Pravidla

Autorská citace #1
6.7.2022 21:15 - LokiB
Sympatický úvodní náhled na Vlkodlaky třeba pro mě, který je nikdy nehrál.
Jaké vlastně samotné hraní Vlkodlaků je? Má to nějaká specifika a odlišnosti? nemyslím mechaniky, spíš pocitově, co se družiny týče, jejích cílů a postupů.

Čistě ze zvědavosti: proč jsi Mistři železa jako jediné přeložil jiným schématem než všechny ostatní kmeny (tedy ne Železní mistři nebo Železní páni)

Drobné pravopisné chybky tam jsou ("co" místo "kteří, chybějící čárky v souvětí), ale tak to se dneska už tak nebere.

Jen tedy "kořist schopná bojovat zpátky" je ošklivý anglismus, to bych navrhoval změnit, protože to v češtině nemá význam.
Autorská citace #2
7.7.2022 13:33 - Aegnor
Loki: No, já zatím Vlkodlaky pouze vedl, takže pocity z pohledu hráče ti říct nedokážu. Z pohledu Vypravěče je ta hra náročnější na přípravu (i Stín má své vlastní frakce, strany a problémy, které je potřeba vymyslet) a podle mě i náročnější na popisy. V kapitole o vedení hry je doporučení, že máš jako Vypravěč popisovat za pomoci ostatních smyslů ("kdykoliv chceš říct 'vidíš ...', tak se zamysli a použij jiný smysl - 'cítíš ...') a že Vlkodlaci na všechno důležité pohlíží jako na lov, což ... jsou rozhodně cool koncepty, ale jsou náročné na udržení.

Ad Mistři železa - já neměl žádné určené schéma na překlad, zrovna k Iron Masters, kteří jsou vynálezci/inovátoři, mi "Mistři Železa" sedí.

Ad chybky - když mi je pošleš do SZ, tak je milerád opravím. Ale těžko se jich zbavit když je nevidím.
Autorská citace #3
7.7.2022 16:23 - sirien
Loki: já sem vlkodlaky nikdy moc nehrál (bohužel...), ale obecně co vím a co jsem si i vyzkoušel to je navzdory jejich povrchní pověsti hack&slash bitkařů na první pohled nečekaně, ale vlastně dost smysluplně, hodně skupinově-sociální hra. Aspekty smečky a rolí v ní jsou pro tu hru velmi stěžejní a tou hrou i dost podporované. Druhotně se to pak hodně točí i okolo vlastní identity těch postav, které jsou doslova rvané nejen mezi lidskou a vlčí, ale i mezi fyzickou a spirituální stránku, přičemž jim jsou všechny tři vlastní - ale udržovat mezi nimi harmonii není snadné a pokud se vlkodlak octne mimo rovnováhu tak má dost problém. Což má ten zajímavý efekt, že hraješ postavu, která není primárně lidská a která nějakou lidskost má, ale nesmí jí mít příliš mnoho.

Dál tam pak jsou nějaká obecná témata "jako v každé hře" - nějaké mýty a metaploty a dění v tom settingu, od lokálního (bordel mezi fyzickým a spirituálním světem) po globální (smrtelný spor mezi Forsaken a Pure vlkodlaky a jejich odlišný náhled na Lunu, Vlka i vlastní roli ve světě...), nějaké možné fun vazby (s upíry, mágy...), nějaká obecná témata typu účasti v předem ztraceném / nevyhratelném boji... etc. etc.

Celkově Werewolf vždycky byla hodně zajímavá hra. Bohužel, podobně jako u upířích Requiem vs. Masquarade, i Forsaken bez ohledu na svůj obecně a vcelku všestranně lepší design prostě proti oWoD Apocalypse... tak nějak ztratil duši a styl. Je to pořád super hra, ale prostě nemá tu samou legend a její setrvačnost, co měl její předchůdce. Což je ale víc nebo míň tak nějak motiv celého nWoD bojím se.
Autorská citace #4
7.7.2022 16:28 - LokiB
Právě mě zajímal ten aspekt smečky při hře ... jak dobře to funguje třeba u hry se 6 postavama, jestli to pak spíš nepřekáží atd. A taky jak se skloub íta družinová smečkoidní hra s tou individuální částí každé z postav.

Aegnor píše:
já neměl žádné určené schéma na překlad,


Mi přišlo, že právě jo, že to tvoříš jako "přídavné jméno" + "podstatné jméno" (u všech ostatních to tak máš) Ale ok, asi to byla jen náhoda.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11315608024597 secREMOTE_IP: 3.238.252.196