Pravidla

Alnag
26.4.2007 16:39
Jedna z nejzajímavějších věcí na D&D třetí edice je její relativní realističnost. Můžete vzít hodnoty reálného světa, vložit je do systému a výsledky, které vám vypadnou docela věrně odpovídají tomu, co by se v reálném světě stalo.
Autorská citace #41
21.11.2007 19:25 - Alnag
Bigby: Jednotlivý hod má pravděpodobnost stále stejnou (5% na 20ku), ale pravděpodobnost, že se alespoň v jednom ze sledu hodů vyskytne pochopitelně stoupá. Nestoupá ale pravděpodobnost, že se vyskytne právě v daném hodu. Jerson to původně napsal dost nešťastně...
Autorská citace #42
21.11.2007 19:30 - bigbythewise
Taky si myslim. Hlavne to "prumerne" kazdy 13 hod.
Autorská citace #43
22.11.2007 10:31 - Jerson
Asi měl jsem napsat "šance že do té doby nepadne". Nicméně Bigby, je to tak jak jsem napsal, když hodíš 13x, máš šanci půl na půl, že ti z těch třinácti hodů padne alespoň jedna dvacítka. Stejně jako když budeš žít 70 let, máš šanci 50%, že zažiješ stoletou vodu.
Nicméně jsem si myslel, že vím jak pravidlo take 20 funguje, a už v tom mám zase zmatek.
Autorská citace #44
22.11.2007 14:09 - Lotrando
Mám tu ještě jeden dotaz na fungování pravidel. Pátral jsem pátral, ale nenalezl nějaké rozumné vysvětlení Professions.
O co mi jde. Chci, aby moje postava byla mistr meče, učitel šermu. Takový Sigmund Ringeck. Vezmu si Professsion(Fencing), dám tam třeba 4 skill pointy a budu mít rank 4. Mohu pak učit a vzít si 10 na učení nějakého studenta? S rankem 6 bych mohl být docela známý, široko daleko.
Ještě proč Take 10. Jako válečník si nemůžu dovolit příliš plýtvat skill-pointy :). Musím tedy spoléhat na tuhle berličku. Zajímá mne tedy, zda se vám to zdá průchodné, nebo už je to ohýbání pravidel.
Autorská citace #45
22.11.2007 14:26 - Alnag
Lotrando: A proč bys nemohl. Řekl bych, že trénink je celkem rutina, to by take 10 klidně mohlo jít. Spíš bych polemizoval o tom, jak moc je rank 6 známý. Řekl bych v nějakém širším okolí. Ale to je asi věc diskuse.
Jerson: Take 20, místo házení počítáš, jako by ti padlo na kostce 20. Taková činnost předpokládá automaticky selhání prvního pokusu a dvacetinásobek času (a surovnin, jestliže tvoje činnost spotřebovává nějaké suroviny).
Autorská citace #46
22.11.2007 14:39 - Lotrando
Alnag: děkuji za odpověď. S tou známostí jsem měl na mysli přibližně tři okolní města. Aby byli nějací ti studenti :). Kromě určitého způsobu budování postavy a jejího profilování i jinak než jako vykradače hrobů mi při těhle úvahách jde hlavně o možnost poskytnout Vypravěči náměty na úkoly zajímavé pro mou postavu. Aby se nemusel pořád dohadovat, jestli quest vezmem nebo ne. Nápad to sice není nijak moc originální, ale snad je životaschopný ve světě, ve kterém hrajem.
Autorská citace #47
22.11.2007 14:47 - Alnag
Lotrando: Tak ty tři okolní města (městečka? :-) by to mohlo být. Můj náhled na ranky je asi takový, že 10 ranků je někdo už relativně výjimečný, 8 ranků to bude nějaký expert, 6 řekněme nějaký lokální mistr, 4 zběhlý, 2 zaučený...
Jinak co se motivů a námětů týče... nevím samozřejmě jak to chodí ve vaší skupině, já jsem vždycky preferoval spíš takové ty nástřely na papíře. Většinou jsem si je pak četl před hrou a čekal jestli se mi to s něčím nespojí na nějaký námět... ale jinak se mi to líbí. Fakt je, že Profession (fencing) by mne nenapadla, ale o to zajímavěji to zní. (A žádal bych synergy bonus +1 na hody na útok :-D)
Autorská citace #48
22.11.2007 15:02 - Lotrando
Alnag: já tak trochu pracuju na tom válečníkovi elegantně. Synergy bonus je dobrej nápad. :)
Můj hlavní motiv je, aby se postavička dokázala uživit, měla nějaký život i mezi dobrodružstvíma. Zbytek je na GM, zda toho chce využít. A zda se to vůbec bude nějak dál vyvýjet.
Navíc to má tu výhodu, že postava může být známá i jinak než vražděním orků. Způsobem, který nedeterminuje kampaň a questy, ale může pomoci.
Autorská citace #49
22.11.2007 16:37 - Rytíř
Lotrando, známost vs. počet bodů, respektive hodnota dovednosti, je hodně relativní. Alnag je známý nízkoúrovňový specialista :) V "normálním" Dnd světě je podle mě celková hodnota +6 nic extra výkon. Rozhodně ne na machrování v jednom městě, natožpak ve třech! ;) Viz např. moje chápání řemesel v našem hraní ve Středozemi. Vyžádal bych si podobné zamyšlení tvého DM nad jeho světem, než bych začal spekulovat nad tím, jako moc sem dobrej :)
Ale Profese (šermíř) je dobrej nápad, hele, to rozhodně není ohraná písnička! :)
Autorská citace #50
22.11.2007 19:55 - Lotrando
Rytíř: ok, my tak trochu uvažujeme o E6, nebo jak se ten mod jmenuje. Ještě si tím nejsme jisti, ale pak by to sedělo.
