky totálně nedosažitelný úspěch, takže Slunce obratem vytvořilo portál k léčiteli.
Nejspíše nejdrzejší motlitba v historii Exaltího světa, mám takové tušení, že si jí se mnou Slunce později ještě vyříká...
Autorská citace #72
4.9.2009 13:42 - Noldo2
Kdysi dávno, systém MERP (Middle-Earth Role Playing)

Postavy byly na první úrovni - Výchoďan Barbarian, Half-Elf Rogue a jako NPC maia Warrior/Cleric (pro neznalé Tolkiena něco jako anděl).

Postavy se vcelku náhodou a mimo hlavní děj dostaly do zapomenutého podzemního města pod chrámovou čtrtí velkého města na jihu. První skřet probodl maie krční tepnu, a ta za efektního krvácení zemřela. Postavy, ač obě barbarské a analfabeti, měli dojem, že si ta klerička zaslouží důstojný pohřeb.

Jako místo pro pohřební hranici vybrali takovou velkou síň s tapisériemi s obrazci a s mnoha knihovnami. Do středu velkého pentagramu na zemi (který oba považovali za vcelku vkusnou výzdobu) nahrnuli několik metráků magických svitků, knih a tapisérií s obrazci a navrch, aby tu pohřební hranici zarovani, dali dvě velké knihy z podstavců (kdyby uměli číst, přečetli by si, že mají na hřbetě Grimoár a Pandemonikon). Navrch dali nebohou mrtvou maiu, polili olejem z luceren, a zapálili.

Těžko říct, co všechno se může stát... Doclea by mě zajímalo, kdybyste byli na místě ST, co by se podle vás stalo...

V mé verzi postavy neplánovaně vyvolali Balroga, který vyboural část podzemí, když je pronásledoval, čím způsobil propad části Chrámové čtvrti do podzemí.

Ach jo...
Autorská citace #73
4.9.2009 16:30 - Felouen
Taky mám jeden naprosto úžasný zážitek z hraní právě teď z Conventiconovského nočního one-shotu:

Hrálo se Dragon Age:Origins a jelikož k němu ještě není systém ale jen setting, tak GM použil SW D20. Asi až na jednoho hráče jsme všichni hráli D20 porpvé.

V temném středověkém světě, kde funguje magie normálně i když se zrovna moc nepoužívá, protože její zdroj je "zkažený", se naši čtyři dobrodruzi s NPCčkem nesoucí tajný balíček ocitnuli na kopečku, pod nímž byla planina s kempícími šesti orky. Předtím jsme v průběhu celé hry si jenom povídali a toto byla naše první bitva, měla to být nádherná, pravá rubačka, na níž jsme se všichni (nebo alespoň já- představte si to, KONEČNĚ budou padat kostky, KONEČNĚ bude první bitva a lá Diablo, KONEČNĚ bude čas na super strategizování a požívání schopností a hlavně se bude házet kostkama, kostkama, kostkama!!!) těšili. Jelikož jsme byli na tajné poslíčkovské misi, tak jsme museli rychle zabít všechny orky, bez toho aniž by jeden utekl. Tak jsme začali do nich střílet luky a kušemi, zatímco na ně naběhl můj rangerský hafánek, který byl stejně velký jako já, stoletý trpaslík.

No a v předposledním kole bitvy, kde se dorazili všichni až na jednoho orka, našemu elfímu kouzelníkovi se povedlo právě na něj zakouzlit Move Object. S critickým úspěchem. Takže milý ork se vznesl do vzduchu, přičemž se divoce zmítal asi tak dva metry nad zemí. Naše rytířka, která byla nejblíže, pomalu došla k orkovi, vytáhla svůj oštěp a krásně ho pod něj nastavila. Podívala se na kouzelníka s ďábělským úsměvem a pokývala na něj hlavou. Kouzelník se úsmál nazpět a elegantím gestem ruky kouzlo zrušil. Ork spadl.

