Příběhy

Kodlicek
12.12.2007 09:06
Mečem a Křížem je příběh vyprávěný z pohledu jedné postavy, která ho prožila. Dobrodružství vypracováno Lotrandem, odehráváno mnou, Almim, Vaškem a Jardou.
Autorská citace #21
12.12.2007 23:32 - sirien
Mimochodem, chtít po hráčích aby si vytvořili postavy podle archetipů hodících se k příběhu krásně sedí k mému článku Síla příběhu :) Jsem prostě vizionář :)
Rytíř: Na hraní nehrdinských postav je cosi zajímavého... je v tom taková lidská přízemnost. Navíc epické závěry lidských příběhů jsou epičtější než u hrdinů - prostě, u hrdiny tak nějak ČEKÁŠ, že na konci mocně nastoupí, ale ta obyčejná postava Tě vždycky tak trochu překvapí :)
Autorská citace #22
12.12.2007 23:49 - Lotrando
Sirien: když jsem to rozmýšlel, ptal jsem se kdo by jel na archeokemp; z těch méně pravděpodobnejch, pak co by tam takového člověka táhlo. No a vyšel medik, fighter, thief a, no prostě to co hraje Václav vždy :).
Kodlíček: já už zvracim :)
Rytíř: já můžu říct hodně z toho, co se už událo, ale tím vezmu vítr z plachet Koldickovi. A je otázka, jestli čekat až to napíše, nebo to tady teď vystřílet. Zatím se přikláním k variantě čekání, i když chápu tvé případné zklamání :)
btw, obdivuju všechny co to dočetli
Autorská citace #23
13.12.2007 10:38 - Argonantus
Já to dočetl, protože to je jedno z mých nejoblíbenějších témat. Debatu hodně komplikuje přítomnost hráčů. Jednu poznámku - možná zbytečnou - pošlu do PM jinde.
Autorská citace #24
24.12.2007 11:55 - Renhard von Ullersdo
Teeeeda hodně dobrý... Můžu se zeptat, co to je za systém? Krásně by se to hodilo do WoDu
Autorská citace #25
24.12.2007 13:38 - Lotrando
Renhard: původní systém byl GURPS, momentálně pokusně přecházíme na "The Shadow of Yesterday", jak píšu níže. Systém ale není nijak zásadní, postavy jsou obyčejní smrtelníci vybavení střelnými zbraněmi (ale nábojů je málo). Hodně věcí se řeší čistě dohodou.
Autorská citace #26
25.12.2007 00:32 - karel
Tož,chtělo by to pokračovani.Sem napjatej jak to bude dál.Super příběh
Autorská citace #27
3.1.2008 07:54 - Rytíř
Včera jsem zahlédl kousek z filmu Proud času a vzpomněl jsem si na vás :) Neviděli jste to? Docela by mě zajímalo, jak jste do temného středověku zapadli se svýma moderníma postavama vy. Co jsem viděl, tak ti filmoví hrdinové nic moc teda ;) Chovali se jako trotlové, taky proto jsem to pak nakonec vypnul.
Autorská citace #28
3.1.2008 08:44 - Lotrando
Mají dvě střelné zbraně, což dokáže vyřešit hodně.
V tom filmu bylo jejich chování trošku zmatené, logické bylo schovat se v lese a počkat, ale to by zas nepomohli profesorovi. Decker je navíc cíleně lovil, což byl asi hlavní problém. Konec mi přišel trošku hrr, hlavně s tím řeckým ohněm uklohněným jen tak z ničeho, ale na amíky to nebylo zas tak hrozné. Dokonce se snažili držet trošku dobových reálií, jak třeba francouz mluvící francouzsky.
Autorská citace #29
3.1.2008 08:59 - Rytíř
Střelná zbraň je super - ale jen když druhá strana ví, vo co gou :))
Já ten konec neviděl, viděl jsem jen tu část, kde zdrhali z "vězení". Což mimochodem, na to, jak to jinak bylo opravdu dost dobový a realistický, bylo od toho šéfa pěkná pitomost, zavřít je na půdu se slaměnou střechou.. :) No nic, asi je považoval za totální pitomce :D Což mi oni málem potvrdili, když jeden z nich prohlásil: "No máme před nima 650 let náskok, tak to odsud musíme zdrhnout za 20 minut!"