Dá se to taky brát tak, že expert je schopen ten výkon podat když ho probudí o půlnoci. Pak by si nemohl vzít 10 a musel by se spolehnout na hod (a tím pádem mít rank alespoň 8). Problém je samozřejmě celkový počet skill-pointů. Některá povolání jsou na nich postavena a jiná pak nepřímo trpí.
Zkusím to trochu poladit a ponížit skilly, u kterých mám možnost si obvykle 10 a pak ty ve kterých chci aby postava vynikala.
Autorská citace #51
22.11.2007 21:06 - Almi
Lotrando: Můj svět, tj. ten ve kterém hraješ, se sice odvíjí ze světa FR, ale spíš proto, že je mi "filozoficky" nejblíž. Jinak můj pohled na skilly a jejich hodnoty je velmi podobný Alnagovi ;-)
A Silver Marches hrajeme dílem proto, že je to sympatický mix divočiny a civilizace a dílem proto, že je to jedna z malá celkem slušně přeložených věcí (jsem bytostně líný překládat pro někoho jiného, než sebe ;-))
Autorská citace #52
22.11.2007 21:17 - Rytíř
No, tak v tom případě jako bych nic neřekl :) Jestli hrajete takle low-level, jsou 4 body v dovednosti celkem dost, aby už to něco znamenalo.
Autorská citace #53
22.11.2007 21:57 - Lotrando
Almi: takže dostanu ten bonus za synergy ? :grin
Autorská citace #54
23.11.2007 07:55 - Jerson
Vliv ranku na známost dotyčného jsem pro svou potřebu zpracoval a docela mi to vycházelo, jen nevím, v jakých hodnotách se může pohybovat v D&D.
Ale třeba by to šlo zjednodušit, že s rankem 1 o tobě slyšelo 10 lidí, s randek 2 100 lidí, s trojkou 1000 lidí a se čtyřkou 10 000 lidí. Jedno procento lidí jsou maníci ze stejné branže, takže 100, desetina z nich potřebuje výcvik v té které zbrani, takže 10, a polovina se přijde učit ke mě, takže to vychází na 5 studentů z tohoto a tří okolních velkých měst.
S rankem 6 to už může být jméno mezi milionem lidí, tedy celé menší zemi tvé jméno něco řekne a někdo si dá i práci, aby přicestoval, takže máš studentů víc.
A pokud je známost moc velká, stačí ji posunout o jedna sem nebo tam, abys získal hrubou představu, jak to může fungovat. Dokonce se z toho dá i odvodit, jak dobří budouti, kteří se přijdou učit, pokud by to bylo třeba.
Autorská citace #55
23.11.2007 08:10 - Rytíř
Nápad je to dobrej, jen ta progrese je na Dnd moc kách. A to i když bych bral, že se hraje jen na nízké úrovně.. Na 6. úr. má ten, kdo to naplno rozvíjí, 9 bodů. A teď je ještě otázka, jestli brát čistě jen body (trénink) anebo výsledný bonus (souhrn talentu a tréninku), který mi připadá "reálnější". Tam pak to může vystoupat ještě o dost výš, protože je tam bonus za vlastnost, za případnou synergii s jinou dovedností a třeba i bonus +3 za Odbornost zaměření na dovednost.. Takže výsl. bonus specialisty na 6. úrovni může klidně být 9 (body) +3 (vlastnost) + 3 (odbornost), čili +15 základ u libovolné dovednosti!
Autorská citace #56
23.11.2007 08:57 - Lotrando
Rychlá progrese, jak se to vezme. Profession je cross-class, takže postup na vyšší rank je hodně drahá záležitost. Samozřejmě s odborností je to trošku jiná, ale i tak je to hodně draze zaplacené, musím vzít obecnou odbornost.
Autorská citace #57
23.11.2007 09:54 - Jerson
Osobně mylsím, že v případě učitele je rozhodující tréning - talent nikomu nepředá, a pokud tvoří významnou součást jeho celkové schopnosti, pak je to sice vcelku dobrý bojovník, ale co se od něj kdo naučí?
Trenér nemusí být lepší než jeho žák pokud jde o celkový výkon.
Autorská citace #58
23.11.2007 10:19 - Rytíř
A co když to je Jersone talent na učení? :) Jistě uznáš, že po vystudování stejného oboru peďáku jsou dva lidi pořád různě schopní někoho učit.. nevím jak jinak to vysvětlit, než talentem :)
Jinak že trenér nemusí být v tom oboru lepší jak žák, to je pravda. Ale nedá se to moc přehánět; čím víc žák učitele převyšuje, tím obtížnější je pro učitele ho učit. Záleží samo dost na oboru, Znalosti jsou něco trochu jiného než šermířina.
Autorská citace #59
23.11.2007 10:53 - Alnag
No myslím Jersone, že s těmi ranky jsi krapet ulítnul. Vzhledem k tomu, že v normálním D&D je horní rank 23 (a pokud hrajete nějakou low level variantu tak řekněme, že 13) tak to by jsme se dostali do oblasti nějakých triliard jedinců ne? Nebo v té skromné variantě jen k bilionům... hm... tam by nepomohly ani posuny o řád, ale spíš o několik. Celkově je ta progrese moc divoká.
Autorská citace #60
23.11.2007 12:08 - Fibriso
myslím, že TAKHLE s těmi ranky by to spíš odpovídalo Cadwallonu (a ještě ne tolik)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08906078338623 secREMOTE_IP: 54.82.44.149