No a my všichni jsme vybuchli smíchy, zatímco jsme si představovali ten gejzír krve. :D
Autorská citace #74
4.9.2009 16:35 - Merlin
eh...no..čekal jsem pointu, že například těsně před tím, než měl kouzlem zabít orka, posedl kouzelníka démon.
Autorská citace #75
4.9.2009 16:39 - Noldo2
Felouen píše:
No a my všichni jsme vybuchli smíchy, zatímco jsme si představovali ten gejzír krve. :D

WTF? Asi jsem cíťa, ale z gejzírů krve se smíchy po zemi neválim. Asi je to tim, že bývalá přítelkyně dělala na ambulanci. No nic...
Autorská citace #76
4.9.2009 16:48 - Felouen
Merlin:No, tak já to upravím ten odstavec, ať si to nikdo nevykládá špatně.

Noldo2: No, já a ti lidé kolem obvykle také ne (tři hráčky, jeden hráč a on GM), ale ta scénka jak rytířka k němu pomalinku došla a nastavila ten oštěp, jako kdyby zrovna se mělo grilovat a on byl hlavní chod, a navícještě s kouzleníkem to tak hezky zahráli, byla neuvěřitelně vtipná. Ten gejzír krve byl naprosto vedlejší, hlavní bylo jak se to událo. Ale chápu k čemu míříš, nejspíš pro ty co to nezažili a jsou na tohle háklivější to vtipné nepřijde. :D
Autorská citace #77
4.9.2009 16:55 - Felouen
Tak, celý třetí odstavec prošel změnami, které by měli lépe dokreslit celou situaci a nenavozovat pocit jiné pointy. Je to takhle teď už lepší? :)

EDIT: Jop, a ještě jedna změna - dodání té jediné závorky. Tak, teď už by to mělo vyjadřovat tu správnou atmosféru nováčků/+částečných, kteří se konečně dostali k první bitvě a chystají se pořádně nakopat těm "zlým" zadky. Yah! A tím pádem z toho neudělat "gore" joke, ale "stylové zakončení bitvy" joke.
Autorská citace #78
4.9.2009 17:22 - Nachtrose
Felouen: nam morbidakum gore jokes nevadi :-)
Autorská citace #79
4.9.2009 17:39 - Dracain
Zloděj Šipka si zašel do obchůdku vybrat nějaký to zvíře. Chvíli uvažoval o kryse či kočce, ale pak se rozhodl pro nějakého přítulného dravého ptáka. Obchodník se chvíli zamyslel a pak řekl, že se ještě podívá. Zašel dál do krámku a zabouchl za sebou dveře. Šipkovi na šestistěnce padlo šest a poslouchal za dveřmi.
Chvíli bylo ticho, pak něco vysoce zavrzalo. Hned nato se ozvala rána a pak podivný zvuk, který zněl asi jako "velmi pronikavé zakrákání přiškrceného havrana". Rozbilo se něco skleněného, roztrhla se nějaká látka a pak někdo bleskově proletěl dveřmi a hlučně je zabouchl. Před Šipkou stál prodavač, teď už bez brýlí, s roztrhaným oblekem a s peřím ve vlasech. Pak pronesl nepopsatelným hlasem: "Ne, ptáka nemáme."
Dobře si to pamatuji, protože si ho Šipka okamžitě koupil a dal mu jméno Drápek.
Autorská citace #80
4.9.2009 18:54 - sirien
Noldo2 píše:
WTF? Asi jsem cíťa, ale z gejzírů krve se smíchy po zemi neválim. Asi je to tim, že bývalá přítelkyně dělala na ambulanci. No nic...

Ty asi nejsi procítěný fanoušek anime, co? Průměrná anime postavička obsahující 52 galonů krve...
jako, v určitym stylu prostě krev JE funny. Kill Bill jsem si třeba fakt užíval...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08807897567749 secREMOTE_IP: 35.175.172.94