Těší vás, když se hráči na herním sezení rozvalí a s pohrdlivým úsměvem čekají, čím je dnes budete bavit? Máte rádi absolutní moc nad vším, co se ve hře stane? Pak CREET: O Fortuna určitě není pro vás!
Hele, co je kicker??
EDIT: aha, už to asi chápu :)Ad příprava a impro hry - já si nejvíc připravuju pouze postavy. Třeba ani ne tak staty, jako nějakou minulost a vazby. Jakmile jich pár máš, příběh už se odvíjí sám... a když jsou živé postavy pro Dma, je pro něho snadné je oživit i pro hráče. S totální improvizací nemám úplně nejlepší zkušenosti ani já :)
Kicker: je to co tě jako postavu nakopne k akci. Jako motivace postavy, kterou si vytvoří hráč a GM ji pak může použít. Něco jako "volání dobrodružství". A samozřejmě to musí bejt ještě patřičně teoreticky oňuchaný a onewspeakovaný.
hej je to *okamzita* motivacia. teda co ta prinutilo vypadnut z domu a za cim ides.zacitujem (a dufam ze tym nikoho nenastvem): The Kicker is an event or realization that your character has experienced just before play begins. It catalyzes him or her into action of some sort. If your character has lived for years wondering what did happen to his father that stormy night, today is the day he finds a crucial clue. Just imagine the first scene of a movie before the title comes up: "There's this guy. And then this happens to him!"
Nevidím rozpor v tom co jsem napsal a v té citaci. Viz. "to, co tě nakopne k akci" a "it catalyze him or her into action..." v terminologii old skool se tomu IMO říká "volání dobrodružství" a newspeak tomu říká kicker. A je to pořád nemlich to samé.Jak jistě víte nejsem fanouškem RPG newspeaku, protože mi přijde lepší, když se lidi vyjadřují, jak jim papula narostla, ale rozpory stranou, je to osvědčená a dobrá technika, ať jí kdo chce říká jakkoliv.
ja som ti ale neprotirecil.. ved hned prve slovo je 'hej' teda suhlas ;-) len som sa snazil doplnit. klucove slovo je to okamzita teda nie dlhodoba motivacia.btw netreba hned skakat do defenzivneho postoja ;-)
Někdy hru pmocí kickerů budu muset vyzkoušet, protože zatím se mi to nikdy nepodařilo, přesněji hra dříve či později začala postrádat spád a rozpadla se, hráči se necítili zainteresováni.
Každá technika ovšem musí souznít i se zbytkem Vypravěčského (a hráčského!) stylu. Někdy to může být prostě kontraproduktivní, protože je to osamělá technika uprostřed úplně jiného stylu hry, takže jde třeba úplně proti proudu.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<