Příběhy

Kodlicek
12.12.2007 09:06
Mečem a Křížem je příběh vyprávěný z pohledu jedné postavy, která ho prožila. Dobrodružství vypracováno Lotrandem, odehráváno mnou, Almim, Vaškem a Jardou.
Autorská citace #1
12.12.2007 09:06 - Rytíř
Teda, tohle je fakt dlouhý.
Ale jako dobrý, doufám, že se pokračování dočkáme... ;)
Autorská citace #2
12.12.2007 09:56 - Kodlicek
Dlouhý to je, je to přepis šestihodinového sezení plus asi hodina z druhého. =)
Pokračování bude až tak v únoru, teď mám zkouškový + dodělat bakalářku :(
Btw. Bylo to psáno spíše pro naše potřeby. Není to tedy psáno jako povídka (či román, až to bude =D). Tzn. že se to skládá převážně z dialogů. Ty jsou napsány jen s malými úpravami tak, jak je hráči vedli. To hlavně proto, že jsme hráli téměř bez systému a ve světě, o kterém jsme nic nevěděli. Původním účelem bylo zapsat všechny postřehy hráčů, které mohly vést k porozumění tomu, co se okolo nás děje. Znáte to, někdo něco plácne, ale jelikož ještě nemáme dost indicií, tak se to přejde. No ale s pozdějšími informacemi můžeme zjistit, že to bylo geniální...
Jojo, už máme za sebou 6 sezení, ale pořád jsme jak malé děti - tápeme a objevujeme svět kolem sebe... =)) Lotrando si s tím světem opravdu pohrál a nic nám nedává zadarmo :)
Autorská citace #3
12.12.2007 10:17 - Rytíř
Podání je v pohodě, já mam rád když to sviští a děj se vyjadřuje dialogem.. ;)
Jen by mě zajímalo - postupně se trochu mění podání, jako kdyby se Karlíček zlepšoval, co do postřehu a slohu.. to je úmysl nebo jsi to už jen nevydržel? Ten jeho svérázný a celkem dost omezený pohled na svět byl dobře rozehranej, o tom žádá.. ale muselo bejt peklo si ho podržet :))
Vím to, protože jsem podobnýho drsoně nedávno tomu zkoušel sám hrát - viz Kas
Autorská citace #4
12.12.2007 10:28 - Lotrando
POstavy jsou stavěné přímo do hry. Hráči dostali na stůl základní archetypy, či role a vybrali si. Postavu pak dotvořili podle svých představ. Cílem bylo mít ve hře určité classy - 2x boj, healer a magic user, bez obvyklých klišé. Takže healer je student medicíny, budoucí magik je sběhlý student historie. Úlohu válečníka jsem po domluvě přisoudil největšímu munchkinovi :) a trápím ho počítáním zbylých nábojů do pět osmičky. No a Karel, to je tak kdyby Kodlicek zvlčil :) a nebyl takovej hodněj a slušnej chlapec jako ho všichni známe.
Autorská citace #5
12.12.2007 10:40 - Almi
vůbec se mi nelíbí, jak je Marek slizce a chlípně podanej...doufám, že mně v dalším přepisu vylepšíš a zohledníš, že vše co dělám, dělám pro VAŠE DOBRO (jo, mám vás rád, bděte...)!! :-))
..jinak - excellent - o pokračování mně uhání už několik lidí.. včetně... ehmm.. atraktivních slečen - když to dopíšeš, budeš se jim moct podepsat :o)
Autorská citace #6
12.12.2007 10:46 - Kodlicek
Rytíř: Musím se přiznat, že postava Karla je tady v té povídce o trochu "svéráznější a omezenější", abych použil tvůj výraz, než jak jsem ho opravdu zahrál. =) Teda kromě svého postoje k zadkovi, Almi hrozně prasil a prudil :))) (prosím, nikdo mu neposílejte odkaz na tuhle diskuzi, já od něj v DnD něco potřebuji =P)
Kolem nás dělo se něco, co by se dalo popsat jen jako "zázraky" nebo "magie". Naše postavy byly... no, minimálně lehce vyvedené z míry :)). Proto jsme se v RP museli trochu krotit. To by totiž hru zpomalovalo a činilo ji pro nás ještě složitější, než byla.