Načež ten náskok o staletí využili tak, že nejlehčí z nich zdrhnul střechou a pak vykuchali oba ty strážný.. vskutku nápaditý a civilizovaný způsob :)))
Hele, a on mu fakt udělal řeckej oheň? Jak? Já myslel, že jeho tajemství je ztraceno, že ho udělat neumíme! :)
Jinak by mě celkem zajímalo, jestli jste ve hře někdy využili náskok v moderním myšlení, hele.. povedlo se? :) Popravdě mě napadá jediná věc, kde to je k užitku, totiž pomoc ve vynalézání, kdy my prostě víme, kudy se dát, aby to fungovalo a stačí jen vymyslet detaily. Jinak v krizových situacích nebo boji se obávám, že vyjma cvičených vojáků apod. by měli navrch spíš ty středověký machři zvyklí na ledacos :)
Autorská citace #30
3.1.2008 09:13 - Lotrando
ad střelná zbraň: já to beru tak, že když vystřelí po současníkovi, který je cvičený v boji, moc ho nezastraší. On sice neví o co jde, ale velice rychle mu dojde, že musí jednat a to rychle. Bohužel v GURPS nejsou pistole příliš účinné, což ještě podtrhuje výše uvedené. útočná puška je však konečné řešení :), tam se moc diskutovat nedá.
ad výhody: občas mi připadají jako ti v tom filmu, vlajou, sem tam se k něčemu upnou :), mají sice víc času než ti archeologové, ale události letí jak splašenej kůň a neptají se, je-li někdo připraven nebo ne :). S určitými zbalostmi, hlavně historickými souvislostmi, se jim prozatím daří vyhnout se největším průserům. Pohybují se na frekventované kupecké stezce, takž enejsou příliš nápadní.
Autorská citace #31
3.1.2008 09:35 - Argonantus
Zlomyslně poznamenám, že "Timeline" jsem pravil při prvním spatření Lotrandova díla, načež na to nikdo nezabral, až když to včera dala televize, tak si někdo všiml.
Proud času vlastním coby knihu léta, film jsem zdrtil taky už dost dávno, a to přes plno výhrad, které lze mít k filmu i ke knize - ale ono je to pro mne prostě fascinující téma, takže je to povinná literatura.

Crichton se pustil do věci s obvyklým nadšením, zřejmě vyslechl do posledního dechu nějakého šíleného nadšence našeho typu (odtud nadšené tirády na téma "význam středověku", ve filmu naštěstí sestříhané), a vytáhl docela zajímavé znalosti a nápady. Bohužel to poněkud přetížil některými klišé ze svých jiných knížek, týkajících se té současné pasáže (v originálu zabírá nejméně 100 stran).

Nejvíc mne fascinoval jev, že po té, co odsoudil a zpochybnil teorie "převahy moderního člověka", dopustil se v ději téhož omylu, protože středověk mu vyšel jednolitě černý, místní jsou do jednoho ničemové (film to trochu oslabil), a jediné skutečné hrdinství předvádějí ti moderní studenti.

Děj knihy byl dost zběsilý a místy zmatený, jak tak u Crichtona bývá, a film to sestříhal, čímž působí neméně zmateně.

Takže třeba zásadní pasáž, doplněná přednáškou o střelném prachu a ohnivých zbraních v té době, jakož i informací, že pravý řecký oheň není dodnes objasněn, je tu zjedodušena na banální "uděláme řecký oheň", řekli a udělali.
Autorská citace #32
3.1.2008 13:00 - Rytíř
Argonantus píše:
Zlomyslně poznamenám, že "Timeline" jsem pravil při prvním spatření Lotrandova díla, načež na to nikdo nezabral...