To se ale neprojevilo v zábavnosti hry a navíc příběh má (díky propracovanosti světa a postupnému odkrývání jeho fungování) suprovou atmosféru.
Autorská citace #7
12.12.2007 10:55 - Kodlicek
Almi: A SAKRA, on je tady. Ano, ano, musím se přiznat, že co se týče tvé postavy, Marka, tak v tomto případě jsem udělal výjimku a jak při hraní, tak při psaní povídky se chovám (popisuji) přesně podle toho, jak by to cítila moje postava... =))
Autorská citace #8
12.12.2007 12:58 - Rytíř
Kodlicek: Jo, tak to potom jo. Jinak takle popsáno z pohledu jedné postavy je to dobré, ideální pojetí, podle mého ;)
Ale co se týče toho krocení - záleží samo na tvých představách, obecně ovšem myslím platí, že velmi střízlivý až nevěřícný přístup kombinovaný s přímou rázností každé skupině jen prospívá. Nesmí se přehánět, ta sprostá přízemnost, ta ve hře vadí :)
Almi: Nechceš tedy přihodit pohled své postavy, třeba jako krátkou vsuvku? Ať máme srovnání... :)
Lotrando: Takže tohle byla hra bez systému? hm, pročpak zrovna takhle, chtěli jste experimentovat?
Autorská citace #9
12.12.2007 14:24 - Kodlicek
Rytíř: Nevěřícný přístup s přímou rázností? To se mi líbí. :) Moje postava je později natolik výrazně konfrontována s tou "pokřivenou" realitou, že ačkoliv se ze začátku snažila najít si pro to, co se děje okolo, jiné vysvětlení (drogy...), tak už si prostě musí přiznat, že na tom něco je. To ale předbíhám, to be continued... =D))
K systému: ono to nebylo bez systému. Měli jsme postavy vypracované podle GURPS lite, abysme zároveň s novou hrou vyzkoušeli základy jiného systému.
Při hře samotné jsme ale používali statistiky postav jen výjimečně, pokud si pamatuji tak vlastně jen při souboji. Já jsem to vnímal tak, že prostě čtyři "normální" lidé prožívají neuvěřitelné dobrodružství. Naše postavy nejsou nějakými superhrdiny. Např. já jsem dostal zadání: jsi motorkář, člen gangu, ranař. A dostal jsem pár bodů. Tak jsem si jako ranař trochu zvedl sílu a myslím že odolnost, nebo co to tam je. Pár bodů jsem vrazil do řízení motorek a dovednosti opravování motorek (nevím, co to doopravdy je, jsem na koleji a deník mám doma). Pak jsem si řekl, že bude vyučenej, tak jsem vrazil body do tesařiny. A zbytek do rvačky, boje s nožem a střelba z pistolí. A konec...
Další věcí je, jsme si postavy rozdělili podle našich znalostí. Např. Vašek (hráč) má velice slušné znalosti dějin, proto hrál archeologa. Takže jsme vlastně dost hráli sami sebe! Odpadali tím otázky jako: A ví o tom něco moje postava apod...
Autorská citace #10
12.12.2007 15:26 - Almi
Rytíř: No, už jsem o svém pohledu na věc uvažoval, ale já možná umím vyprávět, ale určitě neumím dobře psát. U Kodlíčka je to naopak ;-)
..ne, vážně - Lotrando tenhle příběh připravoval dlouho. Nastudoval kvůli tomu spoustu materiálů (srovnatelnou snad i s Argonautem). Tím, že zápletka začla v současnosti, v místě nám blízkého vojenského prostoru Doupovské hory - opuštěné, velké, tajemné území), Lotrando dal dopředu určité archetypy (mé zadání - lékař + adrenalinový sportovec, horolezec), které jsme si dotvořili (má, až fanatické posedlost ochranou života a jistá.. ehm.. fascinace opačným pohlavím) dala dohromady naprosto úžasný mix.
Atmosféra byla naprosto dokonalá. Ale poprvé jsem zažil hru, kde jsem hrál, tak říkajíc "divadelně". Jistě, mohli jsem dělat leccos, ale každý se snažil, aby jeho role byla věrná a to, že ji okořenil svým osobitým podáním (a někteří i sami sebou - kromě mně - co si budeme nalhávat :o) ), jen umocňovalo tuhle atmosféru.
Já jen doufám, že se Lotrando pak se všemi o pozadí celé zápletky podělí. Zatím to vypadá více než slibně:
jen malá ochutnávka - víte, jaká je to sranda, ocitnout se v zimě, ve středověku, oblečen jen v teplákovce a v botaskách? A že je fajn mít baterku či hodinky, ale nikdo nepopadl konzervu či aspoň kotlík? Životní priority se pak rychle mění... ;-))))
Autorská citace #11
12.12.2007 15:33 - Kodlicek
Hm, to je pravda, Almi do té postavy nedal nic ze sebe: není to lékař, adrenalinový sportovec,horolezec, ani není fascinován ženami. To ne...
Muhahaha!!!
Autorská citace #12
12.12.2007 17:24 - Rytíř
Lotrando: velmi se omlouvám! Sem pako, nemehlo a nemotora... omylem jsem ti smáznul poslední příspěvek, místo příspěvku, kde se Kodlicek hlásil k tomu Unknown.. :((. Děláme denní zálohy, ale hodinový asi ne, takže tě bohužel musim poprosit, jestli bys nebyl tak hodný a neposlal to sem znovu..
Že sem si ty pazoury radši neurazil, kruciš. Už nikdy na ten křížek nekliknu! :)
A navíc jsem to ještě ani nestih přečíst, co jsi psal. Fakt se omlouvám.
Autorská citace #13
12.12.2007 20:02 - Lotrando
Rytíř: no, když si vzpomenu. A když ne tak to nebylo důležité :)
Myslím, že jsem reagoval na tvůj dotaz k herním pravidlům. Věz tedy, že jsme začali s GURPS Lite, který je ale příliš rules heavy i v podobě Lite a neumožňuje soustředit se na vykreslní postavy. Nebo ne tak, jak by bylo vzhledem k žánru a pojetí vhodné. Málokdy totiž házíme, prakticky jen tam kde existuje náhoda - např střelba, útok obecně, sem tam nějaké vnímání. Původním důvodem použití GURPS byly střelné zbraně, ale protože hrajeme s velkými přestávkami a GURPS jinde nepoužíváme, nemáme systém zažitý a zdržuje nás. Přibližně v půlce kampaně jsem uchutnal TSoY, což je hra, která si ještě pamatuje generické systémy, ale snaží se dát větší váhu na rozvoj konflitků a scén. Blbě se to ve zkratce popisuje. Prostě máš tam ještě vlastnosti, ale třeba XP dostáváš za to že jdeš s někým na rande .) TSoY je tedy nejspíš budoucnost pro tuto kampaň, zdůrazňuji ale, že jde o hru poměrně specifickou.
Kdo jste to ještě nečetli, tak jde o poměrně standardní zápletku s cestou do minulosti. Hlavně proto, abych nemusel řešit start postav ve středověku a také abych se nemusel zabývat takovým tím něvěřícným pohledem na svět běžným u současníků :) Ty čtyři postavy jsou normální týpci, co jsou v trochu nenormálním prostředí. Připletou se k něčemu, co nejsou štonc pochopit, ale protože běh událostí nečeká, musí se s tím nějak vypořádat. Jak, to je na nich a zatím spíš tak povlávají a shromažďují infomrace, taky se snaží zjistit, proč jim jde určitá osoba po krku, aniž by k tomu měla zjevný důvod.