Nojo, já už sem takovej, že na věci co neznám moc nezabírám :))))
Tu knížku neznám už vůbec. Vlastně ani toho autora.. :D
Lotrando: počkej, současníkama myslíš ty středověký našince? Takže když na ně vytáhnu glocka a za hromový rány jim způsobim strašlivou ránu, kterou nezastaví žádná zbroj.. tak oni si jen zamnou ruce a řeknou si: "to je super zbraň, hup na něj, musíme to stihnout než zase zmáčkne spoušť?" Snad ne! :) že sem to blbě pochopil, že jo.
Autorská citace #33
3.1.2008 13:35 - Lotrando
Rytíř: a co si jako mají říct, hele von má Glocka, tak to balíme. On přece neví co máš. Navíc systém j nastaven tak, že není jdnou ranou zabit, z pistole tak na 3-4 rány, pokud má zbroj. Když to ještě zvládá, zaútočí, ví že se o něco snažíš a nedovolí ti to dokončit. Navíc jsou to všechno veteráni, nějakej šrám už utrpěli. Hlavně prosím nezabíhej do detailů toho, jestli kroužkovka zastaví ránu z pistole ráže 9mm. Pochybuju, jestli to někdo vůbec zkoušel, jakou průraznost měla po průchodu železem atd. Já to prostě bral tak, že když mu systém umožní po zásahu stále jednat, nebyl ten zásah tak přesný jak si postava představovala. Jeho kolega se v58 problémy nemá.
P.S. ten první žoldák umřel až po čtvrté ráně.
Argo: já Timeline viděl kdysi a jen kousek, takže jsem nevěděl na co odkazuješ. Jinak mi to nepřišlo tak strašný, viděl jsem už horší slátaniny. ke konci filmu to bylo horší a horší, to je pravda, ale zas skonnčili celkem včas :)
Autorská citace #34
3.1.2008 13:54 - Argonantus
Lotrando:
V tvém případě je ta knížka hodně užitečná - doporučuji. Napadlo ho jistě plno věcí, co tebe napadnout nemusely. Jinak jsem našel i nějakou starší recenzi, ale moc nového by ses tam nedozvěděl.
Rytíř: Svatá Bramboro! Ty neznáš Michaela Crichtona? A kdes byl v 90tých letech? Autor Kmene Andromeda, Jurského parku, Ztraceného světa, Koule, Konga, Čtyř klíčů (vše zfilmováno se stejnými názvy), Pojídačů mrtvých (film 13th Warrior čili Vikingové), Rising sun, seriálu ER čili Pohotovost, Coma a nejnověji Říše strachu (podle všeho bible pana Klause) a Next... fakt nechápu, jak se může podařit minout tohle všechno. Dan Brown je nevýznamný Crichtonův plagiátor.
Konečně dodám stran toho "pistolového" sporu, že tohle nikdy nikdo nevyzkoušel a vyzkoušet nemůže, takže lze tvrdit opravdu kdeco. Problém "prostřelení kroužkovky" by možná vyřešil Jerson nebo Wothan, ale problém, jak přesně by člověk z roku 1200 na tuhle situaci reagoval lze IMHO řešit skoro libovolně. Věc ještě komplikuje exotická možnost, že by s něčím vzdáleně podobným měl zkušenosti (řecký oheň a tak).
Autorská citace #35
3.1.2008 14:49 - Rytíř
Ad pistole ve středověku: jsem dalek představy, že by se při zaznění výstřelu měli všichni kolem vrhnout k zemi a úpěnlivě se modlit. Na druhou stranu, rozhodně nebudou reagovat ani tak chladnokrevně, jako že "hele, první ranou nás nesejmul, tak co. Sice sme v životě nic takovýho neviděli, nevíme, kolikrát to ještě umí udělat, ani vlastně co všechno to ještě umí udělat.. prostě deme do něj!" To mi přijde, že by byli drsnější než současný bijci na pistole v zásadě trénovaný. :))
Samozřejmě neznám přesný okolnosti toho střetu. Vlastně jsem ani nevěděl, že už někoho zastřelili :) Kdybych byl zvyklej na meče a luky, u kterých vidíš střelu a najednou čelil malý věci vydávající ohlušující rány, která dává na dálku fakt drsný pumelice... a nemůžeš to nijak vykrejt... no bál bych se. A to jako dost. Ale uznávám, že já nejsem středověkej válečník ;)
Jiná věc je, že ten kdo by tu přestřelku přežil, by imho běžel do nejbližšího kostela a poštval na ně kněze :))
Jinak vůbec neřeším účinnost pistole v nějakém tom "reálu" - beru, že od toho jsou pravidla. Když to hrajete v GURPSech, tak prostě daná realita funguje podle gurps pravidel a tečka. ;) Nemám s tím problém, že zbroj funguje jako vcelku dobrá vesta a tím pádem nějaká pistolka je tam fakt když dojde na lámání chleba míň účinná, než by byla u nás na vesnici.
Argo: hele, v r.1990 mi bylo 14, jestli dobře počítám, a nic z toho, o čem píšeš, mě ještě vůbec nebralo :)) ani dlouho potom ;)
A přiznám se, že k pročítání knižních předloh slavných filmů mám nějakou podivnou předem danou nechuť..
Autorská citace #36
3.1.2008 14:57 - Lotrando
Rytíř: no, tzi maníci na ně šli s cílem je zabít, pak padly výstřely. V tu chvíli už v podstatě útočil, tak jsem ho to nechal dokončit :). Přece si takovou příležitost nenechám ujít, ne? Později se střílelo podruhé a to už se schovávali, protože ztráty byly velké. Hráči si chvilku mysleli, že jako udělají bum bum a nepřítel s kříkem uprchne, oni jen změnili taktiku. Je ale pravda, že tam byl někdo, koho se báli víc něž těch pohanských čarodějů :). Tak asi tak. Se střelnými zbraněmi je problém. Nábojů je málo, budí pozornost a blbě se s nimi vyjednává.
Autorská citace #37
3.1.2008 15:06 - Kodlicek
Lotrando: Tak já zkusim dopsat to první sezení během týdne, ať nemusíš takhle naznačovat. No, naznačovat, spíše jim to vše vyžvanit. :)
Autorská citace #38
3.1.2008 15:28 - Argonantus
Musím říci, že reakce na naprosto nezvyklou situaci je podle mne úplná záhada; člověk může říct těžko i sám o sobě s jistotou, jak by vlastně reagoval. Pokud jsem se do těchto situací párkrát dostal sám, a nebo v nich viděl známé, výsledky byly naprosto nečekané v mnoha případech; lidi jsou například schopni až nesmyslného hrdinství, a to takoví, do kterých byste to nikdy neřekli a nikdy se tak nechovali. Rozhodně to většinou nefunguje jako nějaká racionální úvaha, zvlášť, když na ni není moc času. Prostě jdete do toho, jste nadraní adrenalínem...
Rytíř: Některým spisovatelům zfilmují všechno, co jim upadne od ruky; napadá mne kromě Crichtona snad už jen Stephen King; nenarazit v roce 1993 na Jurský park pokládám za fantastický výkon, a to je asi vše, protože k věci je jen Timeline (a snad Vikingové, ale možná do jiné debaty).
Základní problém, co řeší Lotrando, je stejný; "máme sice 600 let náskok", ale je často otázka, co je nám to v konkrétní situaci platné. Někdy je to opravdu výhoda, a někdy je to naopak paradoxně ke škodě věci.
A teď se zeptám Lotranda sám; nakolik znají postavy historii? A nakolik ji znají hráči?
Autorská citace #39
3.1.2008 15:40 - Kodlicek
Argonantus: Dovolím si odpovědět ti za Lotranda. Myslím si, že jsme si postavy pěkně rozdělili i podle toho, jak jako hráči známe minulost. Vašek (archeolog) má poměrně slušnou znalost historie, Almi (zadek - teda Marek) taky něco ví, a já s Jardou... no, Karla IV. známe... :)
Autorská citace #40
3.1.2008 15:47 - Argonantus
Do té míry, že ví (Vašek), kdo je kdo, o co v té době šlo, a nebo má dokonce nějaké praktické dovednosti - mluvit latinsky, šermovat, jednat se šlechticem...?
Některé věci mohou být otázka života a smrti. Člověk něco plácne...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1672899723053 secREMOTE_IP: 18.206.194.210