Zajímavé jsou reakce hráčů, kteří své postavy dostali předpřipravené s možností dotvoření. Hodně oceňuji, jak si vybrali dovednosti, přičemž základní rámec znali a věděli, že řízení motorky jim fakt bude k ničemu. Přesto k tomu sáhli, a postavičky jsou docela uvěřitelné. Hodně také oceňuji schopnost hráčů zničeho nic se začít bavit o událostech ve hře a najednou zjišťuji, že už se nebaví mý dva, nebo tři kamarádi, ale jakoby ožily jejich postavy (a není to žádné ochotnické divadlo, ten projev je hodně přirozený). Například debata o svítících šutrech byla výborná. Ale to už povídám moc.
Ještě jsem psal něco o tom, že ačkoliv mám s Argem stejnou zálibu v minulosti, jeho velikosti se nevyrovnám. To bylo na Almiho :)
Autorská citace #14
12.12.2007 20:52 - sirien
píše:
Hodně oceňuji, jak si vybrali dovednosti, přičemž základní rámec znali a věděli, že řízení motorky jim fakt bude k ničemu.
Jen počkej, až si sedne na koně, chytne ho rukama za uši a nakopne plyn :)
Jinak dobrý, příjemně se to čte, jen bych ubral kapitol - číst osmnáctikapitolovku, to je trochu vohubu. Šest třikrát delších kapitol by bylo čtenářsky přívětivější, řekl bych...
...docela by se mi líbilo vědět jak to bylo dál :)
Autorská citace #15
12.12.2007 20:59 - Argonantus
Sakra, to je kláda... ještě nejsem na konci prvního sezení... celou dobu mi naskakuje Crichotonovo Timeline; pokud mohu posoudit, tady je začátek hravější. Už abych byl doma.
Autorská citace #16
12.12.2007 21:12 - Kodlicek
Sirien: Oky, máš pravdu, bylo to dost rozdrobený. Rozdělil jsem to na 8 částí.
K tomu koni - samozřejmě jsme na ně narazili. To se posměješ, jak to dopadlo. Lotrando měl dlouho dva koně, tak ví, jak se chovají. Narozdíl od nás, samozřejmě...:)
Argonantus: A to počkej na to bahno, až se začneme rozkoukávat... Pche, Timeline... ;D)
Autorská citace #17
12.12.2007 21:16 - Argonantus
Jo, dobrý, už jsme doma... to jsem zvědav. S motorkáři bych si co kavárenský inťoš zase nevěděl rady já.
Autorská citace #18
12.12.2007 22:39 - Rytíř
Lotrando: super, díííky :)
GURPS jsme ve středověku zkusili taky. A bylo to maso :) Nevím nevím, jestli bych toužil hrát drsnej středověkej středověk s postavama, co jsou v našem světě skoro normální týpci.. Jsem tak zvyklej na hrdiny, že mi to skoro připadá jako lehká forma masochismu :)
Ale když se s tím sžijete, a když máte tu magii a glocky, tak věřím, že se to dá :) Jen ty náboje jsou mrzutý, co... ;)
No a jsem rád, že konečně plně chápu ty různé poznámky učiněné postupně tady by Lotrando, o netradičním nástupu postav, a o jejich rozkoukávání v drsném světě a pomalém rozjezdu.. :)
Zeptám se drze, ještě se vám chce zpátky? Nebo už se Karel přeučil z motorky na řízení dvoukoláku a medik si staví klášter?
Autorská citace #19
12.12.2007 23:00 - Lotrando
Zatím chtěj zpátky. Ale jednoho z nich jsem snad už chytil do osidel lásky, tak uvidíme :)
Autorská citace #20
12.12.2007 23:18 - Kodlicek
Rytíř: Jediné, co ti řeknu, je, že
Lotrando: u všech bohů tohle je metainformace, kterou jsem určitě nechtěl vědět! Budu zvracet...
Btw. už přestaň naznačovat, ať si počkaj...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1654200553894 secREMOTE_IP: 34.201.121.213